Avantatges d'una caravana

Càmpings i caravàning
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: sargantana:28 » dg. març 16, 2014 10:11 pm

Hola a tots, a veure si les famílies experimentades em poden donar un cop de mà. Estem mirant caravanes per comprar- ne una però trobem que les que estan millor són una mica caretes i les més econòmiques força velletes, llavors si sumes el preu de la caravana, el parquing on deixar-la i el que et costa el càmping cada vegada que fas una sortida la cosa es dispara i em pregunto fins a quin punt no ens surt més a compte llogar un bungalow quan volguem sortir. Heu fet números vosaltres? Quins trobeu que són els avantatges de la caravana? Per mi ara l'avantatge més gran és la possibilitat d'improvització ja que no has de reservar res amb temps i amb els nens això ho trobo pràctic, però que més? Suposo que també ho seria la possibilitat de fer un grupet però en principi no tenim intenció de fer temporada.Val la pena fer la inversió?
coseta
:: conillet
:: conillet
Entrades: 350
Membre des de: dv. juny 29, 2007 4:37 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: coseta » dl. març 17, 2014 9:06 am

bones, a veure, el tema de la caravana si ho feu perquè les vacances et surtin econòmiques, val més que busquis una altra opció. El camping t'ha d'agradar i l'has de portar dins.Els que gaudim la caravana és perquè de joves gaudíem amb la tenda, i ens encanta el camping. De caravanes n'hi ha de mil preus i edats. Si n'agafes una de 25 anys et pot costar 2000€ però no tindràs ni calefacció ni aire condicionat ni lavabo en molts casos. Si vols totes les comoditats i que sigui nova, amb un bon enganxe (això és clau) que tingui comandament a distància o mover per moure-la, prepara't a invertir-hi uns 15000€ com a mínim. Després és tot el mobiliari que necessites i accessoris claus com l'avancé, que si és bo no et baixarà dels 1000€.A més a més, l'has d'assegurar i p.ex nosaltres ara d'una de 4 anys paguem 500i pico € a l'any de seguro. Una caravana t'ha de fer il·lusió per viatjar amb ella, no ho feu per estalviar perquè evidentment no és una "Bona inversió".Nosaltres la tenim en un camping pels caps de setmana i ho disfrutem moltíssim, però només 5 mesos l'any ja et costa 1800€. A l'estiu anem de vacances amb ella, i si surts a l'agost una parcel·la amb llum per 4 persones no et baixarà dels 30-35€ a la muntanya i a la platja uns 50-70€. En campings decents i correctes, que sino fot mania! Pensa que ens dutxem als lavabos comuns i com vagis a un de barato, tens molts números de que sigui un cau de m...És a dir, despesa jo comptaria el que et costi la caravana de compra inicial, i després cada mes, el que demnain de guardar-la (40€/mes)+ seguro (40€/mes) i el que surtis ja depèn de tu. Però amb 80€/mes ja tens 960€ per anar de vacances. I no compto la despesa inicial de comprar-la...aixií que...
En molts casos, hi ha gent que després de fer aquests números es decanta per anar de bungalow o contractar un hotelet rural...Si després de tot el que t'he dit, encara us tempta la idea et recomanaria que t'agafessis un cap de setmana una autocaravana de lloguer i visqueu l'experiència campista. Us poden passar dues coses només: que us sembli una experiència per una vegada a la vida i prou o que us pigui el cuquet. Si és així, i necessites més consells d'una campista (o boja ) convençuda, aquí em tens. T'ho dic així perquè molta gent se la compra i després veu que només li porta feina i despesa i no ho disfruta i l'ha de vendre.
Imatge
Avatar de l’usuari
Sesita
:: pantera
:: pantera
Entrades: 808
Membre des de: ds. feb. 02, 2008 5:33 pm
Ubicació: Girona

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: Sesita » dl. març 17, 2014 1:32 pm

Sargantana, segueixo el fil perquè tb fa temps que ens ho pensem...
Nosaltres haviem anat molt de càmping de solters i quan els nens eren mes petits, haviem anat de bungalow... l'any passat ens vam aventurar en tornar a la parcela amb els nens amb una bona tenda de campaña. GENIAL.... :ok:
Ara seguim pensant en la caravana, més que res per la primavera i tardor.... a l'estiu ens va agradar molt l'experiència de la tenda, pero si volem aprofitar ja aquests díes de :***: , a la nit encara fa fred per anar en tenda. En canvi, si tinguesim caravana, ja podríem començar a fer escapadetes, a més... al ser temporada baixa surt força més econòmic que en bungalow. :ok:
Tema inversió económica... nosaltres si que tenim clar que si ens acabem decidint per una caravana, començaríem per una de menys de 750kg, que no necessiti ni itv, ni matriculació. Pots buscar foros de càmpings, hi han varis i treuen força de dubtes. ;-)

També està molt bé la idea de llogar una i fer la prova. ;-)

Sort amb la decisió!!
Sesita l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 17, 2014 8:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Nuty
:: peixet
:: peixet
Entrades: 266
Membre des de: dt. des. 07, 2010 2:33 pm

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: Nuty » dl. març 17, 2014 3:13 pm

Bones!

Si em permet la sargantana jo tambè m'apunto a seguir el fil.
Fa més de dos anys que anem darrera d'una caravana, però mai ens acabem de decidir, sobretot per la despesa incial que comporta.

M'agrada que la coseta ho digui tant clar i català ||*||!! Però fa repensar les coses més d'una vegada...
08-03-12: Vas neixer a les 5:45 del matí, amb 3,600 i 49,5 cm.
mcg
:: rateta
:: rateta
Entrades: 182
Membre des de: dl. set. 09, 2013 7:45 am

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: mcg » dl. març 17, 2014 4:16 pm

Hola! nosaltres el pas de la caravana ja el tenim fet, fa 3 anys ens vam comprar la nostra primera caravana estem molt i molt contents. primer de tot has de tenir clar quines necessitats tens, nosaltres per tema pesos amb el cotxe vam decidir una caravana de menys de 750kg, que a mes no es necessari carnet adicional, ni itv ni assegurança pq ja et cobreix la del cotxe. altres despeses que pots tenir es el parquing durant l'any, nosaltres no la deixem en un camping fixa sino que quan tenir el cap de setmana que podem marxar, enganxem i anem al camping que volguem aixi sempre es diferent, el parquing ronda els 500-700e l'any. nosaltres a part d'aixo no tenim mes gastos addicionals.
aquesta setmana santa sera l'estrena de la Ivet al camping, tindra 2 mesets, a veure si li agrada tan com als seus papis.
Sargantana, lo de llogar una autocaravana un cap de setana es recomanable si no hi he anat mi, ja que ho t'agrada molt i enganxai no t0agrada gens. tambe hi ha campings que lloguen caravanes ja plantades alla.
espero que us agradi molt i augmenteu la familia caravanistica!
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: sargantana:28 » dl. març 17, 2014 7:54 pm

Noies, moltes gràcies, us explico, la vida de càmping ja la tenim clara, tota la vida hem anat amb tenda i ara amb la nena amb comanche, però ara hem estat pensant l'opció de la caravana. El tema econòmic és el que més em costa, estem buscant una de menys de 750kg per no tenir despeses adicionals però les econòmiques són força velletes i no sé quins problemes ens poden sorgir. Nosaltres volem anar canviant de lloc i el parquin ens costaria 370 euros l'any, ja ho he preguntat. El que em fa dubtar és si realment surt a compte perquè aquest hivern hem anat força de bungalow i trobo que no és gens car i també vius la vida de càmping. Per mi un dels avantatges de la caravana és que tens les teves coses i que et permet improvitzar, aquest cap de setmana fa bo, no tenim plans doncs marxem...i ara venen tants ponts...
ESTRIS21
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dt. feb. 11, 2014 5:33 pm

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: ESTRIS21 » dc. abr. 23, 2014 12:08 pm

Nosaltres la canviem cada 3 mesos...
Son socis de l ' unió Caravanista i es fan 3 acampadas a l'any i ronden uns 350 o 500€ depenent el tipos de camping i l ' acampada que fas, xk hi ha una que son casi 4 mesos... y despres sempre tens ofertes per els mesos de Julio l i Agost.
Nosaltres sempre fem les acampadas i anem canviant cada any de zones, repetim a les k mes ens han agradat.
Amb l ' unió Caravanista tambe tens un camping k es d'ells on deixar - la aparcada ronda els 30€ mensuals.
El tema de caravana sembla que será economic... pero al final no ho es... et te que agradar.
Jo de petita havia anat de bungalow... pero la familia de la meva parella desde solters feien camping i ell ha crescut entre tendas i caravanes aixi que jo em vaig aficionar...
I la Laia esta encantada.... quant li dius que marxen al camping salta i crida...
Per cert el tema de la unió caravanista no es car, son uns 60€ anuals... i x ser socis a molts campings et fan ofertas.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: Takita » dj. abr. 24, 2014 1:30 pm

Us explico la nostra experiència, per si us pot ajudar en la decisió. Fins fa poquet, havíem anat de càmping, però en bungalow i molt bé. A nosaltres, ens agrada molt l'ambient i els nens s'ho passen pipa. Portàvem temps mirant caravanes de segona mà i fa unes setmanes vam trobar una que ens va fer el pes i la vam comprar. Si mireu, sense presses, podeu trobar caravanes de segona mà, bé de preu i que estan molt bé. El següent pas, si no en teniu, és posar l'enganxall i, en el nostre cas, fer l'assegurança (la nostra és de més de 750 kgs i està matriculada, però igualment pensàvem assegurar-la, per si de cas). La ITV s'ha de passar cada 2 anys (en el nostre cas). El pàrking, per a nosaltres, no és un problema, perquè tenim espai a casa, però hi ha molts llocs que estan bé de preu.
L'avantatge? que, normalment, trobes parcel.les disponibles sense massa antel.lació i el preu. Nosaltres, hem fet números i les sortides ens surten molt més econòmiques. A l'estiu, per exemple, pel preu que pagàvem en bungalow per una setmana, amb caravana ens podem estar dues setmanes. Per Setmana Santa, les vacances ens han sortit molt bé de preu. Si no es tenen accessoris de càmping, s'ha de fer una inversió, està clar, però vas comprant cosetes mica en mica i després ja ho tens tot i només t'has de preocupar d'agafar menjar i roba.
Pel que fa als càmpings, és com tot, n'hi ha de més cars i més barats, però mirant una mica, pots trobar càmpings que estan molt bé i no són cars.
Avatar de l’usuari
Nuty
:: peixet
:: peixet
Entrades: 266
Membre des de: dt. des. 07, 2010 2:33 pm

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: Nuty » dj. abr. 24, 2014 3:22 pm

Bon dia Takita,

Exactament és aixó el que volem fer nosaltres.
La primera intenció era invertir poc amb la caravana, (menys de 750 per no haver de pasar ITV ni assegurança) però estic veient que les més economiques són molt velletes i petites i em sembla que no hi estarem a gust.
Despres d'haver-ne vist algunes per internet, no tant velles, em fa pensar que potser seria millor estalviar una mica i comprar-la una mica xula.

Imagino que sou 4 a la familia. Em podries dir quin model de caravana és? Que creus que és impresindible, o què trobes a faltar de la teva? Em trobo que hi ha força oferta per mirar i remirar, però la que una te aixó, l'altre li manca, o al revés. I no se a què donar prioritat.

Gràcies per tot!!
08-03-12: Vas neixer a les 5:45 del matí, amb 3,600 i 49,5 cm.
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: sargantana:28 » dj. abr. 24, 2014 8:24 pm

Hola a totes, finalment nosaltres ens l'hem comprat i l'hem estrenat per setmana santa. Primer també miràvem un cosa barateta i de menys de 750kg pel tema de no afegir despeses extres però res ens agradava, també les veiem molt velletes i no ens hi haguéssim sentit gens a gust, a més, moltes no les havien fet rodar mai i nosaltres la volem per fer ruta. Finalment en vam trobar una de més de 750kg i que té 20 anys però està molt ben conservada i ens va encantar, a més a més té avancé ( per semana santa que va fer mal temps ens va anar súper bé ) i també té un any de garantia perquè la vam comprar a un lloc de compra-venda de caravanes. A mi m'agrada perquè té dues tauletes i aquests dies que hem menjat a dins no hem hagut de montar i desmontar llit, nosaltres dormiem a la taula gran convertida en llit i la nena a la llitera. Per nosaltres també era important que tingués nevera i calefacció, si pot ser elèctrica millor. De moment n'estem molt contents això si, entre la caravana, l'assstència de responsabiliat civil obligatòra per caravanes de més de 750kg, l'assegurança d'assistència en carretera ( perquè la del cotxe no cobreix la caravana i si se t'espatlla el cotxe la comanyia te'l remolca però la caravana no ), els miralls extres pel cotxe, el canvi de nom i l'aparcamant, doncs la despesa incial va augmentant
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: Takita » dj. abr. 24, 2014 10:02 pm

sargantana, veig que hem comprat la caravana quasi al mateix temps i l'hem estrenat per Setmana Santa ;-))) . Me n'alegro que estigueu contents, nosaltres estem encantats!

Nuty, la nostra és una Moncayo. Per a nosaltres era important que tingués lavabo (per a emergències, perquè l'ideal és fer servir els dels càmping); també té dutxa, però això ja no era tan important. Té una llitera (el llit de sota és de matrimoni i el de dalt, individual) i el saló que es converteix en llit de matrimoni. Té nevera (normal, però petita, a 220v) i microones. No ens importava que fos velleta, sempre que estigués ben conservada i, per suposat, sense humitats i amb bons tancaments (finestres, porta, arcó…). La calefacció no era una prioritat; sempre podem posar un radiador petit elèctric si sortim quan faci fred. Aquests dies de Semana Santa, a la Garrotxa, no ens ha fet falta.
La nostra idea era comprar una econòmica, per a provar i, més endavant, passar a una millor, però ja veurem, perquè a aquesta li podem treure molt de suc :-) .
Avatar de l’usuari
Nuty
:: peixet
:: peixet
Entrades: 266
Membre des de: dt. des. 07, 2010 2:33 pm

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: Nuty » dv. abr. 25, 2014 3:12 pm

Ei sargantana! M'alegro molt que ja us hagiu decidit ja!! A difrutar-la ara.

Gràcies a les dues per les respostes.
Jo també prioritzo el lavabo. Hi ha gent que em diu que no cal, perquè les instal·lacions dels campings són molt bones. Però anant amb el nen crec que ens serà necessari.
També m'han recomenat que si tenim intenció de fer ruta és interessant que tingui nevera gran. Els que estàn instal·lats fixes solen tenir una nevera extra a fora, però fent ruta, evidenment no la carregaràs. I a l'estiu, la nevera de dins queda petita.
També m'agradaria que els llits fosin fixes, que no s'hagi de muntar i desmuntar la parada cada vegada que vols anar a dormir.. O sigui, l'ideal seria 3 ambients (llit de matrimoni, sala-menjador i llitera) + bany.

I l'altre dubte és si sabrem dur el cotxe amb una caravana d'aquestes dimensions.. però aixó ja li deixo pel meu home :P

Ja se que demano molt... Potser per això encara no tenim caravana jajajaja

Bones sortides!!
08-03-12: Vas neixer a les 5:45 del matí, amb 3,600 i 49,5 cm.
Avatar de l’usuari
pietrafilla
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2423
Membre des de: dt. feb. 09, 2010 3:21 pm
Ubicació: Anoia

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: pietrafilla » ds. maig 17, 2014 6:31 am

Nosaltres teniem una Moncayo de menys de 750 kg de més de 30 anys que la vam restaurar, coixins, cortines, humitats, etc.etc.
La vam vendre i ens vam comprar una de més gran, ja que sent 4 ja ens quedava més petita.
I la vam comprar abans de setmana santa... però practicament la vam estrenar per setmana santa i molt bé.
Primer vam mirar marques, opinions, forums... més que res perquè el chasis fós robust, etc. Ens vam decantar per una burstner.
Després vam mirar 2 ambients i 3 ambients. Sí que les 3 ambients és l'ideal, però vam estar mirant pesos.... perquè has de vigilar pes conjunt cotxe-caravana. I després l'utilitat que vols donar, si deixar a camping o ruta.
I la que tenim és de 1100kg, i de 2 ambients. Però son dos ambients amplis.
Les lliteres són de 90 i 80... les de 3 ambients solen ser de 70-80... i les veia molt estretes.
I el llit convertible del menjador es de 1,40.
Sobretot era important tenir llits amplis, perquè total acabes menjant a l'avancé, però com nosaltres tenim intenció de fer estades curtes de cap de setmana, també és un pal montar l'avancé gran per això.
La caravana portava un toldo caravanestone però sense tancaments i al matí, i a la nit teníem fred. Així que vam estar mirant per comprar els tancaments dels laterals, però ens sortia el mateix que comprar un avancé ràpid..... Sol.lució un avancé petit de montatge ràpid, es monta com si fos una iglú. un ferro i tensar i res més. I ens fa molt el fet. El vam comprar a OBELINK, el recomano 100%.

Malgrat té calefacció a gas, fem servir el calefactor elèctric, em dona més seguretat.
També té WC, indispensable si tens nens petits. i també hem fet servir el plat de dutxa (per banyar de cos als petits, ja si has de rentar cap i tot... esquitxa massa aigua).
Té termo d'aiguacalenta.... Estem molts contents... però a la llarga volem acabar amb una autocaravana ;-)))
ImatgeImatgeImatgeImatge
La princesa de la casa va nèixer amb 3.070kg i 48 cm.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
El príncep de la casa va nèixer amb 3.910 kg i 49 cm.
https://plus.google.com/u/0/photos/1012 ... 005/albums
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: sargantana:28 » ds. maig 17, 2014 2:59 pm

Pietrafilla em pots explicar millor això de l'avancé, he mirat la web però no el sé trobar. Nosaltres tenim avancé però entre montar i desmontar perdem molt de temps, és molt car aquest? Es monta més ràpid? Merci
Avatar de l’usuari
pietrafilla
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2423
Membre des de: dt. feb. 09, 2010 3:21 pm
Ubicació: Anoia

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: pietrafilla » dt. maig 20, 2014 7:59 am

El tancament del caravanstore ens costava uns 200€, i no quedava tan hermètic...pel tema de fred. Ventades no les aguantaria tan bé...
I aquest és el que vam comprar: http://www.obelink.es/avances-toldos/av ... 26page%3D2
Puc dir-te que amb el calefactor, fa microclima perfecte per aquestes nits d'estiu fresquetes.
I va aguantar vent, i pluja. El teixit és com una iglú.
ImatgeImatgeImatgeImatge
La princesa de la casa va nèixer amb 3.070kg i 48 cm.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
El príncep de la casa va nèixer amb 3.910 kg i 49 cm.
https://plus.google.com/u/0/photos/1012 ... 005/albums
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: sargantana:28 » dt. maig 20, 2014 1:03 pm

Perfecte, moltes gràcies, ens el mirarem, es veu molt pràctic!
polino
Entrades: 4
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 6:31 pm

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: polino » ds. feb. 07, 2015 7:01 pm

Bona tarda!

Nosaltres som nous en el món de la caravana i estem super contents. :b-))) Tenim dos peques (4 i 2) i és ideal per ells. Varem comprar una caravana de 3 ambients amb un bon bany i estem encantats. No és de les més cares però ja fa el servei. La intenció és tenir-la instal.lada per temporades i a l'estiu a fer voltes per tot arreu (Euskadi, Eurodisney, França, etc...).

Per nosaltres no té preu poder obrir la porta de la caravana i que els nens campin lliurament :camio: :ok:

Quant la inversió, és evident que al començament és una despesa important però que es va compensant amb els pas del temps.

Salut!!

Polino ||*||
Avatar de l’usuari
steelman_family
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dv. nov. 16, 2012 12:34 pm

Re: Avantatges d'una caravana

EntradaAutor: steelman_family » dl. feb. 09, 2015 10:09 am

Nosaltres en tenim una en venda.
És antiga, del 93 però està en perfecte estat i té avancé.
Només és que té decoració antiga.....
Té calefacció, nevera i cuina amb Gas... si algu vol més info que m´envii un privat.
Per uns 3.000€ negociables la tenim

Es una adrian i de menys de 750kg, que no cal asegurar-la (si no vols)

Torna a “Càmpings”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::