Pregunta a les mamis que feu collit i LME

Els hàbits de dormir.
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Marga33 » dl. gen. 26, 2015 8:48 am

Hola noies,

Aquí de nou amb neguits i històries de primerenca... qué faria sense el SP...

Bé el meu bebé fará dimecres 2mesos i mig i em temo que fa un parell de dies que va començar una crisi de lactància, la dels 3 mesos ha de ser... sí comença d'hora, l'anterior també la vam passar abans del mes i mig.. però pel seu comportament és això: vol mamar cada poc, es baralla, plora amb el pit, es despista amb una mosca..,de nit ha passat a demanar cada 3 hores a cada hora! i a voler estar amb el mugró a la boca de xumet.., el pitjor és per les tardes, li he de donar el pit a les fosques, passejant per casa..,

Ara mateix dorm amb nosaltres, tot i que tenim el seu bressol sense barana al costat del nostre llit, desde que va nèixer ha dormit amb nosaltres. Si no és amb pit no s'adorm i si no ens nota es desperta, però la veritat es que dormir no dormo gaire, es mou molt, tota l'estona pateixo per si s'ofega..
La nostra intenció era començar a deixar-lo adormit al bressol, a l'hora que normalment s'adorm (8:30 o 9) i que jo pogués sopar, rentar-me les dents.., etc.. sense tenir-lo enganxat o plorant perquè no sóc jo qui l'agafa, i després ja anirem tots a dormir.., entenc que les nits seran menys dures i tornarà a canviar les seves fases de son.
Total, que no faré cap canvi fins que no passi la crisis, perquè ho vam intentar i hem passar dues nits horroroses.., l'únic que he canviat aquesta nit i hem dormit tots 3 molt millor és a donar el pit asseguda al llit en comptes d'estirada, llavors les preses han sigut molt curtes i he pogut treure-li el mugró de la boca sense que protesti i tornar-lo a estirar al costat nostre, tot i així ha demanat cada hora a partir de les dotze.

La meva pregunta és: vosaltres quan heu introduit aquests canvis, heu pogut fer-ho sense gaires plors? és a dir, res de Estivill ni res que se li assembli..
Una mare amiga meva diu que ella als 3mesos ja el va passar al bressol a dormir i quan es despertava el tranquilitzàven amb carícies, sense agafar-lo i ja està, van passar unes nits llargues i va plorar, però es calmava i s'adormia.
Es que noies, voldria saber experiències vostres perquè no veig la llum al final del túnel!! no hi ha una nit que pugui sopar amb calma.. i sé d'altres mares que no han introduït canvis i el nen o nena amb 18 i fins a 24 mesos encara passen les nits que passo jo ara... qué m'aconselleu?
Avatar de l’usuari
marteta75
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. oct. 30, 2011 11:50 am

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: marteta75 » dl. gen. 26, 2015 10:39 am

És un tema complicat perquè penso que depen molt de cada nen. Jo el dormia amb pit i el deixava al moises. Cap a les 12h es despertava i ja el posava amb nosaltres. Crec que quan era molt petit també costava que dormis, i acabava sopant per torns amb el meu marit o sopant a quarts de dotze de la nit. Tampoc recordo fins quan va ser, però al principi si que li donava el pit a la nit sentada. Això si, m'adormia i em quedava el clatell fet pols, eh. Per això vaig començar a donar-li estirada. Poc a poc van millorant, tot i així ja et dic que depen de cada nen. El meu te 2 anys i mig i encara fem pit i encara fem collit. L'adormo amb el pit, tot i que si treballo fins tard l'adorm el seu pare a braços. Des de fa temps que el deixo al seu llit, però quan es desperta ja el passem amb nosaltres. Nits del tiron crec que n'hem fet 2 o 3 en tot aquest temps, però en general es desperta poc, eh, un o dos cops.
Paciència, pensa que ara és molt petit i encara no te cap tipus d'horaris, poc a poc t'anirà dormint més i podras sopar més tranquila.
Imatge
Avatar de l’usuari
Airin
:: poltre
:: poltre
Entrades: 687
Membre des de: dc. març 30, 2011 7:51 pm

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Airin » dl. gen. 26, 2015 12:13 pm

Hola Marga!

Crec que faràs bé de no fer cap canvi d'aquests ara en plena crisi de lactància. Dius que segons com sí que l'has pogut desenganxar bé del pit, doncs mira, ja pots fer més que jo quan la meva filla tenia 2-3 mesos, em costava horrors treure-li el mugró de la boca, però després he sabut que això és super important per estimular el pit, o sigui que és el més normal del món que ho facin.

Dius que no dorms gaire quan el teniu al llit, per mi això és clau, perquè l'ideal seria que li donessis el pit estirada per no desvetllar-te tant tu i que ell es tornés a adormir ràpidament després de mamar, encara que sigui amb el mugró a la boca. Tens por que s'ofegui per si el xafeu?

Recordo que amb 2-3 mesos la meva filla allargava com a molt unes 2-3 hores a la nit, després va anar allargant fins que als 5 mesos ja aguantava 6-7 hores. Jo sempre la deixava al moisès quan podia desenganxar-la, si ho feia a les 9 no aguantava gaire però jo ho aprofitava per sopar. Després es desvetllava i altre cop al pit i cap a les 11-12 la tornava a posar al moisès, aquí era quan feia la tirada llarga, ja fossin 3 o 7 hores, i quan es tornava a despertar, cap al llit amb nosaltres i aixi dormíem tots tres.

Penso que intentar que s'adormin sols sense plorar és un impossible perquè el son és maduratiu, és la meva opinió personal, tinc amics que han fet Estivill i els brams que jo sentia no els podria suportar, i altres que han tirat de biberó des del minut 0 perquè han volgut i les criatures han dormit moltíssim des del principi, però jo les he sentit remugar abans de caure en el son, o sigui que tampoc és tan idílic com pot semblar. Però cadascú fa el que pot i el que vol. Ànims i aprofita quan ell faci migdiada durant el dia per descansar també.
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: marta9 » dl. gen. 26, 2015 1:40 pm

Tema complicat! Jo el veig massa petitó per fer canvis tipus "educació de son"... Crec que depèn molt de cada nen, però els meus tots han fet una mena de canvi cap als 6 mesos... El que fins llavors em funcionava molt bé, que era adormin-se al pit, de cop i volta deixa de funcionar, perquè ja estan més actius, comencen a fer voltes i amb pit només no s,adormen. Llavors ho aprofito per trobar altres vies... Primer teta una estona per relaxar... Quan comença a jugar, estirades juntes, carícies, cançonetes jugar amb el xumet... Quan s,adorm aprofito per marxar a sopar, i al cap d,una hora o dos com a molt s,adona que està sola i torno amb ella.
Imatge
Imatge
Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: martina13 » dl. gen. 26, 2015 5:41 pm

Jo crec k es molt petit no pot tenir horaris...
nosaltres fins els 4 mesos estavem de 20h a 0h amb colics i sopavem tb x torns o am la nena a la motxileta boba carrier...ara despres dormia fins les 8-9h...fins k als 6mesos va començar a despertarse 10 o 12 vegades i als 10 mesos vem fer estivill i va dormir 12h del tiron.
Pero aquest no es el tema nosaltres ens anava molt be x no agafarla tant era posarla al cuco del cotxet i la balancejavem amb el teque teque ( no se si mexplico) i aixi ladormiem i super be
Pero si feu collit i ja et va be tenirla en braços doncs tb es una manera com deia alguna companya cadascu utilitza el k li va millor...
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Marga33 » dl. gen. 26, 2015 6:40 pm

Hola guapes,
Merci a totes, m'agrada i m'ajuda saber com ho fan altres families..
Mireu el que m'agradaria es que quan l'adormo poder sopar amb el meu marit, tenir aquest moment ni que sigui..
I que la primera part de la nit i si pot ser tota la faci al bressol, no sé com aconseguir-ho, diuen que tot es basa en que es senti segur..
jo sempre hi soc al seu costat, i no el vull cambiar a la seva habitacio sol, ja ens va be el collit, pero necessito dormir amb un espai propi
El que em fa cosa es q s'arramba tant q pateixo per si s'ofega constantment, i a mes es mou moltissim.. I el nostre llit no es gaire gran..
A quina edat penseu que ho aconseguirem?
per cert, m'estic llegint el llibre de la Jove, Dormir sin lágrimas, a veure si em dóna algo de llum també!
Avatar de l’usuari
Paparra
:: poltre
:: poltre
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Paparra » dj. gen. 29, 2015 7:59 am

Marga, la meva baldufi te un anyet, fem collit i s'adorm a la teta, el bressol no el vol ni olorar... jo l'adormo al sofa i aixi puc sopar i estar amb el maromo... la tenim al sofa amb nosaltres fins que anem al llit.
Un consell: expectatives quantes menys millor jeje
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Marga33 » dg. feb. 01, 2015 5:44 pm

Merci Paparra, siii ja se q millor no fer-se expectatives.. suposo q he de deixar-me portar més i anar fent en funció del petit i més endavant ja probaré fer les coses diferents..
Oblido sovint q ells van canviant!
sagmai
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: sagmai » dl. feb. 02, 2015 10:05 pm

Hola
Jo amb el primer vaig fer el següent: moisés al costat meu fins als 4 mesos, llitet de baranes a la seva habitacio dels 4 als 16 mesoso i despres llit gran, tambe a la seva habitacio. Lactancia materna per adormir-se fins als 20 mesos, que va ser quan va començar a dormir seguit (del tiron). Amb ell vaig aprendre que el son es COMPLETAMENT maduratiu.
Amb la segona de moment (19 dies) fem collit. I no es desperta gaire, yupi!
Avatar de l’usuari
Goli
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dv. des. 13, 2013 10:33 pm

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Goli » dv. feb. 06, 2015 5:39 pm

M'interessa molt aquest tema, jo estic igual! Nena de 4 mesos i potem una setmana que CADA HORA es desperta plorant i només es calma amb teta i l'hora que " dorm " mou molt el cap i cames... Espero que li passi aviat perquè estem fets caldo! :-o00m :-o00m
Ànims marga, és lo únic que emconsola, tard o d'hora ha de canviar... Però és dur. Jo estic encantada amb pit a demanda pero a vegades penso si potser per dulpa meva és tant dependent, no sadorm si no hi sóc, etc...
Imatge
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Marga33 » ds. feb. 07, 2015 4:56 pm

Ay, si, suposo q es anar fent..
Nosaltres el q hem notat desde fa un parell de setmanes és q de dia li costa mooooolt dormir migdiades, però q com menys dormi de dia, pitjor nit passem.
Quan s'adorm, passa mitja hora i es desperta, tal i com explica la Jové al llibre. Hem d'estar pendents de donar-li moviment o d'acariciar-li la carona per que continui dormint (en bracets, evidentment, res de bressol q té punxes, jajaja)
Alguna sap quan triguen en aprendre a passar d'una fase a una altre ells sense ajuda? Em fa patir quan torni a la feina, a l'agost, q haurà d'adormir-se amb l'àvia..
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: martina13 » ds. feb. 07, 2015 7:58 pm

Marga33 a l'agost s'adormira am la seva avia tranquila.la meva amb 6 mesos dormia 2hores de migdiada amb mi i quan vaig anar a treballar amb els avis en dormia una pero dormia i ara no fa massa shi va quedar i la tia va fer 2'5hores!! Te 15 mesos ara.
Crec k eren els 6 o 8 mesos k incorporen mes fases del son?? Pero tho dic de memoria no ho se.
Jo crec que aixo que aprenguin sols va molt a cada crio.
La meva va dormir perfecte i del tiron fins els 6 mesos i despres no va aprendre sola a adormirse i passavem nits i nits provant les mil i una tecniques.en el meu cas als 10 mesos vem fer ME i fa 6 mesos k dorm 12hores seguides.
Pero se que hi ha nens k no necessiten cap metode ho fan i ja esta.
Tu tranquila com mes tho imaginis com sera mes al reves sera tho dic perque a mi mha passat.
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Marga33 » dj. abr. 16, 2015 9:14 pm

Goli guapa, com ho portes??
El meu diumenge fara 5m i fa un mes o aixi q fa una tirada de 4 o 5 hores (algun dia ha fet 6!!) i despres 3 o 4 mes. De 9 o 10 de la nit fins les 6 o 6 i mitja es desperta 2cops. Llavors ja el passo al llit, li dono pit estirada i allarguem 2horetes mes de vegades mes!
Hem estat fent pla pare per arribar aqui, perque no es desenganxava, es podia passar la nit al pit. A més, al mateix pit!! Horrorós... Ara tambe costa desenganxarlo alguna vegada, pero generalment, millor q abans, no hi ha color!!
martetablau
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dc. feb. 13, 2013 9:25 am

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: martetablau » dj. abr. 16, 2015 9:45 pm

Com l,heu fet el pla pare Marga33?
Avatar de l’usuari
clarabelle
:: granota
:: granota
Entrades: 208
Membre des de: dg. feb. 19, 2012 8:33 pm

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: clarabelle » ds. abr. 18, 2015 10:08 am

Si Marga, com l ' heu fet el pla pare? La meva te 7 mesos i necessita tenir el pit a la boca a tota hora per dormir . Si li trec o be plora desconsoladament o be aguanta tres minuts máxim. Es esgotador i ja no tant durant la nit, que fem collit i m' adormo amb la nena enganxada, pero es que no puc ni rentar- me les dents, ni sopar, ni atendre el meu fill gran.. i a les migdiades igual.. portem unes nits que la intenta dormir el pare pero despres de molt plorar s' adorm per despertar- se en cinc minuts i tornem- m' hi. S' está fent molt dur. He intentat el métode Pantley i no ha funcionat. Necessito idees. Algun consell?
martetablau
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dc. feb. 13, 2013 9:25 am

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: martetablau » ds. abr. 18, 2015 8:28 pm

Ostres clarabelle tu tb en tens un de més gran? Jo tinc un peque d 4 mesos i una nena de tres anys i això és el més dur x mi, no poder atendre a la gran com m,agradaria.
El petit durant el dia dorm poc, fa dormidetes de 30 min, el deixi al llit o el porti a la boba o fins i tot a sobre i clar no en té prou , la única manera d,allarga sobretot la dormida del migdia és amb el pit a la boca.
A la nit fa una primera tirada de 4 horetes i dp ja ba fent pit sovint, no tinc controlar cada qusn pq jo m,adormo xo tb es passa moltes estones enganxat al pit.
Jo ja entenc q el son ha de madurar i q son petits xo clar em passo el dia amb el petit a sobre i sap greu x la gran que encara necessita molt tb.
Ara ja ho porto millor i vaig fent xo al ppi va ser dur.
Anims
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Marga33 » ds. abr. 18, 2015 9:19 pm

Hola,
Doncs el pare dorm del costat del bressol i en principi es tracta d'atendre'l ell i si no es calma, donar pit. A mi tb em passava k es passava tota la nit enganxat...
Li acabo donant q cada despertar pero es q ara nomes fa 2 (des de les 9 o 10 fins les 6) i despres intentem allargar fins cuarts de nou..
Pero alguna nit en fa mes i es esgotador...
Aixo si, l'he de donar sentada i treure el mugro perque sino no pararia.., i llavors protesta i a dormir-lo en braços..
No veig llum al final del tunel..dema fara 5mesos i estic cansadissima...
Avatar de l’usuari
Abril :)
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dc. març 10, 2010 3:29 pm

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Abril :) » dv. jul. 17, 2015 12:08 am

Vinga Marga, molts ànims!! Totes t'entenem: les nits són molt dures. A mi em consolava pensar en totes les mares que en aquell moment estaven com jo. Si estiguessim més juntes ens aniria millor.
Recorda que les coses canvien d'una setmana per l'altra, creixen molt ràpid. No facis plans ni programis, i com et deien: res d'expectatives. Deixa fluir i deixa que les coses passin, no t'hi ofusquis. Un petonet d'ànims!!
Imatge
Imatge
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Marga33 » dv. jul. 17, 2015 12:08 pm

Gràcies Abril!! La veritat és q la cosa ha anat millorant, segueix despertant però tot molt millor, fa un chupito i el puc deixar al bressol, nomès si li passa algo no es desenganxa, si està amb les dents per exemple, llavors nomês em vol allà com una lapa, jeje, però la cosa ha millorat i molt..tambè t'acostumes a dormir a trossos, igualment espero en candeletes la nit q faci les seves 10 horetes seguides sense despertars, o si es desperta q sentint-me al costat s'adormi sol..
Avatar de l’usuari
Abril :)
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dc. març 10, 2010 3:29 pm

Re: Pregunta a les mamis que feu collit i LME

EntradaAutor: Abril :) » dv. jul. 17, 2015 11:04 pm

Tranquil·la Marga, arribarà! zz:-) Un dia et despertaràs i diràs: "Apa, que bé que he dormit avui!" >.-<:
Imatge
Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::