Necessiteu ensenyar-los a dormir?
Re: Necessiteu ensenyar-los a dormir?
Hola guapes!
Nosaltres tenim dies de tot!!! bé, mai hem superat les 5 hores...però hi ha dies que en dorm 4 i altres que no aguanta 45min-..i sembla que mai segeuix un patr´´o o mai hi ha una raó perquè faci una cosa o una altre...o si n'hi ha...jo no ho sé veure
El que si que he aconseguit és fer migdiades de 3h seguides
NO em pregunteu com eh!!ni idea!!!el que ´´es vertat és que de fer 2 migdiades curtetes ara només en fem una i és molt llarga , i a mi em va de conya per dinar i recuperar force
EL canvi més positiu, és que abans només s'adormia amb mi i amb el crisso era un drama , i ell si que va respectar 100% el mètode agafar-deixar, i a les nits (que jo treballo i l'adorm ell) el deixa al bressol i si no té (dents, mocs, etc) s'adorm solet i sense dir ni mu...Això si! amb mi IMPOSSIBLE!!! si hi ha teta a la vista no vol saber res ni de mètodes ni de son pare!!!!!
Però almenys jo ja m'he tret la pressió de saber que cada dia era un show
ànims a totes!!!algun dia ho aconseguirem!
Nosaltres tenim dies de tot!!! bé, mai hem superat les 5 hores...però hi ha dies que en dorm 4 i altres que no aguanta 45min-..i sembla que mai segeuix un patr´´o o mai hi ha una raó perquè faci una cosa o una altre...o si n'hi ha...jo no ho sé veure
El que si que he aconseguit és fer migdiades de 3h seguides
EL canvi més positiu, és que abans només s'adormia amb mi i amb el crisso era un drama , i ell si que va respectar 100% el mètode agafar-deixar, i a les nits (que jo treballo i l'adorm ell) el deixa al bressol i si no té (dents, mocs, etc) s'adorm solet i sense dir ni mu...Això si! amb mi IMPOSSIBLE!!! si hi ha teta a la vista no vol saber res ni de mètodes ni de son pare!!!!!
Però almenys jo ja m'he tret la pressió de saber que cada dia era un show ànims a totes!!!algun dia ho aconseguirem!

VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/
[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Molt bé, Crissie!! Nosaltres vam seguir sense cap mètode i vam tenir tres setmanes genialssssss q sempre hi havia somiat, amb un sol despertar abans que joanés a dormir... Ara fa quinze dies entre dents i vacances hem fet un gran pas enrera i es desperta entre tres i mil cops... A veure si ara q tornen les rutines... Com t'envejo les migdiades!!!!
Dóncs avui la Martina ha dormit de 21:30h a 9 del tirón, sense despertar-se ni una sola vegada, ni per xumet ni per res, he al·lucinat!!!!
Dóncs a nosaltres si que ens ha anat be seguir aquest mètode, la cosa ha canviat moltíssim i jo i la meva esquena estem molt contentes. A mes la peque dorm molt mes tranquil·la, ja és ella qui vol el seu llitet per dormir. El dia de les dents me la vaig endur al meu llit i no va haver-hi manera ni de que s'estirés, encara plorava mes, li vaig donar teti perquè duia 2 hores desperta i quan vam acabar rondinava, la vaig portar al seu bressol i es va adormir.
Dóncs a nosaltres si que ens ha anat be seguir aquest mètode, la cosa ha canviat moltíssim i jo i la meva esquena estem molt contentes. A mes la peque dorm molt mes tranquil·la, ja és ella qui vol el seu llitet per dormir. El dia de les dents me la vaig endur al meu llit i no va haver-hi manera ni de que s'estirés, encara plorava mes, li vaig donar teti perquè duia 2 hores desperta i quan vam acabar rondinava, la vaig portar al seu bressol i es va adormir.
Hola
Fa dies que no entrava... ara sembla que durant el dia fa les migdiades més bé i no em costa tant fer-lo dormir.
A les nits anem fatal... les dents apreten i es desperta constantment... tinc ganes de tornar a la normalitat (2-3 despertars)
Estem probant coses però no sembla que li aliviin massa
Segueixo llegint el llibre de la Tracy i diu moltes coses interessants... us faig un resum per qui li interessi.
Ella creu que els bebes només es desperten a la nit per dues raons: per costum i per gana. Si es desperten sempre a una hora concreta és per costum i si es deperten de forma erràtica és per gana.
Explica diferents metodes. Si detecteu que el bebe es desperta per costum proposa el metode "Despertar per dormir". Consisteix en despertar al bebe una estona abans de l'hora que ho fa per costum i fer-ho durant almenys 3 dies seguits. Sembla contradictori, però ella asegura que funciona, i deixen de despertar-se a aquella hora.
Si es desperta per gana, s'ha de tenir en compte algunes coses. Els bebes de 3 mesos poden estar sense menjar unes 4-5 hores, els bebes de 4-6 mesos unes 6-8 hores, i a partir dels 7 mesos els bebes ja no necesiten menjar durant la nit. Ella sempre compte com a última presa la de les 11 de la nit (toma nocturna), i als 7-8 mesos hauria de desapareixer. La Tracy considera que si els bebes tenen una bona rutina (no horaris, ella sempre parla de seqüència d'activitats) i l'alimentació i les migdiades són bones (màxim han de durar 2 hores, mai més), els bebes dormen més hores del tiron a la nit.
Per tant, si es desperten a la nit per gana i ja no ho haurien de fer-ho, heu de revisar l'alimentació durant tot el dia. I pels que són més petits proposa "Ajuntar preses": fer les últimes preses de la tarda no tant espaiades. Si els vostres bebes menjen cada 3 hores, proposa que les 2 últimes tomes de la tarda (no la toma nocturna) es facin en 2 hores de separació. Ella en diu emplenar-los la panxa.
Si algú té dubtes, que pregunti.
Fa dies que no entrava... ara sembla que durant el dia fa les migdiades més bé i no em costa tant fer-lo dormir.
A les nits anem fatal... les dents apreten i es desperta constantment... tinc ganes de tornar a la normalitat (2-3 despertars)
Estem probant coses però no sembla que li aliviin massa
Segueixo llegint el llibre de la Tracy i diu moltes coses interessants... us faig un resum per qui li interessi.
Ella creu que els bebes només es desperten a la nit per dues raons: per costum i per gana. Si es desperten sempre a una hora concreta és per costum i si es deperten de forma erràtica és per gana.
Explica diferents metodes. Si detecteu que el bebe es desperta per costum proposa el metode "Despertar per dormir". Consisteix en despertar al bebe una estona abans de l'hora que ho fa per costum i fer-ho durant almenys 3 dies seguits. Sembla contradictori, però ella asegura que funciona, i deixen de despertar-se a aquella hora.
Si es desperta per gana, s'ha de tenir en compte algunes coses. Els bebes de 3 mesos poden estar sense menjar unes 4-5 hores, els bebes de 4-6 mesos unes 6-8 hores, i a partir dels 7 mesos els bebes ja no necesiten menjar durant la nit. Ella sempre compte com a última presa la de les 11 de la nit (toma nocturna), i als 7-8 mesos hauria de desapareixer. La Tracy considera que si els bebes tenen una bona rutina (no horaris, ella sempre parla de seqüència d'activitats) i l'alimentació i les migdiades són bones (màxim han de durar 2 hores, mai més), els bebes dormen més hores del tiron a la nit.
Per tant, si es desperten a la nit per gana i ja no ho haurien de fer-ho, heu de revisar l'alimentació durant tot el dia. I pels que són més petits proposa "Ajuntar preses": fer les últimes preses de la tarda no tant espaiades. Si els vostres bebes menjen cada 3 hores, proposa que les 2 últimes tomes de la tarda (no la toma nocturna) es facin en 2 hores de separació. Ella en diu emplenar-los la panxa.
Si algú té dubtes, que pregunti.
Nuri g l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 28, 2011 6:57 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gloria D ha escrit:Dóncs a nosaltres si que ens ha anat be seguir aquest mètode, la cosa ha canviat moltíssim i jo i la meva esquena estem molt contentes. A mes la peque dorm molt mes tranquil·la, ja és ella qui vol el seu llitet per dormir. El dia de les dents me la vaig endur al meu llit i no va haver-hi manera ni de que s'estirés, encara plorava mes, li vaig donar teti perquè duia 2 hores desperta i quan vam acabar rondinava, la vaig portar al seu bressol i es va adormir.
Jo no he aplicat quasi res del que proposa perquè en Pau encara és molt petit, però llegint he descobert que moltes coses que fa en Pau coincideixen amb el que explica. Tot el que explica és molt sensat i amb molta coherencia... m'agrada!
M'encanta Nuri tot el que expliques i hi estic força d'acord... Potser afegiria que els canvis d'espai, persones, que afectn les rutines o seqüències, encra ue sigui mínimament, també provoquen despertars erràtics q poden ser per 'por' i q si no es torna a l'estat anterior poden convertir-se en despertars de costum... Per exemple: marxar de vacances, dormir fora... Diu res la Tracy sobre això?
Avui un sol despertarrrr! Quina delícia... Però hem trigat quasi una hora.... Bé, en realitat no està desperta, però tampoc del tot adormida i quan la deixo plora, llavors la torno a agafar, però sempre acabem al pt i no és gana... L'agafar-deixar no ens va bé, es posa a bramar.
Avui un sol despertarrrr! Quina delícia... Però hem trigat quasi una hora.... Bé, en realitat no està desperta, però tampoc del tot adormida i quan la deixo plora, llavors la torno a agafar, però sempre acabem al pt i no és gana... L'agafar-deixar no ens va bé, es posa a bramar.
Lidia nosaltres acabavem també sempre al pit, però és que va arribar un punt que em demanava cada mitja hora! jo anava tot el dia zombi, em feia mal l'esquena perquè acabava arreconada al llit, ella es despertava plorant, ufff, horrible! va ser quan vaig decidir que havia de fer alguna cosa diferent. El primer dia de deixar-agafar vam estar 2 hores!!!! el segon dia 1 hora, aquell dia ja no em va demanar pit i fins avui. Ara portem vàries nits que les fa del tirón, jo estic al·lucinada! I segur que és ella qui està canviant però amb el mètode de la Tracy ha aprés a relaxar-se al seu llit i a dormir tranquil·la, tot i que ella necessita que jo estigui allà fins que s'adorm i li dongui la maneta.
LídiaG ha escrit:M'encanta Nuri tot el que expliques i hi estic força d'acord... Potser afegiria que els canvis d'espai, persones, que afectn les rutines o seqüències, encra ue sigui mínimament, també provoquen despertars erràtics q poden ser per 'por' i q si no es torna a l'estat anterior poden convertir-se en despertars de costum... Per exemple: marxar de vacances, dormir fora... Diu res la Tracy sobre això?
Hola, Lidia
Al llibre hi ha un apartat sobre terrors nocturns però encara no hi he arribat. Si, crec que si canvies els espais o persones poden variar les seqüencies... però crec que el que explica la Tracy, és que el metode serveix per ensenyar-los a dormir sols. Els adults som el suport que els hi dona confiança i seguretat perquè puguin adormir-se sense juda de "opoyos" (biberó, pit, braços i persones concretes ex: mama....) Ella creu en les rutina estructurada i evidentment si marxes de vacances i deixes de seguir les seqüències, tot tornarà a anar malament. Ella diu que un cop decideixes seguir una rutina l'has de continuar... si no ja no la comencis... .
Per això mateix el metode Agafar-Deixar no et funciona. No li pots canviar la manera d'anar a domir cada dia perquè no és coherent. Tu li has ensenyat a l'Ariadna a relaxar-se amb el pit i se li canvies no ho enten i per això plora. Està confusa. No plora perquè s'enfadi, sino perquè no sap adormir-se sola.
El metode agafar-deixar s'ha de fer durant uns quants dies, durant el dia i la nit... cada vegada que va a dormir. Pot durar 2-3 setmanes si el bebe és una mica gran... però el final funciona. Es un metode conductivista... com l'Estivill, però la diferència principal és que l'adult acompanya en tot moment al bebé. De fet, ella està totalment en contra de deixar-los plorar a proposit(en diu el plor controlat) perquè el bebé perd la confiança en l'adult i això s'ha d'evitar sempre. Tot i així, aquest metode no evita els plors... però no són d'abandonament, sino de frustació. Aprendre costa.
De fet, jo ja estic decidida a aplicar el metode... en Pau no sap adormir-se sense alguna de les meves tetes i ja fa dies que detecto que es desperta a la nit i la majoria no són per gana.
D'aquí 15 dies el posem en pràctica.... tindrà 4 mesos i mig i ja podem aplicar el Agafar-Deixar. Fins ara, m'he dedicat a observar molt en Pau, a veure quins horaris fa... a escoltar els seus diferents plors. Fa uns dies he començat a identificar el "Plor Mantra" (durant el dia) Quan el fico al pit perquè és relaxi, si està uns 2-3 minuts i es posa a plorar (sembla un "uaaa... uaaa... constant)
I com diu la Tracy he comprovat que després d'aquest plor es relaxa i s'adorm. Diu que no s'ha d'evitar aquest plor, que és un sistema per desestresar-se....
Cada capitol del llibre és una mina.... llàstima que la Tracy Hogg ja no hi sigui. Fa uns dies vaig estar buscant informació i vaig descobrir que es va morir molt jove, l'any 2004 d'un melanoma, als 44 anys.
D'aquí 15 dies el posem en pràctica.... tindrà 4 mesos i mig i ja podem aplicar el Agafar-Deixar. Fins ara, m'he dedicat a observar molt en Pau, a veure quins horaris fa... a escoltar els seus diferents plors. Fa uns dies he començat a identificar el "Plor Mantra" (durant el dia) Quan el fico al pit perquè és relaxi, si està uns 2-3 minuts i es posa a plorar (sembla un "uaaa... uaaa... constant)
I com diu la Tracy he comprovat que després d'aquest plor es relaxa i s'adorm. Diu que no s'ha d'evitar aquest plor, que és un sistema per desestresar-se....
Cada capitol del llibre és una mina.... llàstima que la Tracy Hogg ja no hi sigui. Fa uns dies vaig estar buscant informació i vaig descobrir que es va morir molt jove, l'any 2004 d'un melanoma, als 44 anys.
Gràcies, Nuri!! El cas és que ara q tornema ser a csa i anem al cole, dorm d'una tirada... I et prometo que les seqüències són les mateixes, hores de banyar i sopar, conte i pit. Estem tornant on érem... L'única diferència és que abans es desenganxava del pit, sense estar del tot adormida i ja buscava el llit, ella sola es posa de bocaterrosa i apa, a dormir... Ara no, busca adormir-se al pit, com quan érem de vacances.
No he llegit el llibre de la Tracy, però sí d'altres, i amb l'experiència que tinc, penso que fins els sis mesos no es pot, o no s'hauria, d'aplicar cap mètode que substituexi el pit... Són molt petits i es desperten sovint per no fer hipoglucèmies... Realment a partir dels sis, hi ha un canvi evolutiu i poden estar més hores sense menjar, aleshores és un bon moment, si es vol aplicar. Ella recomana a partir dels 4 ?
No he llegit el llibre de la Tracy, però sí d'altres, i amb l'experiència que tinc, penso que fins els sis mesos no es pot, o no s'hauria, d'aplicar cap mètode que substituexi el pit... Són molt petits i es desperten sovint per no fer hipoglucèmies... Realment a partir dels sis, hi ha un canvi evolutiu i poden estar més hores sense menjar, aleshores és un bon moment, si es vol aplicar. Ella recomana a partir dels 4 ?
Hola!
No dic bon dia, pq porto un dia que és una kk!! Aquesta nit ha sigut horrible, ara que semblava que tornavem a l'antiga normalitat, 1 o dues vegades màxim!!
Pot ser que tinguin malsons??
Lo de despertar-se per "costum" tinc bastant clar que és així, almenys pel que fa a les pautes que segueix al llarg d'uns dies en Pau (la majoria de dies eh, no sempre). Però aquesta nit ha sigut un festival.

No dic bon dia, pq porto un dia que és una kk!! Aquesta nit ha sigut horrible, ara que semblava que tornavem a l'antiga normalitat, 1 o dues vegades màxim!!
Pot ser que tinguin malsons??
Lo de despertar-se per "costum" tinc bastant clar que és així, almenys pel que fa a les pautes que segueix al llarg d'uns dies en Pau (la majoria de dies eh, no sempre). Però aquesta nit ha sigut un festival.
Nosaltres avui hem tingut una altre fantàstica nit del tirón!!!! va dormir-se cap allà a les 22h i fins les 9h del matí no ha dit ni mu, be, quan s'ha despertat tampoc ha dit ni piu però l'he vist per l'intercomunicador de genolls al bressol tocant la càmara,jajaja. aixxx, mare meva, com es nota quan dorms, ho veus tot d'un altre color. Cada nit vaig a dormir pensant encara quants cops es despertarà, sobre tot ara que està amb les dentetes, però sembla que només li va afectar les dues primeres nits. Creuarem els dits!
Lidia, la Tracy diu que el mètode deixar-agafar es faci a partir dels 4 mesos, que abans són massa petits. De totes maneres ella no diu pas que no se li dongui de menjar per les nits quan ho necessiten, però diu que després els tornis a posar al seu bressol i intentis no desvetllar-los en la mida que es pugui. Jo ho vaig començar a aplicar a partir dels 6 mesos i realment la Martina no tenia gana, volia teti per tornar-se a dormir. Fins i tot vaig estar donant-li una toma cap allà a les 23h-00h i ho vaig deixar de fer perquè no mamava res, ella el que volia a aquelles hores era dormir,jajaja.
Edae, jo a vegades també penso que la Martina te malsons, quan hi vaig està amb els ulls tancats i plorant com una descosida. Li poso el xumet, li toca la cara i calla de seguida, jo molts cops em pregunto que li deu passar, pobre.
Lidia, la Tracy diu que el mètode deixar-agafar es faci a partir dels 4 mesos, que abans són massa petits. De totes maneres ella no diu pas que no se li dongui de menjar per les nits quan ho necessiten, però diu que després els tornis a posar al seu bressol i intentis no desvetllar-los en la mida que es pugui. Jo ho vaig començar a aplicar a partir dels 6 mesos i realment la Martina no tenia gana, volia teti per tornar-se a dormir. Fins i tot vaig estar donant-li una toma cap allà a les 23h-00h i ho vaig deixar de fer perquè no mamava res, ella el que volia a aquelles hores era dormir,jajaja.
Edae, jo a vegades també penso que la Martina te malsons, quan hi vaig està amb els ulls tancats i plorant com una descosida. Li poso el xumet, li toca la cara i calla de seguida, jo molts cops em pregunto que li deu passar, pobre.
edae ha escrit:Però aquesta nit ha sigut un festival.![]()
Nenaaa! Holaaa! Nosaltres vam fer un parell de nits de festival, em pnsava que m'agafva algo... I va ser pq després va fer un gran canvi: començar a domir seguit varis dies seguits... Abans, si dormia un nit sencera jo sabia que la següent nit no era de tirada segur! Estic parlant de fa un mes, aprox. Ara sembla que quan anem a cals avis a dormir, o estem de vacances, anem enrera, i quan tornem a la rutina, torna a dormir... Trista moralina: estic millor quan trballo q quan faig vacances... Q fueeeeeeerrrrrte!!
no ho digueu a ningú que he dit això, eh??? 
Lídia, i tant que li seguiré donant el pit per la nit! Normalment es desperta 2 cops per menjar. En Pau està començant a allargar una mica després de l'última presa... unes 5 hores i després es torna a despertar al cap de 3-4, que es el ritme que portem durant el dia.
Ara ja sé identificar el plor de gana (és molt enèrgic) i quan el faci li donaré primer el pit, i després el tornaré a posar a la seva cuna.
Ell dorm en una cuna en sidecar al costat del nostre llit i només hi fa la primera tirada, després ja es queda al nostre llit. Fins ara m'havia anat molt bé perquè ell quasi no es movia, però cada vegada es mou més i jo tinc cada vegada menys espai.
Crec que quan més aviat apliquem el metode, menys dies trigarem a que aprengui a dormir sol.
Ara ja sé identificar el plor de gana (és molt enèrgic) i quan el faci li donaré primer el pit, i després el tornaré a posar a la seva cuna.
Ell dorm en una cuna en sidecar al costat del nostre llit i només hi fa la primera tirada, després ja es queda al nostre llit. Fins ara m'havia anat molt bé perquè ell quasi no es movia, però cada vegada es mou més i jo tinc cada vegada menys espai.
Crec que quan més aviat apliquem el metode, menys dies trigarem a que aprengui a dormir sol.
LídiaG ha escrit:Nenaaa! Holaaa! Nosaltres vam fer un parell de nits de festival, em pnsava que m'agafva algo... I va ser pq després va fer un gran canvi: començar a domir seguit varis dies seguits... Abans, si dormia un nit sencera jo sabia que la següent nit no era de tirada segur! Estic parlant de fa un mes, aprox. Ara sembla que quan anem a cals avis a dormir, o estem de vacances, anem enrera, i quan tornem a la rutina, torna a dormir... Trista moralina: estic millor quan trballo q quan faig vacances... Q fueeeeeeerrrrrte!!![]()
![]()
no ho digueu a ningú que he dit això, eh???
A mi em passa el cap de setmana!!! anar a casa dels avis, fa que s'atabali un munt i es quan dorm pitjor!!!
fa temps que seguia aquest post pero no hi escrivia perque el meu fill era tan complicat dormint que no sabia per on començar. Encara fem pit i mai habia dormit una nit seguida, hi havia nits que es despartava molts cops altres que un, ... mes o menys com aneu explicant per aqui.
Nomes escric per si puc animar algu, fa un mes el vam passar a al seva habitació, (ja ho haviem provat quan tenia un any i m'havia d'aixecar 40 cops!) i no se perque, va començar a dormir d'una tirada de 21.30 a 8.30 NO HEM FET RES, es mes encara li dono el pit abans d'anar a dormir.
Nomes us puc dir que s'ha regulat ell sol, d'acord a costat 22 mesos de no dormir gaire be, pero ara m'alegro de que ho hagi aconseguit ell sol sense haver de patir ni ell ni jo.
Ho escric perque tot això que llegim que arribara un dia que dormiran sols etc. ES VERITAT!!! jo pensava que era impossible pero confieu els vostres petits acabaran dormin la nit sencera ANIMS A TOTES!!!!!
Nomes escric per si puc animar algu, fa un mes el vam passar a al seva habitació, (ja ho haviem provat quan tenia un any i m'havia d'aixecar 40 cops!) i no se perque, va començar a dormir d'una tirada de 21.30 a 8.30 NO HEM FET RES, es mes encara li dono el pit abans d'anar a dormir.
Nomes us puc dir que s'ha regulat ell sol, d'acord a costat 22 mesos de no dormir gaire be, pero ara m'alegro de que ho hagi aconseguit ell sol sense haver de patir ni ell ni jo.
Ho escric perque tot això que llegim que arribara un dia que dormiran sols etc. ES VERITAT!!! jo pensava que era impossible pero confieu els vostres petits acabaran dormin la nit sencera ANIMS A TOTES!!!!!

pucpuc, moltes felicitats
ja us ha arribat el dia de poder tornar a
Nosaltres tampoc hem fet res, i ara estem sobre les 6h seguides, que ja és un gran trionf.
Espero que ben aviat pugui enterar a explicar-vos el mateix.
ja us ha arribat el dia de poder tornar a
Nosaltres tampoc hem fet res, i ara estem sobre les 6h seguides, que ja és un gran trionf.
Espero que ben aviat pugui enterar a explicar-vos el mateix.

Molt bé, pucpuc! Nosaltres tenim èpoques de tot... Vam estar tres setmanes dormint tota la nit, però ara ja en fa 4 que ens despertem entre un i 200000 cops, no acabo de saber ben bé per què. Per exemple, fa 2 nits, va dormir seguit, ahir i avui ha grinyolat bastants cops, ahir vaig donar-li pit 4 cops, avui només un, perquè rondina i calla, rondina i calla i s'adorm altre cop... És un misteri! Calor? Fred? Malsons? Teta-mama?
Felicitats Pucpuc i gràcies per compartir-ho!!!!
Nosaltres ja vam passar la setmanahorribilis i tornem a la normalitat d'1 o 2 cops com a molt
Nosaltres ja vam passar la setmanahorribilis i tornem a la normalitat d'1 o 2 cops com a molt

gracies a per les felicitacions! realment ho he volgut compartir, perque se el que es no dormir d'una tirada durant 22 mesos es molt dur i vull animar-vos i que confieu que tot millorarà!!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |