Canviar d'estil de vida

Estil de vida saludable
Avatar de l’usuari
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: catalanna » dj. maig 31, 2012 11:40 am

Bon dia!!
fa temps que li estic donant voltes a un tema, a veure si entre totes ens podem ajudar. No sé si ha sigut la maternitat (o el temps "lliure" de la baixa) però ja fa unes setmanes que dono voltes al fet que moltes coses de les que fem com a societat no tenen sentit. Jo sóc de les que faig la millor part de la compra al súper, i si és marca blanca i per internet, millor. La fruita, l'acostumo a comprar a la fruiteria, però tampoc no tinc manies si l'he de comprar al paqui a última hora. La carn, a l'àrea de guissona, el peix, a la sirena.. però et pares a pensar i dius, per una banda, què estic menjant?? (no sé si vau veure el reportatge de Tv3 d'ahir a la nit però era per posar els pèls de punta) i per altra banda, com és que estic consumint un oli de Sevilla enlloc d'un del Penedès??? Quin món estem creant pels nostres fills en que només importen els diners? Com pot ser que el criteri més important a l'hora de fer la compra siguin els calés enlloc de la qualitat o la procedència? En resum, que a casa voldríem canviar la manera com fem moltes coses. El problema? El preu! En un context de crisi com el que estem, i tot i que no estem a l'atur, no està la cosa com per augmentar la despesa desmesuradament!!! La gràcia seria doncs gastar menys en coses supèrflues i més en coses importants... però com es fa això???? He pensat que segur que al socpetit hi ha molta gent amb aquestes inquietuds que podríem compartir experiències... la idea que tinc ara per ara, és començar a comprar la fruita i la verdura ecològica online i més endavant, si de cas, afergir-hi la carn (és molt cara i tinc un congelador molt petit). Vaig anar al Veritas i vaig sortir espantada dels preus!! (i tot em va semblar una mica pretenciós) En tema cosmètics, ara em començo a mirar que no tinguin parabens i altres històries (tot i que no hi entenc massa) i crec que els compraré "bons" però em prohibiré provar-ne d'altres abans no s'acabin (no sé vosaltres però jo de vegades compro xampús de súper i acabi tenint-ne 4 d'oberts!). El que no veig factible és fer jo sabó i aquestes coses, senzillament no tinc temps, o el que tinc el valoro massa com per fer coses així (no em malinterpreteu, és la meva opinió)
Mare meva, crec que us estic fotent un rotllo sense solta ni volta... en resum el que pretenc amb aquest post és compartir opinions, idees, recomanacions...
Un petonet i... que comenci el debat! :b-)))
pirene1979
:: rateta
:: rateta
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: pirene1979 » dj. maig 31, 2012 11:51 am

catalanna (i tothom qui tingui inquietuds semblants),

us recomano molt i molt la revista Opcions http://opcions.org/
tracta aquests temes del "consum conscient i transformador" amb molt de rigor... fan una gran feina!

nosaltres hi estem subscrits, la qual cosa no vol dir que apliquem tot el que suggereixen... sempre hi ha els constrenyiments de temps i de diners que esmentes. però moltes vegades te n'adones que "menos es más" i que podem prescindir de moltes coses...

bona lectura!
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: giuletta » dj. maig 31, 2012 12:43 pm

Bon dia!

Ahir vaig veure només la part final del reportatge de tv3, però en el meu cas, és el que et puc dir és que des de que he començat a introduir aliments a l'alimentació del meu petitó fa uns tres mesos sí que miro molt més l'origen i el tractament dels productes que compro. Per exemple, a la fruiteria sempre em nego a comprar les famoses pomes "Marlene", sí, molt maques i gustoses, però provenen d'Itàlia i no sé amb les deuen "pintar" perque sempre estiguin tan lluents i maques. Prefereixo comprar les de Lleida, potser no fan tan goig però almenys són properes. Suposo que degut a la creixent demanda d'aquest nixo de mercat, a aquesta mateixa fruiteria han incorporat el "racó ecològic" on pots trobar fruites i verdures provinent del maresme o de la zona del gallecs del vallès, i sempre que puc compro coses, però el problema és que al no haver-hi molta rotació i amb aquesta calor els productes moltes vegades es maduren massa i no es poden comprar. També existeix la modalitat de la cistella ecològica, però aquí no pots escollir els productes que vols.

Sempre que puc evito els transgènics, però la majoria de vegades no podem saber si el que comprem ho és o no.

Tema carn, compro pollastre de pagès ecològic. És caret (9€/kg), però realment no m'importa després de veure com "fabriquen" la carn de pollastre. Els ous també ecològics (2,50€ la mitja dotzena). El que em falta per trobar és un lloc on comprar l'altra carn, és a dir, la vedella o xai. Algú em pot donar idees? Potser per Internet...

En quant al peix, ja quan estava embarassada vaig deixar de menjar peixos grossos com la tonyina pel tema del mercuri, i ara només en compro blanc i a una peixateria de confiança.

Vins, olis i altres productes sempre que sigui possible compro els d'origen més proper. Apart de la qüestió ecològica, sempre he preferit beneficiar als productors d'aquí abans que als d'allà ||*|| . Si tots fessim el mateix les coses potser anirien una mica millor en aquest país.

Seguint aquestes pautes,realment la despesa setmanal en menjar ha augmentat, però com deies, prefereixo treure'm altres coses i no mirar l'euro a l'hora de comprar menjar ja que ho veig com una inversió de futur.

Bé, aquest rotllo és el meu estil de vida.

giuletta
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: glorieta » dj. maig 31, 2012 12:56 pm

Jo també em plantejo molt tot això que esteu comentant, de fet, el que m'interessa molt és fer una compra de proximitat sobretot amb els frescos, però moltes vegades no sé com veure-ho. Per saber d'on provenen els productes, només ho podem saber preguntant al botiguer, no? Entenc que en cualsevol super que vulguis comprar frescos tots venen de Mercabarna? Segurament son preguntes tontes, però quan estic comprant una poma ja sigui al super (molt poques vegades) a una fruiteria (que a vegades son cadenes) a una botiga del barri (més cara) com podem saber d'on provenen?
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
trea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 358
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:06 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: trea » dj. maig 31, 2012 1:26 pm

Hola!

Jo també vaig començar a veure el reportatge, (la petita no em va deixar acabar de mirar-lo) i a mi se'm van posar els pèls de punta quan escoltava lo dels edulcorants que diu que són cancerígens. No vaig poder acabar de sentir-ho bé, però em van agafar ganes de tirar lo que tinc a la nevera amb aquest edulcorant. A partir d'ara jo amb això també m'hi fixaré i si puc evitar-ho doncs ho faré. S'han acabat els vitalinea edulcorats per no posar-me sucre, o el nestea sense sucre perque em deixa més bon gust i m'agrada més.

I amb lo que dieu de la compra ecològica jo també penso que ho hauriem de fer, però a vegades és una mica difícil, ja sigui pel poc temps que tens, o pel que heu comentat abans que com que és més car té menys sortida i sovint no és tan fresc.

És que ens tenen tan enganyats amb la publicitat i el consumisme...fan de nosaltres el que volen com si fossim conillets d'indies.

A veure si puc acabar de veure el reportatge.
Imatge

Imatge
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: giuletta » dj. maig 31, 2012 2:22 pm

Trea, ostres em vaig predre la part dels edulcorants, què van dir? Suposo que parlaven de refrescos light o zero, no?

Ja em direu!

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Carme-it
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dc. juny 09, 2010 4:21 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Carme-it » dj. maig 31, 2012 2:25 pm

ostres, miraré si puc mirar el reportatge d'ahir. Què van dir dels edulcorants?

Nosaltres, intentem comprar les coses fabricades a aquí ||*|| (si anem a la farmàcia, i ens recomanen 2 productes, mirem a on estan fabricats i decidim) però al dia a dia és molt difícil. Pq vas a la fruiteria que tenim al costat de casa i com bé heu dit hi ha pomes d'itàlia (pq són molt maques) però a nosaltres ens costa trobar la fruita d'aquí. Vam mirar el tema de la fruita ecològica però a la zona d'on som, no arriben. El que mig ens salvem és amb el peix pq com que tenen l'obligació de posar la procedència, ja veus si ho compres d'aquí, de l'atlàntic o de l'altre punta de món, però en general és molt difícil.
El que si procurem és no agafar el cotxe en tot el cap de setmana (entre setmana és imprescindible) i anar a tot arreu a peu, i per anar a passejar, no cal fer-ho al poble del costat, aprofitem el nostre!

Tot plegat és difícil de fer pq, terriblement, tot acaba amb diners, i en el moment actual, no es pot passar per alt, per això, intentem fer el nostre granet de sorra per millorar amb tot el que podem.
Imatge
Imatge
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Canviar çant..d'estil de vida

EntradaAutor: Julyet » dj. maig 31, 2012 2:31 pm

Em sembla molt interessant el tema que planteges. Jo tinc molts dilemes que com a tu m'has sorgit a partir de l'embaràs i maternitat.

M'agradaria trobar una estona llarga per aprofundir en el tema, a veure si la trobo :P.

Sigui com sigui per a mi el "number 1" dels meus canvis d'estil de vida han anat arran de a que vull dedicar el temps, i intentar gestionar-me de la millor manera possible per haver de treballar menys (allargar permisos de materniat al màxim i reduir la jornada tan com em sigui possible).
Això, com estareu pensant, repercuteix en el "pressupost familiar", el que de vegades està renyit amb comprar de qualitat...

I aquí entren els debats... els meus principis (poden semblar molt utòpics i de bon tros que no els assoleixo) és intentar respectar al màxim el planeta/l'entorn o digueu-li com volgueu, conservant la salut i sense angoixar-me desmesuradament. Alhora vull educar a les meves filles en aquests valors.

Sobre l'agricultura ecològica no tinc una posició definida. No tinc temps ara mateix per explicar-me, però deixo un bloc que segueixo des de fa temps per si el voleu fullejar: http://www.losproductosnaturales.com/

Tema cosmètics m'he trobat amb productes naturals que els he acabat llençant... (d'altres m'han encantat).

Hi ha el tema de la roba, que també m'encantaria saber si s'han explotat persones o animals per elaborar-la... però tampoc vull pagar més del compte...

Em preocupa també les condicions en que tenen als animals que acabem menjant (pot semblar absurd però em sembla pitjor la vida que tenen que la seva mort en si). O les condicions de les vaques per a la producció de llet...o les gallines dels ous classe 2 i 3...

Deixo aquí la llista, ja la reprendré.

Però una cosa que crec fermament és que tampoc podem canviar radicalment de la nit al dia, però que cada petit pas compta. "Els petits canvis són poderosos!" :ok:
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Mara17 » dj. maig 31, 2012 2:51 pm

Jo ho compro tot ecològic, menys el peix, que viu al mar i el mar és el que és. :ufs:

Tinc endometriosi i la meva ginecòloga, des del primer moment, em va indicar que era molt important el que menjava. No només si menjava pomes, peres, patates o gall dindi, sinó quin tipus de pomes, peres, patates i gall dindi, no sé si m'explico. Arran d'això va canviar el concepte que tenia de l'alimentació. Va passar de ser una manera d'omplir la panxa a una forma de nodrir-me i d'aprofitar-me'n de manera beneficiosa. A banda de triar productes de proximitat, però això ja ho feia abans.

De vegades em qüestionen els diners que em gasto en menjar però tampoc són tants, perquè jo hi ha moltes coses que considero supèrflues que no compro: refrescos, patates fregides, menjars precuinats o sobres, salses, brioixeria... Què és malgastar en menjar? Comprar-se fruita sense pesticides ni ceres o dur el carro a vessar de brics i llaunes? Bon debat. A més, era decisió meva i prou si augmentava el pressupost per a una cosa que em passa pel cos cinc vegades al dia. I n'estic molt satisfeta.

El meu home, que sí que menja de tant en tant algun frankfurt, pizzes precuinades..., l'altre dia va tenir desig va anar a comprar-se'n al súper i es va dedicar a mirar les etiquetes. Al final va tornar amb unes salsitxes de porc ecològiques! :content: :content: :content: I això que jo a ell no li foto el sol al cap i deixo que mengi el que vulgui! Però quan comences a descobrir certes coses, no pots fer marxar enrere. A poc a poc i bona lletra.

Prefereixo retallar d'altres bandes que estalviar-me diners en menjar: ens venen que hem de gastar-nos el mínim possible en menjar i jo no ho veig així. I ja us dic, el que faig és comprar molt d'aliment sense processar, perquè així el preu no es dispara tant.

Salut i bons aliments (pròxims)! ||*||
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
laura_28
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3461
Membre des de: dt. oct. 14, 2008 10:58 am
Contacta:

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: laura_28 » dj. maig 31, 2012 3:04 pm

jo compro a l'eroski i el que de marca blanca per exemple l'arrós es del delta de l'ebre, sempre procurem que sigui de per aquí...
el que el menjar ecològic es piquen mes no ho he mirat massa....es que sempre vaig a supermercats...a l'eroski hi han les pomes de girona, no es ecologic però es d'aquí...
miraré si trobo coses, tot i que ara a casa tenim l'hort, però no es mai ecològic 100 % ja que hi va algun bitxo i si vols que surti algu has de tirar alguna porqueria, el que li diré al josep que es miri de ser ecològic....

es un tema complicat, no vaig veure el reportatge però la meva mare m'ha dit que si veig el reportatge deixes de menjar...dificil
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Julyet » dj. maig 31, 2012 3:15 pm

Ah, està claríssim que si deixem de comprar o reduïm la quantitat d'aliments processats que mengem estalviem MOLT i guanyem MOLT en salut, el que a l'hora ens permet invertir en producte de proximitat :ok:
Avatar de l’usuari
Carme-it
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dc. juny 09, 2010 4:21 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Carme-it » dj. maig 31, 2012 3:50 pm

interessantíssim!!!

el més important, és la convicció personal o familiar que tinguis! és allò, "si vols, pot", però com dieu per aquí, de mica en mica s'ha d'anar canviant i donar una visió del món diferent als nostres fills.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: entrerius » dj. maig 31, 2012 4:00 pm

M'agrada el post :ok:

Hi ha tants temes a tractar i falta temps, però estic segura que per poca estona que hi dediquem ja haurem fet un pas endavant.

Alimentació/salut: Els aliments menys contaminats en general són els de la primera línea de la cadena alimentaria: verdures. Si mengem carn està doblement contaminada pel que mengen, i si mengem derivats tipus ous i llet el triple... s’entén el raonament?

Producció alimentària: és increïble la quantitat de desforestació, contaminació, efecte hivernacle, especulació alimentaria, sofriment animal .... que provoca el simple fet de menjar carn!! El 18% de les emissions d'efecte hivernacle estan provocades per la ramaderia, més que les del transport que son del 15%. Per alimentar tot aquest bestiar hem de produir una quantitat de vegetal enorme amb tot el que això comporta. Seria molt més fàcil menjar vegetals directament que fer el que estem fent. Consti que sóc carnívora.... però realment ens estem passant
El que passa amb el peix no té nom..... estem destrossant el mar. Llancen per la borda milions de tones de peix mort per no baixar el preu a la llotja, arrasem el fons marí, el contaminen, esgotem les espècies.... en fi... per plorar

En quan al consum responsable, fa poc vaig escoltar una magnifica exposició al programa singulars: "l'economia del bé comú". Vaig obrir un post parlant-ne viewtopic.php?f=31&t=28816 però per fer-ne un breu resum diré que pretén que el producte (en general, no tant sols alimentari) més econòmic pugui arribar a ser el més sostenible, el més responsable, el que compleix amb els drets de les persones i dels animals.... en fi... sonava una mica utòpic però crec que podria ser la solució.

Us deixo un vídeo dels milers que podríem penjar per veure fins a quin punt estem cecs i continuem amb el nostre estil de vida sense pensar en les conseqüències. Aviso que és molt dur i pot ferir sensibilitats.

http://www.midwayfilm.com/
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Mara17 » dj. maig 31, 2012 5:36 pm

Us deixo un enllaç d'un article que trobo molt interessant per començar a introduir alimentació eco a casa, si no voleu fer compra eco exclusiva: http://www.etselquemenges.cat/especiali ... -ecologic/

De fet, recomano tota la revista en si. Molt interessant. :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: coquette » dl. juny 04, 2012 9:36 am

Hola guapes, quin bon post!
Jo crec que és possible millorar el nostre consum, cadascú en funció de les seves possibilitats...
Una de les accions més potents és menjar menys carn i menys peix. No cal fer-se vegetarià, simplement reduint el seu consum fariem moltíssim per reduir la contaminació de les aigues i el sòl, la desforestació, el sofriment de les granges industrials... Es podria alimentar molta més gent amb la mateixa superfície conreada. Per cada kg de carn es necessiten molts kgs de plantes com panís i soja, sovint transgènics. A més, la nostra salut no necessita carn cada dia ni molt menys!
L'altra cosa bàsica ès no llençar menjar. Sembla mentida però encara ara, en plena crisi, a occident es llancen tonelades d'aliments.
Una altra acció molt bona, com diu la Julyet, és reduir o evitar els menjars processats, com menys envasos millor! Per salut, economia i medi ambient.
Jo ho compro quasi tot ecològic o de proximitat, és cert q m'ho puc permetre però al mateix temps estalvio en altres coses, per exemple sortim poquíssim a menjar fora. La verdura me la du un pagès directament, sense intermediaris, i és tota eco i conreada a Palafolls (Horta Pla de Munt).
Per la carn el que hem fet és associar nos en una coope de consum i fem una compra conjunta de carn ecològica del Pirineu , surt molt més a compte!
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Avatar de l’usuari
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: coquette » dl. juny 04, 2012 9:42 am

Entre rius, el que dius del mar és ben trist però bn veritat! I encara més trist si pensem que es llença el 80% del que es pesca. Quan parles amb gent que hi entèn és esfereïdor.
Que consti que el peix m'encanta... Com ho hem de fer? Suposo que menjant amb moderació, prioritzant determinades espècies com les sardines i evitant altres com la tonyina vermella o la perca del Nil
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: entrerius » dl. juny 04, 2012 10:19 am

coquette, crec que la única manera és reduir el consum de carn i peix. Estem acostumats a menjar-ne cada dia en quantitat, tot i que la piràmide alimentaria no ho aconsella, i augmentar el consum de vegetals, llegums i cereals.

Vau veure Documents TV ahir per la nit? impressionant.

"Ámame enCARNEcidamente"

http://www.rtve.es/television/20120529/ ... 2170.shtml
ninde
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dj. juny 07, 2012 12:56 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: ninde » ds. juny 09, 2012 2:00 pm

Hola !! Et dono el meu punt de vista...
A casa la mare sempre havia comprat al mercat i als supers del barri, els de tota la vida. Quan em vaig independitzar vaig canviar totalment, més que res per la comoditat d'anar als grans magatzems i allà trobar de tot. Però des de que va néixer la meva petita que ara te dos anys, que vaig canviar. Jo ara no treballo, i per tant tinc més temps per dedicar-m'hi es clar però vaig a comprar la fruita i la verdura a una botiga on sé que el gènere és bó, un cop al mes vaig a comprar a la botiga ecològica del poble ( tot i que és més cara, aixó sí, les patates, els ous, les cebes, els alls, en fi aquestes coses les compro allà ). I la resta la compro a un super d'aqui del poble que els productes que te son de qualitat. A mi m'és igual que l'oli sigui d'aqui o de Sevilla, el que vull és que sigui oli d'oliva verge extra ( perquè vaig veure un reportatge de com es fa i mare meva quina diferència.........) i cosetes aixi. Si he de comprar mongetes o cigrons vaig als queviures i en compro poques quantitats. No compro els pots...Ni envasats, m'agrada més que m'ho tallin ( formatge, pernil...) Compro moltes coses a l'herbolari, com per exemple el sabó de la dutxa, el sabó de les mans ( en pastilla ), i el sabó per renta la roba és ecològic i es nota moltissim la diferència. Per exemple, el sabó de la roba que faig servir només en necessita una miqueta de res per netejar una rentadora sencera...I no cal suavitzant, deixa la roba super bé. La meva filla i jo tenim pell atòpica i me'n vaig cansar de provar. Per aixó ara tots els productes aquests els compro a l'herbolari.

Et puc dir que no surt tant car com penses al principi, perquè t'acostumes a racionar millor i a comprar amb més consciència del que realment necessites ( jo quan anava a les grans superficies al final acabava comprant coses que realment no necessitava...) i també et dic que nosaltres no som de viatjar si no podem, si marxem anem de campings, no comprem roba de marca, al cap i a la fi estalviem diners per allo que creiem que es mes important, que es el menjar i també els productes per la pell pel nostre problema. Perque diuen i es ben cert que som el que mengem.

Aixo sí, sembla que sempre estigui comprant, com les nostres mares feien i es que realment es aixi, per aixo et dic que jo ara ho puc fer perque no treballo, pero igualment t'ho pots plantejar i si realment vols canviar ho pots fer, organitzant-te d'una altra manera...

Espero que t'hagi servit la meva experiència!
ninde
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dj. juny 07, 2012 12:56 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: ninde » ds. juny 09, 2012 2:02 pm

[quote="entrerius"]coquette, crec que la única manera és reduir el consum de carn i peix. Estem acostumats a menjar-ne cada dia en quantitat, tot i que la piràmide alimentaria no ho aconsella, i augmentar el consum de vegetals, llegums i cereals.

Vau veure Documents TV ahir per la nit? impressionant.

"Ámame enCARNEcidamente"

http://www.rtve.es/television/20120529/ ... 2170.shtml[/quote

Tens tota la raó!
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: nienna » ds. juny 09, 2012 10:04 pm

M'interessa molt aquest tema. Jo fa unes 3 setmanes que vaig deixar de menjar carn, portava temps donant-li voltes i al final em vaig decidir. Tot i aixi els meus nens encara mengen carn i el pare tb pero intento que mengin mes pollastre o peix que no pas carns vermelles. Intentem sempre comprar pollastre de pages i peix al mercat. Aqui a BCN malauradament no en conec cap altre opció. La fruita i la verdura la compro ecologica a un puesto del mercat de l'abaceria, pero clar, sent ecologica a vegades te bitxets i em fan molta cosa...

El tema es que tinc la sensació de que em passo la setmana comprant i els dissabtes nomes faig que comprar... No puc amb aixo :( com us ho feu per comprar-ho tot bo i nomes en un dia?

Un altre tema que em preocupa es l'aigua. Nosaltres comprem packs d'ampolles i es molt plastic. L'aigua de l'aixeta te un gust molt intens i sobre la Brita he llegit un document de la OCU on diuen que es pitjor que beure l'aigua directament de l'aixeta. Vosaltres quin tipus d'aigua compreu, si compreu?

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::