Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: melibea80 » dg. març 29, 2015 10:19 pm

Jo també totalment d'acord!! És que si ho pensem fredament, sense pensar en com s'ha fet els últims anys, només pensant amb lògica... no és normal que un nen de 4 mesos mengi 3 peces de fruita, ni juntes ni durant tot un dia... Però al final la influència de les recomanacions del pediatre i de l'entorn és enorme!! Tan de bo ho expliquèssin aquí com a Irlanda, jo també vaig llegir les pautes d'allà i són molt més senzilles del que sembla, és pura intuïció...

És una sort que hi hagi pediatres i infermers amb més capacitat d'adaptació i comprensió com la que tu comentes, pesoleta. Hi ha que són molt tancats i penso que no els agraden els canvis (incomprensiblement per a gent que se suposa que es dedica a la ciència). Fa uns mesos explicava a una amiga embarassada com havíem introduït nosaltres el menjar sòlid. Es va quedar entusiasmada i semblava, de veres, que ho veia lògic i natural i que estava considerant la possibilitat de fer-ho així i que tenia claríssim que fins els 6 mesos solament llet. Doncs bé, l'altre dia la vaig veure i al seu nen de 4 mesos i mig ja li han començat a donar papilles de fruita, recomanat pel pediatre, que diu que aviat començarà a treballar i així ja el va acostumant. Ufff... m'ha fet pensar molt aquella conversa... Molt més del que us imagineu! Em sento malament per no haver-li dit el que pensava però també em feia sentir violenta dir-li que no hi havia cap necessitat de donar-li fruita tan aviat... És complicat, però està clar que no és cosa meva, no?

Bueno, i pel que fa a la varietat, nosaltres estem en els 21 mesos i mig i ella és més selectiva que abans, molt més, però ho prova tot abans de dir que no, treu la punta de la llengua i fa el tast. Fins i tot menja pernil (em fa una mica de por els fils però procuro que no siguin trosos molt filosos), fuet, llonganissa seca... Per la resta, en fi, més o menys menja de tot el que solen menjar els nens, tampoc coses molt sofisticades però bé.
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: VespresVerds » ds. abr. 18, 2015 2:43 pm

Bones!!!

El meu cosí espera un nen, i m'agradaria regalar-los un llibre del Carlos González, quin em recomaneu? Jo no n'he llegit cap, només sé com pensa i he llegit molts articles seus i a casa ens agrada molt la seva filosofia.
A veure si podeu aconsellar-me! Gràcies guapes/os! :ok:
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: garota » dl. abr. 20, 2015 5:58 am

"Un regal per a tota la vida". A mi em va encantar i com a guia en moments de dubtes o de paranoies també, perquè et relaxa molt. És sobre la lactància materna. Que penso que els pares també n'han d'estar conscienciats! Jo tinc la sort de que el meu marit està ben informat i que em recolza molt i portem 21 mesos de lactància fantàstics! També té un llibre el Carlis González, que és un mix dels tres llibres més populars que té, però no sé el nom. El que t'he recomenat jo també parla una micona de tot!
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: Cayena » dl. abr. 20, 2015 8:00 am

Jo sense dubte li regalaría, del Carlos González, Comer, amar, mamar que en realitat no és un llibre sinó una compilació de tres dels seus llibres:
-Bésame mucho (parla de la criança amb apego)
-Un regalo para toda la vida (parla de la lactancia materna)
-Mi niño no me come (parla de la introducció dels sòlids)

Crec que són tres llibres bàsics i a mi m'han ajudat molt
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: pesoleta314 » dl. abr. 20, 2015 1:09 pm

Jo el Bésame mucho no l'he llegit. El de Un regalo para tota la vida em va encantar, i em va ajudar molt. I el de Mi niño no me come, està bé, però en opinió meva és força repetitiu (vull dir que aquest home està bé però sempre té el mateix discurs) i hi ha llibres d'altres autors que també parlen d'alimentació infantil i que trobo que estan millor, o almenys canvien una mica el discurs (El Se me hace bola o el El niño ya come solo).


Aprofito per fer una pregunta: Les que feu BLW però avis/cangurs/llar els donen papilles... quan comencen a donar-los sòlids ells també?? Ja m'imagino que és un tema de negociació... No m'agradaria allargar-ho eternament, però a les iaies els encaaaanta donar-li de menjar, i això que mengi ella sola els fa com ràbia, no sé si perquè se senten "poc útils" o ves a saber. A part que per elles menjar "normal" és que es foti no sé quantes peces de fruita triturades per berenar, i si "només" es menja un plàtan o una pera, ho troben poca cosa. No ho sé, és perquè m'expliqueu com vau fer el pas, com ho vau negociar, perquè no sé com fer-ho. La meva peque ja té molta facilitat per menjar, encara fa una mica d'escampall pel terra, però menja grans quantitats a cada àpat i sense "porquejar" (bé, als sopars li donem nosaltres algunes sobres, perquè acostuma a estar morta, i es menja un parell de cullerades d'arròs o alguna cosa per l'estil, i prou). Si alguna s'anima a explicar-ho: gràcies!!
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: mar2012 » dl. abr. 20, 2015 2:10 pm

Jo del CG he llegit un regalo para tota la vida, que en va encantar. Sobre alimentacio em va semblar millor Se me hace bola.
Pesoleta, en el meu cas no era l,avia sino la cangur qui li donava triturats x dinar..li va començar a donar a trocets als 10 mesos quan vaig veure que dominava be el menjar . ara s, ho menja ell solet i la dona esta alucinada.. Com era la cangur potser ha estat mes facil q amb les avies, pero crec que si ella esta preparada ja ho podries anar fent. Ja explicaras que tal
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: melibea80 » dt. abr. 21, 2015 8:36 am

Per mi també "un regalo para toda la vida" va ser un llibre que em va donar molta tranquil·litat. Penso que millor llegir-lo quan s'acosta el part, que és quan realment tens molts dubtes, i després tenir-lo a mà per consultar o rellegir quan ja estas alletant. Els altres no els he llegit. Sí que tinc "el niño ya come solo", que és el de Ripley aquest, i trobo que després de llegir al C.G. li falta una mica de "xixa"... no sé, està molt bé que hi hagi fotos, que també tranquil·litza molt i anima, però li faltava una mica aquest estil proper del C.G., que quan l'estàs llegint sembla que el tens assegut al costat animant-te "vinga, que ho fas molt bé!". No sé com dir-ho...
colibri
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dt. juny 10, 2014 12:24 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: colibri » dv. maig 15, 2015 10:40 pm

Hola noies!

Encara estem lluny del BLW, ara té tot just tres mesos i mig.... però avui la tenia asseguda a la falda a la taula (normalment està a la ganduleta) i he hagut d'apartar el plat amb les maduixes perquè anava a agafar-les. És encara molt patosa amb les mans, s'aguanta d'aquella manera... bé, té tres mesos!

És tan curiosa amb tot, que sap greu deixar-la fora de la taula. He pensat si donar-li algun bocí de pa sense gluten, però tinc sentiments enfrontats. Per una banda sé que és massa petita, però per l'altra és com anar en contra del que sembli que demani. No ho sé, penso que perquè marranegi amb una mica de pa o una mica de fruita tampoc hauria de passar res, no? (maduixes i kiwi no, ja ho sé ;-))

Què us sembla? Heu sentit o llegit res de bebes que mostren interès abans?

Gràcies a totes!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: Clara13 » dg. maig 17, 2015 7:44 am

Hola Colibri! Tot i l'interés que pugui mostrar, trobo que és massa petita, el seu sistema digestiu no esta preparat pels sòlids. Lo ideal és que prenguin llet de forma exclussiva fins els 6 mesos i a partir de llavors introduir els sòlids. A part, han de complir uns requisits, aguantar-se sols asseguts, saber rebutjar el menjar si no en volen...etc. Amb només 3 mesos i mig se't podria ennuegar fàcilment. Tema gluten, recomanen introduir-lo entre els 6 i 7 mesos, ni abans ni després. Nosaltres fem blw des de que el meu pollet tenia 6 mesos i ara que en té 9 menja de tot, maduixes i kiwi inclosos (des de els 7). Personalment jo m'esperaria, encara que mostri interés.
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: melibea80 » dg. maig 17, 2015 11:45 am

Això mateix, és massa petita per provar i digerir, jo també ho crec. I les maduixes precisament són al·lèrgenes, i el kiwi també, i fins l'any no se solen donar, seria una llàstima que tingués una reacció ara tan petita... Moltes mares no esperen fins l'any, però no sé, amb 3 mesos és realment petita per fruites tan àcides i amb pèl, trobo.

Jo crec que si intenta agafar coses no és encara per imitació dels adults, crec que ho fa perquè està encara practicant amb les mans. Tu creus que si et veu mastegar exaggeradament imitarà la teva acció amb la boca? És important que pugui entendre això perquè si es queda alguna cosa "atascada" intenti continuar mastegant per imitar-te.

Seure-la a la taula... no sé, jo crec que encara hauria d'estar un temps més en posició més aviat reclinada, per l'esquena, i és una postura en la que no s'hauria de donar MAI res per menjar. Si voleu que us vagi veient mentre mengeu i la vostra trona té opció de reclinat (o d'incorporar l'hamaqueta en posició elevada per apropar-la a la taula) doncs perfecte, em sembla molt bo que estigui el més a prop de vosaltres possible, o que te la posis a la falda amb compte de que no estiguis forçant-la (que no faci una C durant molta estona).

I en general t'aconsello (perquè a mi tb m'ha passat) que no intenteu córrer i gaudiu de cada etapa, que després no torna. Sí, us pot semblar molt desperta per a certes coses, molt espavilada, molt capaç (parlo de tot, de gateig, de caminar, de menjar, de bolquers, del que sigui...) però al final tots ho fan tot quan estan preparats, i tampoc no va d'un mes ni de dos.
elis-elis
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dj. set. 19, 2013 6:20 pm

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: elis-elis » dc. maig 20, 2015 6:03 pm

colibri ha escrit:Hola noies!

Encara estem lluny del BLW, ara té tot just tres mesos i mig.... però avui la tenia asseguda a la falda a la taula (normalment està a la ganduleta) i he hagut d'apartar el plat amb les maduixes perquè anava a agafar-les. És encara molt patosa amb les mans, s'aguanta d'aquella manera... bé, té tres mesos!

És tan curiosa amb tot, que sap greu deixar-la fora de la taula. He pensat si donar-li algun bocí de pa sense gluten, però tinc sentiments enfrontats. Per una banda sé que és massa petita, però per l'altra és com anar en contra del que sembli que demani. No ho sé, penso que perquè marranegi amb una mica de pa o una mica de fruita tampoc hauria de passar res, no? (maduixes i kiwi no, ja ho sé ;-))

Què us sembla? Heu sentit o llegit res de bebes que mostren interès abans?

Gràcies a totes!


Hola!!

Jo tambe crec que es massa petita. Pel que he llegit sobre el tema s'han de donar com a mínim dos requisits per tal de donar sòlids a un bebè:

- Que sigui capaç de mantenir-se sentat sense suport amb l'esquena recta (molt important per evitar que s'ennuegui)
- Que hagi perdut el reflex d'extrusió (reflex que els fa empènyer fora de la boca amb la llengua qualsevol cosa que els hi posis)

De tota manera, jo abans dels 6 mesos ni m'ho plantejaria. Estic totalment d'acord amb la melibea80, no tinguis pressa i gaudeix d'aquesta etapa que passa volant! El meu ara ja té 14 mesos i m'ha passat rapidissim!! :p-)
colibri
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dt. juny 10, 2014 12:24 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: colibri » ds. maig 23, 2015 4:40 am

Moltes gràcies noies!

Ens ho agafarem amb calma doncs... La veritat, jo pensava en donar-li un bastonet de pa perquè marranegés, però teniu raó, no compleix els requisits ;-)

Feu bé en recordar que no s'ha de voler córrer...
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: Rossinyola » ds. maig 23, 2015 10:33 am

Colibri, el meu petit tb sempre l'hem tingut a taula però no li hem donat menjar fins els 6mesos. Però com q volia agafar coses com la teva, li posava estris de taula, cullera, got, etc, de plastic o fusta, i alguna joguina, i amb això ja en tenia prou.
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: mar2012 » dt. juny 16, 2015 3:12 pm

Hola marones,
Com aneu?? .. El meu peque ja te un anyet i us volia comentar un tema.. Ultimament les hores dels apats son una mica estressants.. El poso a la trona i li deixo el menjar al seu abast, el cas es que quan porta 3 minuts assegut ja es vol aixecar i sortir.. Rondina fins q no me,l poso a la falda, i a la falta no us penseu q si vulgui estar gaire estona.. El menjar l,agafa i directament quan esta cansat (ja dic q es cansa molt aviat), passa l,escombra amb la ma i tot a terra.. ..despres segueixo...
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: mar2012 » dt. juny 16, 2015 8:07 pm

..segueixo.. El cas es que no li puc fer entendre que el menjar no es tira a terra. Entenc que al principi ho fes pero es que em te fregida!! ;) a vosaltres tambe us passa? Quan van deixar de tirar el menjar a terra?.. I el tema trona com el porten??.. Haig de dir que seguim fent moolt pit,o sigui q si menja menys no em preocupa, pero potser hairia d,anar reduint pit i incrementant la AC.. Tambe cal dir que el nen esta gran i ara tot just ha començat a desplaçar.se fent " cops de cul".. De moment no gateja, pero es mou aixi.. Potser tambe aixo li influeix? Prefereix investigar que menjar?.. Petons.
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: pesoleta314 » dv. juny 19, 2015 2:32 pm

Bones Mar!

La meva ja té 10 mesos. Fa una setmana que no fem pit. la veritat és que ha estat (i segueix sent) dur per totes dues. Vaig tenir un inici de la lactància molt dur, amb mastitis que ningú no em diagnosticava i mal. El cas és que a partir dels 2'5 mesos vam anar bé fins fa un mes, quan li van començar a sortir les dents. Va començar a tornar-me a fer mal, al principi aguantava, però cada cop em feia més mal, fins que resava perquè no em demanés pit i a les nits no dormia de mal, així que el vaig treure per por de tornar a agafar mastitis. Ella era molt teta-dependent (i jo creia que no ho era!) i a mi m'ha sabut greu, li volia donar més temps; he estat uns dies de baixón (les nits dures que hem tingut tampoc ajuden). Així que portem una setmana infernal (perquè a sobre li han sortit totes les dents de cop). Bé, que aquest no és el tema! No sé si per això del pit o perquè comença a caminar (gatejar ja fa algunes setmanes que ho té dominat, tot i que gateja raro), però li passa el mateix que al teu amb la trona. L'altre dia de tant girar-se va acabar al revés entortolligada amb les tires i plorant perquè no es podia moure... Suposo que en el seu cas també és perquè vol estar tot el dia voltant i això d'estar-se asseguda és avorrit. L'altre problema que tenim és que si se salta la migdiada de mig matí, al migdia no vol ni veure la trona, només vol un biberó en braços i a dormir, així que també estem intentar ser més rutinaris (amb la feina que tinc és complicat).
El menjar a terra només el tira quan no en vol més. Des del principi això li he intentat corregir molt, però quan no en vol més, el plat per barret. Jo li agafo el plat si sóc a temps i li dic que no. Si té son, llavors l'acostuma a liar parda... també tinc l'esperança que un dia deixi de fer-ho (tot i que el gos està encantat de la vida).
Ara li poso la forquilla i fa gràcia perquè agafa la forquilla i el menjar amb la mateixa mà i no ho sap gestionar, hehe. I de quantitats, ja menja molt. Tot el menjar li encanta. Suposo que cada nen té el seu ritme. No crec que t'hagi de preocupar, però si et ratlla el tema pots provar de fer primer AC i després pit en comptes de al revés? o ja ho fas així?
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: mar2012 » dl. jul. 13, 2015 8:52 pm

Pesoleta.. Si, ja fem primer AC i dpres pit. Aquesta darrera setmana ha menjat molt poquet perque estava malalt, pero avui ja va,recuperant.. Jo crec que menjava mes quantitat quan era mes petit, crec que per la novetat. Ara es com si ja hagues provat moltes coses i no li interessen perque ja sap el que son.. Tambe es complicat perque dina amb la cangur, i li acaba donant ella el menjar, sense forçar.lo, pero no el deixa al seu aire. I amb mi, fa el sopar, pero es complicat, perque ha de sopar cap a les 19.30..sino esta massa cansat, i a aquella hora el seu germa que te 12 anys, encara no te gana x sopar. O sigui que acabem sopant per torns.. En fi, poc a poc.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: Clara13 » dj. jul. 23, 2015 10:29 am

Mar el meu té casi 12 mesos i fa exactament el mateix. No cal treu-re'l de la trona però menja poquet i quan ja no vol més comença a tirar-ho tot, inclús el seu got per beure. Li dic que no es fa, però diria que encara són massa peques per acabar d'entedre. Esta més interessat en veure quin soroll fan les coses al caure que en el propi menjar. Conforme vagin creixent aniran entenent millor...

:ok:
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: jaruma » ds. jul. 25, 2015 6:15 am

El meu té 13 mesos i aguanta a la trona uns 5 minuts, potser 10, depèn de la gana. De seguida demana anar a terra.

I buf! Entre que vol menjar sol i encara no sap, que gira la cullera per ficar-se-la a la boca i li cau tot per sobre, i que quan no té gana (i abans també) ho llença tot a terra, després de cada àpat, comptant també esmorzars i berenars, el menjador fa pena! Però bé, confio que aviat deixarà de fer-ho. L'altre dia li vaig dir "si no vols més pa el deixes a taula, no el llencis", i ho va fer! :_D
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: mar2012 » dg. jul. 26, 2015 8:57 pm

Hola!
Sabeu si es normal que a partir de l,any ( gairebe 14 mesos), mengin menys?? .. Es que darrerament menja molt menys, de fet solament vol fruita ( pressecs i peres) i carn.. La resta va tota a terra ( ni pasta, ni arros, ni res mes).. Verdura solament pastanaga i mongeta verda.. Formatge i lactics mai n,ha volgut ( fem pit, encara q ell tambe n,ha reduit les preses).. Els vostres han passat per una etapa aixi?? Com ho heu gestionat? Ja se que no ho haig de fer, pero molts cops tinc la temptacio de distreure,l i donar.li menjar... Necessito consells i experiencies. Gracies.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::