Astrofotografia

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Astrofotografia

EntradaAutor: ametista » dt. juny 30, 2015 6:49 pm

estrelles, planetes, cometes, pluges d'estels, eclipses, galàxies, nebuloses, la Via Làctia..... hi ha tantes coses per fotografiar quan es fa de nit!

però no és fàcil, per la majoria de coses necessitaríem un zoom de mínim 500 mm o directament telescopi... si alguna de vosaltres en té ens encantarà que compartiu les vostres fotos amb nosaltres! de moment les que tenim la nostra simple reflex i prou ens acontentarem amb fer fotos del que puguem :content:

i el que podem fotografiar sense més equip que la nostra reflex i un trípode són les estrelles, fer camins d'estrelles, planetes de lluny, la Via Làctia en un lloc sense contaminació lumínica...i la lluna, que també entraria dins d'astrofotografia però té prou personalitat pròpia per tenir el seu propi post :ok:

els camins d'estrelles són fotos del moviment de les estrelles (en realitat el moviment de la Terra) per fer-los es pot fer amb una exposició molt llarga (30 o 40 minuts) o fent múltiples exposicions i unir-les amb un programa específic (per exemple 30 fotos d'un minut d'exposició)

au, a fer fotos de niiiiiit! l'estiu és el moment ideal per fotografiar el cel nocturn :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Astrofotografia

EntradaAutor: ametista » dt. juny 30, 2015 11:51 pm

doncs últimament m'agrada fer fotos de nit i m'he mig aficionat a l'astrofotografia, a nivell súper bàsic clar perquè no tinc equip per més!

aquestes són les meves primeres proves de camins d'estrelles...una mica cutres :-:) :r) :r) perquè la gent que en sap molt enfoca a l'estrella polar i fa cercles sencers, jo he fet unes mini línies i amb foradets (no seguides) però ei, la intenció és el que compta, no? :content: i les poso aquí amb l'esperança que d'aquí a un temps posaré fotos millors i així veurem l'evolució o-o:)

Startrails2bis.jpg
Nikon D60, 18 mm, ISO 200
f3.5, v bulb (21 exposicions d'un minut)


la línia que es veu al centre que va en contra direcció és un avió que just va passar en aquell moment :-o00m

Startrails1jpg.jpg
Nikon D60, 55 mm, ISO 200
f4, v bulb (7 exposicions d'un minut)

el cel es veu d'aquest color perquè feia una estona que s'havia post el sol just al darrere... i el punt més brillant no és una estrella, és Venus!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Astrofotografia

EntradaAutor: ametista » dc. jul. 01, 2015 12:11 am

i parlant de Venus, just aquests dies des de la Terra Júpiter i Venus es veuen molt aprop, aquesta nit és quan més a prop es veien l'un de l'altre i tots els aficionats a l'astronomia estan com bojos fent fotos de l'esdeveniment! he vist a Twitter una foto molt xula perquè fins i tot es veien les llunes de Júpiter! (el que fa tenir un objectiu potent!) jo no aspiro a tant, aquí la meva humil aportació al tema:

foto del 25 de juny
25.jpg
Nikon D60, 55 mm
f 8, v 1"


foto del 30 de juny
30.jpg
Nikon D60, 200 mm
f 8, v 1,3"


Júpiter és el puntet de dalt i Venus el de baix : lasito :
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Fem Fotos!”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::