Fruita i verdura ecològica

Estil de vida saludable
Inopia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 321
Membre des de: dg. set. 11, 2011 10:16 am

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Inopia » dg. nov. 13, 2011 10:06 am

Julyet ha escrit:Els ous que compro ara al súper del poble són de la marca "Naturou". Abans comprava els de pagès de la web que vaig posar (la marca surt allà crec...). El preu més o menys diria que és el mateix, 1'50.

Per cert, quan dic que la diferència de sabor per mi no varia tan d'ecològic o no per descomptat que MAI ho comparo amb el producte fresc del supermercat, allò no val res! Parlo de collites de proximitat i producte de temporada SEMPRE, ni càmeres ni res, i que hagin madurat on toca, no fora.


Tens raó, el producte de supermercat no val res. És més, es fa malbé molt ràpid. Jo alguna vegada he comprat un saquet de taronges o de patates i en 4-5 dies es comencen a posar malament. Vaig pensar algun cop que seria problema de la meva cuina, però si compro producte natural de temporada que no ha estat en càmeres (independentment de que sigui o no ecològic) aguanta molts més dies, així que no és problema de la meva cuina...
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Danu » dg. nov. 13, 2011 10:21 am

Julyet ha escrit:Els ous que compro ara al súper del poble són de la marca "Naturou". Abans comprava els de pagès de la web que vaig posar (la marca surt allà crec...). El preu més o menys diria que és el mateix, 1'50.

Per cert, quan dic que la diferència de sabor per mi no varia tan d'ecològic o no per descomptat que MAI ho comparo amb el producte fresc del supermercat, allò no val res! Parlo de collites de proximitat i producte de temporada SEMPRE, ni càmeres ni res, i que hagin madurat on toca, no fora.


Ah, vale!! És que jo estava parlant d'ous del 1 o del 0 del Carrefour... ara entenc que per mi no canvïi el sabor... Triaré els ous que m'aneu dient, a veure...
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: charito » dg. nov. 13, 2011 8:33 pm

Julyet ha escrit:Per cert, quan dic que la diferència de sabor per mi no varia tan d'ecològic o no per descomptat que MAI ho comparo amb el producte fresc del supermercat, allò no val res! Parlo de collites de proximitat i producte de temporada SEMPRE, ni càmeres ni res, i que hagin madurat on toca, no fora.


Tens rao Julyet, en aquest cas el que obtinc amb la etiqueta d'ecologic son collites de proximitat com dius tu, si demano un producte ecologic pero fora de temporada o que aqui no es fa doncs obviament no noto que sigui tan fantastic.

Pero nosaltres a vegades tambè tenim la culpa de segons que, mira que vas al mercat i sents, oh, les mongetes que dolentes! Senyora, si es que no es época. O els tomàquets, si es que com pretenem tenir tomaquets tot l'any i que siguin com acabats de collir? ?-) ?-) ?-)
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Danu » dg. nov. 13, 2011 10:10 pm

Doncs aquesta empresa m'ha portat tomàquets com si fossin de temporada... i la veritat, n'he provat de molt millors, ja dic. La fruita d'un supermercat, encara que sigui de temporada (aquesta tardor he utilitzat moltíssimes vegades carabassa, raïm, poma, etc. per fer vàries receptes o per menjar tal qual, m'agrada comprar fruita del temps...), no té molt de sabor. És clar que suposo que també depèn del supermercat...
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Julyet » dl. nov. 14, 2011 7:49 am

Exacte, roser, és això el que volia dir. No és que pensi que el menjar ecològic (o sigui, el que té el certificat) és totalment millor o pitjor. A més, si ens porten menjar ecològic procedent de la Xina, per exemple, no és gaire ecològic haver-lo de portar fins aquí, no? (bé, com deia, això seria un debat molt interessant però que se n'aniria del tema).
Efectivament ara no és temporada de tomàquets, i per molt bons que siguin, no seran com els de l'estiu. Igualment les collites poden sortir dolentes per les condicions climatològiques i ser diferents d'una temporada a una altra, això mai se sap.

Danu, que es vengui durant "la temporada" no vol dir que hagi de ser "de temporada". Ho poden collir verd igual... I els súpers deuen comprar la de qualitat més baixa.
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: entrerius » dl. nov. 14, 2011 8:40 am

noies, m'ha sorprès molt això que comenteu de que la fruita i verdura ecològica o directa de l'horta tingui més durada. No ho entenc.

Jo tinc la sort de proveir-me de molta fruita i verdura de l'hort dels pares, i es nota una diferència abismal és en sabor i en duració. La de l'hort es fa malbé abans que la del súper. Justament el contrari del que vosaltres comenteu. Normalment els súpers compren productes "dissenyats" per que tinguin una vida més llarga i que siguin molt atractius a la vista, minvant el seu sabor. Pot ser les varietats cultivades per aquestes empreses també són les que tenen més duració, perquè així tenen menys pèrdues......

M'ha sobtat molt això que expliqueu perquè justament jo estava convençuda del contrari.
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Danu » dl. nov. 14, 2011 10:58 am

Julyet ha escrit:Danu, que es vengui durant "la temporada" no vol dir que hagi de ser "de temporada". Ho poden collir verd igual... I els súpers deuen comprar la de qualitat més baixa.

Bueno, no parlava del súper, sinò de l'empresa que em va portar a casa el divendres la fruita i verdura ecològiques (procedents directament de conreus de pagesos de les rodalies, segons diuen). Que m'extranya que componguin cistelles amb suposats productes de temporada (per això varien cada setmana, no es poden escollir els productes, només fer un o dos canvis), i incloguin tomàquets que no són gaire bons, no sé si m'explico...
A veure si canviant d'empresa...
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Danu » dl. nov. 14, 2011 10:42 pm

Uf... he de reconèixer que les bledes i les patates estaven boníssimes... He fet un trinxat de la Cerdanya amb gall d'indi que encara babejo!!! :love: :ok: :ok: :p-) :p-) :p-) :p-) :p-)
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Mara17 » dc. nov. 23, 2011 10:41 am

He vist que parlàveu de la diferència de gust i tot això. Jo deu fer un parell d'anys que la menjo ecològica i us juro que no havia trobat tan bona la fruita i la verdura des de feia molts anys. La compro a un pagès del meu poble que té la certificació i que t'ensenya i t'explica com funcionen els seus camps. Quan compro verdura ara us asseguro que surt una flaire de la bossa!!!

I amb la fruita... Ara gaudeixo com mai de menjar raïm dolç com la mel, els sucs de taronja no em surten mai àcids, m'he reconciliat amb pomes i peres... i tot un seguit de fruites que tenen gust del que han de tenir. Que te'n pot sortir alguna de rave, segurament. Sobretot si la deixes molts dies al fruiter, però vaja, per mi no hi ha color. Tal com comentava algú, val més comprar-la de proximitat, perquè així és collida i menjada. A banda que no hi ha millor manera de mantenir-nos si comprem als emprenedors que tenim a prop! :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Connie
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dl. nov. 21, 2011 8:51 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Connie » dg. nov. 27, 2011 2:39 pm

Hola a totes, jo amb aquest tema hi tinc força experiència!Espero poderos ajudar una mica!

He comprat a El cabàs, delaterra, Can Perol, Mon viu, Doctor Veg i ara estic amb l'hort de la carmeta!

Us faré 5 cèntims de cada:

El cabàs son de granollers només serveixen 1 dissabte a barcelona i cada 15 díes. Les fruites i verdures les compren al pagès de Mon viu, Martí Rossell de Mataró.

Delaterra, sempre cada setmana et falten coses que no tenen i ja havies demanat...i et fa rabia ja que pensaves que amb allò faries un plat i va i no tho porten... Aixó te altres productes, és més aviat supermercat ecològic.

Can perol, jo alterno aquests amb lhort de la carmeta, m'agrada força, però tenen poca cosa.

Mon viu és del pagès Martí Rossell, que si esteu aprop de Mataró més val que us acosteu al seu hort de sant andreu de llavaneres on podeu comprar-ho directament allà, i us ho emporteu amb la caixa i carregant al cotxe(una mica incomode per això). Si us ho porten a casa el transport surt força car.

Doctor Veg no em conveç per que tens dret a 5 canvis de la cistella que tassignen, 2 de fruita per exemple i 3 de verdures, pero tot i fent els canvis et trobes amb poques taronjes quan en volies més o poca mongeta verda, o durant 3 setmanes seguides tens el bròquil... no se em vaig cansar.

Hort de la carmeta ara compro aqui cada setmana i comanda minima a barna és de 18 euros, fruita i verdura eco molt bé el pollaste i porc no en compro pq diu que és de criança tradicional però no és ecologic.

el supermercat Veritas a Barcelona compro el pollastre, llom, xai etc...

al biospace supermercat de barcelona eco de vegades si estic aprop també m'acosto a comprar alguna cosa.

al corte ingles de diagonal ara tenen Xai i carn ecológica marca Roia dels pirineus catalans. (el xai no el compro eco pq no magrada el sabor, tampoc el fiambre de pavo ni pernil dolç). També tenen un petit sortir de fruita i verdura eco.

Al Carrefour del Prat si aneu al de mataró també hi ha el mateix. anem un cop cada 2 o 3 setmanes per comprar coses de rentar roba, neteja embasats etc els ous ecologics valen 2,50 € mitja dotzena, també tenen un petit sortit de fruita i verdura ecològica que de tant en tant compro allà com les patates, tomaquets per sucar o cebes o alls... kiwis i pomes... surt més barat que a cap altre lloc. Ara carrefour jo vaig al del Prat hi compro altres coses de agricultura ecologica, com la quinoa, cereals o farina o olives etc...ahh també tenen les llegums eco marca carrefour o ara han tret també caldo de pollo carrefour ecologic. han ampliat els productes de procedencia ECO! I estem contents per que estan a molt bon preu. Tenint en conte que comprar ecològic surt molt més car.

Sincerament jo sóc de les que pensa que l'alimentació és la tercera medecina! I millor una alimentación sense pesticides ni herbicides ni productes quimics.

Ara que estic de 5 setmanes procuro menjar gairebé tot ecològic.

Espero haver ajudat!! Si teniu algún subte aquí em teniu.

Desprès també hi ha una empresa que es diu Eco city que et porten carn a domicili eco directament a casa.
Connie
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dl. nov. 21, 2011 8:51 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Connie » dg. nov. 27, 2011 4:35 pm

Ahh ara que m'he enrecordat! Els d'ecoviand de brugaroles són distribuidors de pollastres, pavo, vedella, xai i porc, i desde la web poden comprar els que som particulars. Tot bé perfectament envasat.

Per exemple els de delaterra serveixen aquesta marca pero no se quina diferencia de preus hi ha.

petons
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Takita » dt. juny 05, 2012 10:25 pm

Noies, he rescatat el post i me l'he llegit tot perquè m'interessa molt el tema. Dintre d'uns mesos volem tornar a engegar l'hortet a casa, que vam deixar aparcat quan va néixer el nen i, mentrestant, voldria comprar fruita i verdura ecològica i de proximitat, però m'interessa poder triar el que vull i que no m'obliguin a comprar setmanalment o quinzenalment, sinó quan jo vulgui.
No m'ha quedat clar si a Can Perol és així. M'ho podeu confirmar les que hi heu comprat? Hi ha alguna altra que no obligui?
Gràcies!
Avatar de l’usuari
firelag
:: granota
:: granota
Entrades: 244
Membre des de: dc. abr. 06, 2011 2:26 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: firelag » dv. juny 08, 2012 2:32 pm

A mi també m'interessa el tema, ara amb la peque. Així que ahir ens vem acostar al mon viu a provar 4 cosetes, i molt bé!
L'única "pega" va ser això de la caixa directament al maleter, perquè amb el portanadons davant... però ja milloraré la tècnica de posar-lo darrera i ja està! Adjudicat!! A menjar bé i bo! :love: :love:
Connie
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dl. nov. 21, 2011 8:51 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Connie » dl. juny 18, 2012 11:19 pm

al can peril jo demano quan vull! Si una setmana no vull comprar per que no hi sere gaire per casa i ja tinc menjar de sobres doncs ja en demanaré una altre setmana...

lho unic que trobo és que han pujat el transport a 6 € i surt una mica car, pero bueno, tot bonissim, a mi almenys em va bé per ara, i no cambio!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Mara17 » dt. juny 19, 2012 7:23 am

Algú sap si al Món Viu envien a domicili? Gràcies!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Takita » dt. juny 19, 2012 8:24 am

Connie, gràcies! segurament provarem de fer una comanda, a veure què tal.

Mara17, doncs diria que sí, perquè tenen botiga on-line i penso que tens l'opció de fer comanda i que te la enviïn a casa o recollir-la en botiga.
Connie
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dl. nov. 21, 2011 8:51 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Connie » dt. juny 19, 2012 9:31 am

de Mon viu jo vaig comprar un parell de vegades però ho vaig deixar estar per el preu de transport que el vai trobar força car...
Avatar de l’usuari
firelag
:: granota
:: granota
Entrades: 244
Membre des de: dc. abr. 06, 2011 2:26 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: firelag » dt. juny 19, 2012 10:01 am

Jo hi he anat directament tres o quatre cops ja, i ho trobo tot molt bé a mon viu.
Jo vaig al pagès directament. Algú ha anat mai a la botiga darrera els jutjats? Jo hi vaig passar pel davant amb el cotxe, però només vaig veure una entrada de parking. És aquí?
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Mara17 » dt. juny 19, 2012 10:28 am

Més que res ara que estic de repòs, pq ma mare per motius x no pot anar-hi i el meu home ja va prou de cul, m'agradaria ni que fos alguna cistella que estigués bé, i ja tinc assumit que hauré de pagar força de transport.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Connie
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dl. nov. 21, 2011 8:51 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Connie » dt. juny 19, 2012 11:35 am

baja acabo de veure que al mon viu no venen on line la fruita i la verdura ecologica... sha danar a comprarla allà al camp!

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::