Menjar entre hores

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Menjar entre hores

EntradaAutor: jaruma » dl. ago. 17, 2015 10:20 pm

Hola,

a veure què opineu, perquè, per variar, el pare i jo no ens posem d'acord. El nostre fill de 14 mesos menja força bé als àpats principals, menja de tot, etc.
Fa temps que li vaig oferir galetes al cotxet, quan de bon matí el portava a casa de la meva mare. Ho vaig fer perquè a casa no teníem temps d'esmorzar, i tot i que amb l'àvia ja esmorza, és un nen que sol tenir gana al llevar-se. Doncs això de les galetes es va convertir en un hàbit, i sempre que sortíem a passejar me'n demanava. A mi no em feia gràcia que mengés tanta galeta, així que les vaig substituir per tortites o per bastonets de pa. I ara, quan passegem, em sol demanar (no sempre), aigua i bastonets, alternant.

Després ja dic que menja bé els àpats, però clar, no deixa de ser que l'estic acostumant a menjar contínuament. Creieu que hauria de deixar de fer-ho? o no té cap importäncia?

Segons el pare no s'ha de fer, i el que em molesta és que directament li ho nega, si anem tots tres, i acaba en drama.

Vosaltres què faríeu? :-\
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Menjar entre hores

EntradaAutor: shyla » dl. ago. 17, 2015 10:36 pm

Amb 14 mesos jo pensó que es molt petit, encara van menjant molt a demanda. De fet el meu fill te quasi 3 anys i mig i es un constant. Jo no li negaría, pot esmorzar, reesmorzar, aperitiu, dinar, berenar, reberenar, sopar...jeje
Imatge Imatge
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Menjar entre hores

EntradaAutor: cabana78 » dl. ago. 17, 2015 11:42 pm

Totalment d'acord amb la Shyla! Quin problema hi ha en que menji si té gana? i més si menja bé durant els àpats principals...
Avatar de l’usuari
Gatxàn
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

Re: Menjar entre hores

EntradaAutor: Gatxàn » dt. ago. 18, 2015 11:13 am

Hola!!

Doncs jo opino al contrari, jo crec que a partir ja d'aquesta edat no haurien de menjar mai entre hores si vols que facin els àpats complerts i ben fets, ja mengen cada 4hores (esmorzar, dinar, berenar, sopar) i és més que suficient per mantenir la glucosa a ratlla. En el cas del matí si comentes que no té temps d¡'esmorzar a casa és normal que esmorzi al cotxet. Però la resta del dia si fa bé els 4 àpats principals jo no l'hi donaria menjar extra perquè senzillament no els hi cal. Si et demana menjar és que potser es deu amb gana en algun àpat? T'ho comento perquè el meu és un nen molt de vida que menja molt i entre hores no m'ha demanat mai més menjar (només ho ha fet algun dia molt puntual a mig matí que hem estat fora de casa i no ha esmorzat com sempre). Espero haver-te ajudat :-()-)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Menjar entre hores

EntradaAutor: Anna Maria » dt. ago. 18, 2015 1:11 pm

Bones!
Com va de pes? Ho has consultat amb el pediatra? a veure, el que li dones no es pas ganxitos o patates fregides de bossa que són aliments greixosos i molt colesterol, és a dir que són galetes, pa, etc. i dius que després menja bé els àpats... Fa mig matí, és a dir, entre esmorzar i dinar? es considera que tota persona ha de fer 5 àpats, adults i tot. No sé si t'he ajudat o embolicat més.
abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Menjar entre hores

EntradaAutor: shyla » dt. ago. 18, 2015 1:49 pm

No parlo de menjar superficial pero si vol una fruita, uns palitos o un tros de formatge per dir algo no passa res. No veig la necessitat de que esperin per menjar
Imatge Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Menjar entre hores

EntradaAutor: jaruma » dt. ago. 18, 2015 3:13 pm

Hola noies, gràcies per les respostes.

Gatxàn, els àpats principals els agafa amb gana, i li encanta menjar de tot, pero no és de menjar molta quantitat. Menja bé, però no s'ho acaba. És més de menjar sovint que de fer grans àpats.

Anna Maria, als 12 mesos pesava 9 kg, ens va dir la pediatra que no era un nen gaire gran, pero que anava bé. Ara a l'estiu crec que s'ha engreixat, no l'he portat a pesar pero segons la bàscula de casa està als 10 kg, i se'l veu tot ell menys primet. Quan vegi la pediatra li ho comentaré, pero no crec que hi vegi inconvenient. Ah! i fa 6 àpats en total, perquè al matí l'àvia li dóna 3 vegades esmorzar, el que passa és que són coses petites (un iogurt, després fruita i alguna galeta, etc), perquè no és de menjar grans quantitats.

Li busco coses sanes, tortitas de civada, pa, bastonets... i quan està tip deixa de demanar, pero si que és cert que té el costum de, només pujar-se al cotxet, demanar bastonet ("pe!", que diu ell). És un hàbit, que segons el pare s'ha de deixar ja, i que jo penso que ara mateix no el perjudica, i que a la que deixi d'anar en cotxet (o abans), se n'oblidarà, però al final dubto.Jo mateixa sóc de menjar entre hores, el problema és que no menjo coses tan sanes, perquè ho faig per ansietat, i tinc sobrepés. Pero no crec que tingui res a veure amb el que fa ell.

Gràcies altre cop :-)
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Menjar entre hores

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dt. ago. 18, 2015 3:32 pm

La meva nena te 23 mesos i es passa tot el dia endrapant: si no és teta, és fruita o tortitas o palitos. Tot el dia.
Els ápats principals si el que hi ha li agrada molt menja molt, si no, menja menys o practicament res.
Sóc del parer que si té gana, mentres sigui quelcom sa, no hi ha problema. I vaja, la petita tot i estar tot el dia endrapant, pesa 9,8 kilos... Si li negués, a veure si encara pesaria menys!
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Gatxàn
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

Re: Menjar entre hores

EntradaAutor: Gatxàn » dt. ago. 18, 2015 4:12 pm

hola noies!!jo no parlo de negar-li menjar eh? simplement intentar unificar els apats cada 4hores i no acostumar-los a picar perque es un mal hàbit per totes les edats. Enganyes l'estomac si no deixes passar unes hores entre apat i apat, llavors clar el nen menja poc quan conve que mengi la verdura, el peix, els ous, etc..el meu te 14 mesos, fa els apats, no pica mai i pesa 12kg (es alt). Les galetes no son gens sanes i no aporten cap valor nutritiu. Be, es la meva opinio. Petons a totes!!
Avatar de l’usuari
Marieta vola vola
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dj. ago. 09, 2012 10:19 am

Re: Menjar entre hores

EntradaAutor: Marieta vola vola » dt. ago. 18, 2015 4:50 pm

Hola,

Jo opino com la Gatxàn. Jo tinc una filla que menjaria tot el dia també, i sempre he sigut del parer que mengi els quatre àpats (esmorzar, dinar, berenar i sopar). Ella està per sobre el percentil i té molta gana. Aquests dies de vacances tant el seu pare com jo hem fet els ulls més grossos (ha menjat gelat quan no tocava o ha begut algun refresc que per norma no en tenim a casa) però suposo que és cada cas. No sé com ho plantejaríem si fos una nena que no mengés... però en el nostre cas, tant el papa com jo ho tenim molt clar.
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Menjar entre hores

EntradaAutor: mar2012 » dt. ago. 18, 2015 8:53 pm

El meu te 14 mesos i tambe menja tot rl dia.. Al cotxet tambe menja pa.. I no li veig el problema. Al mati quan es lleva a part de pit, menja fruita.. A mig mati si esta amb mi un altre cop pit, i pa amb alguna cosa.. I quan passeja rosega sempre pa o palitos.. Despres dina ( dies mes i altres menys), torna a fer pit, berena fruita i sopa.. Menja el mateix que nosaltres, encara que la quantitat depen de si li agrada mes o menys..
lauradietista
Entrades: 4
Membre des de: dt. maig 17, 2016 12:10 pm

Re: Menjar entre hores

EntradaAutor: lauradietista » dt. maig 24, 2016 7:55 am

Lo millor es portar una rutina de horaris, pero no et preocupes, perquè...

millor es menjar que no menjar !!

:p-)
Estudiant de Nutrició, deportista i quasi triatleta. Colaboradora en: Blog dietas

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::