Conservar menjar fet per la setmana

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Avatar de l’usuari
julieta12
:: rateta
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: julieta12 » dl. feb. 29, 2016 10:27 pm

Hola mamis!

El meu fill ha fet ara 6 mesos i començarem la AC demà amb verduretes..... jo també al mateix temps començo a treballar i voldria fer-li els menjars de la setmana els diumenges o be pel matí aviat per donar-li al migdia, o bé la nit abans per donar-li l'endemà...total que com s'envasa al buit?? com conserveu els menjars perque no perdin propietats i durin a la nevera uns dies??
Sobretot perque quedin igual de bons sense deteriorar-se??

Moltes gràcies!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: Maria V. » dt. març 01, 2016 11:12 am

Conec noies que els congelen el dia que els preparen (menys allò que s'ha de menjar el mateix dia, és clar). Diuen que, un cop descongelats, queden igual de bons.
L'únic que convé preparar a l'acte i no anticipadament és la fruita, per les vitamines. A més, no s'ha d'escalfar.
Avatar de l’usuari
Sigronet
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 78
Membre des de: dj. feb. 14, 2013 11:59 am

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: Sigronet » dt. març 22, 2016 11:59 am

Jo feia això amb la meva filla que ara té 5 anys. Ho preparava tot el diumenge i congelava tuppers individuals amb etiquetes de si era pollastre, peix, etc.. La meva filla petita el 28 farà 6 mesos, però encara no hem començat amb AC, tan sols cereals sense gluten. No obstant, ho tornaré a fer així, per què és molt pràctic.
Ànims.
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: euterpe » dv. abr. 08, 2016 10:09 am

Nosaltres també hem començat amb les verdures amb pollastre aquesta setmana. L'infermera pediàtrica ens va dir que la verdura la podem triturar i guardar, però que el pollastre s'ha d'afegir al moment de menjar, que no es pot guardar triturat amb les verdures. Això és un rotllo!!! He entrat al fòrum per veure com ho feu vosaltres. Tinc la Mycook i pensava triturar-ho tot i fer-ne per més d'una vegada. Què em dieu? Moltes gràcies!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: FloR » dv. abr. 08, 2016 10:43 pm

Jo ho he congelat sempre tot junt.. Per quin motiu t'ha dit que no es pot fer?
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: euterpe » ds. abr. 09, 2016 10:57 am

FloR ha escrit:Jo ho he congelat sempre tot junt.. Per quin motiu t'ha dit que no es pot fer?


Gràcies per contestar, FloR. :-()-)

Doncs no em va dir el perquè...
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: Maria V. » ds. abr. 09, 2016 4:19 pm

euterpe ha escrit:
FloR ha escrit:Jo ho he congelat sempre tot junt.. Per quin motiu t'ha dit que no es pot fer?


Gràcies per contestar, FloR. :-()-)

Doncs no em va dir el perquè...

No crec que pugui passar res si es congela immediatament després de fer la mescla i es menja immediatament després de descongelar i escalfar. Potser la infermera volia dir que no s'ha de guardar barrejat fora del congelador, per si l'acidesa de les verdures altera d'alguna manera la carn. Jo no ho sabia, però suposo que és això. Congelant, gairebé tots els processos d'alteració s'aturen.
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: euterpe » ds. abr. 09, 2016 4:44 pm

Maria V. ha escrit:
euterpe ha escrit:
FloR ha escrit:Jo ho he congelat sempre tot junt.. Per quin motiu t'ha dit que no es pot fer?


Gràcies per contestar, FloR. :-()-)

Doncs no em va dir el perquè...

No crec que pugui passar res si es congela immediatament després de fer la mescla i es menja immediatament després de descongelar i escalfar. Potser la infermera volia dir que no s'ha de guardar barrejat fora del congelador, per si l'acidesa de les verdures altera d'alguna manera la carn. Jo no ho sabia, però suposo que és això. Congelant, gairebé tots els processos d'alteració s'aturen.



Deu ser això. Moltes gràcies, Maria V.!!! >.-<:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: Maria V. » dg. abr. 10, 2016 11:15 am

FloR ha escrit:Jo ho he congelat sempre tot junt.. Per quin motiu t'ha dit que no es pot fer?


Vaig dir: "No crec que pugui passar res si es congela immediatament després de fer la mescla i es menja immediatament després de descongelar i escalfar. Potser la infermera volia dir que no s'ha de guardar barrejat fora del congelador, per si l'acidesa de les verdures altera d'alguna manera la carn. Jo no ho sabia, però suposo que és això. Congelant, gairebé tots els processos d'alteració s'aturen."[/quote]

Però ara, com més hi penso, més em sembla un malentès o un prejudici de la infermera: si fos veritat els pediatres avisarien, no? D'altra banda, i les potitos què?
Avatar de l’usuari
Sigronet
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 78
Membre des de: dj. feb. 14, 2013 11:59 am

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: Sigronet » dj. juny 02, 2016 1:47 pm

Porto tot el mes guardant el tritu amb pollastre al congelador en tupers individuals i perfecte! ara comencem amb la vadella i gall d'indi i faré el mateix sistema, tans sols he d'etiquetar per saber que és cada cosa i anar canviant. El meu pediatre em va dir que ho puc congelar sense problemes, inclús millor, així no perd propietats. Quan es descongela, la textura canvia, es pot tornar a triturar si no li agrada, però a la meva peque li encanta :b-)))
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: euterpe » dj. juny 02, 2016 9:39 pm

Jo, que ara ja porto unes setmanes congelant, us puc dir que n'estic molt contenta. Faig una olla grossa de verdura amb pollastre, vedella o peix, empleno els potets i cap al congelador! Vaig comprar els de la marca Avent-Philips i van molt bé. Així no m'he de posar a bullir i triturar cada dia. >.-<:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Rubinat
:: tigre
:: tigre
Entrades: 772
Membre des de: dc. jul. 23, 2014 9:44 pm

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: Rubinat » dg. oct. 23, 2016 3:05 pm

Noies, com escalfeu el menjar q no es acabat de fer? No em fa gaire gràcia usar el microones...
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Conservar menjar fet per la setmana

EntradaAutor: Maria V. » dt. nov. 15, 2016 12:07 pm

Rubinat ha escrit:Noies, com escalfeu el menjar q no es acabat de fer? No em fa gaire gràcia usar el microones...

La manera tradicional és al bany maria. És força més lent que el microones; és qüestió de posar-s'hi una mica abans.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::