Sense gluten

Estil de vida saludable
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Sense gluten

EntradaAutor: Alesta » dt. abr. 12, 2016 2:57 pm

Fa uns mesos em van dir que sóc intolerant al gluten. Fa molt de temps que miro de menjar el més sa i natural possible i a ser possible eco. Per començar he hagut de deixar les hamburgueses vegetals perquè la majoria estan fetes amb gluten (i el tofu no m'agrada gens!), evidentment, el seitán ha anat fora i pel que fa al pa... snif, no hi ha manera de trobar una cosa que no sigui super-processada i amb un gust decent (no tinc forn ni panificadora i no tinc la possibilitat de tenir-ne, així que no puc fer pa). Un altre tema és la pasta... tampoc en trobo de decent...
Algú s'hi ha trobat? Què heu fet? Em podeu recomanar marques de productes eco sense gluten?
A l'Aldi trobo algunes coses, però no sempre tinc un Aldi a prop :ufs:
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Sense gluten

EntradaAutor: victòria » dt. abr. 12, 2016 4:02 pm

Hola. Jo estic en una situació similar. Diagnosticada desde l'estiu passat i amb dieta vegetariana. Arran de la diagnosi he tornat a menjar una mica de carn perquè també tenia el ferro baixíssim i perquè, mira, prou atabalada estava amb el tema del canvi de dieta i la supressió del pa... A veure si en uns mesos puc tornar al vegetarianisme.

Primer de tot, dir-te que t'acostumes. Al començament el fideus Gallo sense glúten em semblaven fastigosos, ara ja no tant. Tampoc en menjo pràcticament mai. Jo el que he fet és menjar altres cereals en gra, però no substituts (res de coses que imiten els productes del blat, com spaguettis, macarrons, etc.). Bàsicament, menjo verdures, llegums, peix, fruits secs i cereals sense gluten (arròs, quinoa, amaranto, sèmola de blat de moro o polenta, mill, fajol...). I ja està. Si ja venies d'una dieta rareta no crec que et costi gaire... ;)

Tema pa... Jo tinc la sort de viure a un barri a Bcn on tinc tot tipus de botigues eco, entre elles un forn on fan uns pans sense gluten prou bons. Però si no, és indispensable tenir panificadora. De veritat. N'hi ha de barates i et fara molt de servei. Els pans processats de súper són un fàstic.

Una altra cosa: fins ara he provat de fer galetes i magdalenes sense glúten (amb farina d'arròs, blat de moro i fajol, comprada a botigues eco) i és molt més fàcil de fer del que em pensava. El resultat mai és tan bo com el del blat, però ja et dic que en pocs mesos t'acostumes i ja no sembla tan greu.
Avatar de l’usuari
tuijoserem4
:: granota
:: granota
Entrades: 236
Membre des de: dc. set. 21, 2011 7:31 pm

Re: Sense gluten

EntradaAutor: tuijoserem4 » dt. abr. 12, 2016 8:33 pm

hola!!!

Aqui una servidora fa dos mesos que no prenc gluten.El q porto pitjor és el pa, jo si tinc panificadora i faig servir la farina marca shar, peró és tot un món fer pa sende gluten...
La resta prou bé, quinoa, arrós i pastes força bé, per cert la gallo té una línia sense gluten.
Jo em faig a casa els pa de pessic i similars...
tema farines, per reposteria pots fer servir eco de tot tipua, pel pa, repetixo és tot un món...poc a poc ens hi habituarem,no?
Avatar de l’usuari
NYITUS
:: lleona
:: lleona
Entrades: 958
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:39 pm

Re: Sense gluten

EntradaAutor: NYITUS » dc. abr. 13, 2016 10:16 am

Intolerant al gluten vols dir que ets celíaca?
La meva sogra, cunyat i nebot o són, la meva filla de 20 mesos te anticossos i el dia 19 li faran l'estudi genètic. de moment també fa dieta sense gluten.
no se d'on ets a Vic i a Mollet hi ha forn Delícies sense gluten i a Manresa el forn Jorba, al Lidl la setmana passada venien la panificadora especial per fer pa s/gluten molt bé de preu.
Ara hi ha molta varietat de productes, tema pa tipus motllo de la casa Schar fan rústic, amb llavors, al carrefour venen unes barretes congelades que són semblant al pa amb blat.
ImatgeImatgeImatge
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: Sense gluten

EntradaAutor: Alesta » dj. abr. 14, 2016 12:13 am

Gràcies a totes!
El meu gran problema és que no puc tenir panificadora perque estem voltant pel món en autocaravana i per això la falta de forn i de panificadora :ufs:
M'hauré de conformar amb el tipus motlle de la schar però ja el tinc avorrit i per entrepans doncs... :ufs:
M'han dit que hi ha una marca que fa nyoquis eco sense gluten, demà aniré a la botiga a buscar-ne... ja us diré que tal!
Avatar de l’usuari
sansa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1336
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 4:11 pm

Re: Sense gluten

EntradaAutor: sansa » dj. abr. 14, 2016 10:12 am

Alesta,
si tens possibilitat busca el pa de Forn Ricardera, es prou bo. Es troba a herboristeries i des de fa uns mesos a l'Esclat (com a mín a Sant Celoni)
Imatge

Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Sense gluten

EntradaAutor: martina13 » dj. abr. 14, 2016 8:02 pm

A supermercats grans ( carrefour o alcampo) hiha aparadors especials amb mil productes sense gluten.
Jo el pa o be el compro ( no em desagrada) o el faig jo pero per que quedi bo li has de posar " trigo sarraceno" li dona molt bon gust.
Tema pasta la marca gallo es bona a mi magrada.
Jo no soc celiaca pero estic fent la dieta de la histamina i no puc menjar gluten ni lactics.
A mercadona tenen molta cosa sense gluten i mes economiques.la farina panificable es bona i mes barata k la schar.
A baricentro hiha un tenderete nomes de coses sense gluten.
I sino als herbolaris o fruiteries grans pots trobar pasta de quinoa es una bona alternativa si no tagrada la pasta sense gluten
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Sense gluten

EntradaAutor: martina13 » dj. abr. 14, 2016 8:04 pm

Victoria a quin barri vius i quines botigues son?
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: Sense gluten

EntradaAutor: Alesta » dg. abr. 17, 2016 10:43 pm

Ostres, quantes coses! Què bé! Moltes gràcies a totes!

Normalment faig la compra a Esclat o Bonpreu perquè etiqueta força bé la seva pròpia marca amb els al·lergens i tenen secció sense gluten diferenciada.

Els nyoquis eren marca schar però no els he vist mai al super. Els vaig comprar a l'herbolari. Eren molt bons! :-)

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::