mètode estivill

Els hàbits de dormir.
crissie
:: dragona
Entrades: 4054
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

Re: mètode estivill

EntradaAutor: crissie » dt. març 25, 2014 2:03 pm

No crec que la Lidia estigui parlant de casos "extrems" en què per la teva pròpia salut necessites aplicar un mètode.

SI, generalitzar és lleig però si no ho féssim seria impossible dur a terme un debat.
Quan parlem de ME "en general", ho fem de fer-lo servir gratuïtament: Perquè una veïna ens ho ha proposat, o perquè és el que hem sentit als matins de Tv3.
Potser quan parlem de no tenir respecte al ME ho fem desde el punt de vista de les persones que el fan servir GRATUITAMENT i no per una raó de pes com pot ser la teva enfermetat.

Evidentment els nens no són idiotes i capten encara que siguin ben petits l 'essència de tot plegat: No és el mateix veure la teva mare deixar-te plorar perquè està malalta i no pot més que per sentir com es posa la tele mentre tu estàs patint.

A més, i ho dic amb coneixement de causa pq m'ha germana sense anar més lluny és l'antitesi de mi mateixa, són converses que tens amb els amics o amb mares recents...converses com: "Ah, no et dorm? jo li vaig fer a la meva filla i i si va plorar molt durant molts dies però ara ja està, dormim tots! "
Aquestes converses, dites devant d'aquella nena que té oïdes , fa que de manera insconscient l'autoestima li caigui a terra...

Però bueno, sense anar a la psicoanàlisis barata com la meva, ja no parlem d'un tema purament piscològic, parlem d'un tema fisiològic: L'estres del plor no-controlat en un nadó de menys de 3 anys, produeix entre d'altres substancies tòxiques el cortisol: Neurotòxic entre d'altres.... Substancies que es carreguen les xarxes neuronals que es formen i que formaran part de nosaltres quan siguem adults. Totes aquestes substancies neurotòxiques fan que els circuits del dolor físic també s'activin i el nen pateix, no només psiquicament sinó dolor físic, ganes de vomitar, acidès i ardors d'estòmac entre d'altres....I a més a més està el tema d'estímul-resposta: Jo crido la mama no ve, jo pateixo, la mama no ve, jo tinc por la mama no ve: Per molt que pateixi ningú m'acarona = Autoestima pels terres.

En neurociència està totalment demostrat que la memòria implícita es forma durant els dos primers anys de vida: NO recordem conscientment RES d'abans dels 2 anys, ep`roe l nostres cervell té un registre de totes les nostres vivències. Per això a vegades d'adults tenim pors o anhgoixes que semblen irracionals. Potser quan tenies u any vas tenir una mala experiència en un columpi i després de ran t'angoixa moltq ue el teu fill es columpi i no saps perquè...pe`ro el teu cervell si. SI apliquem aquesta teoria al ME, és fàcil pensar que el nostre cervell té registrades aquestes nits que pels pares ens semblen tan ínfimes..."total, van ser 4 o 4 nits només! " Però que per un nadó que no té noció del temps poden ser eternes....: TOT QUEDA RESGITRAT.

En fi, que cadascú a casa seva faci el que vulgui o pugui o li vingui en gana, està clar, però l'evidència científica no es pot negar. Actuem en conseqüencia, però no amaguem les restes sota la catifa.
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
ciriante
:: zebra
Entrades: 1040
Membre des de: dc. jul. 14, 2010 1:46 pm

EntradaAutor: ciriante » dt. març 25, 2014 2:46 pm

Noies a veure si em podeu ajudar, la meva nena de 10 mesos es desperta de madrugada i nomes es dorm amb el pit a la boca i amb braços, puc aplicar el me?
A les 8-9 s'adorm sense cap problema, es despres que no puc deixarla a la cuna.. I si la posso al llit amb mi es desvetlla
Es un Pelin frustrant
3IAs, 1FIV (2 transfers), molt patiment i esforç = +

Imatge
RAPUNZELL
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. feb. 15, 2013 2:36 pm

EntradaAutor: RAPUNZELL » dt. març 25, 2014 11:07 pm

Nessy em sap molt greu la teva situació, la meva mare és jove,te fibromialgia i és molt dur.
Però has d'admetre que la noia que et contesta no ho sap tot això, i que el foro el llegeixen moltes altres mamis, i que ella deixa dades que a altres mares les pot fer reflexionar, el que ha dit, está escrit en molts reculls d'estudis realitzats a nensamb qui s'ha utilitzat el mètode d'aquest senyor.
Et repeteix-ho que és comprensible tot el teu esgotament tant físic com psíquic, però el cries sola el nano? No pots compartir les nits amb el teu company? Potser ell tambè té una feina que l'obliga a llevar-se d'hora...
I tu amb tot el que t'ha tocat, no tens minusvalia?
charito
:: girafa
Entrades: 2406
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. març 26, 2014 12:31 pm

Noies jo el que demanaria es que deixessiu tranquil el post i si voleu obriu un post anti-estivill, de veritat que estaria be poguer parlar del ME lliurement, jo no entro a posts de collit a donar la meva opinio.

Gracies!!!!
charito

EntradaAutor: charito » dc. març 26, 2014 12:45 pm

Ciriante jo et diria que si, informa't i pensa be el moment, pots llegir el post des del principi i veuras les nostres experiencies, segur que t'ajuden a decidir-te.
crissie
Entrades: 4054
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dc. març 26, 2014 1:07 pm

Tens raó Charito, perodona...desparaeixo! :love:
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
ciriante
Entrades: 1040
Membre des de: dc. jul. 14, 2010 1:46 pm

EntradaAutor: ciriante » dc. març 26, 2014 2:35 pm

Vale ho fare
Es que es difícil eh, unes nits le puc deixar a la cuna sense problemes i d'altred no, per que será??
3IAs, 1FIV (2 transfers), molt patiment i esforç = +

Imatge
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

EntradaAutor: raquel79 » dl. març 31, 2014 3:47 pm

charito ha escrit:Noies jo el que demanaria es que deixessiu tranquil el post i si voleu obriu un post anti-estivill, de veritat que estaria be poguer parlar del ME lliurement, jo no entro a posts de collit a donar la meva opinio.

Gracies!!!!

charito, totalment d'acord amb tu... jo vaig obrir el post fa uns quants anys i he dir que no me'n penedeixo gens d'haver seguit el ME. I he de dir que la meva nena és una nena feliç i preciosa, la princesa de casa. Comparteixo al 100%... és un post dedicat a qui opta per aquesta opció... he de dir que quan el vaig obrir vaig rebre opinions de tot tipus, i la gran majoria respectuoses, però que les darreres que he llegit no m'ho han semblat. Crec que ja hi ha post anti ME, i mai se m'acudiria entrar-hi per desacreditar el collir o d'altres opcions, absolutament personals.

Totes som mares, totes estimem els nostres fills i totes volem el millor per a ells.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

EntradaAutor: raquel79 » dl. març 31, 2014 3:48 pm

per cert, aprofito per fer una "crida" a la pitita... em va donar super bons consells i va animar-se sempre moltíssim!!!
algú en sap d'ella?
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
rateta2013
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm

EntradaAutor: rateta2013 » dc. abr. 09, 2014 11:45 am

ciriante ha escrit:Noies a veure si em podeu ajudar, la meva nena de 10 mesos es desperta de madrugada i nomes es dorm amb el pit a la boca i amb braços, puc aplicar el me?
A les 8-9 s'adorm sense cap problema, es despres que no puc deixarla a la cuna.. I si la posso al llit amb mi es desvetlla
Es un Pelin frustrant

Per un cas així, perquè no apliques el mètode de la Tracy Hogg o Elizabeth Pantley? és molt més suau que Estivill, però li ensenyaria a adormir-se sola al bressol.
Et poso un link però si poses aquestes autores al google et sortiran molta info:
http://www.netmoms.es/revista/ninos/los ... -10-pasos/
Eduard 2005
Arnau 2014
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 583
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » ds. abr. 12, 2014 12:14 pm

charito ha escrit:Noies jo el que demanaria es que deixessiu tranquil el post i si voleu obriu un post anti-estivill, de veritat que estaria be poguer parlar del ME lliurement, jo no entro a posts de collit a donar la meva opinio.

Gracies!!!!

Ostres, jo que em pensava que vivíem en un país amb llibertat d'expressió! La llibertat significa dir també allò que els altres no volen sentir, des del respecte, està clar! Però és que no he vist que aquí es faltés al respecte a ningú. I si algú vol entrar en un fil sobre el mètode Estivill per donar -ne una opinió negativa hi té el seu dret! Igual com tu,charito, de dir el què penses sobre el collit! només faltaria! I si es genera debat encara millor! Que dóna riquesa! Que som tant soberbs que no acceptem crítiques. I decidim sobre la vida dels nostres fills sense donar massa voltes, i sovint poc informats,així que, què hi ha de dolent en conèixer diferents versions?
I per què quedi clar,em posiciono,que tampoc m'interessa ser tan políticament correcte, No m'agrada el mètode Estivill, el considero cruel, innecessari i antinatural.
Imatge
Imatge
RAPUNZELL
Entrades: 383
Membre des de: dv. feb. 15, 2013 2:36 pm

EntradaAutor: RAPUNZELL » ds. abr. 12, 2014 11:00 pm

Doncs tens tota la raó novella, i no és el primer post on fan "fora" sutil o no tan sutilment per donar opinions oposades....
Jo tambè crec que la diversitat d'opinió i pensament enriqueix sempre, i altres punts de vista haurian de ser benvinguts
xauxeta
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: ds. maig 05, 2012 6:59 am

EntradaAutor: xauxeta » dt. juny 10, 2014 11:01 pm

Aquest home hauria de ser a la presó en comptes d'estsr fent diners venent llibres!!
El seu mètode és totalment cruel ; quan penso en tots els nadons que han patit durant nits per la seva culpa se'm remou tot. Jo no puc entendre com se li pot negar el contacte a un nadó quan plora desesperadament, que moltes vegades l'únic que necessita és contacte.
Penso que és un fòrum lliure i és important que hi constin totes les opinions; hi ha moltes persones que no coneixen els estralls neurohormonals que pot comportar aquest mètode (la crissie ho ha explicat molt bé) i és positiu que una mare que s'està planteja t el meètode ho pugui llegir.
Neus33
Entrades: 37
Membre des de: dv. maig 30, 2014 11:25 am

EntradaAutor: Neus33 » dj. juny 26, 2014 12:24 pm

Hola!!

Sóc mare primerenca d’una nena preciosa de gairebé sis mesos i he de dir mai se m’acudiria dir-li a una mare que no fes el que creu millor per al seu fill o filla. Però si em pregunten la opinió...el Mètode Estivill s’aplica per al benestar i la necessitat del nadó o per la dels pares? Jo crec que vivim en una societat amb una visió adultocèntrica, és a dir, ens centrem en les nostres necessitats per damunt de la dels nens i nenes. Fa poc una mare em deia que havia posat al seu fill de sis mesos a dormir sol en una altra habitació perquè clar, el seu marit s’ha d’aixecar a les 4 del matí i necessita descansar...i jo vaig pensar: i el teu fill necessita dormir amb tu però...un té sis mesos i l’altre 30 anys! Just m’he acabat de llegir el llibre “Bésame mucho” del Carlos González y m’ha agradat moltíssim per la defensa absoluta que fa dels nens i nenes i perquè no els tracta com enemics dels pares i mares, en ell comenta que no fa tant es pretenia “educar” a nadons de menys d’un any per fer caca...i quan no ho feien quan i on tocava s’entenia que s’hi estaven negant (fins i tot hi havia càstigs físics davant la rebel•lia). Tot això avui ens sembla una barbaritat, però encara creiem a aquest senyor quan diu que cal educar a nadonsa partir dels 3 mesos perquè no saben dormir...Un suposat professional que és capaç de dir: “Juanito es un ser inteligente, muy inteligente, y no va a doblegarse a nuestra voluntad a la primera de cambio. Aparte de pedir, agua, decir pupa...trucos de los que ya os hemos hablado, puede que vomite. No os asustéis, no le pasa nada: los niños saben provocarse el vómito con suma facilidad”, per mi no té cap credibilitat!! I com a darrera reflexió, m’agradaria saber perquè TOTES les mares que conec que han aplicat el mètode sempre hi afegeixen una frase com aquesta o semblant: “bé, no ho he seguit al peu de la lletra, és clar...” Perquè??
Coincideixo amb la Xauxeta, aquest home hauria d’estar a la presó o com a mínim inhabilitat...Però només és la meva opinió.
martina13
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dl. ago. 25, 2014 8:45 pm

hola noies!!!

he estat llegint gairebe totes les pàgines del post ejjeje però no totes i potser m'he perdut algún missatge interessant

mireu us explico el nostre cas i m0agradaria que em donessiu el vostre consell i sobretot les que ho veu fer l'any 2010 quin balanç en feu

la nostra pitufi te casi 10 mesos i desde fa 4 no dorm del tiron,fins aquí dius mira es raro que tots els nens dormin del tiron i aixi ens ho vam prendre, eren 2 o 3 despertars.

a mesura que han avançat les setmanes la cosa ha anat a pitjor, vem probar el cotxet i va anar genial...uns diez...vem probar de posarmhi jo al llit i va nar genial...un dia
i aixi sense dormir, discutinr amb el meu company cada nit, jo plorant cada vespre...un infern
quan son les 18h de la tarda ja començo a tremolar x tot el que ve a sobre

aixi que avui hem dit prou i hem començat a aplicar ME tot i que jo ho vaig probar fa 2 setmanetes i no en vaig ser capaç però és que la nena ha arribat a un`punt que brama amb nosaltres al costat tb!!! i amb el meu company hem dit doncs coi que els brams tinguin un "sentit" no sé si m'explico

he obert altres posts sobre el tema i he llegit la Jové i la Pantley pero es que res ens ha funcionat res!!!

ha trigat casi 2h a dormir-se però ho ha fet

les que ja ho heu provat i us va anar be em podeu donar ànims??? jejeje pq jo ho estic passant fatal em sento com si tortures a ma filla i li causes un trauma cerebral

consells i experiencies plis!!!!!

pd: sorry x la parrafada!!!!!!!!!!!!!!!
charito

EntradaAutor: charito » dl. ago. 25, 2014 9:40 pm

Hola maca ja t'he contestat a l'altre post pero com semblava q no volies fer estivill ja no t'ho he comentat.

A veure es estrany el que expliques perque normalment el q dorm malament almenys el meu fill gran es des de bebe i tu comentes q va ser fa 4 mesos, q tenia 6. Quin canvi va haver? Sopar? Li doneu menjar quan es desperta a la nit? Porta xumet? Pot ser q desperti pq no el troba?

Per altra banda comentes que li feu bany i sopar, jo en un punt vaig decidir fer al reves, primer sopar i despres bany perque amb el menjar es posava histeric. Aixi feia sopar a les 7-7.30, bany a les 20 i despres un bibe si volia per relaxarse.

L'altre problema q vaig trobar es q necessitava tenir la tetina de llet a la boca per relaxarse i era un pal perque feia aquesta petits despertars que diuen i com no tenia bibe au el gran pollo... vam decidir als 9 mesos treureli els bibes de nit, clar per fer aixo vam haver de fer estivill perque ell plorava perque volia el bibe i no li voliem donar. Va ser molt dur i sense el meu marit no ho hagues pogut fer pero en dos nits ho va acceptar i a partir d'aqui els despertars que eren cada dos hores es van reduir molt.

A mi em va funcionar encara que continua sent un nen que li costa moltissim relaxarse i triga bastanta estona en caure, fem contes, mimitos, apaguem el llum i a vegades em demana que em quedi una estoneta i ho faig 5 o 10 min. I des dels dos anys q dorm seguit sense despertarse.

Noia t'entenc perfectament perque jo estava fatal, malalta continuament i no ho podia aguantar mes.

No hi ha solucions magiques pero si que dic que a mi em va anar be, anavem entrant, acariciant-lo i marxant i va ser tot plegat vanbser dos nits.
charito l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 25, 2014 10:01 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
martina13

EntradaAutor: martina13 » dl. ago. 25, 2014 9:46 pm

Hola charito gracies x la rapida resposta!!
Si si jo no volia fer estivill considero k es massa drastic xo esk brama igualment si hi som nosaltres i am meu company x aixo ja hem dit prou ho hem provat tot doncs keda aixo

Ma filla va dormir entre 9-10h seguides fins 6mesos xo coincidencia o no va començar a fer el burrico kuan jo vai nar a treballar i despres ja va empalmar gateig etc...
martina13

EntradaAutor: martina13 » dl. ago. 25, 2014 9:48 pm

X cert una altre pregunta
Quan ho vau fer ME si al cap de poc havieu de marxar fora de casa com ho vau aplicar??? Clar llibre diu k lo explikis crio k es una excepcio xo una nena de 11-12 mesos nose jo si pillara el concepte excepcio...
charito

EntradaAutor: charito » dl. ago. 25, 2014 9:58 pm

Si ja diuen que amb el gateig s'alteren.... doncs la veritat que vam buscar un periode que no haguessim de marxar ni que jo hagues de fer cap viatge precissament per consolidar una mica el tema abans de fer canvis.

Tenim una caseta fora i no vam anar-hi un parell de setmanes o un mes. Quan anavem al principi es posava molt nervios perque tot era nou i no dormia de cap de les maneres aixi que el que feia era nomes arribar posarlo al bressol una estona que anes veient i acostumant-se de nou.

teniu previst marxar?
Mara17
Entrades: 4355
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dl. ago. 25, 2014 11:39 pm

martina13 ha escrit:vem probar de posarmhi jo al llit i va nar genial...

I per què no ho has seguit fent? Et va deixar d'anar bé? A nosaltres això sempre ens ha funcionat. :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: