Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

Estil de vida saludable
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: nienna » dc. set. 26, 2012 10:17 am

Ja havia llegit aquesta informació relacionada amb els estudis fets per la Universitat de Stanford, però jo, tot i que no sé si el menjar ecologic es més o menys nutritiu, jo sí que veig que té un gust més bó. A més a més si puc evitar prendre antibiotics quan menjo carn, també prefereixo fer-ho. Els ous eco no tenen res a veure amb els ous normal, tenen un color i un gust totalment diferent.

Vaig estar llegint i la informació que vaig trobar a moltissimes webs es que, tot i que el nivell de pesticides i quimics que están en el menjar convencional son segurs, és millor menjar ecológic, i més que res pels nens. I hi ha productes que absorbeixes més quantitat de quimics i d'altres que absorbeixen menys. Us poso la llista:

Absorbeixen més pesticides, comprar ecologic millor:

Api
Préssec
Fresa
Poma
Nabius
Nectarines
Pebrots
Espinacs
Col arrissada
Cireres
Patates
Raïm



Menys pesticides, es pot comprar convencional també:

Ceba
Alvocat
Blat de moro
Pinya
Mango
Pesols
Espèrrecs
Kiwi
Coll
Albergínia
Meló
Sindria
Pomelo
Moniato


Per tant, si hi ha gent que no pot comprar tot ecológic, llavors amb només comprar els primers productes de producció Bio ja sería un gran pas. Em va sobtar molt lo de les pomes, però es veu que els hi posen com 16 vegades per mes pesticides...

La informació l'he tret d'aqui: http://www.drfuhrman.com/library/organi ... ional.aspx Tot i que vaig llegir el mateix a moltes altres webs.

A mi la veritat es que el Caprabo m'ha facilitat molt la vida amb la seva línia de productes ecològics. I les fruites i verdudes doncs, anem fent, he provat Can Perol i m'ha semblat molt car pel que es, i aquesta setmana vull provar La Línia Verda, ja us diré :ok:
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dc. set. 26, 2012 11:04 am

Per la verdura i fruita (i fins i tot ous), el millor és trobar un pagès proper i comprar-ho allà directament. És un temps que hi has d'invertir, però alguns també reparteixen a la rodalia.

Molt interessant, Nienna, jo havia vist alguna llista d'aquestes també. És cert que el gust no té res a veure. Jo, algun cop que menjo fruita o verdura convencional fora de casa, entenc per què als nens (ni als adults) no els agrada. La fruita molts cops o no té gust o és àcida a matar.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: nienna » dc. set. 26, 2012 11:41 am

A mí m'agradaria molt comprar les fruites i verdures als pagesos però som de Barcelona i no tenim cotxe per sortir. He estat mirant el tema de cooperatives, però s'ha de fer feina i amb els 2 nens, la meva feina i la universitat no tinc temps per res :ufs:
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Cayena » dj. set. 27, 2012 8:15 am

Hola noies!
És molt interessant aquest post!!!!
Nosaltres també estem fent un canvi, poc a poc, cap als productes ecològics. Sempre hem menjat sa, en el sentit de que no consumim productes precuinats o processats i basem l'alimentació en fruites, verdures i llegums, més peix que carn i més carn blanca que vermella i molts productes integrals: pa arròs, pasta... Però ara hem començat a passar-nos als productes ecològics i obtinguts de forma sostenible. Encara estem començant a entrar en aquest món....
Nienna, amb el tema de la fruita i la verdura jo també tinc el mateix problema que tu, visc a Terrassa, però no sé on comprar directament a pagès, o sigui que hem decidit estudiar l'opció de les cistelles de fruita i verdura que et porten a casa. He trobat diverses webs que ofereixen aquest servei i ara les haig d'estudiar per veure quina ens interessa més. N'hi ha que ja venen amb la cistella feta cada setmana amb unes determinades fruites i verdures de temporada, sense possibiltiat de canviar cap d'elles, i n'hi ha que són més flexibles o fins i tot que es poden fer a mida. He trobat una que et dóna fins i tot l'oportunitat d'apadrinar una "gallina feliç" i si ho fas reps mitja dotzena d'ous a canvi amb cada comanda. Encara les tinc per estudiar, si vols que et passi els enllaços m'ho dius.
Crec que en el tema de la fruita i verdura fresca no és només important que sigui ecològic, sinó que es vengui sense intermediaris. Per exemple, al Carrefour hi ha una secció (petita) de fruita i verdura ecològica, però si el procés d'emmagatzematge i distribució és el mateix que el que fan amb la fruita i verdura "convencional", no em compensa.

El tema dels transgènics, estic totalment d'acord amb la Mara. No consumim de forma conscient: soja i derivats de soja i blat de moro descartats del tot!!! L'altre dia va sortir un estudi que s'havia fet amb ratolins. Els que havien menjat blat de moro transgènic tenien més càncer que els que no n'havien menjat... Jo no m'arrisco!!!. Sabeu algun altre transgènic que s'hagi d'evitar?

Tema làctics, hem passat a la llet de civada (avena en castellà). Està boníssima!!! Quan prenia llet de vaca, com no m'agradava el sabor, la prenia amb cafè i sucre. Ara la de civada la puc pendre soleta al matí, ben fresqueta, i està de vici!!!! I l'estalvio al meu cos el cafè i el sucre. Però, com ho feu pel tema del calci? A mi m'agrada molt el formatge, suposo que amb això i els fruits secs que faig servir per amanides, etc, ja tindrem prou calci no? Quins altres aliments són rics en calci???

Bé, quin rollasso que us he fotut... Però és que em queda encara molt per apendre!!!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 27, 2012 3:37 pm

Cayena! :--/)

Cayena ha escrit:Per exemple, al Carrefour hi ha una secció (petita) de fruita i verdura ecològica, però si el procés d'emmagatzematge i distribució és el mateix que el que fan amb la fruita i verdura "convencional", no em compensa


No, no compensa gens! Al Carrefour tot el que hi ha d'eco ve de la quinta forca. :ufs: :ufs: :ufs: És tan contradictori!!!

Ara vaig de pressa, però, coses riques en calci: sèsam, algues (si beus llet de civada en pots agafar d'enriquides amb calci), sardines, bròquil, ametlles i altra fruita seca, figues seques, bledes... Si mires per internet segur que en trobes. No sé si hi ha cap taula rigorosa sobre el tema.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Cayena » dv. set. 28, 2012 10:12 am

Gràcies Mara :love:
Si, ja havia vist la llet de civada enriquida amb calci procedent d'algues, però no m'agrada gaire comprar productes enriquits. Si l'aliment al natural no porta calci, doncs ja menjaré un altre que si que en porti. Fa poc temps que comprem algues, a les amanides o afegint-les per exemple a les croquetes de verudres queden molt bones i jo diria que dels aliments que has citats en mengem pràcitcament de tots, o sigui que supòs que amb això tindrem suficient calci, a més que formatge mengem molt, som mig ratolins!!! A mi em preocupa el tema del calci sobretot si em quedo embarassada (cosa que no se si passarà algun dia, però això és un altre tema...) :content:
Avatar de l’usuari
CaputxetaVermella
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dj. gen. 19, 2012 3:35 pm

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: CaputxetaVermella » dc. oct. 17, 2012 5:35 pm

Bé, només comentar que apart de menjar ecològica tota la fruita i verdura i el màxim possible de carn, a casa no entra cap producte preparat. Llegiu les etiquetes i veureu la quantitat de sucres, derivats xungos de la soja (lecitina de soja) i del blat de moro que porta quasi tot. La soja està vetada!

També està el tema dels metalls pesants que acumulen els peixos grans (tonyina, salmó, tauró, emperador...) i que els peixos de piscifactoria també mengen pinso amb porqueria i també reben antibiòtics.

Bé, de fet a casa seguim una dieta una mica particular que elimina tots els aliments amb alt contingut de glúcids i escàs aport vitamínic (cap farina, ni arròs, poquísima patata, el mínim de sucre o derivats...) i queden eliminats també tots els olis vegetals que no sigui oli d'oliva verge.

Mai m'he sentit tan saludable menjant només fruita, verdura, carn i peix de la millor qualitat!
Imatge
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Twix » dj. oct. 18, 2012 9:56 am

Noies.. una pregunta: tots els tipus de iogurts estan "prohibits"? És que em trobo que, per una banda, no em recomanen prendre lactis i, per una altra, em diuen que en prengui per restablir la flora intestinal i, com que me'ls mesclo amb llavors de lli, per evitar l'estrenyiment, i també perquè m'agraden molt!! :love:
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dj. oct. 18, 2012 10:17 am

Twix, si se't posen bé, endavant! Jo no en prenc de cap tipus, però si ho fes en triaria d'ovella o de cabra, i ecològics! ;-)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dj. oct. 18, 2012 10:19 am

CaputxetaVermella, i quin tipus d'esmorzars feu? Fruita? És una mica com la paleodieta això que comentes, oi?
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Twix » dj. oct. 18, 2012 10:28 am

Mara17 ha escrit:Twix, si se't posen bé, endavant! Jo no en prenc de cap tipus, però si ho fes en triaria d'ovella o de cabra, i ecològics! ;-)

Gràcies Mara!! Sabia que em solucionaries el dubte!! :love: :-()-)
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dj. oct. 18, 2012 11:06 am

Hahaha, però això és molt personal, eh? També pots provar-ho amb quefir. A més, té menys lactosa!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Twix » dj. oct. 18, 2012 11:14 am

Sí, el quefir el tinc a la nevera, esperant que em decideixi a tastar-lo!! ;-)))
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dj. oct. 18, 2012 12:06 pm

Doncs ataca!!! :-D
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
CaputxetaVermella
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dj. gen. 19, 2012 3:35 pm

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: CaputxetaVermella » dj. oct. 18, 2012 5:11 pm

Mara17 ha escrit:CaputxetaVermella, i quin tipus d'esmorzars feu? Fruita? És una mica com la paleodieta això que comentes, oi?


Exacte, és la paleo dieta. No ho he dit així perquè molta gent no en té ni idea de què parlo. I també perquè odio aquest nom una mica, preten englobar en realitat moltes coses, gent que no pren làctics, gent que si, gent que no menja canr, només peix, gent que menja arròs i d'altra que no (jo en menjo en poques ocasions), els que prenen de tant en tant mel o algun edulcorant ocasional o no fan servir gens de sal i els que si...

En fi, tot un món. M'agrada més dir- li dieta evolutiva. I a casa tampoc som molt talibans en cap sentit, no s'ha de fer un gra massa de res. De fet jo de tant en tant compro les galetes Nuria integrals de Birba que tenen farina i sucre integral o bé algun matí esmorzem un entrepanet perquè és complicat dur alguna altra cosa a la feina.

L'esmorzar ideal i el que fem els caps de setmana seria cafè amb llet (jo si prenc llet sencera, a poder ser fresca i un cafè al dia), truita de dos ous de bacó i formatge (aqui es pot anar variant) cuinada amb molta mantega o en el propi greix del bacó i alvocat amb escames de sal marina i oli d'oliva extra verge. Amb això et puc assegurar que no torno a tenir gana fins la hora de dinar i és de- li- ciós.

Al contrari del que pugui semblar pel que ens diuen els metges i el saver popular menjar greix no engreixa ni fa colesterol. Les meves anàlisis estan perfectes i, encara que aquest no era l'objectiu principal, vaig perdre quasi deu quilets de greix al meu cos. Bé, ara he guanyat però perquè porto passatger, estic de 4 mesos. >.-<:
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dj. oct. 18, 2012 5:59 pm

Exacte, cal trobar què se'ns posa més bé. Jo vaig canviar l'alimentació per una malaltia (endometriosi) i vaig deixar tots els aliments inflamatoris (lactis, a banda vaig descobrir que sóc intolerant, carns greixoses, sucre, greixos trans...) i així vaig controlar el dolor i a banda vaig començar a trobar-me súper bé en general i ja vaig adoptar aquesta manera de menjar, no com un règim especial, sinó com la meva manera de menjar.

Jo sí que menjo cereals i llegums. Ara tot integral. I fruita seca, llavors...

Trobo que cadascú ha de menjar el que el cos li demana per sentir-se bé. ;-)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
CaputxetaVermella
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dj. gen. 19, 2012 3:35 pm

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: CaputxetaVermella » dj. oct. 18, 2012 6:40 pm

Doncs els cereals i llegums és estrany que et sentin bé perquè solen ser inflamatoris... De fet jo tenia molts problemes quan en prenia. Bé, sempre que no siguin farines blanques refinades (tot integral) i si no et donen problemes, suposo que cada persona és un món.

Jo tinc bastants antecedents de problemes de diabetes a la familia i aquesta dieta que porto em va perfecta. No la considero dieta, sino manera de viure perquè no deixaré de menjar així mai. Abans de vegades tenia baixades de sucre, marejos, feblesa i suors freds quan feia algunes hores que no havia menjat res i ara menjo tres cops al dia i no necessito estar picant tot el dia, estic amb forces i els anàlisis estan com si tingués 18 anys. :ok:

La gent em mira raro quan dic que no menjo farina ni llegums ni dolços però jo estic feliç! I si tinc un fill/a amb intolerància al gluten no caldrà cap tipus d'adaptació perquè ja no en consumim per res! ;-)))
Imatge
Avatar de l’usuari
LyD
:: tigre
:: tigre
Entrades: 707
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 3:08 pm

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: LyD » dj. oct. 18, 2012 6:48 pm

Jo també compro tot el que puc ecològic! Coses bàsiques com pasta, sabó, cereals... a la botiga del barri o al Veritas.

Les fruites i les verdures després de valorar les cistelles ecològiques, que ara hi ha moltes opcions, les vaig descartar perquè eren caríssimes i a més a mi m'agrada veure el que compro... Així compro a un pagès, al seu camp, que no és eco totalment perquè alguna cosa per els bitxitos porta però és que sinó és quedaria sense casi tota la collita. Però en compensa perquè és molt barat comprar sense intermediaris i a més menjar fruita i verdura collida quan toca no te preu! Res de cambres.

La carn i el peix al mercat. Pollastre ecològic, vedella no tant (però vaja, només em fan les hamburgueses) i el peix que es pugui de platja millor.

De lactis prenc kefir de cabra, que em va de meravella!

CaputxetaVermella: m'has fet salivar amb el teu esmorzar!! mmmmm!! Jo a vegades ho faig el cap de setmana, però la mandra em guanya...
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dj. oct. 18, 2012 7:31 pm

Doncs sí, va ser deixar la llet, derivats i la carn (tret de l'aviram) i em va desaparèixer el dolor gairebé. Bé, i a partir d'aquí, el menjar preparat, amb sucre afegit, aliments refinats...

Pel que fa als cereals no menjo gairebé mai blat estàndard, opto per fajol i varietats sense gluten o sense tant de gluten, tipus civada, etc. Vario força, o ho intento. El mateix amb els llegums. És com amb tot. Vull dir, menjo tomàquets, però intento canviar de varietat, ara cor de bou, ara pometa, i anar fent.

El que no m'agrada de l'alimentació convencional és que pots trobar quilòmetres de passadissos al súper que siguin llet, blat i sucre en mil formats diferents, però al cap i a la fi, el mateix. O que sempre trobes el mateix tipus de verdura, etc.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Yaiza202
:: lleona
:: lleona
Entrades: 939
Membre des de: dl. set. 22, 2008 2:45 pm
Contacta:

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Yaiza202 » dl. des. 31, 2012 1:39 am

Sorryyyyyyyyyy amb les nenes vaig de cul i aquest post es d'escriure molt i quan començo a escriure la petita ja esta cansada d'esperar........aixi que aprofitare ara.
Nosaltres amb el canvi de dieta anem perfecte...tot s'ha de dir i esque he perdut un munt de kg ara mateix despres de que al juny vaig tindre a la petita peso 28kg menys!!! i això que ja estava normaleta, ara me quedat prima feia que no pesaba això molt anys quan era una adolescent jejeje ja no estan els mitxelines ^^

Cada cop comprem mes coses ecològiques, he de dir que m'esta costant bastant perque fins fa uns mesos compravem marques blanques i el canvi de preus es bastant salvatge...pero gairabé tot lo que portem a la cistella porta certificats, d'aquesta manera estem mes tranquils, apart de que notem la milloria en el nostre cos.

Per cert jo no sabia els problemes del Gluten....me enterat avui de tot lo que fa....demà que es Cap d'any aniré a retornar al Veritas la pasta integral de blat i la de kamut que porten gluten, avui al Carrefour he comprat sense Gluten al passadis que tenen especial de sense Gluten, els 500gr van a 1.49€ ho he trobat molt be de preu!! Aixi que el Gluten ha passat a millor vida també!!

Per certtttttttt que tingue una Bona entrada d'any!!! Disfruteu molt

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::