recomanacions - primers contes (0-3 anys aprox)

Per a socpetitons i socpetitones
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

recomanacions - primers contes (0-3 anys aprox)

EntradaAutor: ametista » dj. març 24, 2011 3:35 pm

hola noies!
aquí podem anar recomanant contes per nadons i nens petits (que encara no saben llegir)
contes per mirar, tocar, escoltar, ser explicats....

com que és una edat molt visual...fem la llista visual! (amb imatges :content: )
què us sembla?

quins són els contes preferits dels vostres fills i filles???


EDITO: la idea és posar aquí els llibres que ells poden mirar, tocar i remenar....i també els que els pares els llegim/expliquem en veu alta (aquests mateixos contes potser se'ls llegiran quan siguin una mica més grans i per tant pot ser que es repeteixin aquí i a d'altres posts de recomanacions per nens i nenes més grans... i és que de fet és complicat separar-ho per edats! les que poso al títol són només orientatives :ok:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 25, 2018 6:41 pm, en total s’ha editat 16 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - primers contes

EntradaAutor: ametista » dj. març 24, 2011 3:50 pm

podeu recomanar llibres tous, amb textures, amb sons...
amb petites històries, cançons, poemes...

:ok: :ok:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 30, 2013 4:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - primers contes

EntradaAutor: ametista » dj. març 24, 2011 3:52 pm

:content:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 22, 2015 4:09 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - primers contes

EntradaAutor: ametista » dj. març 24, 2011 3:52 pm

començo jo!
uns contes que a casa triomfen són els de la col·lecció Toca, toca amb textures, foradets, petits poemes, miralls, música... segur que moltes ja els coneixeu:

llibre carícies.jpg
llibre carícies.jpg (6.6 KiB) Visualitzat 39327 cops

quac! quac!.jpg
quac! quac!.jpg (8.64 KiB) Visualitzat 39327 cops

llibre joguina.jpg
llibre joguina.jpg (71.22 KiB) Visualitzat 39327 cops

llibre d'animals.jpg
llibre d'animals.jpg (47.55 KiB) Visualitzat 39327 cops

llibre sonor.jpg
llibre sonor.jpg (52.02 KiB) Visualitzat 39327 cops

llibre poema.jpg
llibre poema.jpg (50.07 KiB) Visualitzat 39327 cops

Imatge
Imatge
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 30, 2013 4:12 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Neus2010
:: peixet
:: peixet
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

Re: LLIBRES INFANTILS - Primera edat

EntradaAutor: Neus2010 » dj. març 24, 2011 3:57 pm

Ostres! Nosaltres tambo tenim les toca toca i no vegas com li agraden a la nena!!! La veritat que están Molt be.
Neus
ptitgat
:: peixet
:: peixet
Entrades: 299
Membre des de: dj. març 24, 2011 3:49 pm

Re: LLIBRES INFANTILS - Primera edat

EntradaAutor: ptitgat » dj. març 24, 2011 4:01 pm

Hola!

Fa quasi un any que us visito (la meva nena té 20 mesos) i fins ara no m'havia animat a escriure...

Estic d'acord amb tu sobre els llibres del Toca toca. El primer llibre que ens van regalar va ser un Toca-toca en holandès (uns amics belgues...) i l'hem llegit i rellegit moltes vegades. A part, la primera vegada l'amiga ens el va llegir perquè sàpiguessim entonar i pronunciar bé les paraules! quin riure!

Des de llavors que anem col·leccionant tots els Toca-toca.

També recomano el "Tat" (no sé posar imatges). Li encanta amagar la cara entre les mans i aquest, encara que sigui per més petits, li agrada molt.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - primers contes

EntradaAutor: ametista » dj. març 24, 2011 9:14 pm

hola ptitgat benvinguda!
el Tat vols dir el que és un recull de cançons i jocs de falda?
aquest?
tat.jpg
tat.jpg (3.85 KiB) Visualitzat 39247 cops
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 30, 2013 4:12 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: LLIBRES INFANTILS - Primera edat

EntradaAutor: lila » dj. març 24, 2011 9:35 pm

Hola ametista!

Justament aquests dies hem estat parlant d'aquest tema en aquest post que ja fa un temps que està obert, adjunto el link per si a algú que li interessa aquest tema, li serveis alguna de les coses que allà hem comentat...

viewtopic.php?f=27&t=15947

Espero que no t'importi... :-:)
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Avatar de l’usuari
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: LLIBRES INFANTILS - Primera edat

EntradaAutor: lila » dj. març 24, 2011 9:38 pm

Ara he vist que el link que he posat és d'un post obert a ALTRES TEMES de "BEBÈS DE 0-12 mesos", suposo que per això n'has obert tu un altre que estigués dins d'0CI I CULTURA "Club de lectura"...
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - primers contes

EntradaAutor: ametista » dj. març 24, 2011 10:01 pm

ei no m'importa en absolut! de fet ni sabia que existia aquest post! :ok:
doncs la idea va sorgir al post de llibres, que volíem recomanar llibres infantils i vam dir d'obrir un post específic aquí al subfòrum de lectura perquè així fos fàcil de trobar, la idea era no només de 0 a 12 mesos sinó totes les edats i en eso m'has pillao que estic a mitges d'obrir la resta de posts (de 3 a 5, etc)

el que he pensat és que com que aquest post que has enllaçat està molt bé podríem fer tres coses:

- posar l'enllaç des d'aquí especificant que són llibres de 0-12 mesos (aquesta opció no m'acaba de convèncer perquè no deixen de ser dos posts molt iguals, no?)

- moure'l cap aquí i jo borro o modifico aquest

- moure'l cap aquí i unir-lo amb aquest per fer-ne un de sol (que em penso que es pot fer)

què hi dieu? podem opinar entre totes i jo li dic al Toni el que decidim!!
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 30, 2013 4:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
aivlis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

Re: Llibres infantils- Primera edat

EntradaAutor: aivlis » dv. març 25, 2011 7:46 am

Els TOCA TOCA!!! Som uns fans!! Nosaltres tenim el "Quac! Quac!" i el "sonor" a casa dels avis i estan molt b!!!
És el primer llibre k vaig comprar per en Baldufa i n'estic molt contenta... T diferents textures, i dibuixos d'animals amb molt de color, amb pagines dures
Imatge
Avatar de l’usuari
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: Llibres infantils- de 0 a 3 anys

EntradaAutor: lila » dv. març 25, 2011 12:46 pm

Hola!

Ara he vist el que volies fer... diferents posts per llibres segons les edats! Ho trobo una molt bona idea!

Doncs respecte al post que he enllaçat, potser no cal fer res, a les que ens interessi el tema dels llibres per petitons-petitons, doncs en podem seguir parlant en aquest post, que és com més "oficial"... jo tampoc veig que calgui un post per contes de 0-12 mesos, amb un de 0-3 ja va bé...

Aix, sento haver-te liat!
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
ptitgat
:: peixet
:: peixet
Entrades: 299
Membre des de: dj. març 24, 2011 3:49 pm

Re: Llibres infantils- de 0 a 3 anys

EntradaAutor: ptitgat » dv. març 25, 2011 1:58 pm

Ametista

No, el Tat que dic jo és un llibre de roba, rodó, on a cada pàgina hi ha un animal que es tapa la cara amb les mans o amb les orelles...

Aquest no el conec... està bé per jugar?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - primers contes

EntradaAutor: ametista » dv. març 25, 2011 2:29 pm

ja m'ho imaginava pel que havies dit però no el trobava enlloc, només aquest! ara que has dit que és de roba ja l'he trobat!!! (suposo) és aquest?

tat 2.jpg
tat 2.jpg (8.04 KiB) Visualitzat 39179 cops


el que he posat jo no és un conte per ensenyar-li als petits, és un recull pels pares per saber cançons i jocs (mà i manetes, arri arri tatanet...) ve amb un CD per saber les tonades...no sé en quina categoria l'hauria de posar aquest llibre :r) :r) suposo que aquí ja està bé perquè els destinataris són els petitons!

lila, em sembla bé el que dius! el que podem fer és posar un enllaç des d'aquell post cap aquí, perquè si algú se'l llegeix pugui venir cap aquí...i continuar llegint! :ok: ho fas tu? :ok: :ok:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 30, 2013 4:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Llibres infantils- de 0 a 3 anys

EntradaAutor: Ítaca » dv. març 25, 2011 2:40 pm

Nosaltres tenim aquest:

Imatge

I la meva nena li agrada força (hi ha textures diferents dins).

I estic a l'espera q em portin aquest (m'han dit q als nens els agrada força també):

Imatge
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
xinxeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2767
Membre des de: dt. març 07, 2006 4:02 pm

Re: Llibres infantils- de 0 a 3 anys

EntradaAutor: xinxeta » dv. març 25, 2011 10:50 pm

Hola noies!

Nosaltres comencem ara amb els contes, la Nora té un anyet i des de fa un parell de mesos, que abans d'anar a dormir li llegeixo un conte, de moment un d'aquests curtets de cartró, pq ella m'ajuda a passar les pàgines i va assenyalant tot el que veu.

Els que jo tinc que li agraden molt i a mi també m'agraden molt són aquests:

- De l'editorial BAULA, una col·lecció on la protagonista és una vaca, la PLIS PLAU PETITA. Jo tinc un d'ells, el dels colors, però hi han més, segurament aniré a comprar algun més pq m'agrada molt, té molts colors i és divertit.

9788447919826.jpg


- De l'editorial JOVENTUT una altre col·lecció, el protagonista es diu DUDU i és un ànec. Jo tinc dos, el de bona nit dudu i El xumet d'en dudu. Són més simples que els anteriors però també li agraden força, ja reconeix al dudu i el de bona nit dudu ens va molt bé per dir-nos bona nit. En aquest enllaç els podeu veure.

http://www.editorialjuventud.es/3242-0.html

- De l'editorial barcanova, la col·lecció de l'ELEFANT ELMER. Aquest protagonista jo el coneixia pq a l'escola on treballo haviem treballat amb contes de l'Elmer però a cicle inicial, als nens els hi encanta, i quan vaig veure que hi havia també infantils el vaig agafar, tb és molt maco, en tenim dos, Els colors de l'Elmer, i L'Elmer i el temps.

http://sol-e.com/motor.php?id_seccion=1 ... 8355968e07
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: Llibres infantils- de 0 a 3 anys

EntradaAutor: lila » dc. març 30, 2011 1:12 pm

ametista ha escrit:lila, em sembla bé el que dius! el que podem fer és posar un enllaç des d'aquell post cap aquí, perquè si algú se'l llegeix pugui venir cap aquí...i continuar llegint! :ok: ho fas tu? :ok: :ok:


Ja he fet el link! :ok:
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Llibres infantils- de 0 a 3 anys

EntradaAutor: Takita » dc. març 30, 2011 3:28 pm

Ei, noies, jo vaig escriure a l'altre post aprofitant que ja existia, però crec que en aquest apartat estaria molt bé, així que per mi, el podem unir amb aquest.

M'apunto les idees i a veure si trec un moment i us recomano els que tenim nosaltres.
Avatar de l’usuari
Glauca2
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1192
Membre des de: dl. març 22, 2010 4:50 pm
Ubicació: Sant Cugat

Re: Llibres infantils- de 0 a 3 anys

EntradaAutor: Glauca2 » dc. març 30, 2011 8:18 pm

Bona nit, maques!

Tinc una nena de 5 mesos però com que diuen que mai es masa d'hora perque els hi llegim contes m'agradaria que em donessiu un cop de mà...

Resulta que els llibres de bebes acostumen a ser molt visuals i resistents (poques fulles, gruixudes i sense lletra o molt poca).

A mi m'encanta mirar contes amb ella d'aquest tipus, però també m'agradaria saber alguns per explicar-li abans d'anar a dormir i que no siguin gaire llargs. Alguna suggerència???
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: Llibres infantils- de 0 a 3 anys

EntradaAutor: lila » dc. març 30, 2011 9:23 pm

El darrer conte que té enganxada a la meva nena gran és un que es titula "De què fa gust la lluna?"
Fa molts anys que el vaig comprar (concretament el 2001, li vaig regalar al meu marit -xicot, llavors- un Sant Jordi, pensant ja en quan tinguessim fills... :-:)

És un d'aquests contes repetitius que tan agraden als nens on una colla d'animals es van ajudant per aconseguir atrapar a la lluna i tastar-ne un trosset... Quan era més petitona, al voltant de l'any, ja ens miràvem les imatges, que són precioses, i anomenàvem els animals que sortien, miràvem la lluna grossa i la petitona... i ara ja expliquem la història sencera!

És aquest:
de què fa gust la lluna.jpg
de què fa gust la lluna.jpg (8.62 KiB) Visualitzat 37091 cops


Un altre de molt semblat, pel fet de ser un conte repetitiu, és el de "El Cargol i l'herba de poniol", aquest:
el cargol i l'herba de poniol.bmp
el cargol i l'herba de poniol.bmp (148.29 KiB) Visualitzat 37091 cops


Tot dos treballen el fet de cooperar i ajudar-se per aconseguir un objectiu... cosa que cap als dos anys, moment de més ego dels infants, no està de més d'anar-ho treballant a través de contes...

Ara, no són de pàgines de cartró, sinó de paper normal, i per tant no són tant "per jugar" i que el nen les pugui anar passant, sobretot els més petits de 2 anys, sinó perquè els pares l'expliquin i ells puguin mirar les imatges...
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!

Torna a “Contes i llibres”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::