Seguir fent collit o que dormi sola?

Els hàbits de dormir de 1 a 3 anys.
Avatar de l’usuari
martulineta
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. juny 15, 2015 4:38 pm

Seguir fent collit o que dormi sola?

EntradaAutor: martulineta » dl. oct. 05, 2015 7:37 pm

Hola mares!!

Des de que vaig tenir la nena que us segueixo i m'ajuda molt i em serveix de consol saber que el que em vaig trobant no només passa a casa nostra!

M'agradaria demanar-vos consell perquè estic bastant agobiada i una mica angoixada.

La nostra filla té 16 mesos i des de ben petita que fem collit, des de ja fa un temps amb la seva cuna enganxada al nostre llit tipus sidecar que això ja va suposar un millora perquè la nena entremig dels dos no dormia bé ni ella ni nosaltres ja que a la nit es mou molt.

El tema està en que fa unes setmanes que li costa molt adormir-se, ens poden donar la 1-1:30 de la nit perfectament. Al vespre no seguim cap rutina al peu de la lletra perquè ens és molt complicat, jo treballo en horari de tarda, i ell és autònom amb un negoci propi, si algú de vosaltres s'hi troba ja sabeu que significa això, no té mai hora de plegar. La nena les tardes les passa un dia a casa uns avis, l’endemà a casa els altres, que més o menys segueixen un mateix horari en els àpats però en temes de migdiades i banys cadascú s’ho fa com i quan pot . Sobre les 21.30h la vaig a recollir i cap a casa. Ella sol arribar ben animada, mirem uns contes, faig el sopar i si mentre, juga soleta perfecte però si em demanda molt li poso una mica dels seus dibuixos preferits a la tele perquè sinó no puc fer res. Llavors arriba el seu pare i això vol dir més contes o més tele amb ell al sofà. Fa un temps, quan ella tenia son m’agafava de la mà i em deia “mama teta” i em guiava cap al dormitori on ens estiràvem les dues sobre el llit, feia teta i en 10 minuts ja dormia però ara no, fa teta dóna moltes voltes, tombarelles, vol mirar dibuixos a la tele (té obsessió amb la Peppa Pig),... tot menys adormir-se i mira que a vegades la veus que es mor de son. Moltes vegades cedeixo a posar-li la tele encara que no m’agradi, jo aquella hora estic tan feta pols que el que faci falta perquè caigui adormida. Amb tot això, la meva parella no pot venir a dormir al llit fins que la nena no dorm i està empipadíssim perquè es fan les tantes i ell mor de son.

Altre tema és la nit, cada cop dormim pitjor, la nena demana teta 3-4 vegades i es queda adormida de través ocupant la meitat del meu lloc. Dorm molt inquieta i quan vol teta somica molt i ploriqueja o plora i em busca però estant adormida, fa dues xuclades torna a somicar, dues xuclades més... (i m’agradaria saber perquè somica tant). No puc moure’m massa perquè bellugo un dit i ja ho nota i altre cop a somicar i enganxar-se’m. Això també fa que ni la meva parella ni jo dormim i ell acabi dormint el sofà. Jo ja he assumit amb resignació que és una etapa de la nena però em llevo de mal humor, amb l’energia i la moral pel terra. Però la meva parella no ho assumeix, s'enfada i creu que tot això és degut a que mimo massa a la nena i per això s’ha tornat tan sensible i somicona. Jo no li veig la relació i penso que tampoc la mimo tant però després de les nits que passem que et diguin això ja et remata, et posa més nerviosa i et fa sentir pitjor.

Havia pensat en provar de posar-la a dormir sola a la seva habitació en un llit ja de 90 baixet i amb barana (ella ja sap baixar del llit) o bé a terra estil Montessori amb un intercomunicador per escoltar quan somiqui i anar-hi perquè ella comença adormida però si no m’hi troba passa al plor desconsolat i als crits. Almenys el seu pare podria descansar tranquil... Però és que ho veig tan difícil... Està molt acostumada a tenir-me el costat mentre dorm que no sé pas si amb 16 mesos “acceptaria” dormir tota sola o ho entendria...

Perdoneu tot el rotllo i gràcies però és que necessitava demanar ajuda a algú que em pogués entendre perquè ja n’estic cansada dels comentaris de gent propera tipus “aquesta nena ja hauria de dormir sola” “aquestes hores ja hauria d’estar dormint” etc...
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Seguir fent collit o que dormi sola?

EntradaAutor: martina13 » dl. oct. 05, 2015 7:56 pm

Si fas aquest pas que jo crec k seria el mes sensat donada la situacio que expliques si potser tindras 2 dies dolents pero et dic x experiencia que es el millor que podras fer x tu i la teva parella i sobretot per la teva filla.
Pots aplicar el pla pare o un estivill adaptat a vosaltres
Tambe la rutina es importantissima
k sigui sopar+ 1 o 2 contes i dents i despres daixo es igual si vol tele es a dormir i ja esta
Jo tanimo a k la posis ala seva habitacio anireu molt millor
arlet78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dt. gen. 08, 2013 8:37 am

Re: Seguir fent collit o que dormi sola?

EntradaAutor: arlet78 » dl. oct. 05, 2015 8:50 pm

Hola Martulineta,

Jo provaria el métode montessori, pel que dius tot i fer collit encara no dorm tota la nit sencera i si la traspasses les dues ho passareu fatal, ella per ansietat i tu pq encara dormiràs menys.
Si tens possibilitat un matalàs de matrimoni seria perfecte, les primeres nits tu dormir amb ella i anar veient si la deixes sola com respon, progressivament.

Pel que dius aneu a dormir molt tard, a quina hora es desperta? A aquesta edat han de dormir 12-14 hores. Potser fa tants despertars pq no dorm prou, el meu fill quan li falten hores de son pitjor dorm. El dia q anem a dormir tard, s activa i es desperta més sovint!!!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Seguir fent collit o que dormi sola?

EntradaAutor: shyla » dl. oct. 05, 2015 8:53 pm

I que fa las matins? Jo penso que amb l'edat que te a les 21.30 ja hauria de ser a dormir. Els nens arriba un moment que quan están molt cansats encara es posen mes alterats, si a sobre reb mes estimuls (la tele) tampoc l'ajudeu gaire a relaxar-se. No hi ha la opcio que sopi amb les iaies i quan tu la reculls la posis a dormir?
El meu home tambe es autonom i treballa a casa i hem hagut de marcar uns horaris perqué sino s'hi pasa el día.
Anims!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Seguir fent collit o que dormi sola?

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dl. oct. 05, 2015 9:49 pm

I si sopa a ca els avis i quan la portis a casa, sense estímuls, un conte, rentar les dents, teta i dormir?
Pots probar ja sigui al teu llit, com en un a la seva habitació. Li deixes posat l'intercomunicador i vas a preparar sopar.
Els primers dies potser costa, i caldrà que vagis sovint, però després potser acaba agafant el ritme.
També és important saber a quina hora fa migdiada, que no sigui massa tard, com també pel neguiteig que expliques, si està amb queixals o ullals.
Amb la meva filla vaig fer una transició al seu bressol des dels 8 mesos o així, i va ser fer-la dormir al llit i després la duia al seu bressol. Al primer despertar, tornava al meu llit. Mica en mica la feia dormir jo asseguda i ella al pit, així els despertars a la nit la torno a fer adormir al pit mentre jo estic asseguda. Als 13 mesos ja dormia tota la nit al seu llit (amb despertars varis). Es continua despertant a les nits (te 2 anys), però dormim bé tots i sense que hagi plorat. Sap que sempre sóc per atendre-la, diu mama i jo vaig. Això si, s'adorm tard, però perque és de poc dormir.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Re: Seguir fent collit o que dormi sola?

EntradaAutor: Tutty29 » dl. oct. 05, 2015 10:43 pm

Estaria be que sopes a casa els avis i aixi tu nomes li hauries de rentar les dents, explicar conte i a dormir.
Trobo que sopar a les 22:00 es tard per un nado.
Per lo que dius no va a l'escola bressol oi?
Jo tinc un nen de 3anys i mig i una nena de 8 mesos, i ja te unes rutines establertes,dorm a la seva habutacio(cuna).
Es una m... per les nits no poder dormir del tirón, al mati ja t'aixeques amb mal humor.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Seguir fent collit o que dormi sola?

EntradaAutor: jaruma » dt. oct. 06, 2015 6:47 am

Coincideixo amb les companyes amb això de sopar a casa dels avis. El meu ho feia fins l'any, i era molt pràctic: en quant arribàvem a casa el banyava, i després ja em demanava pit i s'adormia. D'aquesta manera és més fàcil mantenir rutines.
I és cert que si té massa son, li costarà més adormir-se, s'enjugassen i s'esveren per la son. Jo me l'emporto a l'habitació i llegim contes, i el dia que no vol pit i em demana sortir de l'habitació, li dic que ara ha de dormir. Amb tot l'afecte del món, peró li ho vaig repetint fins que s'acaba emprenyant, plora i s'acaba agafant al pit i dormint. Si un sol dia li faig cas i sortim de l'habitació, els dies següents insisteix encara més i tot es complica.

Jo intentaria, només arribar a casa, banyar-la i a llegir contes, i després ja faràs el sopar (això si sopa a casa els avis, clar. I si no, ho deixaria tot preparat al matí).

I sobre els somiquejos de nit, etc. al meu li passa igual. Amb la sortida de les dents és molt pitjor, potser n'hi estan sortint i encara no es veu. O passa fred, o calor, o té gasos... en tot cas no és per mimar-la massa, no facis cas d'aquests comentaris! Jo crec que si dorm a la seva habitació les dues dormireu encara pitjor, però potser no. En aquest sentit no et puc aconsellar perquè jo segueixo fenr collit (tot i que el meu home dorm al sofà perquè a la que el nen el desperta un cop ja no pot conciliar el son, i ho prefereix així).

Ànims!
Avatar de l’usuari
Gatxàn
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

Re: Seguir fent collit o que dormi sola?

EntradaAutor: Gatxàn » dt. oct. 06, 2015 6:42 pm

Hola mamis!

Aquest tema és de difícil aconsellar, cada nen és un món i cada nen té unes necessitats de descans diferents (no tots dormen les mateixes hores exactes). Tot i així, com ja t'han dit, les rutines hi ajuden molt a que dormi bé a les nits i es mantigui despert i actiu de dia.
Segueix fent una migdiada al matí i una a la tarda o bé ja només fa la de la tarda? Jo penso que si només fa la de la tarda és que la deu fer massa tard i a l'hora que la poseu a dormir no té son.
El tema d'on sopar jo crec que és a gust de cada família, jo particularment m'agrada que sopem els tres a casa cada dia.
A nosaltres el collit ens agrada moltíssim, dormim tots la mar de bé. Jo t'animo a que seguiu amb el collit, crec que és beneficiós per tots. Podeu posar un llit més ample que estigueu més còmodes enganxat a la paret i ella a un cantó si es mou molt (a terra estil Montessori si ho prefereixes per evitar caigudes). Intenteu que faci la migdiada més d'hora i a la nit dormirà. Respecte les preses de pit de nit, si la poses a una altra habitació, t'hauràs de llevar a donar-li el pit a la seva habitació... ànims!! el meu també té 16 mesos i són una preciositat! :-()-)
Lalu
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dv. ago. 21, 2015 11:15 pm

Re: Seguir fent collit o que dormi sola?

EntradaAutor: Lalu » dv. oct. 30, 2015 10:00 pm

Hola Martulineta,
Jo tinc una nena de dos anys i mig i sempre li ha costat bastant anar a dormir... A mi el que mha anat molt bé, com ja t'han dit per aquí, es posar-li una rutina molt marcada. Jo també treballo d tardes però en quan arribo a casa sopem i en quan acaba directament a rentar dents, pipi, un o dos contes al llit i apaguem el llum. La veritat es que des de llavors que ho té molt assumit que després de sopar ni dibuixos ni jugar ni res... De camí al llit ja hem va dient quin conte voldrà mirar i va la mar de feliç...Ara l'únic que hem queda pendent es que no ens haguem de quedar tanta estona amb ella fins que s'adorm, vui dir que després d'apagar el llum si marxem no s'adorm sola ni de conya... Però bueno, temps al temps.
Sort!!
Avatar de l’usuari
martulineta
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. juny 15, 2015 4:38 pm

Re: Seguir fent collit o que dormi sola?

EntradaAutor: martulineta » dl. nov. 16, 2015 4:06 pm

Gràcies a totes pels vostres comentaris i consells!
De moment seguim fent collit però ara porta una setmana que a la nit dorm bastant del tirón i no gemega ni somica ni res que era lo que més ens despertava. Lo de que dormi sola jo segueixo amb la idea però potser lo més immediat és establir l’hora d’anar dormir però com deia també PetitPríncep79 la nostra nena és de poc dormir, ahir mateix va fer 1 hora de migdiada d’hora de 15h-16h i no es va adormir fins les 12 de la nit. Ja li pots dir i repetir que anem a fer nones, mirar contes, tancar-li el llum... que ella voltant pel llit i per casa tan fresca... És complicat...

He de provar a posar-me una mica més seria o bé insistir més com explica jaruma:
jaruma ha escrit:Jo me l'emporto a l'habitació i llegim contes, i el dia que no vol pit i em demana sortir de l'habitació, li dic que ara ha de dormir. Amb tot l'afecte del món, peró li ho vaig repetint fins que s'acaba emprenyant, plora i s'acaba agafant al pit i dormint.

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::