Es pot publicar la foto d'un menor?

Avatar de l’usuari
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: lila » dl. feb. 21, 2011 9:12 pm

Jo també diria que els de l'editorial se t'han tret de sobre...

Dubto que sigui legal publicar la foto d'un menor sense el consentiment dels pares, encara que la foto s'hagi fet a la via pública... de fet, en moltes revistes (o a la tele) quan surt un menor sovint surt "borrós" (suposo que perquè no tindran permís dels pares).

A mi personalment no m'agradaria i ho denunciaria sense dubtar-ho. Que una cosa és que et faci il·lusió que el teu fill surti en un llibre, revista... i una altra que un se n'assebenti de rebot, és a dir, que ho hagin fet sense consultar-t'ho...

Ara, evidentment, cadascú té la seva opinió al respecte...
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: Lau » dt. feb. 22, 2011 3:14 pm

Jo també penso que l'editorial t'han dit el què els ha semblat i que NO tenen raó.

Fa uns tres anys em vaig presentar a un concurs de fotografia de viatge de National Geographic. Les normes eren clares i explícites... si la foto que es presenta és d'una persona, ha d'anar acompanyada de l'autorització expressa de la persona que hi surt. Jo tenia una foto que volia presentar d'un masai i no la vaig poder presentar perquè evidentment no tenia l'autorització. La norma no era pel concurs en si, sino per després per l'us que se n'havia de fer, ja que la foto guanyadora es penjava en webs, llibres, calendaris ,etc...

Des d'aleshores em fa molta angunia en forums de viatge veure fotos de persones que la gent penja... sempre penso, ho voldria aquesta persona sortir en aquesta web? i no és un mal us de la foto... però té el dret de decidir si vol sortir-hi .o no...

I si el fotograf del llibre de la mani no era de la editorial, segur que ha fet diners amb la imatge del teu fill... el lògic és que vengués la foto... doncs amb més motiu em queixaria jo (i no per fer-ne calés).

Aquesta setmana he enviat la postal del club super 3 pel meu fill i h iha un quadradet on demana si dónes permís per usar aquesta foto en els programes i revistes dels supers... i com això, en tot.

Entenc que pugui fer gràcia que surti en un llibre, però aquesta mateixa persona, que és el propietari de la fotografia, pot penjar-la en altres llocs doncs?? no passa res fins que passa... i val, és un llibre i 'mola'... però i si no fós en un llibre?

Lau
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: gege » dt. feb. 22, 2011 3:47 pm

Completament d'acord amb vosaltres... de fet avui el meu company ha enviat un mail a l'editorial. A veure què en sdiuen per ecsrit que per telefon tot é smolt fàcil...

Jo ahir també vaig omplir lo del club super 3 pel meu i ho vam comentar amb el meu company.

I les fotos les han cedit en teoria no professionals. Ara la veritat no la sé, el noi que ha fet la foto d'en Guiu no smebla professional de moment, pk es veu força jove però mai se sap què en pot fer de les fotos. I els que sí que estan guanyant calers són els de l'editorial que venen el llibre a 35 euros!
Avatar de l’usuari
Ninetaa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dc. des. 29, 2010 5:39 pm

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: Ninetaa » dj. feb. 24, 2011 5:20 pm

Doncs jo vaig estudiar fotografia i el primer que ens van dir es que SI hi ha dret d'imatge i sobre tot amb canalla i si vas pel carrer i vols fer una foto a un crio en principi hauries de demanar permis, encara que sigui verbalment, pero clar ...la gent va a l'ample....els de l'editorial em sembla que han pensat a aquesta li diem que no pot fer res i ja está pero si realment hi hagués motiu per anar a males donaria igual com fos la foto i si atempta o no a la seva integritat, guanyarieu vosaltres. A vere si realment no us ha molestat la foto no cal no, pero si que hagués estat un detall dir-vos ei que li puc fer una foto al nen que está molt mono, sóc fotograf i estic fent un reportatge de la manifestació, o ei, li he fet una foto al nen, si no et sap greu, potser l'utilitzo en algun reportatge... son dos segons i quedes bé, no cal anar amb morro....
Imatge

11/02/13 1a Fiv negativa
05/05/2014 2a fiv negativa
22/07/14 transfer 2 congeladets.
1/08/14 POSITIU!!! 11/09/2014 Legrat.
05/04/2015 Positiu beta 422! Seguiu lluitant petits!!


Imatge
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: gege » dj. feb. 24, 2011 9:17 pm

Bé, estem convençuts que el que han fet no és legal perquè els hem demanat per escrit tots els argumnts que ens donen i s'han negat a donar-nos-els perquè "no volen problemes".

Moltes gràcies a totes pels vostres comentaris ;)
sancale
:: pantera
:: pantera
Entrades: 800
Membre des de: ds. feb. 28, 2009 1:53 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: sancale » dj. feb. 24, 2011 11:24 pm

gege ha escrit:Bé, estem convençuts que el que han fet no és legal perquè els hem demanat per escrit tots els argumnts que ens donen i s'han negat a donar-nos-els perquè "no volen problemes".

Moltes gràcies a totes pels vostres comentaris ;)



Qué no volen problemes??? Doncs que facin les coses bé, s´han ficat ells solets i és extrany que s´hagin llençat a la piscina tan alegrement. Si m´hagués passat a mi, els "problemes" ja els tindrien.
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: gege » dv. feb. 25, 2011 12:39 pm

De moment els hem enviat un altre mail i hem fet consulta al síndic de greuges.. el meu company està molt emprenyat per les respostes que li donen, i diu que així no ho deixa. Li van venir a dir que si no volíem que sortís el nen que no hi haguessim anat (jo entenc que si surt en una foto amb molta altra gent é sinevitable però una foto de la seva cara... nuse... a més que com a mínim ens ho haguessin dit que no costa res!) i que hauríem d'estar contents que hi sortís!

Bé, ell seguirà fent passos.. a veure si en treu aigua clara.
sancale
:: pantera
:: pantera
Entrades: 800
Membre des de: ds. feb. 28, 2009 1:53 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: sancale » dv. feb. 25, 2011 2:16 pm

Estic ben d´acord amb el teu company! I em sembla molt forta l´actitud d´aquesta gent. A sobre li heu de donar les gràcies perque surt a un llibre? Igual no són conscients de que tothom no té ganes de protagonisme. Però clar, és el que tenim avui en dia, ho veiem cada dia a la tele amb la quantitat de gent que mataria per que li enfoqui una càmera (jo particularment no ho acabo d´entendre). I està clar que només per com està responent l´editorial, aniria a per totes. Qué és això d´envair la llibertat de la gent? A veure si ara no podrem sortir al carrer... puc entendre que vulguin "robar" imatges als famosos però la gent anònima també em de suportar això?
Estic flipant!
Avatar de l’usuari
xikaaa
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 501
Membre des de: ds. abr. 03, 2010 3:44 pm

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: xikaaa » dl. març 07, 2011 8:18 pm

això es ilegal completament!!!
no poden fer una foto del tru fill sense el teu permís i menys publicar.la a un llibre!!!! això es indignant!
la primera vegada que vas trucar se't volien treure de sobre i ara que ja t'estàs ficant una miqueta més, s'estan acollonint! es normal!

Ara t¡ha de donar com a mínim una indemnització, això segur i a lo millor han de treure la foto del llibre!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: sandrajuli » dl. abr. 04, 2011 1:05 pm

buscant una altra cosa he trobat això:

http://www.apdcat.net/ca/llistaFAQview. ... preg_id=44
Imatge
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: gege » dl. abr. 04, 2011 9:57 pm

Ja m'ho he mirat! Molte sgràcies!!

El tema foto ja el tenim tancat, no estem contents amb les seves respostes però si fan una altra edició del llibre no hi posaran aquesta foto.

Gràcies a totes!!!!!

Torna a “Sessions fotogràfiques”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::