aliments per oferir en trossets

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
tulina
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. set. 03, 2013 1:45 pm

aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: tulina » dv. feb. 27, 2015 2:25 pm

Hola, la meva petita te 6 mesos i mig, fem LM i hem introduït fruita i verdura, i cereals amb meva llet en papilla fa uns dies. Anem provant, algunes culleradetes sense pressa. No em veig capaç de fer BLW pero m'agradaria tenir algunes cosetes per oferir-li mentre nosaltres mengem perque te curiositat. Sabeu quins aliments podriem anar deixant que es portes a la boca sola i sense risc? Es mante asseguda i coordinació vista boca ok. Merci!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: shyla » dv. feb. 27, 2015 3:05 pm

tulina ha escrit:Hola, la meva petita te 6 mesos i mig, fem LM i hem introduït fruita i verdura, i cereals amb meva llet en papilla fa uns dies. Anem provant, algunes culleradetes sense pressa. No em veig capaç de fer BLW pero m'agradaria tenir algunes cosetes per oferir-li mentre nosaltres mengem perque te curiositat. Sabeu quins aliments podriem anar deixant que es portes a la boca sola i sense risc? Es mante asseguda i coordinació vista boca ok. Merci!


Si mostra interès pel que mengeu vosaltres jo li donaria a provar i a veure què fa, no cal que s'ho mengi, tan sols que investigui, s'ho emporti a la boca, noti el gust, ho toqui per veure com és...
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: charito » dv. feb. 27, 2015 3:46 pm

Tot el que integra la papilla triturada: patata, pastanaga mongeta ben bullit... mandarina, platan

Quan introduiu el gluten galetes macarrons a trossets spaguetis...
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: jaruma » ds. feb. 28, 2015 6:28 am

Jo tinc molta por que s'ofegui, així que faig servir una malla antiofec. Mentre nosaltres dinem o sopem, ell hi menja poma, pera, plàtan, raïm, trossos de pa, pasta bullida o verdura bullida.
tulina
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. set. 03, 2013 1:45 pm

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: tulina » ds. feb. 28, 2015 8:48 am

Jo tambe tinc por! He provat malla però la fa servir més de sonall..se la posa una mica a la boca pero poc...vull donar-li alguna cosa en forma d'aliment, per anar provant, pero, ai li dono un tros de platan sel porta a la boca, hauria de deixar que en trenques un tros? O de poma? O un macarro? I si sel empassa sencer?
Avatar de l’usuari
Navi
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: Navi » ds. feb. 28, 2015 12:18 pm

Nosaltres hem començat amb el blw aquesta setmana, per tant no et parlo per experiència, sinó pel que he llegit. Hi ha una serie d'aliments que poden ser perillosos, mentre evitis aquests pots donar-li a provar tot el que et passi pel cap. Et dic uns quants que són perillosos: la poma o la pastanaga crua (li pots donar si les ratlles o les cous), els fruits secs, olives, cireres, raïm, salsitxes,..

En teoria tot el que sàpiga gestionar amb les mans ho sabrà gestionar amb la boca. Quan encara no saben fer la pinça és molt millor trossos grossos que puguin agafar amb la mà sencera.
Imatge
Avatar de l’usuari
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: FloR » ds. feb. 28, 2015 1:31 pm

Crec que confoneu ofegar-se amb ennuegar-se, ofegar és que l'aliment li passi a les vies respiratòries i ennuegar amb un fàstic o una arcada ho treuen amb una facilitat al.lucinant! No es recomanen els aliments petits i durs ni els durs en general, tampoc es recomana oferir l'aliment ja tallat a trossets petits, millor donar un tros gran i que ells vagin tallant el tamany que puguin gestionar amb la boca. Si tallem nosaltres, tendim a fer trossets massa petits..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
sagmai
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: sagmai » dl. març 09, 2015 9:33 am

Han de ser aliments que puguin agafar amb les mans i prou grans per no empassar:

- macarrons
- galetes
- trossos de pera, poma, plàtan
- alvocat
- verdura

Sobretot no oferir aliments petits (pèsols, cigrons, etc) o durs (fruits secs) ja que s'ho podrien empassar i ennuegar.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: charito » dl. març 09, 2015 10:17 am

La meva filla s'ha estrenat amb les olives i les patates de pal jajaja :-)
sagmai
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: sagmai » dt. març 10, 2015 2:30 pm

charito ha escrit:La meva filla s'ha estrenat amb les olives i les patates de pal jajaja :-)


Al meu fill també li van encantar les olives des del principi! Les negres :ok:
Avatar de l’usuari
Elma
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: Elma » dl. març 16, 2015 8:17 pm

Hola!
Pots bullir un carbassó i oferir-li un tros, o fer-li bastonets de pastanaga bullida...Jo vaig començar així i molt be. Això si, procura estar tranquila quan s'ho mengi, son molt llestos aquests nens i ho treuran o s'ho empassaran.

Que vagi be!!
ImatgeImatge

Imatge
tulina
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. set. 03, 2013 1:45 pm

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: tulina » dt. març 17, 2015 8:05 pm

Perfecte! Intentare! Sabeu si les "torradetes" aquelles rodones d'arros sense sal li podria donar? He denanat a la herboristeria unes torrades holle de espelta que diu a partir 6mesos tambe per anar estovant suposo...alguna experiencia?
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: kittie » dc. març 18, 2015 12:52 pm

Jo sí li'n dono, desde que tenia 9 mesos, pero son unes adaptades per nadons (no les típiques per a adults)
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: aliments per oferir en trossets

EntradaAutor: kittie » dc. març 18, 2015 1:09 pm

I la mandarina, com els hi doneu? Doncs costa bastant de mastegar o de desfer a la boca. A la meva filla de 12 mesos o li la dono nomes la polpa a trosets o directament s'ho traga. I a mes de vegades porten pinyols a dins.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::