Quan heu introduït els cerals amb gluten

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
iuia
:: zebra
Entrades: 1633
Membre des de: dt. feb. 17, 2009 12:42 pm

Quan heu introduït els cerals amb gluten

EntradaAutor: iuia » dv. març 26, 2010 1:37 pm

Doncs la pregunta és amb quants mesos heu introduít el gluten perquè és un veritable embolic. Alguns pediatres diuen que al poc dels 4 mesos, d'altres fins als 8 mesos però que ara es torna a parlar de fer-ho abans. Com ho heu fet? Donant-los-hi una cullerada de més cada dia'?
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

El nostre post per si voleu saber-ne més:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=12672
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Quan heu introduït els cerals amb gluten

EntradaAutor: Ítaca » dv. març 26, 2010 2:15 pm

Nosaltres, dimecres, vem tenir visita amb el pediatre, i ens va dir q ja li podíem donar cereals amb gluten (la nena té 7 mesos i 1 setmana). Com encara em queden dels sense glúten, el q faig és pq exemple, a la papilla de fruita li poso 2 cullerades del q porten glúten i el del bibe de la nit, li poso dels q no en porten. QUan els acabi, ja ho faré tot amb els de glúten.... però, ens va dir una cosa... q ara han fet un nou estudi q recomana començar a donar glúten a partir dels 4 messos, vaja q tornem a la nostra època q ens posaven la galeta maria i no passava res... suposo q ara et trobaràs pediatres de tota mena... dels q segueixen fil per randa els nous estudis i recomanaran a partir dels 4 messos i d'altres q seguiran dient q als 7...

O sigui q ja li pots donar sense problemes...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Itx77
:: gosset
:: gosset
Entrades: 431
Membre des de: dc. gen. 21, 2009 8:56 am

EntradaAutor: Itx77 » dv. març 26, 2010 2:30 pm

Jo als 7 mesos, coincidint amb la revisió, em van dir que ja li podia donar... I potser vaig anar una mica a lo bruto, perquè se m'havien acabat els sense gluten, i li vaig fer una papilla directament amb els altres...
Montse P
:: papallona
Entrades: 118
Membre des de: ds. maig 23, 2009 8:22 am
Ubicació: La plana de Lleida

EntradaAutor: Montse P » dv. març 26, 2010 4:33 pm

Nosaltres també hem començat als 7 mesos, però com diuen les companyes, depèn dels pediatres, ja que tinc amigues que als 4 mesos ja els van dir que introduïssin els nens a l'alimentació amb glúten (amb un trosset de pa, deixar-li rossegar, amb la supervisió de l'adult); ho vaig trobar una mica exagerat, però així li van aconsellar.
Jo vaig fer el que em va aconsellar la meva pediatra, ja que ella coneix els nens (tinc bessons) i déu tenir els seus perquès d'haver esperat als 7 mesos.
Jo de tu, ho preguntaria a la teva pediatra, i faria el que t'aconsellés ell/a.
island
:: lleona
:: lleona
Entrades: 936
Membre des de: dg. maig 31, 2009 9:30 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

EntradaAutor: island » dv. març 26, 2010 9:04 pm

Sí, però si la OMS, l'associació espanyola de pediatria i tots els organismes oficials diuen i concideixen que abans dels 6 mesos no s'ha de donar res als nens que no sigui llet (materna o de fórmula), ja no et dic el gluten! Jo li he donat a partir dels 7 i mig. Els primers dies no massa quantitat, i després ja de manera habitual quan se'm van acabar les galetetes i els cereals sense gluten.
Jo crec que no cal córrer. Abans tampoc els aporta res, i t'arrisques a intoleràncies. Penseu que durant el 1er any l'aliment principal dels nostres fills és la llet. La restá és complementària. I no cal córrer. Això és una herència de fa dècades, de quan la llet articial encara no estava tan aconseguida com fins ara i preferien avançar papilles. Però els pediatres que s'han reciclat, jo crec qiue cada vegada aniran retardant més l'alimentació complementària. :ok: :ok: :ok:
mon
:: conillet
:: conillet
Entrades: 354
Membre des de: dl. juny 11, 2007 9:21 pm

EntradaAutor: mon » dv. març 26, 2010 11:09 pm

Nosaltres vam començar als 7 messos, i ens va comentar que comencessim amb els de 5 cereals i suposo que aquest mes amb els de 8.
Imatge
]
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
marysol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2350
Membre des de: dt. set. 23, 2008 1:03 pm
Ubicació: Montevideo, Uruguay
Contacta:

EntradaAutor: marysol » ds. març 27, 2010 9:44 am

Nosotros cuando fuimos a la revision de los 6 meses nos dijo la nuestra que le dieramos pero sin gluten.... supongo que cuando vayamos a los 7 nos dira que le demos con gluten...
minerva.77
Entrades: 1337
Membre des de: dg. maig 18, 2008 3:51 pm
Ubicació: En la piña debajo del mar

EntradaAutor: minerva.77 » ds. abr. 10, 2010 9:42 pm

Doncs nosaltres vam anar fa un parell de dies a la visita dels 7 mesos amb la pediatra i ens va dir que ja podem començar amb els cereals amb gluten. Pero ens va dir que tranquilament, que quan acabem la caixa dels que tinc ara sense gluten.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
nena83
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4086
Membre des de: dv. set. 05, 2008 6:41 pm

EntradaAutor: nena83 » dt. abr. 13, 2010 10:37 am

Jo vaig començar als 7 i pico, casi 8. Vaig començar mesclant una mica de sereals amb glúten amb cereals sense, cada cop en posava més amb glúten i en unes 2 setmanes o 3 ja els menjava tots amb glúten. Ara ja menja pà, una mica de pasta,...
Vaig anar a un taller d'assessorament de lactància i ens vàren dir que si prenen pit els risc d'alèrgia al glúten és molt baix. :ok:
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge Imatge
Tahire
Entrades: 134
Membre des de: dj. des. 11, 2008 9:49 am

EntradaAutor: Tahire » dl. abr. 19, 2010 12:22 pm

Nosaltres vam començar als 5 mesos, el pediatra ens va comentar que ara es tornava a donar més aviat els cereals amb gluten pq culpaven als pediatres d'introduir els cereals amb gluten massa tard i per això hi ha hagut fa uns anys un augment de nens amb celiaquia. Però jo pel que veig cada pediatra diu la seva
Raqueleta
Entrades: 8600
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dj. abr. 29, 2010 2:10 pm

Definitivament, cadascú hi diu la seva, no fa gaire jo vaig llegir un article que deia que en els últims anys s'havia retardat massa la introducció del gluten i que això tampoc no havia anat bé, però no recordo quina edat recomanava. Ara, que 4 mesos em sembla excessiu.
Nosaltres hem començat ara, amb sis mesos. La pediatra ens va dir que comencéssim de forma suau, seguim fent la papilla sense gluten però li posem una cullerada (de les que hi ha als pots de llet artificial) de cereals amb gluten. És una nova manera d'introduir-lo que estan estudiant a la Vall d'Hebron i a la Quirón, però ho fan només amb nens que prenen pit, ja que redueix molt les possibilitats d'alèrgia.
agapita
Entrades: 133
Membre des de: dg. maig 24, 2009 9:31 am

EntradaAutor: agapita » dl. maig 03, 2010 9:12 am

Hola. A mi a la revisió dels 5m la pediatra hem va dir que li poses a la papilla de cereals un caset amb gluten pq la OMS o recomanava. Jo em vaig quedar una mica al·lucinada i la veritat es q no ho he fet pq em dona por. Ara quan faci 6m potser ho faig.
ImatgeImatge
agapita
Entrades: 133
Membre des de: dg. maig 24, 2009 9:31 am

EntradaAutor: agapita » dl. maig 03, 2010 9:13 am

Per cert la meva pediatra es de l'Hospital general de catalunya, a sant cugat. Ho dic per si un altra s'ha trobat pq com son modes...
ImatgeImatge
Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dt. juny 29, 2010 9:15 pm

Hola noies!
A mi m'han dit avui que podem introduïr el glúten a partir dels 8 mesos.
sarabafo
:: tigre
:: tigre
Entrades: 725
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:13 pm
Ubicació: Les Pobles

EntradaAutor: sarabafo » dc. juny 30, 2010 8:18 am

A nosaltres a la revisió dels 6 mesos ens van dir que li introduiríem el gluten als 7 mesos, demà tenim pediatre a vere que ens diu.
Imatge
Imatge
lia
:: poltre
:: poltre
Entrades: 611
Membre des de: dt. abr. 14, 2009 5:16 pm

EntradaAutor: lia » dv. jul. 30, 2010 8:01 am

Quin criteri més poc uniforme que tenen els professionals!!!! això deu voler dir que no hi ha gaires fonaments! naltrus començarem poquet a poquet ara als 7!
Imatge

Imatge
Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dv. jul. 30, 2010 8:33 am

Tens raó, Lia, i el més fort és que alguns criteris encara s'assemblen, però d'altres, no ténen res a veure :-:) . A més, no miren cada cas, a nosaltres, a revisió dels 6 mesos, ens va donar les pautes d'alimentació dels 6, els 7 i els 8 mesos i no hem de tornar a visita fins els 9!!!
albajc
Entrades: 104
Membre des de: dj. ago. 13, 2009 8:23 pm

EntradaAutor: albajc » dv. jul. 30, 2010 6:34 pm

Nosaltres ho vam començar als 8 mesos.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET