recomanacions - llegir conjuntament amb fills i filles

Per a socpetitons i socpetitones
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

recomanacions - llegir conjuntament amb fills i filles

EntradaAutor: ametista » dt. jul. 17, 2018 6:35 pm

obro aquest tema per poder parlar i recomanar-nos llibres per llegir amb els nostres fills i filles, i no em refereixo a llegir-los contes quan són petits sinó a llegir amb ells lectures més complexes quan són més grans, llibres que per edat potser no podrien llegir sols (perquè encara no saben llegir o perquè els seria difícil seguir la trama) o simplement perquè són divertits i volem riure una estona plegats.

a casa vam començar a fer-ho amb els llibres de la sèrie de l'Oriol Pelacanyes, justament per l'últim motiu que anomenava: són molt divertits i els nens riuen molt quan faig veus o "crido" com els protagonistes (anem llegint en veu alta per torns, normalment comencen ells... i al final sempre acabo sent jo la que llegeixo i ells escolten :content: )

per Sant Jordi el meu fill petit (8 anys) tenia molt clar que volia el llibre de "La porta dels tres panys" i també vam decidir llegir-lo junts ja que hi ha molts conceptes científics (d'astronomia, física quàntica, etc.) que era millor anar comentant sobre la marxa (i ells aprofitaven per lligar-ho amb coses que havien après a l'escola)

i ara ja ho hem fet una tradició familiar, a banda dels llibres que llegim cadascú per separat també tenim una llista de llibres per llegir junts i els vespres que podem ens hi posem tots tres, són moments xulos de poder compartir amb ells :love:

buscant informació i idees per llegir vaig trobar aquesta web, el noi parla de tot el que llegeix amb les seves filles (més petites que els meus nens) i fa moltes recomanacions: http://www.ensegundapersona.es/faq-leer ... lescentes/ d'aquí vaig treure unes quantes idees!

poso algunes recomanacions de possibles lectures conjuntes, si en teniu més les afegim!

LLIBRES

- L'al·lucinant, galàctic i piràtic vitage del pare, del Neil Gaiman (molt divertit!)
- Cuentos en verso para niños perversos, del Roald Dahl
- El misteri de l'illa de Töckland, del Joan Manuel Gisbert
- El castell ambulant, de la Diana Wynne Jones
- La història interminable, del Michael Ende
- Momo, de Michael Ende


RELECTURES DE LA NOSTRA INFÀNCIA

- El zoo d'en Pitus, del Sebastià Sorribas
- Festival al barri d'en Pitus, del Sebastià Sorribas
- Viatge al país dels Lacets, del Sebastià Sorribas
- En Jim Botó i el Lluc el Maquinista, del Michael Ende
- Matilda, del Roal Dahl
- Anna, de la Ma Lluïsa Solà


SAGUES

Oriol Pelacanyes, de l'Eva Santana
les aventures esbojarrades d'un noi d'uns 10-12 anys i la seva amiga Lis... ens fan riure molt, i quan a vegades els protagonistes fan alguna gamberrada.... em miro els nens i ells mateixos diuen "quin morro! això no es fa!" i coses així :content:
de moment hi ha 11 llibres, nosaltres ara anem pel número 7:
- L'Oriol Pelacanyes es vol fer d'or
- Prou d'excuses! Mètode Pelacanyes per fer els deures
- Operació rescat. Mètode Pelacanyes per ser un heroi
- Creuer Paradís. Mètode Pelacanyes per sobreviure a unes vacances tot inclòs
- Fora de joc!. Mètode Pelacanyes per ser un crack del futbol
- Oriol i Lis, detectius. Mètode Pelacanyes per resoldre casos complexos
- Sarau a la neu! Com convertir les vacances en un caos
- L’Oriol Pelacanyes va de colònies
- Misteri a l’hospital. Quin sidral!
- L’Oriol es fa youtuber
- Un xef estrellat

Harry Potter, de J.K. Rowling
un clàssic! de moment llegirem els tres primers i la resta conforme vagin creixent
- Harry Potter i la pedra filosofal
- Harry Potter i la cambra secreta
- Harry Potter i el pres d'Azkaban
- Harry Potter i el calze de foc
- Harry Potter i l'orde del Fènix
- Harry Potter i el misteri del Príncep
- Harry Potter i les relíquies de la Mort


LECTURES SOBRE TEMES ESPECÍFICS

- Para siempre, de la Camino García (per parlar de la mort i el dol en nens)
- Mi Edo, de la Camino García (sobre les pors)


LECTURES DE "YOUNG ADULT"
molts llibres classificats com a "young adult" es poden llegir a nens més petits sempre i quan aquests hi tinguin interès, aquí depèn una mica de cada nen o nena i del grau de maduresa que tinguin

LLIBRES

- Wonder, de R. J. Palacio
- Meravelles, de Brian Selznick
- Coraline, de Neil Gaiman
- La princesa promesa, de William Goldman
- Inkeheart, de Cornelia Funke

SAGUES

- "Harry Potter" (a partir del quart llibre)
- "Percy Jackson y los dioses del Olimpo", de Rick Riordan
- "Memoria del Aguila y del Jaguar", de l'Isabel Allende



NOVEL·LES
encara que no siguin especificament per un públic infantil algunes novel·les es poden llegir amb ells, a vegades adaptant o resumint algun part
- Contact, del Carl Sagan
- The Hobbit, de JRR Tolkien
- El senyor dels anells, de JRR Tolkien


aniré afegint llibres conforme seguim ampliant la nostra llista de pendents! :love:

i vosaltres, llegiu amb els vostres fills i filles? què recomanaríeu?
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. ago. 13, 2019 12:25 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: recomanacions - llegir conjuntament amb fills i filles

EntradaAutor: MarionCole » dc. jul. 18, 2018 9:25 pm

Hola! Jo justament estic llegint amb la meva filla de 8 anys "El zoo d'en Pitus". És l'edició que vaig llegir jo a la seva edat!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - llegir conjuntament amb fills i filles

EntradaAutor: ametista » dc. jul. 18, 2018 9:39 pm

ostres és veritat, aquest també el tinc a la llista de pendents! (i també és el meu llibre de quan era petita :love: )
i "Matilda"! ara els afegeixo!! :ok: :ok: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: recomanacions - llegir conjuntament amb fills i filles

EntradaAutor: jaruma » ds. jul. 21, 2018 6:57 am

El meu encara és petit, però em sembla molt bona idea! M'agradaria molt poder fer això d'aquí uns anys, m'ho apunto! :ok:
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: recomanacions - llegir conjuntament amb fills i filles

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. jul. 22, 2018 12:38 am

Jo estic intentant que la meva filla s'aficioni a la lectura!!! I aquest post em sembla súper interessant!! Seguiré atenta a les propostes!! I ara miraré l'enllaç que has passat ametista!

La meva ara per ara és petita i posa atenció a mitges (farà ara 3 anys), però és cert que d'un temps cap aqui corre amb els llibres amunt i avall, passa pàgines i mira els dibuixos sola... I a les nits intentem "llegir" juntes cada dia una estona.

El que sí us puc recomanar ja avui mateix són dos grups de facebook:

- Nuestra biblioteca: Rincón de lectura y escritura. (llibres per adults, gent pregunta per opinons per llibres concrets, o demanen recomanacions de títol de certa temàtica...). NO és el que demanaveu, però si hi ha algun papa/mama gran lector per aqui potser li interessa.

- La biblioteca de los peques: literatura infantil y juvenil (el mateix que el grup anterior però especialitzat en literatura infantil i juvenil, ara només el miro per sobre perquè en veia tants que m'agradaven que seria una ruina!!! A més hi ha molts autors/autores al grup amb qui a vegades pots contactar per xat i que t'enviin el seu llibre dedicat!!!!!)

Com a lectures que trobo súper interessants i que jo ja tinc reservades (i dedicades) per quan les nenes siguin més grans són: Para siempre y Mi Edo. Són d'una autora que es diu Camino García i tracten temes complicats (la mort i les pors) amb molta delicadesa. El primer, "Para siempre" em va encantar quan vaig trobar de casualitat una resenya online i en el grup el recomanen sovint quan s'ha de parlar de la mort i el dol en nens (fins i tot com a adults t'ajuda a reflexionar una mica). Potser no és el tipus de lectura que demanaves ametista, però trobo que són llibres que poden ser útils. Una reflexió del llibre "Para siempre" com a exemple:

Definició/explicació de la pena i perquè la sentim:

"Volvi a mirar aquella cosa pesada y grande que no se iba. Aunque supe que sabia como el jarabe que menos me gustaba, quise ver que tenia dentro, de que estaba hecha para que pesara tanto. Me sorprendió. Sobretodo tenia cosas buenas, muy buenas, tiernas,... pero cosas que sabía que no volverian a ocurrir con quien tanto echaba de menos. Comprendí que era normal que aquella cosa estuviera conmigo y mi pena dejó de asustarme tanto"

Aquesta part senzillament m'encanta. I l'altre llibre parla sobre com acceptar les pors, que són normals i a vegades és bo tenir-les, però a vegades cal "negociar" amb l'Edo (ho representa com un monstre). La llàstima és que de moment només hi hagi versió en castellà i no hi hagi prevista la traducció perquè l'autora s'autoedita i no pot costejar traduccions, etc.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: recomanacions - llegir conjuntament amb fills i filles

EntradaAutor: nienna » dg. jul. 22, 2018 9:39 am

M'encanta aquest post, Ametista >.-<: >.-<: >.-<:

Jo ara per ara recomanaria Momo de Michael Ende per llegir amb ells, nosaltres anem llegint el llibre i els hi agrada bastant (al gran de 10 i a la mitjana de 7).

Jomateixa, jo també sóc molt fan dels 2 grups de FB que anomenes, m'agraden molt les recomanacions i hi he descobert veritables joies >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - llegir conjuntament amb fills i filles

EntradaAutor: ametista » dg. jul. 22, 2018 5:28 pm

nienna afegeixo Momo!! :ok: :ok:

Jomateixa afegeixo tambés teves aportacions! :ok: :ok: totes són benvigudes perquè les possibilitats de lectura amb els nostres fills són taaaaan àmplies!!! :love: i evidentment poder parlar sobre temes seriosos també és molt interessant! :ok: >.-<:

ah i sobre intentar que la teva filla s'aficioni a la lectura jo penso que ho estàs fent molt bé! que els tingui a l'abast, que els pugui mirar, tocar, remenar... i que a sobre llegiu juntes >.-<: i és que la millor manera de fer-los lectors és el model que reben de nosaltres, si ens veuen llegir ells també hi tindran curiositat i si és un temps que compartim amb ells per fer-ho junts encara els agradarà més :love:

ah i m'apunto aquests grups del facebook!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Contes i llibres”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::