No vol dormir sol

Els hàbits de dormir.
OlgaSfp
Entrades: 4
Membre des de: dg. des. 09, 2018 2:48 am

No vol dormir sol

EntradaAutor: OlgaSfp » dg. des. 09, 2018 2:55 am

Hola,

Tinc un nadó de 5 dies, sé que és molt petit i encara ens estem coneixent i adaptant, però tinc dubtes sobre com estem passant les nits.

Durant el dia mama amb regularitat, s'adorm al pit i el poso després al bressol sense cap problema, però a la nit en quan el deixo al bressol plora i només es calma quan li dono pit, fa dues o tres xucladetes i s'adorm i així continuament... no entenc perquè a la nit li costa tant quedar-se al bressol un cop ja s'ha adormit al pit, quan durant el dia ho va fent..

És qüestió de que s'acostumi? És massa petit i suposo que necessita molt el contacte amb mi, però llavors jo em passo la nit en vetlla..

Algun consell?
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: No vol dormir sol

EntradaAutor: ner » dg. des. 09, 2018 11:47 am

Bon dia,

En primer lloc enhorabona. L'únic que et puc aconsellar és paciència. La meva petita té 10 mesos i encara s'adorm al pit o als braços quan és el seu pare qui la fa dormir. Cal esperar força estona fins que està ben adormida per deixar-la al seu llitet.

La meva filla gran que ara té 4 anys també cal acompanyar-la per anar adormir, mai ha volgut anar a dormir sola. Estem al seu costat fins que està ben adormida. Quan era un nadó també era deixar-la al bressol i despertar-se. Feiem la broma que el bressol tenia punxes. Així que vam optar per fer collit., era la forma de dormir tots. Crec que és qüestió d'adaptar-se i veure què és el que més convé a la família.

Ànims, i si no pots dormir gaire de nit, aprofita per dormir de dia.
Imatge
Avatar de l’usuari
Ally83
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. nov. 04, 2016 6:55 pm

Re: No vol dormir sol

EntradaAutor: Ally83 » dg. des. 09, 2018 1:08 pm

Hola Olga!

Enhorabona x el teu petit!!!

Consells mai hi ha, xo si et puc dir que amb la meva nena em passava el mateix, has de saber que de nit és quan es produeix més llet, i x això mamen més.

Jo no era gens partidiria al collit, xo la falta de son vaig claudicar, vaig apendre a donar pit estirada i dormir, i així vem estar fins els dos messos aprox...quan les tomes de nit es van allargar i mica en mica la passava al bressol, jo tinc una cuna de collit i em va ser relativament facil.

Fes el que creguis xo no et sentis culpable si al final dorm amb tu, xq és el més normal i el que necessita el petit.

Petons!
Desembre 15 Positiu
Gener 16 Abort espontani
Finals 2016 3 IA’s fallides
Maig 2017 FIV 4 embrions- transfer 2 20/5/2017 0 congelats- 31/05/2017 Abort bioquimic
Octubre 2017 2 embrions bons DGP
28/11/2017 transfer 1 embriò
9/12/2017 beta positiva
31/07/2018 neix la nostra petita
20/05/2019 te +
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: No vol dormir sol

EntradaAutor: Annap82 » dl. des. 10, 2018 7:15 pm

Hola guapa!

Primer de tot moltes felicitats!
Jo sóc la mare d'un nen de 2 mesos i no he aconseguit cap dia que dormi el bressol mes de 30min ni de dia ni de nit. Per tant crec que el teu es porta força bé comparat amb el meu.
He llegit algun lloc que quan son tan petits no diferencien el dia de la nit i potser el teu ho te girat.
Nosaltres fem collit per tal de poder dormir. Se que no es la millor opció però el final he decidit ser egoista i estar bé jo i el meu home per tal de poder estar bé i poder cuidar bé el meu fill.

Sobretot mooooolta paciència i veuras que a poc a poc el nen va canviant.

Ja saps molts d'anims
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: No vol dormir sol

EntradaAutor: Ganga » dl. des. 10, 2018 8:22 pm

Bones!
Doncs en la meva opinió personal i pel que he pogut viure sent mare...els nadons no HAN de dormir sols al seu bressol. Penso que és una visió distorsionada de la nova i moderna maternitat...un nadó necessita l'olor, contacte i amb això la seguretat que li proporciona el seu pare/mare ja que sol se sent insegur i normalment desprotegit. Evidentment hi ha nadons que això no ho acusen i son els que dormen no se quantes hores de tirada ( els que menys) pq la gent diu molt i després resulta que també es desperten..(com alló de...jo m'he quedat embarassada a la primera...bla bla...que no és la majoria...) ens enganyem a nosaltres mateixes com a dones i això no ens ajuda gens per ser realistes...
Jo també tenia la idea de apa quan neixi el meu fill tindrà la seva habitació, les seves cosetes, a l vespre el posaré a dormir i fins l'endemà ...tots contents i descansats...i vaig topar amb la realitat del que realment significa criar i pujar un fill...i em va tocar el punt més dèbil..la son...i he estat anys perquè els dos primers diguem-ne que fàcio no ens ho han posat...doncs va ser desdl minut zero que el collit (cosa que no entrava en els meus plans) era la nostra salvació. I amb els tres nens ha sigut diferent, un necessitava contacte suau, l'altra enganxada totalment ...amb això vull dir que no desesperis que el teu fill és el nen més normal del món, busqueu un lloc còmode x dormir tots ( el meu home va passar temporades al sofà x ser persona de dia i treballar sense adormir-se i el cap de setmana feiem torns x dormir...). Gaudeix dels moments( també de vetlla )pq no tornaran....i mai més serà bebé..i el temps passa ràpid...i que vulgui braços i moviment i pit/xumet per adormir-se és el més normal del món...dorm quan ell dormi si cal enganxadets i a descansar..ara és la vostra feina..criar-lo..alimentar-lo i res més...tot són etapes. Ànims :-()-)
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: No vol dormir sol

EntradaAutor: airuni » dl. des. 10, 2018 8:49 pm

L'unic consell es paciencia. L'ideal seria que el posis al bressol i que dormi sol i a poder ser tota la nit, però la realitat es que això no passa i quan portes nits sense dormir has de ser practica i buscar la manera de dormir i si per dormir has de fer collit, ho acabes fent. Jo em dormia mentre feia pit i era la manera de dormir els dos el màxim. Ara potser ho veus molt negre pero al final tot son etapes i totes acaben pasant.
Imatge
OlgaSfp
Entrades: 4
Membre des de: dg. des. 09, 2018 2:48 am

Re: No vol dormir sol

EntradaAutor: OlgaSfp » dt. des. 11, 2018 8:55 am

Moltes gràcies a totes per les respostes!

La veritat és que les dues últimes nits hem fet collit i hem pogut dormir tots prou bé! Hem decidit que amb el temps ja anirem acostumant-lo al seu bressol, però intentarem no preocupar-nos en eccés..

Això de ser mara novell és tot un repte tot inqie hem te enamorada! =0-0-) =0-0-)
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: No vol dormir sol

EntradaAutor: crunchi » dt. des. 11, 2018 2:31 pm

Hola! Entro rapidament però coincideixo molt amb l'opinió de la Ganga. Aprofita aquests moments que volen!!! I tenta veure la part positiva a tots aquests canvis (i reptes!) A la teva vida... pq no tornaran :ok: Jo recomano molt fer el collit i bracets jejeje Nosaltres seguim aixi i té 16 mesos, si et serveix de consol. :-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: No vol dormir sol

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. des. 11, 2018 10:46 pm

Coincideixo completament amb la opinió de la Ganga.

Jo també pensava que els meus fills dormirien a la seva cuna o habitació perquè jo adormida canvio de posició moltes vegades i tindria por d'aplastar-lo i bla bla bla... Però a l'hora de la veritat no se'm va passar pel cap ni provar-ho. La meva primera filla ens va donar un gran ensurt quan va nèixer i vam estar sense poder fer pit ni dormir juntes les primeres hores, un dia i mig aprox i quan per fi ho vam poder fer el meu instint em deia que la prioritat era lactància i pell a pell, i a la merda els xumets, biberons, cunes, etc. La gran es despertava cada dos hores com un rellotge fins als dos anys feia una mica de pit i a tornar a adormir, però al estar juntes ells ni es desvetllava i jo pràcticament tampoc.

Amb la petita he seguit el mateix criteri tot i que ella no és tan demandant de pit. De fet dormim la gran segueix compartint el llit amb nosaltres i m'encanta despertar-me i veure-les al meu costat, o desvetllar-me i sentir com respiren tranquil·les. Arribarà el dia que seran elles qui vulguin anar a la seva pròpia habitació i estic segura que ho trobaré a faltar tot i que ara, a vegades remugui perquè em trobo un genoll enmig de l'esquena a mitjanit, o em vulgui girar i no pugui, etc.

Gaudeix dels moments bonics d'aquesta etapa i passa del que se suposa que han de fer o deixar de fer els bebes, ja que sovint els consells els dona gent que no en té ni idea (Estivill per exemple...). Segueix el teu instint i fes el que creguis que és millor per tu i el teu fill.
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: No vol dormir sol

EntradaAutor: beren » dc. des. 12, 2018 9:20 am

Ostres jomateixa! crec que tu i jo compartim fills perque fan exactament el mateix! :love:

OlgaSfp, et dic el mateix que ja t'han dit altres companyes, no hi ha una fòrmula màgica perque dormin al bressol. A totes ens han venut que els bebés fan pit, rotet i es queden amorosament dormint hores al seu bressol però la realitat que et trobes és molt diferent. En el meu cas, la meva filla feia pit, pit, més pit i s'adormia i era tocar el bressol o el cotxet i començar a plorar. El famós bressol/cotxet amb punxes
Jo també era molt contrària al collit: em feia por fer-li mal al bebé, em semblava poc higiènic ... i al final per cansament i perque la nena al començament no es trobava bé, amb la meva filla gran vaig claudicar i vam començar a descansar tots una mica.
Amb el segon ja ni m'ho vaig plantejar i la primera nit a l'hospital ja vam dormir junts amb ell enganxat al pit. Crec que al llitet de l'hospital no va estar ni 10 minuts perque feia uns plors que espantaven.

El collit no et garanteix una bona nit, jo no dormo estupendament i, quan creixen una mica, acabes fent equilibris per adaptar-te a les seves posicions i no caure del llit però si que et permet anar descansar i dormir encara que sigui a trossos.
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: No vol dormir sol

EntradaAutor: Rossinyola » dj. des. 13, 2018 4:11 pm

Subscric el que diu la ganga i afegeixo :

No és que no vulgui dormir sol, és q no pot! Tota la seva vida se l'ha passat amb tu, necessita la teva escalfor, olor, moviment, só, per sentir-se segur i poder relaxar-se.

I poc més a dir del que ja t'han dit, tansols que jo tinc 3 fills, de 6 anys, 4 anys i 2 mesos. I amb la gran tb tenia Moisès, cotxet, de tot. Tot va ser força inútil els primers mesos, però mica en mica va anar passant i t'asseguro que passa volant. Al final el Moisès el vam plegar i no l'he fet servir pels altres 2, la millor inversió per mi, una barana d'aquestes pq els nens no caiguin del llit, o bé bressol de collit (ikea mateix) per estar més amples i mica en mica anar-lo posant allà, i portabebes ergonòmic la resta de bacaines. Nosaltres ens hem anat adaptant i ens ha anat prou bé, els grans dormen en llitera i la petita amb nosaltres. Tot arriba! Que gaudeixis del teu petit! :love: :love: :love:
Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::