Nits horribles...

Els hàbits de dormir de 1 a 3 anys.
Nineta22
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

Nits horribles...

EntradaAutor: Nineta22 » dl. nov. 24, 2014 7:30 pm

Hola marones!!
Us escric per preguntar-vos a totes aquelles mares que us desperteu més de 5 vegades cada nit.
Sempre he trobat recolzament al soc petit en veure que no estic sola en això, i veig que a moltes de vosaltres els petits/es us fan múltiples despertars a les nits. Pero perquè al meu entorn no hi trobo ningú i haig de sentir que si la nena no dorm és perquè faig algo malament??

Em sento frustrada avui... Els comentaris fan mal i començo a pensar que potser si que a la petita li passa algo.

La Mar té 15 mesos i segueix despertant-se mooooolt sovint. Fem collit i (per motius laborals) teta i biberó al llarg de la nit (hi ha alguns dies al mes que treballo de nits i la producció de llet no es sempre homogènia i perquè no sem quedi amb gana fem pit fins que no n'hi surt més). El cas és que quan es desperta a la nit sempre plora! Vull dir que no són despertars tranquils demanant a la mama, sinó que plora fins que l'agafo. Sempre ho he vist normal pero em pregunto si no pot tenir alguna cos que la inquieti i jo no li estic fent cas...

Ai no se... Potser el comentari semblarà tonto pero la falta de son em fa buscar explicacions a coses que potser no en tenen i els comentaris de la gent poden fer males passades si es diuen malament...
macasi
Entrades: 4
Membre des de: dl. juny 30, 2014 9:22 am

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: macasi » dl. nov. 24, 2014 8:14 pm

Nineta,

La meva té 9 mesos i es desperta durant la nit, plorant i només la consola la teta. Així que estem igual, encara que la meva sigui més petita.
Tinc amigues que els seus fills es continuen despertant per la nit, i tenen 25 i 34 mesos.
Cada nen és un món...

També et diré que dels casos que els dormen tota la nit hi ha els següents:
- La mama diu que dorm tota la nit, però reconeix que s'aixeca a posar-li el xumet 2-3 vegades durant la nit (mama optimista).
- Papes que dormen tota la nit, però ells van aplicar el mètode estivill de forma estricte (millor no sentir l'experiència).
I després els miraculosos nens que dormen tota la nit sense condicionants... poquets.

Ànims nineta i no deixis que et facin sentir malament perquè ho fas genial ;)
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: turuleta » dl. nov. 24, 2014 8:16 pm

El meu te 21 mesos i ami ha dormit una nit sencera.es horrible i tb dubto si es cosa meva. Ell es desperta relaxat.pero vamos pq em te amb ell al llit.si trighues a. Respondre fijo q la liava.jo noo tinc cqp consell.estavem amb 2-4 despertars.pero des de fa 1 setmana tornem als 10.no puc mes.aixi q als 2 anys he decudit q el desteto de nit.probablement seguira despertantse.pero q latengui son pare q fins ara ha dormit b.jo he claudicat i nestic farta de la teta de les nits infernals i dels anar a dlrmir eterns on jo acabo de mala llet
Imatge
Imatge
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: Rossinyola » dl. nov. 24, 2014 8:30 pm

Nineta, primer de tot, ni cas dels comentaris de la gent. El q li funciona al nen de la veïna, d'una amiga o del taxista, no té pq funcionar a la teva filla. Cada nen és un món. Jo ara tinc el segon fill, i només amb 3 mesos ja puc dir que s'assemblen com un ou a una castanya :-:)
Dit això, la meva filla sempre sempre sempre sense excepció s'ha llevat a plors i crits heavy metal tan de la migdiada com de la nit :-o00m jo crec q no "sap" despertar-se, per dir-ho d'alguna manera, i que està realment adormida. Per sort per mi, i per mala sort d'una amiga, tinc una amiga que li passa el mateix, així que compartim penes i pensem que ja passarà. Ara q és més gran i q té més coneixement li diem que no ha de despertar-se així, q no cal plorar, etc etc i no li donem ni pit ni rès fins que aconseguim calmar-la. No sé si és el millor però ens està funcionant, vull dir que algunes vegades es desperta més tranquila.
Pel que fa al nombre de despertars, jo estava feta pols fins q vam decidir aplicar el "pla pare"al voltant dels 20 mesos. I els despertars es van reduïr bastant. Encara ara continua despertant-se alguna nit, però s'adorm més fàcilment: ja no vol braços, ni pit ni got de llet, només q estiguem amb ella... Es fan grans! :love:
Ja veus q no et puc donar solucions miraculoses, com tot, anar provant el q us vagi millor, i sobretot confiar en la teva capacitat i instint, i q diguin el q vulguin <:-)
Imatge

Imatge

Imatge
Anele
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dt. març 29, 2011 7:11 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: Anele » dt. nov. 25, 2014 4:52 am

Sobre tot paciencia i res de sentir-se culpable. Cada nen es un mon. El meu gran era igual es despertava moltissim i encara avui amb 7 anys es continua despertant alguna nit. Recordo que quan era molt petit el vaig portar un día al pediatra i mentres esperava una altre mare em va dir que la seva filla dormía 8 hores seguides, aixo quan tenien uns tres mesos i jo em vaig sentir frustrada a l'entrar a la consulta i comentar-li al pediatra ell em va dir que maí em cregues al 100% el que deien els altres pares perque hi ha molts que exageren la veritat. I que res de sentir-me malament ni frustrada com a mare
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: noviachuky » dt. nov. 25, 2014 8:22 am

Ei hi ha llum al final del túnel!!!! Nosaltres hem començat a dormir als 24 mesos així que ànims!

Seré breu: El meu fill petit es despertava fins a 10 vegades a la nit i l'únic que us puc dir és paciencia, tot passa i millorarà. Quan? No ho sé, ningú ho sap. Quan estiguin preparats ho faran.

Un petonarru guapes
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: charito » dt. nov. 25, 2014 10:03 am

Doncs perdona potser no es el que vols sentir, pero a mi no em semblen normals 10 despertars per nit... vols dir que hi ha necessitat amb 15 mesos que faci teta i bibe a la nit???? Amb aquesta edat ha de poder dormir sense menjar, ja te les seves necessitats cobertes durant el dia.
Nineta22
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: Nineta22 » dt. nov. 25, 2014 11:21 am

I com saps que te les necessitats cobertes?? Si s'ho pren serà que potser les necessita no?? O li haig de negar i prou?? No ho se Charito, no crec que tot sigui tan quadriculat i tots els nens amb 15 mesos tinguin les mateixes necessitats! És malaltís llavors el que li passa a la meva filla?? O és un simple procés evolutiu??

Gràcies a totes per les respostes!! No em sento gens recolzada en el meu entorn!! Tothom ho veu com una anomalia, una malaltia i que l'haig de dur al pediatra a veure per que es desperta tant a la nit... I a vegades una es troba cansada i comentaris d'aquests desinflen...
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: noviachuky » dt. nov. 25, 2014 11:23 am

Doncs perdona'm tu a mi, si el meu fill té gana a la nit no li privaré de menjar, pq si té gana es pq durant el dia no ha tingut prou.
Cada nen va al seu ritme i així com el gran feia les nits seguides desde el mes de vida el segon ho ha fet a partir dels 2 anys.

Potser has tingut molta sort i els teus fills dormen del tiron pero quan no es aixi fas el que estigui a les teves mans per poder seguir dormint. Jo no sé les altres però el nostre pediatre sempre ens ha dit que si li senta bé el bibi de la nit endavant.
Imatge

Imatge
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: garota » dt. nov. 25, 2014 12:13 pm

Què és normal i què no? Depèn suposo de cadascú,.....per mi, fer mètode Estivill i que el nen "aprengui" a dormir, no és normal. Per a altres sí.
El meu fill té quasi 17 mesos i es desperta a la nit. Com la graaaan majoria de nens que com bé ha dit alguna companya, molts pares camuflen, no sé ben bé encara perquè, com si fos una deshonra,........i és més, molts dels que dormen tota la nit, un dia t'enteres que s'adorm a les 12 de la nit, o que es desperta a les 5 del matí,.....el meu fill s'adorm a les 8-8:30pm i es desperta a les 7-7:30, amb despertars al mig sí, però es desperta feliç i content, perquè dorm el que necessita. Cada nen té el seu biorritme, com cada persona, que és el que són.
En fi, això, que es desperta, i o vol venir al nostre llit, vol contacte, o vol pit, o només vol que l'agafi,....però ho fem. Ell ho necessita i ho fem. I tot són etapes, no em canso de dir-ho.
Molts ànims i paciència! El meu té èpoques i jo he notat canvis a la nit, més despertars, quan li han sortit dents o quan ha començat a ser més hàbil amb els moviments, gatejar, caminar, fa un mesets quan va començar a córrer,.... No ho sé, potser són percepcions meves però ho noto.
Per tant, veient la mà d'experiències que en un moment s'han reflexat aquí, és, totalment normal. Ni cas al teu entorn. Encara hi ha molta gent que si el nen no dorm, uoooo horrorós! No us heu fixat què pregunta la gent del carrer? Típica conversa:
Oh quan té?
-16 mesos
I què, es porta bé? Menja i dorm bé? ( això és el més important,....i vol dir dormir 12 hores d'una tirada i deixar descansar als pares. I el menjar ja un altre tema que no tocaré ara,...
I és per contestar, que ho he fet, és un nen mooolt feliç, simpàtic i rialler, actiu, curiós, xerraire, mimós, .......què li sembla a vostè?..
Bé noies que m'enrotllo, ànims i tot canviarà! Llavors ens preocuparan altres coses,..jejejeje
Petonets
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: novella » dt. nov. 25, 2014 1:22 pm

Nineta!!! La normalitat és molt àmplia i penso que a la teva filla no li passa absolutament res. Cada nen (i cada adult també) tenim necessitats diferents. Crec que aquests adults que es permeten el luxe de qualificar segons què com a dolent, perquè no entra en els seus estàndars s'haurien de topar amb la mateixa medicina, i que els excloguessin de la normalitat per no seguir uns estàndards completament aleatoris.
El meu fill té 25 mesos i encara es desperta unes quantes vegades a la nit, i vol teta, o vol papa i mama. I li donem. Crec que voler posar unes pautes i fer que tots els nens les hagin de complir és irreal, i poc sa. Que als 15 mesos han de dormir del tiron? qui ho diu? que no necessita el pit o el bibi? qui ho diu? I encara em sembla pitjor aquesta gent que ho vol convertir en quelcom patològic, per posar-nos la por al cos.
Jo et diré que jo de por no en tinc ni una mica, que el meu fill és un nen sa, normal i feliç.
I a la gent escolta-la si vols, però selecciona, com fas quan vas al súper i tens mil opcions per tu ja saps quina vols. Mira't la teva filla i escolta el teu instint.
Ànims! sé que es dur sentir-se qüestionada i jutjada...
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: Mara17 » dt. nov. 25, 2014 2:15 pm

Els meus bessons dormen seguit (zero despertars) des que tenien mesos (recordo molt poques males nits, ara els despertars del matí i les estones per adormir-se del nen han estat tema a part), i no m'ho invento. Existir, existeixen. Però em solidaritzo amb les que teniu aquestes nits perquè jo crec que he tingut molta sort i no pas que el que els meus fills facin el que és 'normal'. Els adults podem ser diferents, singulars, però tots els nens han de fer el mateix. És una cosa que no m'entra al cap. Ànims!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: charito » dt. nov. 25, 2014 2:55 pm

Doncs parlo per experiencia... el meu nen estava enganxat al bibe per la nit i va ser treure-li i dormir molt millor i passar a 2-3 despertars per nit que ja trobo molt mes normal. Qualsevol pediatra et dira que amb el que menja un nen de mes d'un any durant el dia en te prou i si a la nit te set doncs dona-li aigua.

Si nomes vols opinions que recolzin el que tu penses endavant....continua amb el que ja fas... pero potser hauries de fer la reflexio de si els altres tenen rao i provar la seva manera de fer si la que tu estas tan convencuda no t'esta funcionant. A vegades es de savis rectificar i si vols resultats diferents has de fer coses diferents....
Nineta22
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: Nineta22 » dt. nov. 25, 2014 3:24 pm

I si et digués que està en un percentil 5, també li trauries el biberó de la nit?? No es pot generalitzar charito...
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: charito » dt. nov. 25, 2014 3:49 pm

Nineta percentil 5 es dintre la normalitat ja se que el tema percentils es un tema sensible... pero has parlat amb el pediatra? Que prengui bibe a la nit potser no influeix per res en que creixi mes o menys i m'arrisco a dir encara que em jugo que em linxin.... que si s'omple la panxa de llet a la nit potser no menja altres coses mes nutritives.

Jo preguntaria al pediatra....
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: charito » dt. nov. 25, 2014 4:21 pm

http://www.espaciolactancia.com/posts/destete-nocturno

Mira m'acaben de pasar aixo pel facebook segur q es interessant
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: martina13 » dt. nov. 25, 2014 4:27 pm

Jo estic totalment dacord amb la charito.ens dieu quadriculades i despres no hi ha qui accepti opinions diferents a la vostra.
Ma filla va estar com 1 mes k es passava 7 hores sense jalar xq no volia ni teta ni bibi i lo del percentil es tonteria es com el nostre index de massa corporal es molt relatiu a cada persona.
Jo li vaig treure el bibi de la nit i tasseguro k es gloria.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: neuetes » dt. nov. 25, 2014 5:34 pm

charito ha escrit: Que prengui bibe a la nit potser no influeix per res en que creixi mes o menys i m'arrisco a dir encara que em jugo que em linxin.... que si s'omple la panxa de llet a la nit potser no menja altres coses mes nutritives.

Jo preguntaria al pediatra....


?-) ?-) ?-)

Doncs jo hauré de preguntar al psiquiatra si el que em passa és normal... si alguna vegada em desvetllo a mitjanit, per agafar el son em prenc un got de llet calententa amb colacao. :-:) Mira que hi ha maneres de dir les coses, però aquesta que has deixat anar, charito, es mereix un apm.

Els nens no es converteixen en gremlins si menjen més enllà de mitjanit.
Avatar de l’usuari
Elma
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: Elma » dt. nov. 25, 2014 5:52 pm

Hola Nineta,

Primer de tot, molts ànims. Entenc perfectament el que sents i lo dur que arriba a ser no trobar recolzament en el teu entorn. El meu fill està a punt de fer 24 mesos i encara es desperta a la nit. Tenim nits que fa un despertar, i unes altres que en fa 5. El motiu? Doncs ni idea. El que sí se es que pot dormir tota la nit, perquè algun cop ho ha fet, i que quan no ho fa...doncs algo te, però no te perquè ser ni malaltís ni patològic. Els nens viuen moltes emocions durant el dia i molts no saben gestionar-les i ho treuen a la nit, i més amb 15 mesos com la teva. A mi el que més m'ha servit és prendre-m'ho com algo normal i evolutiu, i amb molta paciència. Això no vol dir que no hi hagi èpoques desesperants, en que també plores amb el nen i en que sembla que no t'ensortiràs mai a la vida. Busca recolzament allà on sigui, i que el teu entorn no et faci dubtar de les decisions que prenguis.

Avui parlava amb una amiga que te uns fills com els de la Mara17. El gran a punt de fer dos anys també els hi dorm 12 hores des de ben petit i la petita, que no te ni un mes, dorm més hores seguides que el meu. Va a nens i a pares, i si els pares s'ho prenen com algo patològic i desesperant...doncs encara és més difícil sobreviure. Jo crec que acceptar-ho i buscar la manera de portar-ho millor han estat la clau en el nostre cas. Ja ho explicat en altres post, a mi aplicar el Pla Pare i deslletar a la nit em va ajudar molt, vaig trigar en prendre la decisió però, un cop presa, ja no va haver marxa enrere. Potser t'has de plantejar si vols canviar algo i com fer-ho...i anar provant.

Jo tinc l'experiència (i amigues meves tb) de millorar molt amb el deslletament nocturn i treient el "bibe de consolació". No hi entraré a discutir fins quan un nen necessita menjar a la nit, però el meu als 15 mesos, ja no en necessitava. Sopava be, feiem pit abans d'anar a dormir i el bibe era nomes pel fet de "xumar" i no tant per gana. Però això és algo que has de valorar tu i provar a treure alguna toma si vols i creus que aquest és el camí.
Únicament fer un apunt d'una cosa que ha dit la Charito, i sense voler molestar,eh? Però fins als dos anys el més nutritriu pel nen és la llet, molt més que la verdura, la carn o els cereals. Una altra cosa és si la necessita a la nit.
D'altra banda, el tema dels percentils és un mal invent per portar a les mares de cap, i obssessionar-se amb el pes del nen quan el nen està perfectament be. El meu fill dorm fatal, menja com una lima i continua en el seu percentil 10 des de que va nèixer, tot i que els mals de cap que m'he endut nomès ho sé jo.

Així que molts ànims! Al SP potser no trobes solucions miraculoses, però recolzament, segur!!
Una abraçada carregada de paciència!! >.-<:
ImatgeImatge

Imatge
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Nits horribles...

EntradaAutor: Rossinyola » dt. nov. 25, 2014 6:08 pm

martina13 ha escrit:Jo estic totalment dacord amb la charito.ens dieu quadriculades i despres no hi ha qui accepti opinions diferents a la vostra

Mmmm.... Qui ha dit quadriculada a qui? Si no he llegit malament, es parlava de que no tot és tan quadriculat, és a dir, igual per tothom. Vaja, crec q no li han dit a ningú quadriculada i molt menys a tu q no havies intervingut! o-o:)
Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::