Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

Els hàbits de dormir.
Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: Toia » dg. des. 18, 2011 3:02 pm

Macri.lg, no havia sentit mai això que l'última hora del dia el nen no rebés visites, però ara que ho dius, és molt lògic, no? Suposo que per això a cals sogres em costa molt més fer-la adormir!
Ja m'he comprat el "Dormir sense llàgrimes"! Només em falta trobar el moment de llegir-lo...
Des que fem la rutina de bany moooolt llarg i teta mooooolta estona hem millorat força el moment d'anar a dormir. El que cada vegada és pitjor és el tema dels despertars nocturns... Hi ha nits que és cada hora! Sort que dormo amb ella i em desvetllo poc... Però tot i així és esgotador! I d'aquí 15 dies començo a treballar!
El que estic comprovant és que el meu company pot fer adormir la nena a coll o a la falda, i jo sóc incapaç... No sé si és que la nena ja em relaciona amb el mamar, perquè per molt que la gronxi i la passegi en braços no hi ha manera. En canvi mamant sí que se m'adorm!
Que complicat...
ll*ll
Avatar de l’usuari
macri.lg
:: gosset
:: gosset
Entrades: 447
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 12:27 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: macri.lg » dg. des. 18, 2011 3:22 pm

Jo ho he llegit, no sé on, però sé que algo de raó té, perquè al nostre petit li passa: Si la rutina (bany, sopar) la fem sols va de pet a dormir genial, si la fem amb avis o qui sigui... FATAL.. un horror vaja!

A nosaltres també ens passava això. Al principi, havia tingut la sensació que quan estava amb mi i jo l'intentava fer dormir i no hi havia manera, potser era perquè el petit em notava més nerviosa a mi que al pare. Jo estava massa capficada per el què faria aquella nit (ja treballava i nomes pensava en que l'endamà no podria ni aixecar-me) i segurament li passava aquesta "por", neguit, o el que sigui... Al cap d'uns dies em vaig acostumar a que les nits que no es dorm, no es dorm, i forma part de ser mare i ho acceptes tal i com és.. llavors l'adormia amb un moment.. i en uns dies, ell sol.. 12 hores picades, fins avui. Toco fusssta..
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
Avatar de l’usuari
Èlia
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 63
Membre des de: dc. maig 25, 2011 8:16 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: Èlia » ds. gen. 14, 2012 1:13 am

Ostres noies, quanta raó teniu! Estic d'acord amb tot! El meu nen té 4 mesos i mig i a la nit s'adorm ràipd al pit però depèn del dia aguant més o menys, hi ha nits que em toca aixecar unes quantes vegades. A mi no em va massa bé fer collit ja que a vegades li ronda un rotet i està inquiet, tot i que alguna toma la faig quan cal.
Suposo que el fet de donar-los pit té molts avantatges, ja ho diu en Carlos Gonzalez al seu llibre "Un regalo para toda la vida" mai tant ben dit, però comporta més dependència amb la mare i en el meu cas que només el pugui adormir jo. El pare no hi ha manera, ho haurem d'anar provant.
Durant el dia va fent migdiadetes de 30 minuts només i li costa agafar el son, sempre al pit, això fa que no sé mai quantes hores aguanta sense menjar ja que cada vegada que vol dormir pren pit.
A la nit queda més adormit que al de dia i es queda al seu llitet ràpid, al de dia es desperta quan el deixo a vegades.
Jo també m'ajec al meu llit per adormir-lo durant el dia quan no hi ha manera, i quan està adormit marxo.

Veig que tots tenen la mateixa edat més o menys.
Paciència i a veure com van evolucionant.
Molts ànims a totes!
manoli37
:: papallona
:: papallona
Entrades: 102
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 8:12 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: manoli37 » dt. feb. 14, 2012 9:55 pm

Al meu nen lis costa molt agafar el son i si ho deixo al bressol es posa a da sals i no hi manera que s'adormi..
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: entrerius » dc. feb. 15, 2012 10:56 am

Acabo de penjar aquest mateix missatge en un altre post..... espero que us serveixi d'ajuda a vosaltres també ;-)

http://dormirsinllorar.com/faq.htm

http://www.lactando.org/guia/21.pdf

En aquestes webs explica el funcionament del son infantil. Espero que us serveixi per entendre'l millor i acceptar el moment tal com és i saber-lo aprofitar al màxim possible dins de les circumstàncies.
Segurament no millorarà gaire la mitjana de son, però ajudarà a portar-ho amb més alegria neukiss-)

Ho diu una que no va dormir fins als dos anys i mig sempre que no estigui malalt, ho hagi tingut un dia molt intens, o ..... neu:-D neu:-D
Encara fem collit per pura supervivència

Ànims noies que això passa i no ho podreu tornar a viure més, al menys amb aquest fill. Aprofiteu-ho :ok:
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: crunchi » dv. des. 29, 2017 2:07 pm

Hola noies, pujo el post!!!

El meu nen té 5 mesos i mig, i fins fa unes setmanes semblava que seguia un patró i l'ha canviat. Crec que estem en una crisis de creixement o crisis del son, no ho sé.

Aclaro que fem collit desdel principi i li dono de mamar al llit.

Abans de recent nascut, s'adormia al pit i durant el dia dormia molt i de nit em feia 4 hores seguides, mamava i s'adormia, i cada 2 hores feiem pit. Després durant el dia ja em va fer les dos migdiades de 2hores aprox cadascuna, la del migdia i la de la tarda, i les nits igual, 4 o 5 hores dormint, es despertava per mamar i després feiem pit cada 2 hores.
Però fa unes setmanes durant el dia em dorm molt poc,, hi ha dies que la migdiada del migdia només dura 30mim. I la de la tarda la suprimeix. Hi ha dies que em dorm 1 hora... depèn. Tot molt variable, vaja.

Però el canvi que més m'afecta a mi, és la nit. Adormir-lo em costa molt!!! a vegades mama moltissim (1 hora o més) i no s'adorm, al contrari, té ganes de marxa. Ahir li vaig acabar posant el xumet i no sé ni com ens vam adormir els dos...
Però en una nit potser es depserta fins a 6 cops, i a vegades es tira una hora desvelat, va fent patadetes, alça els braços, "parla".... en fi. Porto unes nits que Déu ni do.

Ja sé q és tot temporal, que està aprenent a dormir-se i tot això, però bueno, em serveix per desfogar-me i preguntar si algú més està com jo...

Com els adormiu vosaltres?? Jo faig o teta o braços (li poso musica i el balancejo) i a males males, el xumet. El tema de balancejar-lo és que comença a pesar (fa uns 8kg). Ara l'he adormit als braços però amb xumet. Potser hauría de der servir més la tècnica del xumet?

Sé que hi ha mares que el deixen a la cuna i s'adormen sols, però quan ho he intentat m-ha muntat un show important, plorant moltissim....que vaja, hi he anat corrents a "rescatar-lo" jejeje

Que feu vosaltres?
Imatge

Imatge
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: aiguablava » dj. març 15, 2018 6:40 am

Vam tenir sort, tot i que durant l'embaràs ens vam llegir el Mètode Estivill i quan va néixer vam aplicar a la nostra manera alguna de les indicacions que donava.

Em va cridar l'atenció que fos tan criticat quan una amiga meva sempre explica que els seus pares van resoldre tots els seus problemes amb ella gràcies aquest mètode, al principi de ser famós, o sigui, jo sempre n'havia sentit a parlar a les mil meravelles.

Ja dic, només unes indicacions i cal dir que és molt obert.

Nosaltres vam posar el nostre fill al seu propi dormitori des del primer dia, que sentís que aquell era el seu espai. Cada nit (bany, últim biberó...) a les 21:00 en punt anava al llit, l'acaronàvem, fèiem petons, li dèiem que estaríem al costat i marxàvem. Abans escoltava i mirava la projecció del carroussel del seu llitet, però mai deixàvem que s'adormís amb ell (és important que no s'adormi amb alguna cosa que emeti so o llum que s'acaba, perquè al despertar-se se senten desorientats al no percebre la mateixa imatge i/o so). Tot apagat i a dormir.

Què passava? que començava a plorar. Hi anàvem (ens quedàvem al passadís) al cap de pocs minuts (pocs, això ho vam personalitzar), li dèiem que era hora d'anar a dormir, que si hi anàvem nosaltres no dormiria... i res amb pocs dies oli en un llum i no tardava pas més de 30-45 minuts en dormir.

Sí que crec que una nit va tardar més d'una hora però va valdre la pena. A les 5 setmanes dormia 8 hores seguides. A les 8 setmanes en dormia 12 de seguides, de 21:00 a 9:00 i si es despertava el matí ens el trobàvem tan tranquil i content. Vam tenir sort que no va tenir còlics, no tenia mocs d'aquells que s'han d'aspirar... A... i del mètode ens en vam oblidar a la cinquena setmana perquè ja era posar-lo al llit i dormir-se sol al poc temps. Això sí, sempre sense posar res que pugui caure del llit o apagar-se.

Cada família és un món, no sabem si va ser el tarannà de nen, aplicar quatre consignes del mètode Estivill, que som molt organitzats i ho vam transmetre, o què va ser, però tant de bo tothom tingués aquesta sort. Suposo que és un cúmul de circumstàncies. Si et fan servei, millor, la qüestió és trobar una manera que vegis el nen satisfet i content dormint.
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: Vannion » dc. maig 02, 2018 4:09 am

Els bebes i la son... em sembla un tema totalment controvertit.

Clarament hi ha dues corrents molt diferenciades actualment, la ''conductista'' i la de l''apego''.

Nosaltres quan va neixer el nostre bebe, vam tirar per la rama de l'apego. Feiem collit total (res de dormir al moises, dormia ben be al mig del llit), pit a demanda.... i la veritat es que fins que jo vaig començar a treballar, ens havia anat de fabula. Per les nits es despertava com a molt dues vegades, i fins i tot algun dia ens havia regalat 7 hores seguides de son.

Pero jo vaig començar a treballar (quan va fer sis mesos) de nits (nomes un parell cada setmana) i la cosa es va desquadrar. Quan estava nomes amb el seu pare, dormia igual de be, i les nits que jo hi era, era despertar cada hora, hora i mitja amb sort. Vaig aguantar el trote durant un mes i mig, pero quan ja estava per ferme l'harakiri, una companya de feina em va parlar infinitament be del metode estivill. Us asseguro que per molt fonamentades que tinguis les idees, quan portes un mes i mig, treballant de nit, no dormint de dia i no dormint ni 3 hores seguides alguna nit, et menges l'orgull, les paraules,... i gairebe al bebe!
Aixi que li vaig proposar com una trentena de vegades al Vannionet, i despres de dir-m'he que no li treuria al nen del llit i que me n'anes jo a una altra habitació (de veritat :sogra: ) va accedir a fer un mix.
No hem aplicat el metode estivill, pero si que hem estat ferms en no tornar a possar-lo amb nosaltres al llit. Tambe en no donar-li de menjar cada vegada que es despertava. Hem establert una especie de ritual, abans d'enllitar-lo (jugar amb un peluix concret, cantar una canço) i la veritat es que ara ja portem un meset aixi, i hi ha dies que gairebé dorm 12 hores seguides. AHHH! I per mi el mes important de tot... a entes perfectament que la cuna es per dormir, i els drames que feia abans per adormir-se, han desaparegut.

L'unic que puc dir, es que cal paciencia infinita, i que aneu tots dos a una.

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::