Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Clara13
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: Clara13 » dc. des. 17, 2014 3:39 am

Gràcies noies!
Cayena
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dc. des. 17, 2014 8:56 am

Clara
Jo penso que li has de donar els cereals que mengeu a casa. Si no mengeu mill o fajol no li donis al teu fill, a no ser que volgueu probar coses noves, que sempre ve de gust. Vull dir, que la gràcia de fer BLW és que li dones al nen els mateixos aliments que mengeu vosaltres, sempre adaptant-los perquè ell els pugui menjar, esclar, però sense fer res especial per al bebe.
Pots provar amb l'arros, el bulls bé que quedi una mica passadet i li poses una mica d'oli d'oliva cru perquè tingui més substància. De totes formes, si el que vols és fer BLW esticte, l'arros dificilment se'l menjarà sol al començament, a no ser que facis boletes rollo sushi o li donis amb tortitas...
També pots fer sèmola d'arròs amb caldo suau de verdures i pollastre.
La quinoa en realitat no és un cereal però te un gust molt suau i neutre i és molt nutritiva, la pots fer igual que faries l'arros o el cuscus
També tens l'opció de donar pasta sense gluten, com la que prenen els celíacs, les espirals són més fàcils d'agafar que els macarrons... I quan comencis amb el gluten doncs pa, pasta "normal", cuscus...

Les hores del dia? Quan en prengueu vosaltres.

Al principi estàs més limitada perquè has d'anar introduint els aliments poc a poc i d'un en un, la idea, com diu el Carlos Gonzalez, és que en poc temps hagi tastat de tots els grups d'aliments. Vull dir si comences amb arròs, no facis després un altre cereal, sinó que al cap de pocs dies ofereix p ex pastanaga i al cap d'uns dies més plàtan i uns dies després pollastre (ordre inventat, pots començar com vulguis). Així en un parell de setmanes ja has introduit fruita, verdura, cereals i proteïna. Millor així que no "aquest mes comences amb la fruita" i au, de cop i volta una papilla de tres fruites i suc de taronja i fins el mes següent no comencis amb la verdura... No se si m'explico...

Ah i bàsic: prepara un bon pitet per al nen i un motxo i una càmera de fotos per a tu... :ok:
Clara13

EntradaAutor: Clara13 » dc. des. 17, 2014 9:41 am

Jajaja! Gràcies Cayena. La veritat és que alguns cereals que heu comentat no els menjo mai (quinoa, mill...), però tampoc em tanco en banda a provar-los, per descomptat. Com pels matins les 5 o 6h que seré fora el peque estarà amb els seus avis, segurament començaré donant fruita (bé, els hi donaran ells). Dubtava un mica perque al veure la llista que em van passar al Cap, fica que els cereals es donin a primera hora, però ara ja veig que l'important no és l'ordre ni seguir pautes predeterminades, sino oferir de tot i variat.
El tema de la introducció amb el gluten sabeu sobre quin mes comencen? La pediatre em va dir que durant el 6è mes mengen sense gluten i a partir del 7è ja ha d'estar introduit...

Perdoneu per tantes preguntes, al final m'enviareu a pastar fang...

:content: :content:
Clara13 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. des. 17, 2014 10:01 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Cayena
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dc. des. 17, 2014 9:59 am

Clara
Tema gluten, fins fa poc (si llegeixes el Carlos Gonzalez és el que diu) es pensava que convenia introduir gluten poc a poc abans dels 7 mesos i mentre encara es fes LM per evitar el risc de celiaquia, però fa pocs mesos que es va fer un estudi que demostra que el moment d'introduir gluten o de fer-lo juntament amb la lactancia materna no disminueix el risc de tenir celiaquia.
Jo el que vaig fer és donar-li en poques quantitats abans de fer els 7 mesos. És a dir, vaig començar amb l'arros com a cereal sense gluten i més o menys una setmana abans dels set mesos vaig començar a donar-li cereal amb gluten en petites quantitats: un trosset de pa perquè el llepès o un bastonet de pa, una quelita, un macarró sèmola d'arròs amb una miqueta de sèmola de blat... La idea és començar amb el gluten poc a poc i anar augmentant la quantitat.

Jo el mill encara no l'he tastat, vaig comprar l'altre dia i el faré en breu, però la quinoa fa anys que la mengem a casa, i, tot i que torno a dir que no és un cereal, és un gra molt complet nutritivament parlant i molt suau tant de textura com de gust. Com alternativa a l'arrós o la pasta o cuscus és boníssim i admet moltes formes de fer-la.

L'ordre dels aliments no importa, de fet a mi a la llista que em van donar al CAP em deien que els cereals (farinetes òbviament) a la nit, imagina't que diferent del teu CAP...
Clara13

EntradaAutor: Clara13 » dc. des. 17, 2014 10:03 am

Moltes gràcies pels vostres consells, em seran molt útils.
Clara13

EntradaAutor: Clara13 » dl. des. 22, 2014 9:29 pm

Hola noies! Només volia comentar-vos que aquesta tarda he tingut cita amb en Carlos González, amb qui vaig decidir demanar hora i he sortit encantada. Ens ha tingut vora hora i mitja explicant-nos coses sobre el BLW i treient-nos un munt de dubtes. Si bé és cert que moltes coses que explica les diu al seu llibre, n'hi ha hagut d'altres que també m'han animat a començar a alimentar al meu fill d'aquesta manera. M'ha ensenyat un document publicat pel Departament de Salut de Irlanda, on detallen a la perfecció com dur a terme aquest mètode. Busqueu a Google "Starting to spoonfeed your baby", això si, esta en anglès, però és molt assequible.
pesoleta314
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

EntradaAutor: pesoleta314 » ds. des. 27, 2014 6:37 pm

Hola!
Tinc una nena de 4'5 mesos i també vull introduir l'alimentació a través del blw. Ja m'he llegit el llibre del González i el del Basulto (aquest segon el vaig trobar més útil, l'altre se'm va fer més repetitiu).
Clara, m'he mirat el document que dius i hi ha una cosa que no em queda clara: diu que s'ha de començar a introduir el menjar amb cullera i passar progressivament a sòlids, cosa que no em quadra amb el blw. O és només per a nadons de menys de 6 mesos?
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dg. des. 28, 2014 5:18 pm

pesoleta314 ha escrit:Hola!
Tinc una nena de 4'5 mesos i també vull introduir l'alimentació a través del blw. Ja m'he llegit el llibre del González i el del Basulto (aquest segon el vaig trobar més útil, l'altre se'm va fer més repetitiu).
Clara, m'he mirat el document que dius i hi ha una cosa que no em queda clara: diu que s'ha de començar a introduir el menjar amb cullera i passar progressivament a sòlids, cosa que no em quadra amb el blw. O és només per a nadons de menys de 6 mesos?

En Carlos Gonzalez, en una conferència va comentar això de la cullera a Irlanda i era per nadons alimentats b LA per si es considerés que la LA li pot faltar algun nutrient i per "curar-se en salut". Tambè va dir, o així ho vaig entendre, que millor igualment als 6 mesos, perque la LA no és la mateixa q fa uns anys.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Clara13

EntradaAutor: Clara13 » dg. des. 28, 2014 9:42 pm

Si, a nosaltres també ens va explicar algo semblant i era en relació als bebes que fan LA. Els nadons que fan LME no prenen ni cullera ni biberó. De fet ens va recalcar que el nostre petit aprengués a veure en got amb nanses però sense tapa i a menjar sense plat (per evitar que donin cops de forma accidental).
Navi
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

EntradaAutor: Navi » dc. des. 31, 2014 10:11 am

Clara13 ha escrit:De fet ens va recalcar que el nostre petit aprengués a veure en got amb nanses però sense tapa i a menjar sense plat (per evitar que donin cops de forma accidental).

Clara que vols dir sense tapa? La "tapa-tapa" o la vàlvula que porten dins els gots?

Perdoneu la pregunta tonta però és que no entenc si és la tapa de fora perquè pugui beure quan vulgui o la vàlvula per no haver de xuclar
Imatge
Clara13

EntradaAutor: Clara13 » dj. gen. 01, 2015 12:14 am

Hola Navi! Vull dir la "tapa tapa" que ve amb els gots. En Carlos González ens va recomanar que la treguesim i que ensenyesim al bebé a veure directament del got, com fem els adults.
mar2012
:: tigre
Entrades: 766
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

EntradaAutor: mar2012 » dv. gen. 02, 2015 9:02 am

Hola marones!

Us explico el que fem amb el meu peque que ara té set mesos.. Vaig començar fa unes setmanes a donar-li trossets de menjar, primer deixava que ho agafés ell, però no puc evitar tenir por que s'ennuegui.. que ja se que ells s'ho saben treure del coll, però sóc patidora i no li vull transmetre neguit al petit, així que de moment fem en plan ocellet.. ell obre la boca i jo li dono trossets petits de pollastre, o arròs amb verduretes, o pasta amb carabassó i cebeta, o carn picada, i també trossets de fruita (mandarina, taronja, plàtan, pera..).. de moment no menja gaires quantitats i quan veig que no en vol més ja no n'hi dono més, però va menjant molt bé.. Faig malament? Alguna de vosaltres ha començat així?.. la meva idea és poc a poc quan controli més, que s'ho mengi solet...També li he deixat agafar una cuixeta de pollastre que ha anat xupant, costella de corder..
Com ho feu vosaltres?
Tinc un dubte... heu seguit les indicacions del pediatra per la introducció dels aliments? (ou, peix..etc).. és a dir, per exemple, els hi doneu pasta que porti ou, o els deixeu provar uns canelons que porten llet de vaca per exemple??.. A partir de quina edat heu donat peix? I una altra cosa.. a mi se m'acaben les idees... com els feu la verdura i quina verdura els hi doneu? Els llegums també els heu donat des dels 6 mesos? El meu nen té molts molts gasos, i em fa por que si li dono llegums o segons quina verdura encara serà pitjor..
Petons!
montsekit
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

EntradaAutor: montsekit » dv. gen. 02, 2015 7:55 pm

Hola mar2012, el meu fill ja té dos anys (ara espero el segon i reciclo) i sempre hem fet BLW.
Fer l´ocellet de fet és més perillós que deixar que ho agafin ells. En el llibre BLW expliquen molt bé que el desenvolupament de la boca i la mà van de la mà i el que pugui gestionar amb la mà ho pot gestionar amb la boca. Si el peixes tu aquest filtre es perd... de fet el millor és que al principi els trosos no siguin petits i ells vagin llepant i "fent mossegades" (a la seva manera). Els trossos molt petits són millors per més endavant, quan ja tenen molta pràctica i mengen diferent.
En quant a ennuegar-se, cal no confondre-ho amb ofegar-se (no respirar). Ennuegar-se forma part de l´aprenentatge, cal apendre a gestionar els ennuegaments, això reforca la seguretat.
Ès molt important tenir plena confianca en ells, ells saben millor que nosaltres què necessiten (encara que això vagi contra tot el que ens han inculcat). Cal mantenir la calma en tot moment i no espantar-los, ja que aixó incrementa el perill. Se que és més fàcil de dir que de fer, però es pot. Un cop ens informem bé i ens adonem de les capacitats dels nostres fills, la por minva moltíssim.

Sobre les indicacions, jo visc a Alemanya i a mi a banda de la mel i els fruits secs sencers, el pediatra mai de la vida m´ha donat cap llista ni pauta d´introducció. Mai. De fet està demostrat que retardar la introducció dels aliments no evita l´aparició d´al-lèrgies si no que la pot afavorir.

A partir dels 6m quan comencen amb la AC poden perfectament menjar lactis de llet sencera de vaca (iogurt naturall, salses fetes amb llet...), el que no es recomena es que la beguin com a aliment principal. Ja que la beguda ha de ser la materna o adaptada.
L´ou el vem introduir de seguida, primer amb coses amb ou (arrebossat, pasta a l´ou) i després de seguida la truita.
El peix igual, anant amb compte d´evitar "espinosos" i els que tenen alts nivells de mercuri.
Els llegums també, des del principi.

Verdures: coliflor, bròquil (ideal per agafar), carbassó, pastanaga (cuita), pebrot, mongeta verda, etc... vaja de tot. Coccions: al vapor, saltada, a la planxa,...
llegums: llenties, faves, mongeta blanca, pèsols, cigrons...
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
mar2012

EntradaAutor: mar2012 » ds. gen. 03, 2015 3:27 pm

Gràcies montsekit!!. Avui per dinar li he posat el menjar directament a la safata de la trona i l he deixat fer.. Tenia espirals de pasta amb carbassa, Carbassó i ceba i una cuixeta de pollastre a la planxa... Anava agafant i xutant i algun espiral ha entrat a la boca! Jejeje..i de postres pera que se la menja súper be!! Ha estat divertit per ell i per nosaltres.. Jijiji.. Ara.. Ha quedat brut i sucat de dalt a baix!!!!
Clara13

EntradaAutor: Clara13 » dg. gen. 04, 2015 8:18 am

Aprofito per preguntar...el primer dia que se'ls inicia, ho feu amb un sol aliment o amb varis?
pesoleta314

EntradaAutor: pesoleta314 » dg. gen. 04, 2015 11:29 am

Feia dies que no entrava, gràcies per les aportacions, aquest fil és d'un valor incalculable per les mares que estem aprenent tot això del BLW!

Tema restriccions del menjar, us copio el que diu el Basulto al seu llibre, força similar al que diu la Montsekit però amb alguna restricció més:
"A partir del sexto mes evitaremos: los alimentos sólidos con los que podría ahogarse (cerezas enteras, zanahoria cruda, etc.), los desnatados, los zumos (como máximo medio vaso al día), los lácteos (excepto la leche artificial en bebés no amamantados a demanda), la sal y los alimentos salados (olivas, quesos, embutidos), la miel, las infusiones, pez espada/tiburón/lucio/atún rojo/conservas de atún, carne de animales cazados con plomo, espinacas o acelgas (si estas dos verduras se incluyen en pequeñas cantidades, no hay problema).
"A partir del año: aplicar lo indicado anteriormente si bien ya podemos añadir una pizca de sal (yodada) a su comida, así como espinacas y acelgas (no más de un plato al día). El bebé ya puede beber leche entera u otros lácteos.
"

Jo hauré de seguir les indicacions pediàtriques en aquest sentit perquè tenim discrepàncies amb el meu company sobre aquest tema. Tots dos provenim del món de l'educació i ens rebenta quan els pares ens vénen a dir com hem de fer la nostra feina, així que ell veu que jo estic fent el mateix amb la pediatra... i hem arribat a l'acord que si fem BLW li hauré de comentar a la pediatra i que hauré de seguir les indicacions pel que fa a "aliments prohibits". Em fa un pal tremendo tot plegat, no conec prou la pedi com per saber si em dirà que faci el que vulgui o posarà el crit al cel (per tema lactància, mai no m'ha posat pegues ni m'ha dit coses rares que he llegit per aquí, però la infermera ja em va dir que a la propera visita em donaria el paperet amb les pautes d'alimentació... buf!).

Clara, jo tinc entès que quan es comença s'ha d'anar un a un per descartar al·lèrgies, no? Que si barreges menjar i té una reacció al·lèrgica no sabràs de què li ve. Jo també dubto amb això. Perquè si, per exemple, comences amb arròs... llavors has d'estar 3 dies que només pot menjar arròs i prou? Trobo que llavors deus estar segles fins que pot menjar més o menys de tot... A veure què ens diuen.

Jo tinc un altre dubte: per a o per b hem acostumat la nostra peque que quan mengem ella està a taula (amb hamaca o, normalment, a la nostra falda. De fet, ja fa dies que si no ens la posem a la falda rondina perquè vol estar a taula. El cas és que mostra un interès brutal pel menjar, i tot just la setmana que ve farà 5 mesos! Agafa el menjar dels nostres plats i intenta posar-se'l a la boca; ahir menjava pizza i em tibava la mà i es volia posar la pizza a la boca! Cada cop és més difícil negar-li el menjar (lògicament, tampoc li hauria donat un tall de pizza XD). El problema és que no s'aguanta asseguda del tot encara. La pregunta que tinc és: es comença quan s'aguanten 100% asseguts sols, o es pot començar si s'aguanten asseguts recolzats? No sé si tinc una gules o una curiosa de mena, però quan estic sola procuro menjar quan ella dorm perquè si no és una batalla constant.
Clara13

EntradaAutor: Clara13 » dg. gen. 04, 2015 1:12 pm

Hola Pesoleta! Jo em pregunto el mateix...si començo per exemple amb la fruita, li dono un tros de platan pel mati i res més sòlid fins el dia següent? Perque llavors seria el que dius tu, que el nen trigarà una eternitat a menjar de tot. En relació a que els peques s' aseguin, a tot arreu on he llegit sobre el tema recomanen que s' asegui per ell mateix, sense recolçament. El meu peque també esta a punt de fer 5 mesos i també mostra bastant interés pel menjar però tinc clar que fins als 6 mesos no li donaré cap sòlid, més que res per seguir les recomanacions (que de fet són les mateixes que dona el Basulto o el Carlos González).
mar2012

EntradaAutor: mar2012 » dg. gen. 04, 2015 2:11 pm

Hola clara i pesoleta..
El meu peque te set mesos i vam començar amb els sòlids una mica abans dels sis pq tb tenia molt interès en el menjar.. Aixo si amb molt de compte i coses molt toves.. Vaig anar a la consulta del CG quan encara no tenia els sis mesos i em va dir que si tenia molt interès tampoc calia negar.li tot.. Jo vaig començar amb mes d un aliment alhora procurant que fossis poc propensos a fer alegries.. Per ex. Mongeta verda amb Pastanaga i patata durant un parell de dies despres tambe carabasso i anar afegint coses poc a poc... Avui ha menjat patata mongeta verda brocoli i Pastanaga i costella de xai... Be menjat menjat poca cosa pero es genial veure com s ho passa teta passant.se el menjar per la boca i pel cap i per tot arreu.. Jo de moment solament ho faig al migdia.. La resta fem pit. El primer sòlid que va provar va ser el plàtan i li va agradar molt.. Estic contenta de fer.ho aixi pq ell va aprenent poc a poc i es un gust veure com gestiona el menjar.. Com diu el CG l objectiu no es alimentari sinó d aprenentatge pq el principal aliment segueix essent la llet fins a l any.
Petons.
montsekit
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

EntradaAutor: montsekit » dg. gen. 04, 2015 5:03 pm

pesoleta314 tens rao, em vaig deixar coses perque ni les contemplo ara amb 2 anys. Els sucs mai, sempre fruita sencera. Desnatats igual, han de pendre sempre la llet i els lactis "sencers".
Pastanaga crua i poma crua també les evitaria perque són astelloses i fàcils d´ennuagar.
En quant a lactis discrepo, en altres fonts de tant en tant un iogur natural o formatge etc... es donen per bons (però sóc super fan del basulto).
Embotits els englobo dins dels processats, el meu fill no en menja ara tampoc.

Jo crec que vaig comencar amb més d´una cosa al dia/per ápat... si recordo bé vem comencar amb esmortzar i dinar. Fruita per esmortzar i per dinar per exemple una mica de carbassó i pastanaga. Jo no esperava 2-3 dies amb el mateix per introduir. Però també us dic que el llibre del CG no l´he acabat sencer, jo em vaig guiar pel de "BLW" i sobretot sentit comú.
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
pesoleta314

EntradaAutor: pesoleta314 » dg. gen. 04, 2015 7:45 pm

Llavors vosaltres mengeu el mateix durant uns dies? O li doneu un menjar diferent del vostre al peque? Montse, repeties menjar algun cop o cada dia diferent? I llavors si té una reacció com ho identifiques? Em podries donar referència del llibre que menciones? Gràcies!

M'adono que a cada resposta em surten preguntes noves, hehe.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::