Alimentació i escola bressol: com ho farieu?

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Alimentació i escola bressol: com ho farieu?

EntradaAutor: Gesmil » dc. jul. 06, 2016 3:27 pm

Bona tarda!
D'aquí 13 dies el meu petit haurà d'anar a l'escola bressol, tot just tindrà 5 mesos i mig.
El matí el passarà amb mi (teta a tope!), a les 15,30h li podré donar l'última presa, ja que a les 16 entra a la guarde. En sortirà a les 19h, però no ens veurem fins les 22,15h que arribaré a casa.
Veig que és poc temps per donar 2 bibes, però massa poc per 1.
La llevadora em va recomanar fer un bibe amb llet artificial i una papilla de fruites.
Ah, descartem tant bibe de llet meva com blw, perquè no he fet banc i perquè la papilla li l'hauran de donar o els avis o la guarde.

La meva idea era bibe amb algo de cereals sobre les 17h, i després a les 20 els avis (o el pare els dies que hi és) una papilla de fruita, però sense obligar-lo perquè potser no té gana, i a la nit ja donar-li jo tot el pit del món.

Però a estones penso que no sé si està ben pensat. Teniu alguna proposta?

PD. Els dies que jo hi sóc hauria de seguir la mateixa pauta, o puc donar-lo només llet i "experimentar" amb la fruita, per exemple?
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Alimentació i escola bressol: com ho farieu?

EntradaAutor: Menudeta » dc. jul. 06, 2016 4:46 pm

Encara no té 6 mesos i potser no cal introduir-li cap aliment. I si fas pit i quan està amb avis biberó a demanda i després pit? i ja veure com va i aneu fent poc a poc?
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: Alimentació i escola bressol: com ho farieu?

EntradaAutor: Gesmil » dc. jul. 06, 2016 5:10 pm

Era una opció, però pensava que dos bibes eren massa, i que estaria bé que el segon àpat fos més per entretindre que per aimentar-se.
Perquè què seria, bibe a les 17h a la guarde (hora i mitja després del pit) i a casa avis/Pare a les 20h?
A demanda no ho faria, perquè el bibe necessita més pauta que el pit, i com és un nen ploraner, els avis li donarien perquè callés i no per gana (així ho feien amb el seu fill).

No sé, potser sí que és bona idea només bibe i anar provant amb la fruita qhan sigui amb mi.
Avatar de l’usuari
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: Alimentació i escola bressol: com ho farieu?

EntradaAutor: lila » dc. jul. 06, 2016 9:36 pm

Jo també em vaig incorporar quan la petita tenia vora sis mesos i, en el meu cas, vam introduir la verdura triturada i la fruita. Res de bibe, però com a molt estava cinc hores fora de casa.

Li donaven els avis o la cangur, segons qui estava, sense forçar-la a "acabar-s'ho tot", i més aviat oferint-li una mica cada dues hores més o menys, al principi, per a què "no passés gana", acostumada com estava al pit a demanada. I a poc a poc, anant veient quin era el seu ritme, van anar espaiant el temps segons veien la nena...

En el meu cas, va acceptar molt bé els triturats, primer només patata, després només plàtan, després patata i pastanaga... i així anar provant.

Jo no volia donar-li bibe i l'infermera del grup de lactància del Cap així m'ho va aconsellar, em va dir que ja amb cinc mesos i mig i amb el pes que tenia la nena, que no calia patir (està des de sempre al percentil 50), doncs que li donessin alimentació complementària.

Això sí, quan estava jo era pit i més pit a demanda, de dia (el temps que hi era) i de nit...

I els dies de festa, que estava jo tot el dia, molt més pit i, segons com li oferia també triturat o sòlid directament, o aixafat... segons les ganes, el temps, com veia la nena... però sense seguir la rutina dels dies que treballava. I cap problema.

La veritat és que ha estat una nena molt fàcil, en aquest aspecte del menjar. I jo tampoc m'he atabalat o angoixat gens. Anàvem fent.

També deu fer que és la tercera (i l'última) i tinc ganes de gaudir cada instant i no estar tot el dia patint i neguitejada per tot...
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Alimentació i escola bressol: com ho farieu?

EntradaAutor: Essuca » dj. jul. 07, 2016 2:35 pm

L'assessora de lactancia del cap on vaig jo, quan es comenta aquest tema sempre diu que en nens de casi 6 mesos que mai han fet LA és millor avançar la complementaria (fruita o verdura o el que vulguis) abans que introduir LA.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::