Canvi rutina migdiades i nits!

Els hàbits de dormir.
annetz
Entrades: 2
Membre des de: dj. jul. 25, 2013 9:29 am

Canvi rutina migdiades i nits!

EntradaAutor: annetz » dg. gen. 04, 2015 7:41 pm

Hola! Fa temps que us llegeixo però és la primera vegada que escric... tinc un bebè de 4 mesos i mig. A les nits no ha fet mai tirades molt llargues, com a molt 5h i molt de tant en tant i normalment ha estat bastant irregular, tant es podia despertar dues vegades per menjar com 5 ó 6. Normalment el fem dormir entre les 20.00h i les 21.00h i es lleva abans de les 7h o a vegades una mica més tard. Però fa cosa d'una setmana que anem descontrolats d'horaris i estic despistada i hi ha moments que em desespero... Per una banda, quan el posem a dormir, al cap de 20-30min es desperta i ens costa molt tornar a fer-lo dormir i a vegades no ho aconseguim i s'adorm d'esgotament a les 23h passades! Però es continua llevant a la mateixa hora.

També ens passa que pot ser que a mitja nit es desvetlli i estiguem 2h perquè torni a dormir... És desesperant! I també es lleva a la mateixa hora quan ens passa això... i en general, dorm molt més intranquil. Aquest dies m'he estat fixant amb les dormides que fa durant el dia, i em pregunto si és que potser dorm massa i per això ve el problema de les nits. Últimament fa una migdiada llarga, d'entre 2h i 3h, però no s'adorm sempre a la mateixa hora, o sigui que tant es pot despertar a les 16h com a les 17h passades. Si es desperta a les 16h és complicat que aguanti fins l'hora de dormir, però tornar a dormir cap a les 18h no ho trobeu massa tard? Tampoc el puc forçar a dormir quan no té son i marcar-li uns horaris, no?

En fi... si em podeu donar alguna idea o compartir les vostres experiències, potser no ens desesperarem tant!
Ah, fem collit i LM.

Moltes gràcies!
MarionCole
:: papallona
Entrades: 114
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: Canvi rutina migdiades i nits!

EntradaAutor: MarionCole » dg. gen. 04, 2015 9:38 pm

Voler marcar horaris a una criatura de 4 mesos es com voler encaixar un cercle en un quadrat. Et frustrarà més que una altra cosa. Si es desperta tard de la migdiada jo no intentaria fer-lo anar a dormir a cap hora concreta i fixa, podríeu esperar-vos a que sigui ell qui us dongui senyals de que ja té son, i si són les 22h doncs a les 22h. Si són les 22.30, doncs les 22.30. Potser així us estalviareu la primera despertada de al cap de 20 minuts. Enlloc està escrit que un bebe tan petit hagi d'anar obligatòriament al llit a les 20.00, i més si ell no ha d'anar a l'escola.

Pel que fa als despertars nocturns, supernormal. Anar allargant hores sol ser un procés irregular. Passen uns dies que et voldries morir i després de cop, patapam, durant tres glorioses nits et dormen 6 hores seguides. No has fet res malament, aixo es així.

Jo tinc un nen de gairebe un any i dormo amb ell (sidecar). Fins als 8 mesos la tirada més llarga va ser de 3 hores. Em pensava que mai tornaria a dormir més de 3 hores. I sense fer res ell va millorant.

Ah, i a mesura que les dormides diürnes s'escurcen pots jugar una mica més amb els horaris. Això i una germana gran que ens marca el planning diari a tots també ajuda... ànims!!
MarionCole
Entrades: 114
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

EntradaAutor: MarionCole » dg. gen. 04, 2015 9:44 pm

Afegir que jo amb els dos he patit les famoses desvetllades nocturnes... la nit de nadal es va despertar a les 4 i fins les 10 del matí no es va tornara adormir... no sé pq passa ni com fer-ho per evitar-ho. Aquella nit vaig acabar enxufant-li un febrectal a les 7 del matí... que ja veieu que no em vaservir de gaire.

Només sé que la gran ho feia molt i amb 4 anys i mig ja no ho fa. Només et queden 4 anys!! Força!!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dg. gen. 04, 2015 10:20 pm

A mi em van comentar k fins els 6mesos es impossible establir uns horaris estables tot i k seguir unes pautes similars els ajuda
Pero esperat una mica es molt petit
I kets dies de festa son una bogeria afegida
annetz
Entrades: 2
Membre des de: dj. jul. 25, 2013 9:29 am

EntradaAutor: annetz » dc. gen. 07, 2015 10:23 am

Gràcies noies...
A mi ja no em quadrava massa intentar marcar uns horaris però entre internet que diu que en molts llocs diu que a partir dels 3 mesos ja són més regulars en tot i la gent que t'infla el cap... ja veieu. En fi, moltes gràcies!

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: