Seguim perduts...

Els hàbits de dormir.
ninet@
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dj. oct. 04, 2012 9:55 am

Seguim perduts...

EntradaAutor: ninet@ » dj. març 26, 2015 3:10 pm

Hola a totes,

El meu petit fara 12 mesos aquest mes d'abril, sempre ha dormit molt malament, de ben petit lhi van diagnosticar refluxe i aixo feia que habia de menjar molt sovint i per aixo es despertava, un cop vam tenir aixo superat ens va coincidir que començava l'escola bressol i vam pensar que seria ansietat per separació...despres vam pendre paciciencia per qeu tothom ens deia el son es maduratiu ja millorara...i seguim igual...
Per que os feu una idea, sopa sobre les 7:45 a les 9:30 s'adorm al seu llitet fins a les 12:30 o la 1 llavors normalment demana un bibi de uns 150 aprox. apartir d'aqui comença el calvari, l 'intento posar al seu llit i plora que plora, l'hai de dormir en braços i qeu dormi enganxats a nosaltres per tant som tres a dormir, el problema que tot i aixo no agafa el son profund i a la que lhi cau el xumet plora xq lhi posis...i no ho entenc xq ell sel posa sol molts cops...i aixi un cop i un altre...i quan es desperta lhas d'agafar en braços per calmal...pero ja portem unes nits que es pren el bibero sobre la 1 i al voltant de les 4 en vol un altre...el problema es que sobre les 7 lhe de despertar i llavors si qeu esta adormit placidament...ja no sé que mes fer-li...no te cap dent ni vista de que nhi hagi cap a la vista....

estic perduda...intentem tenir paciencia pero els mesos pasen i pasen i la cosa no millora..
Imatge
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2403
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Seguim perduts...

EntradaAutor: charito » dj. març 26, 2015 3:51 pm

Sembla q li senti malament no? Treieu-li els bibes de la nit, en principi amb 12 mesos fisiologicament no els necessitarien. Dona-li aigua i a veure si millora, per provar...
Gatxàn
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

EntradaAutor: Gatxàn » dj. març 26, 2015 5:56 pm

Hola!

Jo et donaré la meva modesta opinió com a mare. Cada nen és un món i són molts els factors que poden fer que el nen estigui més o menys neguitós (llar d'infants, sorolls ambientals, hores que està amb els pares,germans, etc.). Pel què he llegit, els nounats tenen refluxe perquè la vàlvula d'entrada a l'estómac és immadura i per tant no tanca, per això va tant bé mantenir-los estona en posició vertical sobretot després de menjar i passejar-los sempre que es pugui amb motxilleta (així també s'eviten còlics). Amb 12 mesos que té el teu fill l'estómac ja és més gran i hauria de poder descansar tota la nit d'una tirada sense necessitar bibis extres per la nit (si ja en prèn un tard). A banda d'això, el tema del dormir, has provat de posar-te'l dormint al vostre llit tota la nit? els nens no volen estar al bressol per això plora, és normal, potser n'hi ha que sí que dormen al seu bressol però és perquè després de dies i dies es conformen i s'hi acostumen i acaben dormint. Però estic segura que si poguessin parlar, tots dirien que volen dormir al costat de la mama. Ara bé, també diuen que si no s'ha fet collit des del principi, potser necessites un temps perquè vagi agafant confiança i s'adoni que no el deixes al bressol quan s'adorm. Jo sóc una defensora total del collit però és que abans de passar-me la nit amunt i avall ho tindria claríssim. Espero haver-te ajudat una miqueta.
martina13
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dj. març 26, 2015 7:57 pm

Jo et dic el mateix deixa els bibis de la nit.
El tema collit opino diferents que la gatxan si ell dorm primer al bressol jo no l'acostumaria a dormir amb tu nose.
ninet@

EntradaAutor: ninet@ » dv. març 27, 2015 10:37 am

Ell sopa sobre les 7:30 8 no creieu que son moltes hores fins les 7 del mati del dia seguent? a mes jo crec que no menja tot el que ell voldira xq lhi pot el cansament i suposo que menja menos...Com lhi trec el bibero del vespre? xq ell desperta i plora fins que lhi enxufo el bibero...

Pel que fa a dormir al nostre llit cuan es desperta i no vol estar al seu llit el posem amb nosaltres i els despertars son els mateixos...per tant entenc que no es questio d'estar o no aprop nostre...
Imatge
nivalis
Entrades: 168
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: nivalis » dv. març 27, 2015 11:25 am

Si se'n va a dormir satisfet no es despertarà. El que jo faig és donar-li un biberó abans d'anar a dormir.
Sopem a les 8 i cap a les 9 o 9:30 un bon bibi i a dormir. I no es desperta en tota la nit.
Si es desperta dona-li aigua. Això m'ho va dir la meva pediatra i ho vaig fer i només ho vaig fer una nit per que a la següent ja no es va despertar (s'acostumen a tot, creu-me)
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 909
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dv. març 27, 2015 11:45 am

Jo li donaría el sopar i un bibi quan el posis al llit a veure si no es desperta a les 11 per pendre'n un altre... el meu petit també ho feia i ho fa encara, s'adorm més aviat epr això, a les 7,30-8,00 ja està dormint i a les 11 molts diez es desperta de gana i li poso un bibi que se'l pren sol al llit, ara té 20 mesos però als 12 es despertava segur a les 11 i moltes vegades a les 4 de gana... el que passa que ell si s'adorm fácil i moltes hores, també al seu llit sol, a coll només se m'ha adormit dos o tres cops están amb febre i clar, és més fácil, no acabes tant cansat... No va moll quan es desperta? Si que a poc a poc van dormint millor i més seguit, però a vegades triga molt temps en passar això...
novella
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dv. març 27, 2015 1:07 pm

Jo et diria que no facis res, pren paciència i fer-li costat. Cada nen és un món amb necessitats pròpies. El meu fill té 2 anys i mig i encara és desperta molt. Fins fa poc encara demanava teta sovint a la nit, x relaxar -se, ara que s'ha destetat demana llet igualment. Això el relaxa. I necesita el nostre contacte i atenció per tornar -se a adormir. És normal. No passa res de dolent, només heu de trobar les vostres estratègies pel millor descans familiar: collit, partir -vos les nits...el què us funcioni a vosaltres.
Imatge

Imatge
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

EntradaAutor: marta9 » dv. març 27, 2015 1:15 pm

A mi em sembla que la gana o el refluxe no hi ténen res a veure, amb el problema. El que li passa és que no vol dormir sol, vol dormir amb tu, i quan es desperta i no hi ets et crida amb qualsevol "excusa", sigui xumet, sigui bibi... I tindrà dos anys i demanarà aigua, o el nino... Tant és. En el meu cas, crec que això és perfectament normal, adaptatiu i bo: estar a prop de la mare és una necessitat amb aquesta edat, dona seguretat, calma totes les pors... El collit en la meva opinió és la solució per a que dormiu més i millor tots dos. Si el llit és estret sempre es pot posar al costat un llitet en sidecar. I potser els primers dies seguirà despertant-se sovint amb por que després el deixis al bressol, però en uns dies dormirieu millor. I no tinguis por d,aviciar-lo i que després mai pugui dormir sol, que no passa res! Jo en tinc tres i els dos grans han anat a dormir al seu llit amb tres anys i cap problema.
Ara bé, si el collit no fa per tu, i vols que dormi solet al seu i d,una tirada, sempre tens el mètode estivill... Jo no el faria, perquè no m,agrada el missatge implícit que dóna al nen,i perquè m,encanta dormir amb la meva nena enganxadeta al costat! ...però respecto totes les opinions i opcions, i només tu saps què us convé més als dos...
En qualsevol cas, ànims! Que això de mal dormir és dur... T,entenc molt bé!
Imatge
Imatge
Imatge
ninet@

EntradaAutor: ninet@ » ds. març 28, 2015 10:53 am

Quan es desperta el posem amb nosaltres, el problema es q vol q jo estigui aseguda i abraçantlo...di lestrio enmig nostre tb plora...nomes vol estar en braços...i xq dormi ens hem destirar junts i abraçatd tota lestona...i aixo hem deixa lesquena feta caldo...no se cada cop va a mes....sempre hem tingut mals dormirs pero tant....nomes recordo nits semblants quan va començar la guarde....el metge diu q ja madurara pero hem fa por q hi hagi alguna cosa q lhi faci mal q hi hagi algu fisic....
Imatge
martina13

EntradaAutor: martina13 » ds. març 28, 2015 5:14 pm

Jo no pretenc contradir a ningu ni crear cap polemica x aixo hi ha altres fils pero no thas plantejat fet estivill?? Per nosaltres ha sigut el millor que hem fet.de 12 despertars vem passar a minim 10hores seguides en 3 dies.
I mira laltre dia al cole on treballo una companya k te un fill de 16 anys em va dir que tambe lhavia fet i es un nen normal sense traumes i ben feliç.nose es una opcio
Gatxàn
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

EntradaAutor: Gatxàn » dl. març 30, 2015 4:54 pm

Jo et segueixo aconsellant el collit, els nadons volen contacte físic perquè els hi dóna seguretat, afecte i se senten estimats. El teu fill t'està demanant a crits que et necessita al costat, a l'anar a la Llar d'Infants ja passa hores sense els pares i que es comporti així és ben normal. Evidentment, però, cadascú ha de fer el què li vagi més bé i cregui que és el millor pel seu fill/a. El mètode Estivill és una barbaritat. Ara, de funcionar, evidentment al cap dels dies funciona, o la gent pretén que un nadó aguanti més de dues hores plorant cada nit durant una setmana? acaben adormint-se esgotats. Com a mare ho trobo una salvatjada i crec que hauria d'estar prohibit. Bé, és la meva opinió.
MamiMestra
:: puça
Entrades: 41
Membre des de: dg. juny 29, 2014 5:06 pm

EntradaAutor: MamiMestra » dj. abr. 02, 2015 7:37 pm

Jo no estic pas en contra del collit si funciona, però d'aquí a dir que els que dormen en llit es perque els deixem plorar, com ha dit algú abans, em sembla molt fort. Si dieu que cada nen és un món no podeu generalitzar d'aquesta manera. La meva filla sempre ha volgut dormir al bressol i no ha volgut mai dormir al nostre llit. Sense plors i sense traumes. Us ofeneu quan es fiquen amb el collit i després feu el mateix...

Respecte a les hores, la meva s'adorm cap a les 20h i es desperta a les 7 o 7:30 desde que té 7 mesos (ara en farà 9). Menja un bibe de 300ml i no demana més.

Has provat d'augmentar la quantitat de menjar al llarg del dia? Papilles més grans, bibes o teta més seguits. Potser així se li emplena més la panxa.
Jo he de dir que la meva filla va dormir encara millor al posar-la soleta a la seva habitació. És una altra opció.
novella

EntradaAutor: novella » dj. abr. 02, 2015 9:21 pm

Apali! Alguns consells són la bomba! Deixant de banda el mètode Estivill, que jo també crec que és cruel, flipo amb el consell de: ceba'l a menjar durant el dia o abans de dormir a veure si està tant tip que cau "en coma ". De veritat penseu el què dieu???
Imatge

Imatge
martina13

EntradaAutor: martina13 » dv. abr. 03, 2015 7:58 am

Novella qui parla de cebar a ningu??? Sempre acabem traient coses de lloc es increible.si la teva criatura no dorm be pot ser x mil factors i un d'ells la gana!! A mi em sembla molt sensat provar de donar mes quantitat a veure que passa.
MamiMestra
Entrades: 41
Membre des de: dg. juny 29, 2014 5:06 pm

EntradaAutor: MamiMestra » dv. abr. 03, 2015 8:47 am

Ostres, estic flipant Novella. Jo no he criticat els consells de ningú i dic el que a mí m'ha anat bé amb bona fe. Si li vols donar la volta a tot per "guanyar" la discusió jo plego. Augmentar la quantitat de menjar durant el dia és una cosa normal, segons les necessitats de cada nen. En el cas de la meva, amb un percentil 97 d'alçada en cada revisió, ha resultat bé, necessitava més menjar que la majoria de nens de la seva edat.
Si tens gana tu no et despertes? I al dia següent no menjaries extra perqur no et torni a Passar?

Flipo amb certa gent de forum que marquen el que està bé i malament i jutgen a la mínima...
Cayena
Entrades: 1231
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dv. abr. 03, 2015 8:55 am

Des del meu punt de vista no crec que el problema sigui la gana. Estic amb la Novella, no crec que sigui bo ni saludable fer menjar mes a un nen del que ell mateix menjaria perqué estigui ben tip i no es desperti. Pero es que a part crec que no serviría de res. El meu fill amb 20 mesos es desperta igual hagi sopat moltissim o res.
Crec que el teu fill el que vol es contacte fisic amb tu. Te un any, esta en plena etapa d'ansietat per la separacio. Es normal que busqui mes contacte amb tu a la nit. El meu a l'edat del teu va passar per una fase de despertars molt frequents, cada hora o menys. Va ser una etapa esgotadora... I tal con va venir va passar. Et prometo que passara.
Jo seguiría fent com fins ara:mimos, bracos i amor, que sapiga que esteu amb ell.
Anims! Se que es durillo, pero temporal
novella

EntradaAutor: novella » dv. abr. 03, 2015 4:25 pm

Primer de tot, Mamimestra et demano disculpes perquè no et volia ofendre. La meva crítica, si es pot dir així, no va dirigida al teu comentari en concret, si no una mica en general. Els consells per un nen que es desperta a la nit i demana atenció és treure -li bibis (cosa que sembla que ell demana i el relaxa) o atipar -lo. Perdoneu però no li trobo cap sentit.
Si el problema fos que la mare sospita que el nen passa gana durant el dia, cosa que probablement ja es faria evident durant el dia, entendria els consell: si es queda amb gana intenta oferir -li més aliment, però si no dorm perquè reclama atenció, en comptes de dir, doncs dona -li atenció, li diem que l'atipi, o el contrari, que li restringeixi el bibi. Hi veieu el despropòsit??
Simplement és que no ho entenc.
D'altra banda, cada consell o comentari entenc que està fet des de la bona intenció així que no pretenc "guanyar cap discussió ". Seria un objectiu força infantil no trobes??
Imatge

Imatge
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4334
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » ds. abr. 04, 2015 12:19 am

Jo també penso que a segons quines edats la gana no és un factor determinant (de fet, diria que jo mai, des que en sóc conscient, m'he despertat per gana: sí per pipí, malson, rampa muscular, etc.). No dic que no en tingui, eh? Vull dir, jo em puc despertar a les tres pel motiu que sigui i menjar o beure sense problemes, ara, això no vol dir que tingui gana-gana ni que aquest hagi estat el motiu del despertar. No sé, els meus des de ben petits estaven 12 i més hores sense menjar perquè dormien, i esclar, jo pensava que no era normal, perquè tothom deia que els nadons es desperten per gana... Bé, no m'enrotllo més, espero que s'hagi entès la idea. Amb això vull dir que donar-li més menjar no sé si et solucionarà el problema, però com t'han dit per aquí: ara és un bibi, demà serà un got d'aigua (ja t'ho asseguro! :content: )... la qüestió és que algú li faci cas! I no és pas dolent ni maquiavèlic que ho facin, eh? És normal. A això sí que li veig més el sentit.

Per exemple: nosaltres fem collit (tots dos en sidecar), però els nens, ara, van a dormir a una hora i es queden a l'habitació desperts i s'adormen sols (tant al migdia com a la nit). Al migdia hi van saltant, es posen al llit, els tapo i au... a dormir (s'estan tooooot el dia amb mi). Però a la nit hi ha el seu pare, que no el veuen tant i molts cops ho fa ell. Doncs ves tu per on: aquells dies "tenen set" i volen aigua, o es destapen i volen "tapar", o qualsevol altra cosa! :-D No sé, jo crec que els trets van per aquí, però pots anar provant a veure què et funciona. :ok:

Edito per dir que si algú pensa: potser al migdia van més cansats... Bé, avui per exemple, hi havia el seu pare, que tenia el migdia lliure (al matí no l'havien vist)... Doncs aquest migdia, justament, que els hi ha portat ell a dormir... TENIEN SET! Jo trobo que clama al cel! :content: :content: :content:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
novella

EntradaAutor: novella » ds. abr. 04, 2015 3:42 pm

Casualment avui he vist aquest article :