Vinagre com a suavitzant

Estil de vida saludable
Avatar de l’usuari
Cuqui0
:: gosset
:: gosset
Entrades: 416
Membre des de: ds. nov. 16, 2013 12:52 pm

Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: Cuqui0 » dc. des. 17, 2014 11:27 pm

Ho he llegit al post d'ecologia, però tinc uns dubtes....

- serveix per a tot tipus de roba?
- puc posar-ho a la rentadora amb roba de color i no em destenyirà?
- lea tovalloles que sempre em surten super aspres a la rentadora, quedarant suaus utilitzant vinagre com a suavitzant? i si no, sabeu algun truc?

A veure si algú em pot ajudar!!

Gracies!!
Cuqui0 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 18, 2014 7:45 am, en total s’ha editat 1 vegada.
06/03/14 - Inici 1ª FIV
06/06/14 - 1ª transfer
01/08/14 - 2ª transfer
06/11/14 - 3ª transfer cancel.lada
09/04/15 - Inici 2ª FIV
24/04/15 - Transfer. Bioquimic 26)
06/09/15 - Inici 3ª FIV
20/09/15 - Transfer
19/11/15 - Inici 4ª FIV
04/12/15 - Transfer
22/12/15 - Beta + 1 embrió campió!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: Anna Maria » dj. des. 18, 2014 3:14 am

Hola!
M'apunto al tema, que m'interessa!
Jo la veritat és que amb les tovalloles no hi he acabat de donar el truc. Hi va haver una època en què em quedaven amb olor d'humitat i a part de deixar el dispensador i la porta de la rentadora oberts després de cada rentada (si ho deixem tot tancat poden aparèixer fongs per falta de "respiració") vaig començar a posar vinagre blanc (no sé perquè ha de ser el blanc, però és el que recomanen per tots els temes de netesja) i una mica de bicarbonat. Així l'olor d'humitat va desaparèixer, però la raspositat no...
Pel que fa a la resta de roba, jo l'hi poso el bicarbonat i una mica de suavitzant, vinagre no, diria que no destenyirà si segueixes fent la partició de roba tradicional (colors clars i foscos), però només tinc l'exemple de les tovalloles, que no destenyeixen.
A veure que diuen les companyes!
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Airin
:: poltre
:: poltre
Entrades: 687
Membre des de: dc. març 30, 2011 7:51 pm

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: Airin » dj. des. 18, 2014 8:13 am

Jo faig servir vinagre habitualment a les rentadores com a substitut de suavitzant, i n'estic força contenta. Potser no queden tan esponjoses, però com a mínim no surten rasposes. Jo sí que t'ho aconsello! Ah, i no m'ha destenyit mai ni queda olor de vinagre. En el que he trobat que funciona més és amb la roba de llana, queda molt suau.
Imatge

Imatge

Imatge
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: giuletta » dj. des. 18, 2014 10:35 am

Jo també el faig servir com a suavitzant, i fins i tot l'he fet servir com a sabó algun cop que se m'ha acabat i la veritat és que la roba em queda igual de bé que amb els altres productes, o fins i tot una mica millor, ja que a mi el suavitzant mai m'ha funcionat bé...
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: Mara17 » dj. des. 18, 2014 11:28 am

Jo faig servir vinagre des de fa anys i perfecte! Ho recomano!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: petitajo » dj. des. 18, 2014 12:26 pm

Interesant aixo q dieu, no ho havia sentit mai.

Quina quantitat s'hi ha de posar??
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Cuqui0
:: gosset
:: gosset
Entrades: 416
Membre des de: ds. nov. 16, 2013 12:52 pm

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: Cuqui0 » dj. des. 18, 2014 1:11 pm

Moltes gracies guapes!!

Ja tinc ganes d'arribar a casa per posar una rentadora i provar-ho!! jejeje.... Suposo que no cal que la roba s'eixugui al sol, oi? Es que jo la penjo al pati i sempre toca la sombra.

Omplo la cubeta del suavitzant de vinagre? o s'ha de posar menys quantitat?
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: la_rodri » dj. des. 18, 2014 1:18 pm

La efectivitat del vinagre és perquè "descalcifica" l'aigua i com que és menys dura la roba queda molt més suau que amb aigua dura. Per a mi va molt bé en qualsevol tipus d'esbandit: inclosos els cabells!!!! Que faria el mateix efecte. L'unic que no m'acaba de fer el pes ès el tema olors, ja que m'agrada massa l'olor a suavitzant;)
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: Rossinyola » dj. des. 18, 2014 2:28 pm

M'interessa molt el tema! Quin tipus de vinagre i quina quantitat hi poseu? Jo fa molt q no utilitzo suavitzant, però de tan en tan utilitzo essència d'arbre de te, unes gotes, perquè fa olor de net, ara bé, suavitzar no em suavitza!
Ah, edito pq m'oblidava de dir que el vinagre sí q l'utilitzo com a substitut de l'abrillantador del rentaplats i m'encanta el resultat, a part d'econòmic, i menys químics que ingerim!
Imatge

Imatge

Imatge
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: giuletta » dj. des. 18, 2014 3:12 pm

Rossinyola ha escrit:Ah, edito pq m'oblidava de dir que el vinagre sí q l'utilitzo com a substitut de l'abrillantador del rentaplats i m'encanta el resultat, a part d'econòmic, i menys químics que ingerim!

Molt interessant això pel rentaplats! Ho provaré!!!

Apart de com a suavitzant, també el faig servir per netejar la mampara de la dutxa i queda de conya, millor que amb productes antical!!! I també per donar una passada a les superfícies d'acer inoxidable (nevera, rentabaixelles, campana) en que sempre costa tant treure les ditades... És una meravella, econòmic i natural!!!
la_lluna_rodona
:: peixet
:: peixet
Entrades: 286
Membre des de: dg. set. 14, 2014 9:22 am

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: la_lluna_rodona » dj. des. 18, 2014 3:33 pm

I tot això q feu amb vinagre...amb blanc???
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: giuletta » dj. des. 18, 2014 4:01 pm

Sí, vinagre blanc.
Avatar de l’usuari
Marieta vola vola
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dj. ago. 09, 2012 10:19 am

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: Marieta vola vola » dj. des. 18, 2014 5:48 pm

Jo ja fa un temps q l'uso com a suavitzant. Barrejo dues mesures d'aigua, una de vinagre i bicarbonat. Ho barrejo bé i hi afegeixo alguna escencia. L'uso x tot tipus de roba.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: Anna Maria » dj. des. 18, 2014 5:54 pm

Doncs és veritat el que ha dit alguna de vosaltres del cabell. Ara que estic embarassada no em cal perquè les hormones ja m'ha ajudat, però jo ja fa temps que em poso vinagre al cabell abans de l'última xampunada, i no tingueu por que mala olor no en fa!
Ah! I per treure taques d'humitat de la paret o per treure restes de ciment de les rajoles, es barreja bicarbonat amb vinagre blanc, que fa com a espumeta i queda com una pasta, i després una baieta per treure les restes de bicarbonat. En aquest cas sí que queda un pelet de pudor, però al cap d'unes hores ja ha marxat.
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Catilina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 139
Membre des de: dt. juny 18, 2013 4:14 pm

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: Catilina » dj. des. 18, 2014 6:13 pm

Com bé han dit per aquí, el vinagre es un magnífic anticalç q t´ajudarà en el manteniment de la rentadora. I no perjudica els colors en absolut, al contrari, jo en poso sempre en les rentades de roba negre pq preserva el color. En canvi els detergents per roba negra em semblen un "timo" de primera. I recomanen posar el vinagre juntament amb el detergent, no al final. Per la qüestió d´olors jo no li noto, però només en poso un raig. :ok:
Imatge
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: garota » dj. des. 18, 2014 7:22 pm

Jolin, quin post més interessant! En un moment hem solucionat rentadora, cabells i rentaplats! Vaig a provar-ho jo tb! Jo no utilitzo mai suavitzant i es nota,....! A veure si amb el vinagre millora! I demà poso el rentaplats! Jijiji
Avatar de l’usuari
xirimoia
:: granota
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dg. abr. 07, 2013 1:49 pm
Ubicació: Girona

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: xirimoia » dj. des. 18, 2014 7:42 pm

Jo també feia servir vinagre, però també m'agrada massa l'olor de suavitzant que queda... i al final he tornar a fer-lo servir. Això de les essències... On les compreu? Funciona? Perquè si puc aconseguir que la roba surti amb aquella oloreta a net... M'apunto!
Avatar de l’usuari
Cuqui0
:: gosset
:: gosset
Entrades: 416
Membre des de: ds. nov. 16, 2013 12:52 pm

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: Cuqui0 » dj. des. 18, 2014 8:15 pm

Acabo d'estendre la meva privera rentadora amb vinagre com a suavitzant !!! neu:-D

He de dir que de moment, l'olor no es nota, si poso el nas i aspiro suuuuuuuuper profundament, jo, sabent que he posat vinagre, potser podria dir que a lo millor hi ha una olor mooooooooolt remota, però que vamos, res de res, és una cosa insignificant.

Demà quant estigui seca veuré millor com queda, les tovalloles encara no ho he provat. Per la pròxima, jejejejeje

Ah! i per cert, he posat fins a dalt de vinagre, fins on posa la ratlla de màxim, ala, que me llançat al riu!! Tenia plena confiança en les vostres opinions!!

Bona nit guapes!!
06/03/14 - Inici 1ª FIV
06/06/14 - 1ª transfer
01/08/14 - 2ª transfer
06/11/14 - 3ª transfer cancel.lada
09/04/15 - Inici 2ª FIV
24/04/15 - Transfer. Bioquimic 26)
06/09/15 - Inici 3ª FIV
20/09/15 - Transfer
19/11/15 - Inici 4ª FIV
04/12/15 - Transfer
22/12/15 - Beta + 1 embrió campió!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: Mara17 » dv. des. 19, 2014 12:33 am

El suavitzant de la roba és nefast. Jo, arran dels dolors de l'endometriosi, vaig desterrar molts productes de neteja i cosmètica i aquest va ser dels primers. Jo era addicta a l'olor que feien (com molts altres productes, perquè era una maniàtica de les olors) i ara em maregen. Només de pensar a entrar al Corte Inglés de Plaça de Catalunya, que tenen els perfums a planta baixa, vomitaria. I ho dic de debò. És qüestió de reeducar el nas! :ok:

És com posar colònia a un bebè... un sacrilegi! :content: :content: :content: :content: :content:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: Vinagre com a suavitzant

EntradaAutor: giuletta » dv. des. 19, 2014 10:43 am

A mí també m'interessa saber on compreu les essències perquè la roba neta faci bona olor!!!

Gràcies!!

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::