Jean M. Auel

Recomanacions, crítiques..
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Jean M. Auel

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 29, 2018 11:52 am

Aquest fil forma part de la guia d'autors.
La idea és unir en un mateix lloc totes les obres d'un escriptor o una escriptora amb les nostres valoracions i comentaris si les anem llegint.

Valoracions:
- Excel·lent
- Molt bé
- Bé
- ni fu ni fa
- dolent


:-.:·::


La Jean M. Auel és l'escriptora de la col·lecció Els Fills de la Terra, saga ambientada en la pre-història i que està formada per sis llibres:

1980 - El clan de l'ós de les cavernes
- Beikost:
- ametista: Molt bé


1982 - La vall dels cavalls
- Beikost:
- ametista: Molt bé


1985 - Els caçadors de mamuts
- ametista: Molt bé


1990 - Les planes misterioses
- ametista: Molt bé


2002 - Els refugis de pedra
- Beikost:


2011 - La terra de les coves pintades


Heu llegit aquests llibres? Què us han semblat?
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 29, 2018 9:54 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Jean M. Auel

EntradaAutor: Beikost » dl. gen. 29, 2018 8:56 pm

Hola,

Jo he llegit els dos primers i el dels refugis de pedra. Els primers són bàsicament la infantesa de la protagonista, una humana, a la tribu de neandertals que l'acull de petita, i les vicissituds que passa. El segon es un llibre on la supervivència hi és molt present, i els descobriments. Els altres dos següents relaten els seus viatges (son els que m'he saltat) i el dels refugis relaten quan la noia entra a formar part d'una tribu humana.

La meva opinió és una mica... polaritzada. Perquè per un cantó els dos primers em van encantar, els vaig devorar i em van deixar un record intens. Llavors, uns anys després vaig comprar-me el cinquè i quan el vaig intentar llegir, em costava molt. Ho vaig intentar dues vegades, i sempre em quedava a la mateixa altura, se'm feia pesat. Pot ser que fos pel temps que havia passat entre els uns i l'altre, però no eren massa anys i tampoc es que amb els primes fos una adolescent (tindria, no sé, 20-21 anys) així que jo crec que és perquè el cinquè ja no és novetat com ho són els altres dos, i no només això, sinó que la protagonista arriba a fer-se una mica insuportable: amb els dos primers són moltes pàgines d'ella sola descobrint com funciona el món (literalment, arriba a inventar un munt de coses, si els llegeixes m'entendràs), així que amb el cinquè esperes una història intensa i on la noia no sigui tan "infal·lible", i no és així, segueix sent la noia perfecta a qui succeixen totes les desgràcies però, aquesta vegada la història és més mundana (el primer, que passa en una tribu de neandertals, és un gran exercici d'imaginar com eren els nostres veïns prehistòrics i té molt de mèrit).

Protagonista a part, l'ambientació és el principial atractiu de la saga, si t'interessa mínimament l'època prehistòrica els gaudiràs.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Jean M. Auel

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 29, 2018 10:16 pm

hola Beikost! perdona que abans tenia el post "en construcció" i no ho he posat :-:) ara ja està! :ok:

gràcies per la teva explicació! >.-<: la idea d'aquest fil és que puguem anar comentant què ens sembla la lectura d'aquests llibres i també valorar-los, tu que n'has llegit tres, com els valoraries segons la llista que hi ha a la primera entrada? (excel·lent, molt bé...)

ja he posat la valoració dels que he llegit jo, coincidim amb els dos primers, que també em van agradar molt :ok: i també he llegit el tercer i el quart... a tots els he posat un Molt bé, no un Excel·lent perquè tots tenen algun "però".... bàsicament coincideixo amb tu que l'Ayla, la protagonista, és massa perfecta... vaig llegir en una entrevista a l'autora que havia volgut representar la humanitat amb el seu personatge (pels descobriments que va fent per exemple) però clar, havent-hi més personatges trobo que no li costava res repartir una mica els mèrits, no? perquè al final fa rabieta i tot, la nena!
i sobre els altres llibres, al tercer viuen durant força temps amb la tribu dels Mamutois... (pràcticament tot el llibre) el "però" d'aquest llibre ve pels girs romàntics i de gelosies que hi ha, que en algun moment em sobraven i tot.... (no especificaré més per no fer spoilers) però en general està bé també, veus com vivien, com s'organitzaven, els rituals que feien...
i el quart és el viatge pròpiament dit, travessen gairebé tota Europa! i la veritat, al principi se'm va fer moooolt pesat! però molt, eh? moltes descripcions, no passava res, tot molt lent..... buf..... però a partir de cert moment ja comencen a passar coses, coneixen a molta gent pel camí, de diferents cultures i amb maneres de viure molt variades, i viuen alguna aventura que evidentment no puc explicar! em va acabar enganxant, vaja!

el que es fa pesat també és que a cada llibre repeteix moltes coses, suposo que per si algú llegeix un llibre sol sense seguir la saga es pugui situar... però és un pal! com si els llibres no fossin prou totxo a sobre vinga parrafades de coses que ja saps! :ufs:
(però bé... t'ho saltes i ja està :content: )

i bé, ara em toca llegir el cinquè i ja estic mentalitzada que em costarà entrar a la història com em va passar amb el quart :-o00m i ara llegint el teu comentari encara més! però no tinc pressa, tot i que espero llegir-me'l dins d'aquest any : lasito :
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Novel·les”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::