Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

programes de retoc, muntatges...
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: Ítaca » dj. set. 16, 2010 10:06 am

Hi ha algú q domini una mica en això dels tamanys de revelat de les fotos????
A veure, us explico... li vull fer un regal a ma mare... vull fer-li un àlbum amb fotos seves des q era petita. Ahir vaig estar escanejant unes quantes, però clar, el tamany de les fotos d'abans no es correpon amb les mides típiques actuals (10x15, penso q és la més petita d'ara). Jo no vull q se m'ampliin les fotos, les vull amb la mida q tenen...
La meva pregunta és si sabeu si per exemple, es pot revelar una foto més petita dins d'un "full" de 10x15, per exemple, i q sobri blanc pel voltant (ja el retallaria jo, clar)??? Algú s'ha trobat amb un problema semblant???

És q he anat a preguntar a una botiga de fotos, i li he dit q jo vull la foto tal qual, q sols la vull imprimir en el paper de la mida més petita, i m'ha dit q si ho ha de retocar manualment q em cobra 0.50 € per foto, i clar, potser en tinc 30 o 40... ho he trobat excessiu... i ara no sé si és q el tiu m'estava prenent el pèl o què... Jo penso q si la mida de la foto és més petita q el paper no hi ha d'haver més problema, i q el preu q m'haurien de cobrar és el normal de revelar a 10x15, no??

Ho he posat dins de manualitats, pq al cap i a la fi, quan tingui les fotos, és per fer un treball manual... si cal q es mogui de lloc, cap problema!
Toni l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 16, 2010 10:07 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Raó: Títol en majúscules
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
devo
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1964
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 1:27 pm

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: devo » dj. set. 16, 2010 10:33 am

Hola Itac@

Jo el que he fet a vegades que he volgut revelar fotos amb mides "rares" ha estat afegir-hi jo els marges en blanc amb el Photoshop per deixar-la a la mida normal. Per exemple, si he volgut una foto de 10x10, amb el photoshop li he augmentat el tamany del "lienzo" (no sé com es diu en català) per deixar-la a 10x15, afegint-hi tot el troç en blanc per un costat (així després has de retallar menys ;-) ). Amb qualsevol programa de tractament d'imatges ho podràs fer.

Espero haver-te ajudat.
Imatge Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
cuqueta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: cuqueta » dj. set. 16, 2010 10:33 am

Itaca, si t'he entés bé, tens fotos de mida més petita que 10x15 i vols imprimir-les en aquesta mida un cop escaneijades, és així? Jo ho he fet molts cops, no sé quin programa estas utilitzant, jo tinc una impresora scànner HP i un cop he guardat la imatge escaneijada, la puc modificar de color i imprimir en la mida que vulgui i en el paper (normal, de foto..) que vulgui. No sé que més dir-te... :-:) :-:)
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: soclamarga » dj. set. 16, 2010 12:06 pm

Jo faria el que ha comentat la devo. Si tens fotos són molt petites potser t'hi caben dues fotos en una mida de 10x15, i les pots posar juntes (i una foto menys que has de pagar). Si ho fas amb el photoshop l'únic que has de tenir en compte és grava-ho en jpg (i no en psd) perque no et posin problemes els de la botiga per imprmir-ho.

Per cert, assegura't que la mida real impresa sigui 10x15 o la que sigui, perquè amb els formats digitals les mides poden ser una mica diferents i llavors se't tallarà algun marge potser (no sé si m'he explicat gaire bé...).
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: Ítaca » dj. set. 16, 2010 12:38 pm

Ostres, moltes gràcies!
Vaja, jo q volia estalviar-me feina no tocant el photoshop, però veig q millor q m'entretingui una mica i no em fotin una senyora clavada! És q a mi el photoshop és un programa q m'espanta una mica i sempre q he volgut fer alguna cosa, teeeeeeeeeela! Però veig q la solució serà aquesta!
Per evitar q me les tallin (és q sempre passa igual quan vas a revelar...) faré 1 sola foto i deixaré marge blanc al voltant i així fora "problemes", si són molt petitones, potser ho puc provar posant 2...

Gràcies maques!!! :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Tisketa
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. jul. 21, 2010 9:48 pm
Ubicació: Manresa i Barcelona

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: Tisketa » dj. set. 16, 2010 1:38 pm

Hola,

Jo vaig demanar no fa gaire fotos per internet, i només vaig haver de prèmer una opció per a ajustar-les a la mida del paper (l'alternativa era perdre marges). Va ser molt fàcil i ràpid. No entenc perquè us ho volen cobrar extra a un fotògraf...

Tisketa
Avatar de l’usuari
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: pigadeta » dj. set. 16, 2010 2:03 pm

Jo també les vaig demanar per internet... i a part de millor de preu po
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: Ítaca » dj. set. 16, 2010 2:09 pm

Tisketa, però les fotos q vas demanar eren ja al format estàndard o eren més petites? és q les meves són d'aquelles típiques petitones (de fa anys) i el q no vull és q me les facin més grans, les vull a la mida original i per això m'han dit q m'ho havien de fer manualment (vaja, el q faré jo a casa) i per això em fotia 0.50 €...

Quan les tingui totes a 10x15, potser també les demano per internet, q penso q surten millor de preu, tot i q com seran poquetes no sé si em compensarà gaire...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
esquitx
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 546
Membre des de: dc. set. 30, 2009 10:17 am

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: esquitx » dj. set. 16, 2010 2:27 pm

Jo sempre estic fent fotos amb diferents mides no estandars i el que faig és anar a la casa de fotos, una de tota la vida i els hi dic de quin tamany són les fotos i els hi dic que respectin el format, que si queden marges blancs ja me'ls arreglaré jo.
En principi no hi ha cap problema però algunes cases de fotos tenen unes màquines de revelar tant modernes que si els hi portes fotos amb formats diferents, la màquina els ajusta a tamanys ja predefinits.
Busca alguna casa de fotos de tota la vida i els hi comentes, segur que t'ho poden fer!
Ah, i no costa cap cèntim extra!!!
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: Ítaca » dj. set. 16, 2010 3:53 pm

el problema és q on ho he preguntat és una casa de revelat d'aquestes q es veu ben antiga, no és de cap cadena ni res per l'estil... i clar, l'home tot somrient m'ha dit això, q més o menys a 0,50 la foto... La meva idea era precisament això q dius tu, q mantiguin el format/mida i ja me les apanyaré jo després, però ja veus... suposo q hi ha gent massa viva! Vist això, aquesta tarda em posaré amb el photoshop i au tu, a 10*15 estàndard i llestos
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
crisfran
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1016
Membre des de: dc. gen. 16, 2008 11:18 am

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: crisfran » dj. set. 16, 2010 10:16 pm

Itaca, si hi ha medides de revelat mes petites que 10x15, jo els album els tinc amb varies mides, perque m´agrada mes com queden aixi la combinacio que no pas totes igual, i no son mides especials ni res, es ha dir que el 7x10, es mes petita i continua sent mida estandar. pero si encara ni aixi no s´ajusta a la mida, ja sabem que les fotos d´avans cada una te una mida diferent, demana que et respectin l´imatge tal cual, despres retalles el marges que et sobren i ja esta, sense complicacions, ni utilitzar photoshop. vaja es una idea, i el tio aquet vol fer negocisi et cobrara mes per tallar els marges que no pas pel revelat.

espero haber ajudat!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ardid
:: rateta
:: rateta
Entrades: 163
Membre des de: dc. set. 24, 2008 11:19 pm

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: ardid » dv. set. 17, 2010 12:13 am

Itaca,
Si no vols perdre temps amb el photoshop, quan escanegis la foto posa-la a sobre d'una cartolina de color de 10x15 i et quedarà la foto a la mida que tu vols i amb un marc de color que després tu retallaràs. És una manera més ràpida de fer-ho.
Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Ajuda amb el tamany del revelat de les fotos...

EntradaAutor: Ítaca » dv. set. 17, 2010 8:53 am

ardid, bon truco!!! no hi havia pensat!! :ok:

crisfan, doncs jo tinc entès q més petit de 10*15 ja no es considera "normal"... de fet, l'últim cop q vem anar al Fotoprix per fer unes ampliacions q tampoc van acabar de sortir del tot bé, l'home ens va comentar q molts cops li va gent amb formats més petits i q l'únic q poden fer ells és revelar-ho en una 10x15 i q ells retallin... per això vaig flipar quan ahir aquest tiu em va dir allò...

Ahir vaig tenir un ratet i em vaig posar a toquetejar el photoshop i després d'un parell d'intents, em va sortir, un parell de fotos a 10x15 i amb marge al voltant per possibles retallades...
Si tinc temps potser segueixo amb el photoshop... però si em canso faig via fent el q ha dit l'ardid! >.-<: >.-<: >.-<:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge

Torna a “Edició”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::