Necessiteu ensenyar-los a dormir?

Els hàbits de dormir.
Nuri g
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

Re: Necessiteu ensenyar-los a dormir?

EntradaAutor: Nuri g » dc. març 30, 2011 4:35 pm

Veig que en Toni es super eficient... el post ja està a la Nit... però en pensava que el post encara es veuria a " De tot una mica" i serviria d'enllaç per arribar aqui... (ficant una fletxa)

Suposo que les que hi participeu el sobreu trobar...

PD: Em tenia que haber esperat a demanar-li a en Toni... em sap greu, sòc massa impacient
ImatgeImatgeImatgeImatge
crissie
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dc. març 30, 2011 11:38 pm

Holaaaaaaaaa!!
NURIG jo també m'havia preguntat moltes vegades perquè aquest super post no estava a la nit! :ok:
GLORIAAAAAAA Enhorabona bonicaaaaaaaa :-()-) a veure què tal aquesta nit!
EVAWIN jo tampoc he notat el canvi d'hora...

TEMA HUMOR quan es desperten...JO tinc sort, perquè el moment del dia en el que el Xavi està de més bon humor, és quan es lleva! el tio sempre es pixa de riure i aplaudeix....Segur que li fa gracia la meva cara desencaixada de son neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-)

Nosaltres després d'unes nits espantoses (per fi ha sortir la 7a dent) portem 3 nits que conseguim dormir-lo sobre les 22.00h i fins les 4 no es despertaaaaaa >.-<: >.-<: >.-<: estic que no m'ho crec!!!després ja no es trona a despertar fins les 7.30 i ja no torna a domir :ufs: pe`ro no em queixo pas eh!!!!! l'unic problema és que la gran dormida jo no la puc aprofitar perquè treballo fins les 2.30 del matí :ufs: però buenoooooo!!!els meus 2 dies de festa espero que també dormi així! :ok: :ok: :ok:

El que flipo és que quan el posa a dormir el crisso, li fa 4 carantonyes i amb menys de 10minuts el té dormint al bressol...sense plors, ni bibes, ni passadissos ni res! ell solet amb 4 caricies queda KO, en canvi amb MI...si no hi ha teta no s'adorm...i em monta uns cristos que és imopssible negar-li el pit, perquè ens podem passar més d'una hora amb drama...Clar per les nits no hi ah problema pq ho fa el crisso...pe`ro a les migdiades hi sóc jo...a alguna li passa el mateix???com ho feu?
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dj. març 31, 2011 8:27 am

Crissie, que bo despertar-se aplaudint :-D :-D
Fa uns dies que el petit es desperta a les 6 del matí i diu: "anem, caié" (anem al carrer) i li dic vols llet? (a veure si cola...) i diu que sí (uffff, menys mal). Tornem a dormir una estoneta i quan es torna a despertar ho fa tot empipat dient "aneeeeemmmm, caieeeeeé" i rondina i vol que surti del llit JA!.... :-:) :-:)

Continua despertant-se mínim 2 o 3 cops. Teta i a dormir.

Posar-lo a dormir encara ho faig jo, i amb la teta. Fem collit i m'estiro al seu costat i fa una mica de teti i depén del dia cau amb 10' i d'altres en 1h..... El papa encara no el pot adormir per la nit.
Sempre ho hem fet així, i molts dies em quedo jo fregida amb ell... però no em preocupa gaire... total.... que representará en total aquesta dedicació que ara tant necessita? un 2% o un 3% del total de la meva vida?.... vaig decedir tenir el fill i li vull dedicar-li tot el temps que pugui ara que ho necesseita... desprès ja no en voldrà saber res de la mama!!! :-D :-D i de pas també l'aprofito jo ;-)
Martina32
:: girafa
Entrades: 2135
Membre des de: dl. abr. 20, 2009 11:26 am

EntradaAutor: Martina32 » dj. març 31, 2011 10:30 pm

Noies, la nit del tirón de l'altre dia va ser un miratge, hem tornat a la normalitat, és a dir, a despertar-se 3,4,5,6 cops, agrgrgrgr, ahir la pobre tenia gasos i es despertava xisclant i amb les cametes arronssades, feia una pena...li feia massatges a la panxa i ella ja es girava per posar-se a dormir. El consol que tinc és que de seguida es calma i que li encanta anar a dormir al seu llit, de fet la molt punyetera ara si no és allà no dorm. Avui hem anat a comprar al matí i ella que queia de son i no s'ha adormit fins que no l'hem posat al bressol. En fin, no es pot tenir tot,jaajjaa.

Entreterius, no sap res el teu fill, jajaja, com he rigut.
Crissie, jo no se que dir-te amb això del pit. La Martina sempre es dormia amb la teta però desde que vam començar amb el mètode que ja no me la demana per anar a dormir ni a hores intempestives ni cada hora, com feia abans. De fet ho va fer el primer dia de començar amb el mètode i ja no me la va tornar a demanar mes.
Martina32

EntradaAutor: Martina32 » dv. abr. 01, 2011 9:02 am

Eiiiii, que avui hem tornat a tenir un miratge! ha dormit seguit desde les 23:30h (es va despertar un parell de cops a les 23h i a les 23:30h) i fins les 9h del matí sense dir ni mu!!!!! a mes l'he vist jo que estava desperta, ella estava ben calladeta al seu bressol mirant la càmara,jajajaja.
mariami
:: cèrvol
Entrades: 540
Membre des de: dc. nov. 17, 2010 9:35 am

EntradaAutor: mariami » dv. abr. 01, 2011 2:09 pm

Hola noies,
tinc un problema amb la migdiada. La nit, dintre el que cap, la portem força bé, però al migdia es nega rotundament a fer migdiada i llavors té tanta son que no pot adormir-se i és un cercle viciós. Em podeu donar algun consell per aconseguir que dormi una mica al migdia?
Gràcies
Imatge
Imatge
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » dg. abr. 03, 2011 8:48 pm

Noies... no m'ho crec... però hem començat a millorar una mica!!!

Després d'uns quants dies observant i apuntant tots els horaris d'en Pau... he descobert que el meu nano fa preses cada 3 hores... si!! jo capficada amb que el pit ha de ser a demanda i ell té gana cada 3 hores... alguns cops cada 2 hores i 30 minuts... però segueix una cadència totalment marcada... a partir d'aquí he començat a identificar quan plora de gana i quan plora perquè té son.

Avui he començat a aplicar canvis:

1er/ Totes les migdiades i la nit al mateix llit, a les fosques i sense sorolls
2on/ Ritual per anar a dormir amb una mica de musica relaxant al primer badall
3er/ Segueixo dormir-lo al pit, sentada al costat del bressol, un cop se li comencen a tancar els ulls li començo a donar copets al cul i quan veig que sedeix una mica la boca, el desenganxo... li segueixo donants copets al cul uns minuts més... després el fico el bressol, ell amb els ulls oberts... el fico de costat i segueixo amb els copets.... i miraculosament... es segueix relaxant...
i amb 5-10 minuts el tinc KO!!!

Ha funcionat tot el dia!!! ültimament em costava 1 hora cada vegada que el tenia que adormir... i excepte el primer cop que he tardat 35 minuts... la resta 15-20 minuts!!!

La nota negativa ha estat que només ha fet migdiades de 45 minuts clavats... però ja estic treballant per allargar les migdiades.
El metode de la Tracy diu que primer has de saber quan es desperta... calcular exactament a quin minut es produeix el canvi de fase... i ja ho he detectat...al minut 42 des de que ha agafat el son profund.

Estic supercontenta!!! Aquesta Tracy és una crack!!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Martina32

EntradaAutor: Martina32 » dt. abr. 12, 2011 10:46 am

Eiii nenes, on esteu? ja us dormen del tiron i per això no us passeu per aquí,jijiji.

Nosaltres hem estat una setmana a Tenerife i pensava que la liariem ben liada canviant el bressol, dormint a la mateixa habitació que nosaltres, canviant l'horari,...però nooooo, ha anat molt be, s'ha despertat 1-2 cops a la nit, xumet i a dormir. Suposo que ja ens quedem amb aquests despertars, no podem demanar mes, però jo ja hi signo!!! dormir 5 hores seguides és tot un luxe. A la tornada, la primera nit, va anar una mica pitjor, suposo que el canvi d'hora, l'avió i tot plegat la va atabalar una mica, però avui ja hem tingut una nit normal, a dormir a les 21h, es va despertar a les 2:30, xumet i a dormir, a les 7:30h aigua, xumet i a dormir i ja fins les 9h.

Nuri a mi les migdiades em van costar molt. Cada 45 minuts clavats es despertava plorant i quin xou perquè tornés a dormir. Ara si es desperta plorant li poso el xumet, la toco una miqueta i continua dormint sense problemes. Si es desperta contenta encara que faci 1 hora només que dorm ja l'agafo perquè ja en te prou de dormir.
MARUXA
Entrades: 547
Membre des de: dt. jul. 14, 2009 10:33 am

EntradaAutor: MARUXA » dc. abr. 13, 2011 9:49 am

Hola noies!

No participo gaire al post, però os vaig llegint. Jo també sobrevisc dormint només unes cinc hores a "trossos" i passant les nits fatal, el meu nen també es desperta mil vegades a la nit, anant a la feina com un zombie, amb mal de cap etc.

Entrerius, només volia comentar que m´ha agradat molt la teva reflexió pel tema del pit... el meu nen també pren pit a la nit i s´adorm al pit i de vegades, potser és que sóc una mica cagadubtes, la gent em fa mal amb els comentaris del tipus "encara li dons teta?, a aquest pas passarà de la teta de la mama al de la novia" i jo callo, però per dins em crema la sang... aquesta personaja en concret és defensora de l´Estivill a mort (li ha fet als seus nens) i demés i s´en fot de mi "què, encara no dorms oi?" am la rialleta de costat... en fí, que només ho volia compartir, per que em té fregida amb aquests comentaris, hauré de començar a donar respostes meditades, tan encertades com el que comentes Entrerius, al cap i a la fi el meu nen i jo som molt feliços fent pit encara, i les nits... bé, algún dia dormirà, dic jo, com tot...

Un petonet guapes i ànims, segur que algun dia dormirem i ens enriurem d´aquesta època zz:-)

PD. felicitats a aquerlles que ja heu aconsseguit fer la nit sencera i a les que comeceu a fer nits senceres!! quin luxe!! :-D
Imatge
Roger, ets la nostra alegria!!
MoNkey
Entrades: 3
Membre des de: dc. abr. 13, 2011 12:17 pm

Necessiteu ensenyar-los a dormir?

EntradaAutor: MoNkey » dc. abr. 13, 2011 12:52 pm

Bones a totes,

Em sumo a aquest post, és la primera vegada però gràcies a les paraules que he pogut anar llegint de Goblien m'he decidit a seguir aquest mètode.

No sóc de CAT, sóc d'un poblet d'Alacant, però m'he sentit tant bé, tant segura i tant esperançada al trobar aquest mètode i a tantes seguidores, que ja li he demanat a la meua germana que me'l compre!!!!! falta fer-li-ho entendre al Charli i prou...jejeje

La Vera té ara 7 mesos i mig, ho hem provat quasi tot, menys Estivill que ni se ni m'interessa saber de què va, però la nena es desperta molt a sovint per les nits, cada dia és d'un color, les migdiades ni anomenar-les, perquè si les fa al bressol són de 15 minuts, si les fa al braç un poc més perquè aconseguim (de vegades) que passe el cicle de la son dels 40 minuts, però encara així sol despertar-se plorant. Ara entenc que el que li passa és que TÉ SON!!!!!!!!!!!!!!!! :-D i la pobra no pot dormir... des que va nèixer no dorm mai més de les 6 - 6:30 del matí, i jo ja no puc més. La rutina la té, però clar, no la que deuria, perquè l'adormim prenent l'últim bibe de la nit, el dels cereals (prompte començaré amb el sopar de cullera). La banyava tots els dies però em varen recomanar que no ho fera tan a sovint per temes de la pell i futurs problemes, així que ara la banye cada 2 dies... ací comença el meu primer dubte. Després moltes vegades o bé s'adormia, o bé la banyava cridant perquè al no fer les migdiades, doncs la nena estava esgotada bé. Al no llegir-me el llibre no puc reconèixer els símptomes del cansansi, perquè jo pensava que era quan es fregava els ulls, ara se que ahí ja està massa esgotada... ¿quins són els símptomes?

Començaré amb el mètode EASY, però em resulta complicat ja que pels matins la té la meva sogra, major, molt preocupada per altres temes que per la salut o benestar de la nena (que si la duc ací per a que la vegen, que si ara allà per a mostrar-la, en fi, temes que no venen al cas), i se que no ho durà molt bé. Així que començaré el cap de setmana. No se molt bé com relaxar-la ja que és molt activa, i normalment es relaxa quan li cante la nana que tradicionalment hem cantat totes les generacions, i curiosament és catalana... 'La Pastoreta', us sona??? provarem amb això, si no ja m'he guardat el link a les cançonetes que recomanava Goblien... persi...

Ella sempre s'ha despertat per la nit per a prendre el bibe, des de va nèixer, pense que provaré augmentar la presa de calories durant el dia, a veure si funciona, si no faré la última presa abans de les 11 h.

VAIG A PROVAR-HO TOT!!!!!!!!!!!!! :p-) :p-) :p-)

Estic molt contenta d'haver-vos trobat!!! AIXÒ TRANQUIL·LITZA MOLT!!!!

Petonets
Martina32

EntradaAutor: Martina32 » dc. abr. 13, 2011 3:44 pm

Maruxa noia, la gent és molt punyetera i es fica on no la demanen amb molta facilitat. La Martina encara és petita, te 7 mesos i 2 setmanes i els que abans veien perfecte que li dongués teta ara diuen que ja és massa gran, apa i que se'n vagin a pasturar!!! A mi no m'importava que mamés a les nits, però una cosa normal no cada hora o cada mitja!!! a mes feia 4 xarrupades i s'ha acabat fins que es tornava a despertar plorant com una boja, jo dormia fatal, ella dormia fatal, un desastre! i està tan clar que no tenia gana que desde que dorm be ja no em demana mai pit per les nits, fins i tot li intentava donar-li una presa cap allà a les 23h-23,30h i vaig deixar de fer-ho perquè no en volia. O sigui que tu fes el que vulguis, el que puguis o una barreja de totes dues coses i no et facis mala sang amb comentaris de gent que no val la pena.

Monkey, benvinguda. Mira, jo he observat que la Martina quan comença a estar cansada hi ha un ullet que se li tanca una micona mes que l'altre, fa com una caiguda de pestanyes,jajaja, no se si m'he explicat massa be. De totes maneres el millor que pots fer és observar, cada nen ho manifesta d'una manera. Ella quan es refrega els ulls és que està ja hipercansada. També veuràs quanta estona pot estar desperta mes o menys. La Martina al matí no aguanta mes de dues hores desde que s'ha llevat. Al migdia allarga mes i pot estar unes 3 -3,30h desperta fins la migdiada de la tarda.
MoNkey

EntradaAutor: MoNkey » dc. abr. 13, 2011 9:14 pm

Moltes gràcies Gloria D, la veritat que he de començar a fixar-me i ha practicar-hi aquest model, veuré quan comence perquè entre que treballe, pels matins la té la meua sogra, i les nits són com són, doncs miraré d'aprofitar el cap de setmana. No m'havia adonat encara que això de regregar-se els ulls amb tanta passió era signe de fatiga extrema, començaré a obrir els ulls... però ja et dic per a començar que pense que la conclusió final i total és que la meua Vera no dorm bé, sobretot pel dia, per tant això ens afecta profundament al descans nocturn...

Ja vos informaré.

Petonets ben forts i GRÀCIES!!!!!!!!
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » dv. abr. 15, 2011 10:06 pm

Bona nit.... je,je...

Fa dies que no entrava. Nosaltres anem així, així... hi ha dies més bons i altres més dolents, però almenys en Pau ha coemnçat a anar-se'n a dormir i despertar-se a les mateixes hores, que ja és algo.

Les migdiades segueixen anant no gaire bé... al matí només fa un parell de dormides de 45 minuts i després a la tarda està tant cansat que em dorm unes 3 hores... a vegades, entre que necesito varis intents per adormir-lo està tota la tarda al llit :ufs:

Monkey, benvinguda. Pel que he llegit, senyals de son poden ser: tocar-se les orelles, parpallejar més seguit o mirar fixament...
Pots apuntar-te durants uns dies el que fa la Vera just abans de tenir son i veure que es repeteix...

Ânims a totes...
ImatgeImatgeImatgeImatge
MoNkey

EntradaAutor: MoNkey » dv. abr. 15, 2011 10:52 pm

Moltes gracies Nuri!m'hi fixare!

Nuri g ha escrit:Bona nit.... je,je...

Fa dies que no entrava. Nosaltres anem així, així... hi ha dies més bons i altres més dolents, però almenys en Pau ha coemnçat a anar-se'n a dormir i despertar-se a les mateixes hores, que ja és algo.

Les migdiades segueixen anant no gaire bé... al matí només fa un parell de dormides de 45 minuts i després a la tarda està tant cansat que em dorm unes 3 hores... a vegades, entre que necesito varis intents per adormir-lo està tota la tarda al llit :ufs:

Monkey, benvinguda. Pel que he llegit, senyals de son poden ser: tocar-se les orelles, parpallejar més seguit o mirar fixament...
Pots apuntar-te durants uns dies el que fa la Vera just abans de tenir son i veure que es repeteix...

Ânims a totes...
1976
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dl. oct. 26, 2009 12:24 pm

EntradaAutor: 1976 » dt. abr. 19, 2011 10:18 pm

Hola!

Jo també m'afegeixo a aquest post, m'estic llegint totes les entrades per veure les experiències de les noies que han provat el mètode, a veure si puc aplicar-ho amb la meva petita, que té gairebé 5 mesos.

El cas és que ella dormia molt millor a les nits quan tenia dos mesos que ara, en què es desperta normalment cada 3-4 hores per menjar (abans aguantava fins a 7) i unes quantes més per a que li posem el xumet.

De moment hem començat a atacar les migdiades, que sempre són de 30 minuts (en fa, els dies bons, unes 4 al dia, dos al matí i dos a la tarda). Portem dos dies aplicant el mètode de posar la mà uns minuts abans de que es desperti, i al matí ens ha funcionat i ha passat de dormir 30 minuts a fer-ho una hora i mitja. En canvi, a la tarda, fent el mateix, a la mitja hora s'ha despertat. El problema és que es desperta queixant-se, i sé que és perquè té més son i dormiria més estona. Però no hi ha manera d'aconseguir que dormi. Us heu trobat amb això?

Us aniré explicant què tal va la nostra experiència, mentre vaig llegint les vostres. A veure si aconseguim que els nostres peques dormin el que necessiten!
Buscant des de maig del 2007
6 mesos d'Omifin sense resultats
Positiu al març de 2008, que no va tirar endavant
Començo RA al setembre 2008
3 IAs sense èxit
27 febrer, punció 1º FIV. 18 òvuls madurs
28 febrer, 8 fecundats
2 març, transfer 2 òvuls. 4 congelats
13 març: BETA +++
LídiaG
:: lleona
:: lleona
Entrades: 930
Membre des de: dl. abr. 12, 2010 4:14 pm

EntradaAutor: LídiaG » dj. abr. 21, 2011 11:54 am

1976, 5 mesos és molt poc per esperar que dormi... és normal que hi hagi canvis, que primer dormís, ara no... és un procés evolutiu i es va canviant... jo he passat mesos de totes les maneres! Et recomano "Dormir sense llàgrimes" de la Rosa Jové, per ENTENDRE com dormen els nadons i per què es desperten. Aquí trobaràs gent partidària i no partidària de tota mena de mètodes... jo personalment aplico el mètode de "escoltar" que necessita ella i com més gran es fa més veig que s'ha anat autoregulant, tant amb el pit com amb el dormir. El que vull dir-te és que és una opció molt personal, també instintiva... tot i que avui en dia l'instint se'ns ha atrofiat per massa literatura sobre el tema menjar-dormir-criar/educar.
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dj. abr. 21, 2011 3:29 pm

1976, nosaltres tampoc hem seguit cap mètode, hem "escoltat" tal con diu la LidiaG al petit el que necessitava en cada moment i tot i que sembli mentida va madurant i allargant amb el son i les tomes del pit.

Molts ànims i molta pasciència. :-()-)
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » ds. abr. 23, 2011 8:59 pm

1976 ha escrit:Hola!

Jo també m'afegeixo a aquest post, m'estic llegint totes les entrades per veure les experiències de les noies que han provat el mètode, a veure si puc aplicar-ho amb la meva petita, que té gairebé 5 mesos.

El cas és que ella dormia molt millor a les nits quan tenia dos mesos que ara, en què es desperta normalment cada 3-4 hores per menjar (abans aguantava fins a 7) i unes quantes més per a que li posem el xumet.

De moment hem començat a atacar les migdiades, que sempre són de 30 minuts (en fa, els dies bons, unes 4 al dia, dos al matí i dos a la tarda). Portem dos dies aplicant el mètode de posar la mà uns minuts abans de que es desperti, i al matí ens ha funcionat i ha passat de dormir 30 minuts a fer-ho una hora i mitja. En canvi, a la tarda, fent el mateix, a la mitja hora s'ha despertat. El problema és que es desperta queixant-se, i sé que és perquè té més son i dormiria més estona. Però no hi ha manera d'aconseguir que dormi. Us heu trobat amb això?

Us aniré explicant què tal va la nostra experiència, mentre vaig llegint les vostres. A veure si aconseguim que els nostres peques dormin el que necessiten!

Hola, 1976

Si, com diuen la Entrerius i la LidiaG el son és un procés evolutiu, i s'ha de tenir molta paciènicia, però jo crec que si podem intentar ajudar als nostres bebes a dormir una mica millor.

La Tracy diu que els bebes petits (menys de 6 mesos) tenen uns cicles de son de 40-50 minuts i que podem acompanyar-los amb la mà (com has fet tu) i fer-los allargar una mica les migdiades. A partir dels 6 mesos els cicles de son passen a ser de 80-90 minuts i haurien de dormir millor les migdiades.... però això és la teoria.

A mi també em passa que dorm cicles curts i després es desperta plorant i té més son. El meu problema és que dorm molt poc durant els matins, dues tongades de 45 minuts i després a la tarda fa migdiades de 3 hores. Jo també ho he provat i algunes vegades m'ha funcionat i altres no. I si, a mi també em passa que segueix tenint son i no s'adorm.

Jo crec que com millor dormint de dia, millor dormirant de nit. Intenta millorar els dies i a veure que passa a la nit... ja ens explicaràs.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » ds. abr. 23, 2011 9:30 pm

Nosaltres estem passant molt males setmanes.... Està començant a despuntar la primera denteta... SI!! Perquè tant aviat?

Entre la crisi dels 3 mesos del pit i la primera dent, estem ben servits!!
Estic rendida... ja no sé com adormir-lo.... Entre que per fer-lo menjar li haig d'anar al darrera, perquè ha deixat de reclamar durant el dia, i que quan té son em rebutja els 2 pits o 1 dels 2 (s'adormia al pit i suposo que si li fa mal no vol xumar), per adormir-lo l'haig de brassejar i passejar pel passadís... :ufs: i sort que de moment pesa poc (5 kg)

O sigui, que els metodes estan en fase d'Stand By, a l'espera que surtin les dents de baix i s'acabi la maleïda crisi dels 3 mesos
Ja us seguiré explicant...
ImatgeImatgeImatgeImatge
Martina32

EntradaAutor: Martina32 » dg. abr. 24, 2011 5:14 pm

Nosaltres també estem amb les primeres dents, el dia de Sant Jordi va aparèixer la primera punteta. Portava 2 dies despertant-se a les 3-4h del matí i trigant 2 hores a dormir-se!!! i vet aquí que al segon dia ens vam trobar amb el regal matiner. Està molt neguitosa i es mou moltíssim, a veure si compro alguna coseta perquè no estigui tan molesta.

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::