Cereals

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Cereals

EntradaAutor: jaruma » dj. feb. 05, 2015 7:55 am

Hola,

el meu fill als 6 mesos va començar amb els cereals, però va estar restrenyit força dies, i el metge em va dir que deixés de donar-n'hi una setmana. Però al tornar-hi, altre cop li costava fer caca. Entre això i que no l'entusiasmen, vaig decidir no donar-n'hi. Ara li poso un tros de pa a la fruita i macarrons triturats a la verdura. Però dubto si és suficient. Sé que les papilles de cereals molta gent no les dóna, però sabeu si s'ha de "compensar" la ingesta d'hidrats de carboni amb un mínim al dia? No sé si l'estic alimentant com si estés a règim, per entendre'ns!

Pren una taronja triturada amb un trosset de pa al matí (bé, no s'acaba res, només pren mig bol com a molt de cada cosa), verdures amb carn i macarrons al migdia, i fruita amb pa a la tarda. La resta del temps pit a demanda.
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Cereals

EntradaAutor: lavidaesbonica » dj. feb. 05, 2015 10:06 am

Hola jaruma,

Has provat cereals integrals? La meva nena també va anar molt restreta quan vam començar amb les papilles, però era per la pastanaga i plàtan, principalment.. Ho vaig solucionar donant-li suc de mandarina a banda, amb biberó (ja que a ella barrejat amb la papilla no li agradava....) i posant més pera que no pas plàtan i poma. I a la de verdures vaig restringir la pastanaga substituint-la per carbassa, i posant-hi força carbassó i mongeta.
No sé, abans d'eliminar la de cereals podries provar aquest canvi! Si és que no ho has fet abans ja.. ;)

:-()-)
Avatar de l’usuari
Airin
:: poltre
:: poltre
Entrades: 687
Membre des de: dc. març 30, 2011 7:51 pm

Re: Cereals

EntradaAutor: Airin » dj. feb. 05, 2015 11:17 am

Hola Jaruma,

Jo penso que ho estàs fent molt bé. La meva filla de cereals de pot només va tastar els del Veritas, els de les altres marques em feien repugnància només d'olorar-los i, a banda, penso que són massa ensucrats. Alternàvem els de la marca Holle amb sèmola d'arròs o arròs bullit triturat, tot més barat i natural que les papilles comercials. Tot això perquè no podíem donar-li gluten fins als 7-8 mesos i no estava informada sobre el Baby Lead Weaning. I només n'hi donàvem un platet a l'hora que jo era a la feina, o sigui que no crec que de quantitat se'n vagi molt amb el que menja el teu fill. El més important fins a l'any és la llet, i si fas pit a demanda això ja ho té cobert.

Ara han canviat els criteris i tinc entès que els pediatres ja no són tan restrictius, el gluten es pot introduir abans però sempre a poc a poc per comprovar que no hi hagia celiaquia. Suposo que el pa i els macarrons que li dones són normals, dedueixo que ja els has introduït de mica en mica per comprovar que els toleri bé. Si a ell veus que li agrada així, jo ho continuaria fent d'aquesta manera.
Imatge

Imatge

Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Cereals

EntradaAutor: lavidaesbonica » dj. feb. 05, 2015 11:40 am

Airin ha escrit:Hola Jaruma,

Jo penso que ho estàs fent molt bé. La meva filla de cereals de pot només va tastar els del Veritas, els de les altres marques em feien repugnància només d'olorar-los i, a banda, penso que són massa ensucrats. Alternàvem els de la marca Holle amb sèmola d'arròs o arròs bullit triturat, tot més barat i natural que les papilles comercials. Tot això perquè no podíem donar-li gluten fins als 7-8 mesos i no estava informada sobre el Baby Lead Weaning. I només n'hi donàvem un platet a l'hora que jo era a la feina, o sigui que no crec que de quantitat se'n vagi molt amb el que menja el teu fill. El més important fins a l'any és la llet, i si fas pit a demanda això ja ho té cobert.

Ara han canviat els criteris i tinc entès que els pediatres ja no són tan restrictius, el gluten es pot introduir abans però sempre a poc a poc per comprovar que no hi hagia celiaquia. Suposo que el pa i els macarrons que li dones són normals, dedueixo que ja els has introduït de mica en mica per comprovar que els toleri bé. Si a ell veus que li agrada així, jo ho continuaria fent d'aquesta manera.


Crec, des de la meva humil opinió, que això que moltes mares dieu que "els cereals de farmàcia fan repugnància o que són tan ensucrats, etc etc" és una mica exagerat..... no??? i inclús diria que ofensiu. Sincerament m'he donat per al·ludida i m'ha sabut greu més que res perquè jo, com la majoria de mares, sí que li dono cereals de farmàcia amb tota la bona intenció del món i no m'agrada sentir aquests comentaris tan despectius... A més, això vol dir que els hi restringireu tota mena d'aliments que no siguin de botiga ecològica (que per cert, és molt cara i no tothom s'ho pot permetre tot i que a mi m'agraden molt eh), perquè no trobo que tingui massa sentit que ara els ompliu d'aliments ecològics evitant de totes totes altres que no ho siguin, si després acabaran menjant aliments refinats... poc o molt, segur!
Em sap greu que t'ho has carregat tu, Airin, i evidentment que no és res personal amb tu, però es que.... ALGÚ HO HAVIA DE DIR! I es que tot plegat ja està agafant un punt elitista... "Si no compres aliments per al teu fill a cases ecològiques, gastant-te el doble de pasta, ja no ets tan bona mare...", jo crec que en el fons hi ha aquest missatge subliminal.
Siusplau procureu mesurar els missatges que esteu donant ja que poden resultar ofensius!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Cereals

EntradaAutor: martina13 » dj. feb. 05, 2015 11:51 am

Jo li dono cereals de la nestle del super i tant contenta jo com la cria.
Estem massa carregades de teories estranyes sobre el k es pot o no menjar.
pel tema restrenyiment...jo abans de treure a saco els cereals provaria de donarli fibra x un altre canto
els kiwis van genial pero nose si amb 6 mesos nhi pots donar crec k no
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Cereals

EntradaAutor: Mara17 » dj. feb. 05, 2015 12:06 pm

Els cereals de pot van plens de sucre. No els calen per a res. No són manies, és ser conscients del que mengem, crec jo. Menjar de veritat i ja està, mai ens ha fet falta res més. ;)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
picdeladona
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

Re: Cereals

EntradaAutor: picdeladona » dj. feb. 05, 2015 12:51 pm

Mara17 i com es que posa a la capsa, per exemple del Blevit 5 cereales, que no contiene azúcares añadidos?
Jo interpreto que aquests cereals per exemple no porten sucre afegit. Estic d'acord en que als petits no els calen per res el sucre...
Avatar de l’usuari
Airin
:: poltre
:: poltre
Entrades: 687
Membre des de: dc. març 30, 2011 7:51 pm

Re: Cereals

EntradaAutor: Airin » dj. feb. 05, 2015 1:52 pm

Vaja, no tenia cap intenció de provocar un debat. I crec que la Mara ha resumit molt bé el que jo volia dir. La meva idea per a la Jaruma era: si ja li estàs donant cereals a partir de menjar "normal", i li agraden i no li han fet mal, no tens necessitat de gastar-te el que val un pot de cereals per a papilles, siguin del Veritas,la farmàcia o l'Schlecker, i menys si li causen restrenyiment. Per cert, no ho comprem tot ecològic, sinó que prioritzem la proximitat, de fet no he tornat a trepitjar el Veritas des que va deixar les papilles.
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Cereals

EntradaAutor: Mara17 » dj. feb. 05, 2015 3:09 pm

La dextrinomaltosa és "sucre", per exemple. I els cereals, en general, el cos els transforma en sucre. L'extracte de malta té més sucre que el mateix pes de malta en gra. Etc. No porten sucre tal com ho entenem (sucre blanc d'aquell que es posa al cafè), però en van plens fins dalt.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
picdeladona
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

Re: Cereals

EntradaAutor: picdeladona » dj. feb. 05, 2015 3:28 pm

Ostres Mara17..vale, OK. Gràcies
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Cereals

EntradaAutor: lavidaesbonica » dj. feb. 05, 2015 7:42 pm

Airin ha escrit:Vaja, no tenia cap intenció de provocar un debat. I crec que la Mara ha resumit molt bé el que jo volia dir. La meva idea per a la Jaruma era: si ja li estàs donant cereals a partir de menjar "normal", i li agraden i no li han fet mal, no tens necessitat de gastar-te el que val un pot de cereals per a papilles, siguin del Veritas,la farmàcia o l'Schlecker, i menys si li causen restrenyiment. Per cert, no ho comprem tot ecològic, sinó que prioritzem la proximitat, de fet no he tornat a trepitjar el Veritas des que va deixar les papilles.


Dit així, molt millor!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Cereals

EntradaAutor: Clara13 » ds. feb. 07, 2015 9:59 pm

Noies no vull entrar en polèmiques, però esta més que provat que els cereals de farmàcia porten una quantitat de sucre desmesurada. De fet, si mireu a les caixes els components nutricionals veureu el percentatge de sucre, és aberrant. Fa un temps vaig anar a la consulta de Carlos González i em va dir que porten suficient quantitat de sucre com per posar una demanda a la indústria alimentària, va dir que haurien d'estar directament prohibits. No pretenc ofendre a ningú, només faltaria, però que porten sucre a tope és una realitat. Jo al meu no li donaré, oferiré arrós, etc. Ja sé que no els pots protegir de tot, però concretament els cereals de farmàcia i potitos sempre he tingut clar que no li en donaré ni un.
Arual83
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. gen. 01, 2012 5:48 pm

Re: Cereals

EntradaAutor: Arual83 » dg. feb. 08, 2015 10:19 am

Els dos pediatres que ha tingut l'Emma m.han desaconsellat totalment els cereals també, diu que el seu ús s ha normalitzat i banalitzat però que tan x la quantitat de sucres que porten com xl.tractament s haurien d evitar. Que ja tenim l'arròs, la semola, pasta...

El fet de que les mares treballem i anem de cul suposo que ha facilitat l us dels cereals cormercials preparats. Evidenment que cada mare fa i dona als.seus fills el que creu millor i que cada pediatra et dona una opinió, ningú es mes mala mare que uma altra x donar o no cereals! Faltaria méS!! Però a casa despres d informar-nos vam.decidir no donar-li habitualment! Algun.cop vaig comprar els holle del veritas o Sanutri x alguna emergencia i no em.sento culpable eh! Tampoc no li donem bolleria industrial ara amb dos anys o fregits més d un cop x setmana ni xocolata a diari...
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: Cereals

EntradaAutor: tineta14 » dl. feb. 09, 2015 9:42 pm

Hola!
En primer lloc, i sense voler entrar en polèmica eh..però estic d'acord amb què sempre ens hem de mostrar respectuoses/os envers els hàbits, maneres de fer, de mares i pares; això inclou l'alimentació, evidentment. Els cereals comercials que venen en farmàcies porten més sucres que els ecològics, sí, segur, però no ens posem alarmistes que tampoc n'hi ha per tant...!! M'agradaria de veritat saber si dos nens alimentats amb cereals diferents (comercials vs ecològics o altres) presenten una nutrició significativament diferent, si el de cereals ecologics/no comercials tindrà una salut més bona que l'altre... En fi.... si algú em sabés dir si hi ha estudis que ho demostrin m'agradaria saber-ho! i és que jo procuro, dins de les nostres possibilitats, anar combinant l'alimentació de la nostra filla, pel que fa als cereals, entre cereals de farmàcia i uns de la marca holle, força méa cars... Ho faig precisament pel tema sucres, sé que els segons són més "naturals" per dir-ho d'alguna manera... però a vegades penso quin nivell de repercusió tindrà en la seva salut.
Bé, després d'aquest rotllous volia preguntar... pot ser que els cereals holle costin més d'espessir que els altres d farmàcia? concretament els de cibada!

Bona niiit! :)
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Cereals

EntradaAutor: Mara17 » dl. feb. 09, 2015 10:51 pm

La qüestió no és si ecològics o no, crec jo, sinó que no calen aquest tipus de cereals! Tots els cereals el cos els transforma en sucre, tenen una càrrega glucèmica alta, vaja, així doncs si bases tot un àpat (de vegades hi ha qui fa fins i tot esmorzar i sopar) només en això... doncs aviam, no tinc estudis concrets a la mà (tot i que n'he llegit uns quants, per una malaltia pròpia) però saludable no ho és. A curt termini no veuràs cap efecte, però tampoc ajuden a establir unes bases alimentàries saludables.

Opinió meva i prou.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: Cereals

EntradaAutor: tineta14 » dt. feb. 10, 2015 7:21 am

Mara i què li dones per esmorzar i sopar?? A nosaltres la pediatra ens va dir papilla de cereals i per sopar biberó amb cereals (té 8 mesos)....
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Cereals

EntradaAutor: jaruma » dt. feb. 10, 2015 8:39 am

Les que no doneu cereals ni de farmàcia ni d'herboristeria, què els doneu? És que a mi només se m'acut macarrons amb la verdura, i pa. Però suposo que hi ha més opcions, no?

Jo vaig provar amb els cereals d'herboristeria, pel tema sucres, però fins i tot els integrals el restrenyen. Havia pensat a donar-li civada o alguna cosa així, però no n'estic segura :-/
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Cereals

EntradaAutor: mar2012 » dt. feb. 10, 2015 10:42 am

Hola!
El meu nen té 8 mesos i tampoc li dono cereals de farmàcia. Ell per esmorzar i sopar fa solament pit, perquè el que porta més aliment és la llet, i als matins vaig de cul perquè haig d'anar a treballar i a les nits ell està molt cansat per menjar altres coses. Al migdia i a la tarda si que pren alimentació complementària. Poc a poc quan vegi que aguanta més temps "de bon humor" a la nit, anirem introduint alguna cosa per sopar (el mateix que sopem nosaltres adaptat una mica..)

Als matins, el cap de setmana que tenim temps, fa pit i després esmorza amb nosaltres, pa amb tomàquet, o pa amb oli i una mica de fruita (mandarina, plàtan, taronja,.. el que hi hagi per casa).. Li deixo a trossos grans a la trona i ell agafa el que li ve de gust. Per dinar normalment fem cereal + verdura + proteïna, per exemple, arròs amb verdures i pollastre, o pasta (espaguetis, tallarines, espirals, macarrons..) amb verdures i conill, pavo, costella de xai, pollastre, o bé li faig hamburgueses amb carn picada de pollastre o de vedella.., o cuscús amb verduretes, o faig caldo vegetal o amb pollastre i li dono la pasta de la sopa, o verdures tallades a trossos grans (pastanaga que li agrada molt, carbassa, carbassó, mongeta verda, patata... ), al vapor, o a la planxa, o bullides. També s'ho menja ell sol, el que vol, i abans i després de dinar fem pit. A la tarda menja fruita, o una tortita d'arròs sense sal,..

De cereals n'hi ha molts, i en diferents textures.. pots donar arròs, blat de moro, civada, blat, i molts altres, però crec que és important que mengi el que vosaltres mengeu normalment..si a casa tots esmorzem pa amb tomàquet i fruita, doncs ell també..
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Cereals

EntradaAutor: Clara13 » dt. feb. 10, 2015 2:02 pm

Mar2012 m'encanta la manera en que dones AC al teu peque, es veu molt saludable. Una pregunta, els espaguetis com els ofereixes? No s'ofega? El meu peque fa avui 6 mesos, ja se que encara és aviat però em vaig informant ja...
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Cereals

EntradaAutor: Mara17 » dt. feb. 10, 2015 3:19 pm

No sé qui preguntava què esmorzàvem. Responc amb una llista d'ingredients que anem combinant segons dia i temporada perquè ara no tinc gaire temps:

Alvocat, pastanaga, ravenets, carbassó, cogombre, tomàquet, olives, gall dindi fet al forn amb espècies que faig servir en comptes d'embotit, pollastre, ous, peix blau, sèsam, chia, nous, fruita (això cada dia, sigui la que sigui)... També hem menjat coleslaw casolana, mutabal, hummus normal, de remolatxa, patés vegetals casolans... Si vols dolç ara que encara hi ha algun moniato, moniato amb canyella impressionant! De fet com si et vols menjar un plat de bledes estofades! I ara que dic bledes... ara no perquè se'ls desmanega tot però les bledes crues serveixen per fer "fajitas". :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::