Destetar a la nit

Els hàbits de dormir de 1 a 3 anys.
Avatar de l’usuari
martulineta
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. juny 15, 2015 4:38 pm

Destetar a la nit

EntradaAutor: martulineta » dc. nov. 02, 2016 5:32 pm

Hola mares! Aquests dies em sento bastant agobiada i gairebé al límit per culpa de les nits. La nostra filla ara té 2 anys i mig i de dia és un cel de nena però de nit…

Nosaltres hem fet sempre collit i pit a demanda fins aquest passat estiu que la nena té al seu llit de 90 a la mateixa habitació que nosaltres. Al nostre de llit tots tres ara ni el meu home ni jo descansàvem i el fet que ella dormi unes hores al seu llit per mi és un descans molt gran.

A ella li agrada el seu llit, quan anem a dormir sempre s’hi posa els seus ninos de peluix també a dormir i ens tapem amb el llençol etc Al vespre s’adorm amb mi a dins el seu llit explicant-li contes i fent teta. Quan s’ha adormit m’aixeco a poc a poc i me’n vaig al meu llit. El problema és que la nostra filla cada 2-2’5 hores es desperta, és com un rellotge. I un malson per mi. Arriba un punt que ja em fico al llit angoixada pensant a veure quan tardarà a despertar-se… Quan es desperta, demana “mama vull teta” i si la ignoro o li dic que dormi em diu que “no” baixa del seu llit i es fica el meu a tibar-me el pijama fins que s’enganxa al pit i ara un pit i ara l’altra pot estar fins a 20 minuts xumant i això em posa molt nerviosa. Si no li dono teta es posa a plorar desesperada i jo agotadíssima acabo claudicant i fent-la dormir al nostre llit i sense moure’m gaire que a la mínima també es desperta.

La veritat és que no sé què fer, està molt enganxada a la teta però molt li encanta. I si li dic que un dia la teta s’acabarà o es fa la “loca” o bé em diu “no que n'hi ha molta”. De dia encara la puc distreure perquè normalment en demana quan té gana, està avorrida o fa moltes hores que no em veu però de nit mig adormida no raona i em costa imaginar-me com es pot adormir la meva filla sense teta quan ho ha fet tota la vida i què ho pot substituir.
Tampoc sé ben bé a la nit si es desperta tan sovint perquè vol teta o vol la meva companyia, el meu contacte que jo mira, si dormis com un soc tota la nit al meu costat o mig a sobre meu tampoc m’importaria tant però és el fet que et talli tant el son i s’enganxi al pit d’aquesta manera que em desespera.

No sé pas com fer-ho perquè dormi més seguit i al seu llit… Hem provat una mica de Pla Pare però estan jo a casa és que a la nit no el vol ni veure, es lleva i volta per tot el pis buscant-me plorant desesperada. Ell s'enfada i encara és pitjor.
Algun consell o experiencia d’algú més que s’hi hagi trobat??
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Destetar a la nit

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. nov. 02, 2016 5:58 pm

Hi ha un conte de descàrrega gratuita que es diu "la teta cansada". El pts trobar a la web de dormir sin llorar.
Per l'edat de la teva et pot anar bé, nosaltres li vam començar a llegir als 20 mesos i, casualitat o no, va començar a allargar les preses nocturnes (que eren cada hora i mitja!!). Ara ja no acostuma a despertar-se (te 3 anys)
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
pirineus
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dc. ago. 31, 2016 10:58 pm

Re: Destetar a la nit

EntradaAutor: pirineus » dc. nov. 02, 2016 7:31 pm

Uuufffff Em va passar igual, el meu amb 2 anys xumava tota la nit, un malson I vaig destetar a saco. Quan demanava li deia que le teta dormía, que era de nit, miravem per la finestra que era de nit I hi havia l lluna, etc.
No t'enganyaré, va plorar I xisclar, I per molt que l'agafés no es deixava consolar. Però no podia més. Van ser uns dies.
Ara si es Desperta pregunta "teta dorm?" Hi ha lluna? I si li dic que sí, beu aigua I s'adorm.
Ha passat de despertar-se 5 cops a 1 o zero.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Destetar a la nit

EntradaAutor: jaruma » dj. nov. 03, 2016 6:06 am

Jo estic igual. De dia en demana si té gana o sed, i li ofereixo alternatives. Bé, per dormir la migdiada en demana també, però no em molesta. El malson és la nit. Dorm dos o tres hores seguides, de vegades fins i tot 4 (les primeres). Però cap a les 3 ja comença a demanar més sovint, i a les 5 jo ja em quedo sentada, encenc el llum de nit i em poso a mirar el mòbil, perquè és teta contínua fins les 6-7. A més xucla fortíssim, amb ansietat.

He provat a dir-li que no, que dormi, però o es posa a plorar histèric, o fa com la teva, ve cap a mi i se serveix.

No sé què fer jo tampoc. Quan li dic que la teta es cansa em diu que no, i em mira com dient "no cola". I dir-li que no i deixar-lo plorar no ho veig una opció, no només perquè em sabria molt de greu, sino perquè els veïns ens matarien (dormen a l'habitació del costat, i avui ja renegaven).
Ah, i pla pare res, que amb ell es posa histèric. Només que el senti dir "calma't, no passa res" ja es posa a plorar com boig.

I no només és que jo vagi esgotada, és que ell també hi va. No descansa bé i tot el dia que té son.

Buf, en fi, qie espero que trobem una solució aviat. Molts ànims!
Avatar de l’usuari
Ire1987
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dl. set. 21, 2015 10:12 pm

Re: Destetar a la nit

EntradaAutor: Ire1987 » dj. nov. 03, 2016 8:13 am

Bondia noies,
Jo encara no soc mare pero estic embarassada, i he començat a llegir un llibre que es diu vincles de la Miriam Tirado i en parla, també us recomano el bloc d'ella http://www.miriamtirado.com/es/ espero que us ajudi.
Salutacions
Jo 34 ell 32
Primer fill maig del 2017 despres de una fiv positiva a la segona transfer.
Gener 2021 Em quedo embarassada de manera natural
Juny 2021 21 setmanes ets un Nen i està tot bé
Avatar de l’usuari
Laia2015
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 94
Membre des de: dv. juny 13, 2014 8:13 pm

Re: Destetar a la nit

EntradaAutor: Laia2015 » dg. des. 18, 2016 8:49 pm

Bona nit,
Entrava per aqui per escriure sobre aixo i com e vist que ja eu escrit el mateix que volia dir jo ja no obro un nou fil.
La meva nena te 14 mesos i desde sempre li a costat moltissim agafar el son i despres es lleva molts cops a la nit, cada hora i pico o dos. Ara dorm a la seva habitacio en un matalas de 90 al terra, per que aixi almenys jo puc estirarme amb ella i a la que sadorm (si jo no me adormit) vaig al meu llit sense fer soroll. I em paso la nit fent viatges. Mama desesperada i avagades no para, un pit,l'altre i aixi i no para. A mi no em molesta donarli de nit si fos una vegada o dos pero aixi ni ella ni jo descansem, casi sempre es lleva amb son. No se que e de fer...
Laltre dia tenia revisió al cap i la enfermera em va sugerir que anes el pare tots els cops que es lleves a la nit, que jo havia de descansar que no podia ser. Jo no se si anant el pare la nena acavaria llevantse menys vegades o lo unic que seria es que llavorens el que no dormiria seria el meu marit.
Jo se que si va el pare es posara com una fiera i em partira el cor... i no se com o fara ell per que sadormi... No se que fer!!!

En fi....tinc lesperança que un dia o altre es pugui dormir en condicions.
Avatar de l’usuari
martulineta
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. juny 15, 2015 4:38 pm

Re: Destetar a la nit

EntradaAutor: martulineta » dj. gen. 12, 2017 5:39 pm

Hola a tothom i bon any!!

Ja fa un parell de mesos que vaig obrir aquesta entrada i per consol meu he vist que no sóc la única amb el mateix problema. Us explico com han anat evolucionant les coses...
Al cap de més o menys 1 mes d’haver fet aquest escrit, la nostra filla a les nits va fer una mica de canvi sense nosaltres haver intervingut. I és que dormia més hores seguides passant només a despertar-se un parell de cops sobre les 2 i cap a les 7-8 del matí (i així seguim ara) que per mi ja és un gran avenç. A més a més quan es despertava a la nit vaig notar que ho feia estan encara molt adormida i ja no demanava “mama teta” sinó només “mama”. Llavors vaig provar una cosa que em va funcionar... Abans quan es despertava tan desesperada amb la teta el fet de negar-li o dir-li “la teta ara dorm, està molt cansada, etc” era molt pitjor però ara com que la veig tan adormida me la fico al meu costat i començo a dir-li fluixet “ara ara la mama et dona teta, tranquil•la espera un momentet...” i res en 2 segons ella cau un altre cop ben adormida pobreta. Això sí, amb el braç em tapo la teta perquè no pugui agafar-me el pijama i sembla que ara només amb el contacte amb mi ja s’adorm. Això sí, a la que es desperta ella mateixa mig adormida baixa del seu llit i se’ns fica al nostre i allà es queda, solucionar això ja serà un altra capítol però bueno el tema de la teta que era el que més m’agotava sembla que ho anem superant. Ara si li dono a la nit és que està una mica malaltona i res, fa una xucladeta i s’adorm.
El canvi que veig doncs a la nit és que ara com que té més son o un son més profund que el que tenia abans. I per altra part, suposo que ja va amb l'edat (ara té 2 anys i 8 mesos) sembla que comença a perdre l'interès per la teta.
Esperem seguir així i anar millorant i espero que vosaltres que també esteu igual un bon dia noteu una millora :-)
Avatar de l’usuari
Laia2015
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 94
Membre des de: dv. juny 13, 2014 8:13 pm

Re: Destetar a la nit

EntradaAutor: Laia2015 » dc. gen. 18, 2017 5:39 am

Bon dia!

Aleshoes martulineta, amb el temps ella sola ja a anat agafant un son mes profund i dorm mes seguit i com dius a anat perdent l'interes per la teta. Doncs jo maferrare a l'esperança aquesta que amb el temps ella sola ja fara un canvi...per que jo no estic preparada per negarli la teta i que sem posi a plorar desconsolada. La meva te 16 mesos, putser encara tinc que esperar una mica.

Petons i sort a totes!
montse.orrit
Entrades: 1
Membre des de: ds. feb. 04, 2017 7:06 am

Re: Destetar a la nit

EntradaAutor: montse.orrit » ds. feb. 04, 2017 7:50 am

Bon dia súper-mares,

Veig que l'addicció a la teta deu ser un molt bon motiu per despertar a la nit o-o:)
El meu xic té 14 mesos i estic igual (i segons el què he llegit em queda un munt encara...).
El què jo, perquè tots poguéssim descansar una mica més _i el pare deixés d'estar ex-patriat en una altra habitació zz:-) ), el vaig passar al seu llit convertible de la seva habitació, als 8 mesos.
Ara, a part de teta faig el malabarisme (dreta) de teta + gronxar a un xic de més de 10 kg i 79 cm de llarg (jo que medeixo 1,60 i peso 52 kg: Podeu imaginar l'estampa...), fins que s'endormisca i el deixo al seu llit i marxo de puntetes (es desperta per tot, també)... Però almenys, quan no em reclama, puc dormir "panxa" fins que em torna a reclamar (es desperta de 3 - 4 hores, a vegades em fa una sorpresa i n'aguanta 6). A sobre considero que dorm poc: només en dorm (màxim) 10,5 h en total de nit. I de dia màxim 1,45 h.

Jo vaig notar-hi millora en passar de dues a una migdiada (abans reclamava cada hora i era inhumà i anava zombi a treballar), i mica en mica l'intento deix al llit endormiscat (no adormit totalment) a veure si així quan desperta de nit, no es sobta tant de la diferència entre com estava quan es va adormir i no es desvetlla tant.

Tot i que desitjo que arribi el dia que això s'acabi, sé que jo sóc qui l'ha acostumat així, o sigui, ell culpa pobret no en té.

Ànims mares! Ho fem per ells (tot i que ens critiquin per no deixar-los "aprendre a adormir-se sols: jo opino que responem correctament a les seves necessitats / demandes no deixant-los desatesos plorant).
Avatar de l’usuari
martulineta
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. juny 15, 2015 4:38 pm

Re: Destetar a la nit

EntradaAutor: martulineta » dt. feb. 14, 2017 6:21 pm

Laia2015, jo diria que és amb l'edat que ha anat madurant o canviant i fa que no vulgui tanta teta però també penso que poden haver-hi influït un parell de factors:

- Com explicava abans, el canvi d'estratègia a la nit quan em demanava pit. Negar-li la teta no funcionava en canvi fer-la "esperar" fent-li mimitos fins que s'adormís, qüestió de segons, sí que no va ser cap "trauma" per ella. També és veritat que en aquests despertars s'adorm molt més ràpid.

- També he de dir que tot això ho explico estan jo embarassada de la segona filla. I canvia molt el tema eh! Amb l'embaràs tinc els pits molt més sensibles i va arribar un punt que em feia molta frisança i no podia suportar que fes teta. Suposo que també és aquesta voluntat ferma i real com a mare de que ho deixés perquè fins llavors, jo em queixava molt i anava zombi per la vida per culpa de la teta però molt molt en el fons em sabia greu que deixés de fer-ho. Ara també me n'ha fet una mica clar però també sento un gran alleujament i sobretot pensar en que torni a xumar és que no puc...

També repeteixo que la nostra ja té 2 anys i 8 mesos, se'm va cap als 3, ja és grandeta, a l'edat dels vostres petits (14 mesos) jo em sembla que ni m'havia plantejat treure-li la teta però això és molt personal de cada mare i també depen de cada nen, igual proves una estratègia nova i funciona i ja ho tens. Paciència, moooolta paciència....

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::