Donna Leon

Recomanacions, crítiques..
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Donna Leon

EntradaAutor: Anna Maria » dv. jul. 14, 2017 11:33 pm

Hola a totes/tots!

Aquesta és la primer, i espero que no l'últim, post amb el nom d'un autor/a, desenvolupat a partir de la idea de fer una llista d'autors/es.
El post on en parlem és aquest: viewtopic.php?f=178&t=53540

Donna Leon és una escriptora de novel•la negra. Aquí teniu l’enllaç a la biografia de la wikipedia:
https://ca.wikipedia.org/wiki/Donna_Leon

A continuació, passo a detallar la seva bibliografia, del llibre més antic al més nou. He posat la valoració dels llibres que he llegit, esperant les vostres valoracions.

COMMISSARIO BRUNETTI

- Mort a la Fenice

- Mort en un país estrany
Anna Maria: L’he vist a la tv

- Vestit per morir
Anna Maria: Molt bé

- Acqua alta
Anna Maria: Excel•lent

- Mort i judici

- Son profund
Anna Maria: Molt bé

- Noblesa obliga

- El peor remedio

- Contactes a les altes esferes
Anna Maria: Excel•lent

- Un mar de problemes
Anna Maria: Bé

- Malas artes
Anna Maria: L’he vist a la tv

- Justícia uniforme
Anna Maria: Excel•lent

- Proves falses
Anna Maria: Molt bé

- Sang a les pedres
Anna Maria: L’he vist a la tv

- Cristall enverinat
Anna Maria: Excel•lent

- Deixeu estar els nens

- La noia dels seus somnis
Anna Maria: Ni fu ni fa

- L'altra cara de la veritat
Anna Maria: Molt bé

- Qüestió de fe
Anna Maria: Molt bé

- Conclusions preliminars

- Carn de canó

- L'ou d'or
Anna Maria: Excel•lent

- Mort entre línies
Anna Maria: Bé

- Sang o amor
Anna Maria: Molt bé

- Les aigües de l'eterna joventut
Anna Maria: Bé

- Restes mortals
Anna Maria: Bé

- La temptació del perdó
Anna Maria: Molt bé

ALTRES

- El sabor de Venecia

- Les joies del paradís

- Sense Brunetti

*** Per acabar, posaré aquí els comentaris que s’han escrit en general de l’autora:

Anna Maria diu: Són llibres ben escrits, entenedors, fàcils de llegir pels diàlegs i pel to proper. Pel que fa a la intriga i l'emoció, a mi m'ha anat variant. Tot i que segueixo llegint cada vegada que puc els nous del Brunetti perquè "conec" els seus personatges principals i els he agafat "afecte", penso que s'ha descafeïnat una mica, i ara més que ser una novel·la negra és una novel·la policíaca; també em fa l'efecte que l'autora quasi utilitza la resolució del crim com a excusa per escriure sobre el seu desencís amb Venecia: massa turisme, la màfia, la corrupció, etc.


Abraçades,
Anna Maria
Anna Maria l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 19, 2018 1:17 pm, en total s’ha editat 6 vegades.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Donna Leon

EntradaAutor: ametista » ds. jul. 15, 2017 11:31 am

>.-<: >.-<:

que bé Anna Maria, just tinc pendent de llegir-me'ls TOTS! :content: així que ja aniré comentant!

per cert, tu els has llegit en català? és que ara he anat a descarregar-me l'últim i he vist que han posat tots els altres també en català... i aprofitant que encara he de començar, estic per tornar-me'ls a descarregar tots :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Donna Leon

EntradaAutor: Anna Maria » ds. jul. 15, 2017 10:49 pm

Bones de nou!
Primer de tot comentar que he editat la primera entrada perquè m'havia deixat els tres llibres de l'autora que no són pròpiament del comissario Brunetti.
Ametista, doncs els he llegit tots en català menys dos. Pel que fa a les traduccions en català, estan fetes totes a edicions 62 però els traductors són 2 o 3 de diferents. Jo no he vist canvi amb l'estil de traduir, sinó que hi ha llibres que m'han agradat més o menys per la trama en sí, pels personatges que hi sortien, etc. Com en totes les sèries "negres", es poden llegir per separat i barrejades, jo ho he fet fins als tres últims que he llegit (l'ou d'or, mort entre línies i sang o amor) que he llegit tot i que separades, seguin l'any de publicació. Ja se sap que els personatges principals tenen una vida paral·lela, en aquest cas la família del Brunetti, la família del Vianello (l'inspector que va amb ell sempre) i la senyorina Elettra (secretària del vice-questore que ajuda molt en els casos) i el vice-questore Patta, i penso que potser hagués estat més xulo seguir una línia de la novel·la més antiga a la més moderna.
També hi ha qui diu que ha perdut pistonada, l'autora, que els primers eren més bons, i jo he trobat de tot dels nous i dels vells, ja dic, per la trama, el tipus de delicte potser, no sé.
Jo et recomanaria doncs aquestes dues coses, que els llibres que llegeixis del brunetti siguin tots en el mateix idioma i que intentis seguir una línia de més antic a més modern.
Ara, ja et diré que jo el de deixeu estar els nens no sé si tindré ganes de llegir-lo, ja de principi em tira endarrere pel tema nens.
Abans era la meva autora preferida, amb els anys he anat canviant i de novel·la negra prefereixo al Ricciardi, que també està ambientat a Venecia. Donna Leon la trobo més policíaca, i el que m'agrada és aquest "carinyo" que he agafat als personatges habituals, la manera com parla de Venecia i com parla del menjar; aquests dos últims el motiu pel qual ha escrit els altres llibres, un de receptes i l'altre sobre Venecia. Quan vagis llegint-ne algun ja em diràs, espero que passis una bona estona llegint-los!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Donna Leon

EntradaAutor: Anna Maria » dv. ago. 18, 2017 6:49 pm

Bones,
he afegit la meva valoració als dos últims llibres que n'he llegit, i també he posat una valoració general sobre els llibres del Brunetti. Seguiré recomanant-los, però sempre deixant clar el que hi he posat.
A veure si algun dia llegeixo els que no hi ha el Comissari Brunetti.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Donna Leon

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 12, 2018 10:25 am

Bones!
He editat per afegir la novel·la d'aquest 2018, a veure que tal...
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Donna Leon

EntradaAutor: Anna Maria » dt. juny 19, 2018 1:19 pm

Bones,
doncs ja em vaig llegir La temptació del perdó. Al contrari que les dues anteriors, que eren més per moralitzar sobre les seves idees que una novel·la negra, crec que en aquesta torna a fer allò que sap, una bona novel·la negra, amb crítica social però sense passar-se. Molt bé!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Novel·les”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::