Donar-lis trossos de menjar, quan

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: jaruma » dv. gen. 23, 2015 2:14 pm

Hola,

jo no he fet el métode aquest de donar el menjar sencer, tot i semblar-me molt interessant, per por que el nen s'ennuegués (em fa pànic!), i avui em ve el meu home i em diu que ja va sent hora de donar-li trossos de coses, que ja té dos dents i que l'estic sobreprotegint

El nen ara ha fet 7 mesos, i el que vaig comprar-li fa temps va ser una malla antiofec que li encanta, i hi sol menjar fruita i pa.

A quina edat hauria de donar-li ja el pa i altres coses directament, sense malla? Ja es podria fer? I en cas que s'ennuegués, què hauria de fer? He llegit que se'ls ha de posar cap per avall, pero no n'estic segura.

Gràcies!
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: charito » dv. gen. 23, 2015 2:53 pm

Hola! Dona no et rallis cadascu fa el que pot i amb set mesos encara es petit! Sobreproteccio!!!! :-0

Jo personalment no li he donat trossets fins que se'ls sap agafar i posar a la boca si no tambe es tonteria. Deu ser al voltant dels 8-9 mesos crec. He començat amb la mandarina que li encanta en trossets petitets perque es desfa prou be. Trossets de pastanaga i patata bullida li treus abans de triturar el pure i que marranegi. O ensaladilla rusa si fas per vosaltres li guardes una mica. Tot que es desfaci be.

Despres quan comença amb el gluten bastonets de pa per rosegar i galetes, macarrons a trossets...

El que faig es donarli el seu menjar i quan estem a taula donarli trossets de lo nostre.

Normalment si s'ennueguen ells sols ho treuen veuras que fa una arcada i surt tambe es bo que ho aprenguin no t'espantis.

Aixo si tu sempre al costat per si de cas.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: martina13 » dv. gen. 23, 2015 7:40 pm

Jo x exemple li donava galetes ka als 4 mesos vigilant jo com diu la charito
I es moolt dificil k sennueguin i si tu vigiles pots reaccionar
A mi la pediatre em va dir inclinarla cap abaix i cops forts a l'esquena...pero a mi em passava igual k tu jo no em veia fent trossets dentrada xq em feia molta por
pensa k el proces de menjar trossets es llarg i com diu tb la charito deixala k agafi ella i marraneji i poc a poc veuras k li pots donar mes coses
Jo ara am 15 mesos li dono tot en trossets i a la guarde tb pero ha sigut ara despres de nadal k la cria shi ha llençat
Si pot menjar gluten doncs aixo bastonets de pa o un crustó...fruita doncs un tros gran de poma o pera pero k ella tb pugui agafar...
I ja veuras en re estara menjant pa amb tomaquet i truita x sopar jeje
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: Mara17 » dv. gen. 23, 2015 11:49 pm

Ennuegar-se s'ennuegarà, perquè ho fan tots, més tard o més d'hora. Ofegar-se és diferent i no passa gairebé mai (als CAP fan cursos de primers auxilis gratuïts i t'explicaran maniobres). Com més d'hora ho faci més bé ho gestionarà, perquè tenen el reflex de nàusea molt endavant de la llengua i treuen el menjar més aviat. Amb set mesos pot perfectament tenir contacte amb el menjar sòlid, de fet, sempre s'ha fet així (o potser sempre hi ha hagut batedores?) i encara es fa a tot arreu on no hi ha túrmix per endollar.

A grans trets, donar coses a la boca és molt perillós i oferir trossets quan encara no fan la pinça també (que facin la pinça indica que estan preparats per gestionar trossos petits, abans, millor trossos grans que puguin engrapar). També és important que s'aguanti assegut amb l'esquena dreta (que segui així també indica que per dins han madurat una sèrie de coses que han de madurar per poder menjar).

Si et fa molta por, dóna només aliments que et facin estar tranquil·la i no arrisquis (segons el teu barem, esclar); és important que tu estiguis tranquil·la perquè si t'espantes pots sobresaltar el nen.

No sé, jo t'animaria a fer-ho. Els meus fills van menjar sòlids des del principi i és una passada veure com s'hi van fent a poc a poc. Jo és una de les coses que més contenta estic d'haver fet. :ok:

Sort!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Nubuis
:: tigre
:: tigre
Entrades: 756
Membre des de: dg. oct. 21, 2012 9:48 am

Re: Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: Nubuis » ds. gen. 24, 2015 7:45 am

Jo tenia pànic a donar trossets també!!! I, de fet, fins que va fer l'any, res de res... A la llar li van començar a donar primer que jo (entorn 10 mesos, diria jo...)... A mi em feia una por!!! ;)

I ara, que li queden dos mesos per fer els 2 anys, ja menja sòlids! I a mi no em fa patir ja...

Amb això et vull dir que cada casa és un món, i, com t'han dit, fes allò amb el q et sentis millor!!

7 mesos?? és molt petit i no penso pas q l'estiguis sobreprotegint!!!
Avatar de l’usuari
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

Re: Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: marta9 » ds. gen. 24, 2015 11:41 am

Jo els dóno trossos a partir dels sis mesos. Com deia algú per aquí, només els ho oferixo, quan ho poden agafar estan a punt. Però amb set mesos pots començar perfectament. Com ha dit algú per aquí sí que s,ennueguen però tenen el reflex i ho treuen. Penso que va bé començar amb coses fàcils de mastegar com patata i pastanaga bullida tallada a trossets, o carbassó... Quan vegis que amb això ja domina pots passar a trossets de pernil dolç, peix,pa...
Imatge
Imatge
Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: jaruma » ds. gen. 24, 2015 8:21 pm

Gràcies noies! Val, llavors no l'estic sobreprotegint, bo és saber-ho! Avui el papa, quan jo no hi era, li ha donat un trosset de pa. Quin perill té aquest home! Li he dit que no, que se li ha de donar coses grand per rossegar, o bullides. A veure si fa cas...

No sabia això dels cursets al CAP, m'informaré perquè saber com reaccionar en cas de perill em donarà molta tranquil.litat.

Gràcies a totes!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: martina13 » dg. gen. 25, 2015 6:12 am

Jaruma jo crec i es opinio meva k la vida del teu fill lhas de disfrutar i el nen tb
K vull dir doncs k si realment no estas preparada x donarli trossets pq et fa por kin sentit te k ho facis?? Cap!! Convertiras aquesta experiencia tan xula en algo estressant i probablement el crio trigara mes a menjar solids
Temps al temps...ja veus k aki hiha families k als 6 mesos altres ho hem fet mes tard...per tant fes el k tu tinguis ganes ara...
Tampoc dic k li donis triturats fins als 18 anys jeje pero si ara no ho veus clar tranquila potser en 1 mes has canviat dopinio i sino doncs res esperat k no passa res
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: Clara13 » dv. gen. 30, 2015 7:45 am

Jo també estic a punt de començar amb el petit, que esta a punt de fer 6 mesos i també dubto. No se si començar amb la malla antiofeg i els aliments un pèl triturats (només una mica, deixant grumolls), o donar-li trossos grans. Em fa por que aconsegueixi arrencar un tros massa gran i se l'empasi. Però per altra banda m'agradaria passar de les pors i tirar pel dret. Suposo que és el dia a dia el que et va tranquilitzant...
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: petitajo » dv. gen. 30, 2015 8:56 am

Nosaltres vem començar als 6 mesos a donar-li la fruita, en un principi tota la barreja triturada, no hi havia manera, no volia ni veure la cullera. No se pq li vaig oferir el platan sencer, li vaig acostar a la boca i s'hi va tirar i en va agafar un tros amb la boca, va mastegar (nomes tenia una denteta) i s'ho va empassar i aixi es va menjar gairebe tot el platan.
Des d'aquell dia q no triturem res, tot ho xafem amb una forquilla, fins i tot la verdureta, el tall ben talladet amb la tisora, per la pera i la poma utilitzem un ratllador. M'he fixat q si a vegades hi ha un troset mes gran ella mateixa l'escup.
Si ho penses fredament fa patir pero quan veus com reacciona (almenys la meva) i com gestiona els trossets es molt divertit i emocionant
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: Clara13 » dv. gen. 30, 2015 2:47 pm

Un dubte Petitajo: la carn li donaves esmicolada ja amb 6 mesos? Ho dic perque teòricament no és més perillós donar trossos massa petits quan encara no saben fer la pinça? O ho agafava tot a sac amb la mà? La carn és una de les coses que no sé massa bé com oferir-li.
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: Donar-lis trossos de menjar, quan

EntradaAutor: petitajo » dt. feb. 03, 2015 11:12 am

Clara13 ha escrit:Un dubte Petitajo: la carn li donaves esmicolada ja amb 6 mesos? Ho dic perque teòricament no és més perillós donar trossos massa petits quan encara no saben fer la pinça? O ho agafava tot a sac amb la mà? La carn és una de les coses que no sé massa bé com oferir-li.


hola, primer de tot, vull aclarir q jo no he llegit (encara) res sobre el tema, ho faig a la meva manera i a la meva nena li va be i li agrada i a mi tambe.
Els trossets de carn els tallo un cop cuit molt, molt petits, a vegades em queden mes petits q la pastanaga aixefada. De moment li donc tot amb cullera, encara no fa la pinça i l'unic q agafa es el platan i les galetes
Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::