Percentil baix de pes

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Percentil baix de pes

EntradaAutor: lavidaesbonica » dl. març 02, 2015 12:51 pm

Hola mares,

Enceto aquest post (tot i que segur que ja se n'ha parlat..) per aquelles mares que tenen fills amb un percentil baix de pes i volen compartir experiències, però sobretot preocupacions... La meva nena té 8 mesos i mig i des de que va néixer no passa del percentil 8/10.. és una nena saníssima i molt activa, i d'altura supera el percentil 50, però l'hora dels apats... m'angoixo molt i de rebot a ella... i és que sovint no s'acaba els plats, es distreu amb una mosca.. o a la que té una mica de mocs ja perd la gana. Però realment el que més em preocupa és la meva angoixa a l'hora de donar-li el menjar, amb el neguit que obri la boca a cada cullerada i que s'ho acabi tot.. no gaudeixo del moment i estic aconseguint que ella tampoc! Avui mateix per dinar, cap al final, ha començat a agafar-me la cullera i el bol tirant menjar per terra (crec que era una manera de dir "no en vull més") i jo m'he posat molt nerviosa i hem acabat plorant les dues..jo de preocupació i frustració, i ella per veure'm a mi nerviosa. És terrible perquè no vull que acabi tenint una aversió al moment dels apats però la preocupació em supera..

Algún consell o suggerència?

Gràcies! :menjadonuts:
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: charito » dl. març 02, 2015 1:00 pm

Llegeix mi niño no me come de Carlos Gonzalez i ja veuras que et treura moltes angoixes. Esta en pdf facilment per internet.

A mi el que em frustra es que despres de preparar un menjar sa i bo l'hagi de llençar em treu de polleguera pero paciencia!
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: lavidaesbonica » dl. març 02, 2015 1:07 pm

charito ha escrit:Llegeix mi niño no me come de Carlos Gonzalez i ja veuras que et treura moltes angoixes. Esta en pdf facilment per internet.

A mi el que em frustra es que despres de preparar un menjar sa i bo l'hagi de llençar em treu de polleguera pero paciencia!


Charito... ja me'l vaig fullejar el llibre.. però de moment segueixo sentint-me igual.. ?-)
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: charito » dl. març 02, 2015 3:06 pm

Ostres doncs a mi m'ha anat molt be... pero te l'has llegit? No trobes resposta? Perque el que expliques es realment el que descriu.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dl. març 02, 2015 3:20 pm

La meva va nèixer amb p30, sortí d ela clínica amb p15... Als 4 mesos va arriba a P85 i ara, amb 17 mesos té p20... Està sana, menja sa (no menja sucre, ni galetes, coses preparades...), devora la fruita, està activa, feliç... Qué més dóna el pes? I d'alçada està a p70... Ja m'agradaria a mi!, Alta i prima!! ;-)

Per cert, no se si fa pit la teva, que sàpigues que dwpen de quines gràfiques utilitzen els pediatres, les criatures de pit surten amb "baix pes" (es pot comprobar a la web www.percentilesinfantiles.es).

Mira en global a la teva criatura, el pes no és el més important.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: princesa_ballarina » dl. març 02, 2015 4:01 pm

Lavidaesbonica, el meu fill també està (ha estat sempre) en un percentil baix. És pes ploma! (té 28 mesos i fa 12 kilos) Hi ha nens massissos i nens que semblen de porexpan, oi? I potser físicament semblen igual!
Jo també vaig llegar el llibre (i sentit alguna conferencia de'n Carlos González) i la veritat és que no m'amoïna.
És un nen Intel·ligent i enèrgic, si li faltes energía, se li notaria. No tothom pesem igual ni mengem! Els nens tampoc!
Les grafiques són pures mitjanes, si t'hi fixes, aumenten progressivament el pes, quan en realitat, els nens crèixen (i engreixen) per èpoques. I són grafiques tenint en compte que tots els pares som iguals (pes i alçada).

No t'angoixis, si la nena té gana, menjarà. I per les proporcions en els plats (en angoixem si no s'ho acaben), posa-li menys (pensa quan peses tu i quina ració menges i el pes de la teva filla...no pot menjar ni la meitat que un adult!!!).

El més important és que les dues estigueu tranquil·les en els àpats, tu voldries menjar si sabessis que t'esperen tensions i exigències??

Ànims! no facis cas dels percentils! Només serveixen per angoixar-nos. :-o00m Si la nena està bé de la resta, no tens de què preocupar-te.
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: lavidaesbonica » dl. març 02, 2015 7:55 pm

Gràcies noies, teniu raó!! : lasito :
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: Aly84 » dl. març 02, 2015 9:25 pm

La vidaesbonica TRANQUIL·LA!!

La meva va néixer amb percentil 3 i no va arribar fins al percentil 25 - 30 de pes fins gairebé els dos anys. Ara té prop de 36 mesos i no deu estar gaire més amunt.

Buf!! jo els primers mesos vaig patir moltíssim, que sí no s'ho acabava, que si no li agradava res... després amb els trossets, no volia res que no fos triturat... :-o00m ... i tot era passar nervis i tensions... Fins que em vaig llegir el llibre que t'han dit del Carlos Gonzalez i em vaig tranquil·litzar molt... i llavors tot d'una va anar tot millor, i en un ambient relaxat, tot es veu des d'un altra perspectiva...

En l'època dels trossets jo li oferia junt amb el triturat, i si no en volia o només marrejanava algún trosset, jo com si res.... fins que un dia va començar i poc a poc anava menjant més a trossets... i si la veia contenta, riallera, sana... procurava no preocupar-me el dia que passava amb un tros de pa...


Ara els trossets totalment superats... ara la dificultat és que mengi variat i sa.... si fos per ella s'alimentaria a base de iogurts, frankfurts, patates fregides, pa, pernil dolç, mortadela, formatge, salsitxes, sopa.... ah sí! i la xocolata que no falti... en canvi la verdura i la fruita costen horrors!! sempre logro que mengi verdura i fruita després de molt negociar donant-li alguna cosa de les que li agrada... I me'n vaig ensortint, però reconec que ajuda molt estar relaxat durant l'apat i no veure-ho com un moment de disputa...


Molts ànims, la vidaesbonica, fan patir però crèixen i molt forts encara que siguin de percentil baix!! I jo ara sóc conscient que sí tingués un altra fill amb percentil 3, no em preocuparia ni la dècima part del que vaig patir i engoixar-me amb la meva nena...
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: Mara17 » dt. març 03, 2015 12:01 am

Els meus van néixer per sota de percentils, i van estar molts mesos al 3 (ara no sé a quin estan), i sempre em van dir que estaven estupendos (bé, ja es veia :love: ). Ara amb 26 mesos no sé si arriben als 11, mira què et dic, i jo els veig fabulosos :love:. La seva pediatra mai mai mai m'ha dit res del tema; sempre m'ha dit que estan la mar de bé, i mira que sé d'altres nens que pesen més que els pobres pares han acabat ben amoïnats pels comentaris del metge.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: lavidaesbonica » dt. març 03, 2015 7:45 am

Crec que una de les coses que m'obsessiona és el tema quantitats... jo, per anar una mica orientada de cara a preparar-li els menjars, he estat seguint les quantitats que indica el doc de la gencat sobre alimentació de 0 a 12 mesos. Allí et posa més o menys els grams i ml que ha de prendre un nen segons els mesos que té. Jo ho intento seguir i clar, quan veig que ella no s'ho acaba o en menja la meitat em poso les mans al cap...I crec que és això el que no em va bé, tenir unes quantitats en ment. Si n'hi fes menys, el que ella menja i s'acabaria, segurament que no em sentiria tan malament...no sé, però també estaria pensant que no està menjant el que la majoria mengen i si a sobre algun dia no s'ho acabés... En fi...

Gràcies!!!
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: charito » dt. març 03, 2015 8:27 am

Mare de deu quina rallada!!!!!! Deixa estar aixo son orientacions!

Imaginat que als adults ens obliguessin a menjar tots la mateixa quantitat cada dia seria una bogeria, aixi com cada persona som diferents i uns dies tenim mes gana que altres els nens igual!

Fesli el que creus que es pot menjar i que gaudeixi sino l'avorrira!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: martina13 » dt. març 03, 2015 9:21 pm

A mi tambe em preocupava moltissim les quantitats i aixo k ma filla esta d'alçada amb un 120% i de pes un 97% de percentil pero jo magobiava si un dia no sacabava el plat!! I ara sincerament ni mho miro kuan la nena gira el cap i diu no no li trec.que sobra la meitat del plat ho reaprofito pel dia seguent.
Ahir no es va acabar la sopa.doncs la pasta maravilla+la patata k va sobrar la vaig afegir a unes mongetes tendres amb tomaquet i ja tenia sopar per avui.
No et rallis , com diu la charito tot son orientacions i jo he comprovat k per molt que tu thi capfiquis el crio menjara la quantitat k vulgui
Avatar de l’usuari
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 502
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: Saris » dc. març 04, 2015 7:09 am

El meu fill ha estat sempre a un percertil per sota del 3. Té tot just 7 mesos. He estat lluitant amb la gent que em deia que passava gana, amb pediatres que volien que em preocupés, amb comentaris del pal "si que és petit el teu nen", i mil històries així tot aquest temps. N'estic farta.

El Gerard és un nen molt sa i amb una energia que no s'acaba. De menjar, li donc el que ell vol. Intento mantenir horaris, però si no es pot, doncs no passa res. Hi ha dies que menja molt i altres, com ahir, que només va voler llet.

No estic gens preocupada. Cada nen és un món, evoluciona diferent i té necessitats diferents.

Tireu percentils a la bassa i recomanacions. Som les que millor coneixem als nostres fills. Ens hauríem de preocupar quan veiem un canvi d'actitud en ells, quan s'estanca de pes, etc. No perquè està en un percentil baix!
Imatge Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: lavidaesbonica » dc. març 04, 2015 10:20 am

Sí, m'haig de desangoixar...però com bé dieu pesen massa els comentaris que has anat sentint.. que si és poqueta cosa, que a qui ha sortit tan primeta, que hauria de consumir tants grams i ml.. etc etc. Em costa molt fer com si res! hi penso i m'angoixo. Ahir mateix, la fruita no la va voler i el meu marit li va donar un biberó amb cereals (240ml!). Quatre hores més tard, per sopar, no va voler res..només va xumar 60ml i a dormir. I aquest mati he pensat "donali fruita per compensar el berenar d'ahir", doncs ha menjat 5 cullerades i després ni cereals ni res!! He estat amb un nus a la gola tot el matí.. :menjadonuts: . Però llegint els vostres comentaris he pensat que si està actuant així és perquè ho necessita! O bé està tipa, o necessita compensar el possible "excés" de quantitat de menjar dels dies anteriors i ara està regularitzant-se, o perquè està toveta amb el tema dents (que per cert, obro parèntesi per preguntar si el mal de dents pot fer que la nena prefereixi biberó que cullera! es que darrerament s'acaba les papilles de cereals amb el biberó perquè amb la cullera sembla que es cansa ràpid..cosa que no havia fet mai. Encara no li han sortit eh, però es mossega molt el llavi inferior i té moltes babes!)
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: charito » dc. març 04, 2015 2:51 pm

Si el bibe atipa molt i es el que li toca prendre mes que no pas la fruita!

Si t'explico que la meva peque ha decidit que no vol mes menjar triturat.... nomes el iogurt la resta a trossets o res... per morirse jajaja pero pren dos bibes de 240 per esmorçar i sopar aixi que intento no amoinar-me!
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: lavidaesbonica » dc. març 04, 2015 8:52 pm

Jo crec que és una qüestió de confiar més en ella. Pensem que pel fet de ser tan petits no tenen res a "dir" en quan a la seva alimentació, però estic veient que no és pas així! per això ella, amb el fet de sopar i esmorzar poc era una manera de dir "Necessito una pausa per pair el mega biberó de berenar i així regular-me.. per no trobar-me malament!". Ahir va sopar poc i avui esmorzar poc, però com que li he respectat, per dinar ha menjat un bon plat així com també per berenar i sopar! Ella va compensant en tots sentits.. En fi, tot plegat m'ha servit per aprendre d'ella! confiar-hi més.

Gràcies noies!
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: Aly84 » dt. març 10, 2015 11:24 am

Exacte!! És així!! Ells des de petits saben regular-se i s'ha de confiar en ells, saben molt bé el que els hi convé!! :ok: Jo quan ho vaig descobrir, ja es va acabar el patir!! neujor:-) "Ells mengen la quantitat que necessiten!!
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: pesoleta314 » dt. març 10, 2015 1:45 pm

Aquí una altra mama de peque de percentil baix. A la última revisió crec que no arribava al 10. Per sort, m'ha tocat una gran infermera que em diu que si s'engreixa passi dels percentils. A més, de percentil de llargada és un 90, així que us podeu imaginar l'efecte "spaghetti" que fa, hehe. No em preocupa gens, perquè penso que la naturalesa és sàvia i que si jo no li he negat mai menjar, ella va menjant el que necessita. A part, que ha sortit molt menjadora. Jo és que estic una mica traumada perquè a l'institut em deien anorèxica de com de prima estava, tot i menjar el que em venia de gust; suposo que ella deu haver sortit amb el meu metabolisme... Em sap greu que ens facin obsessionar amb què estiguin grassos de petits i fets uns figurins de grans. I jo em vaig plantejar: Tota la vida patint pel menjar? Sí home! Menjar ha de ser un plaer, i així li ho vull transmetre.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Percentil baix de pes

EntradaAutor: Mara17 » dt. març 10, 2015 3:12 pm

Ui, sí, jo també m'he sentit a dir anorèxica mitja vida. Es veu que ser prim és un pecat. A més, si jo sóc com sóc, com han de ser els meus fills? :ok: :ok: :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::