llet de soja

Teòricament poden menjar de tot.

milluna
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 10:04 am

Re: llet de soja

EntradaAutor: milluna » dt. jul. 06, 2010 8:53 pm

La Gemma ha fet intolerància a lactosa, i també en pren de soja, d'arròs, d'avena, i té 12 mesos.
Iogurs de soja, i jo ben contenta, perquè soc antilactics,no són gaire bons.
iuia
:: zebra
Entrades: 1633
Membre des de: dt. feb. 17, 2009 12:42 pm

EntradaAutor: iuia » dc. jul. 07, 2010 9:45 pm

milluna em podries explicar com ha estat això que la teva filla hagi fet intolerància a la lactosa? És que jo sospito que un dels meus fills pot passar-li pq veig que la llet que pren no li senta bé i la vomita i en canvi la sense lactosa, la pren perfectament i sense problemes. És algun problema que pot sortir amb el temps? Jo creia que era un problema que sortia ja d'entrada. Perdona la meva ignorància però m'agradaria saber quelcom al respecte.
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

El nostre post per si voleu saber-ne més:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=12672
milluna

EntradaAutor: milluna » dj. jul. 08, 2010 8:01 am

Des de fa uns dos mesos, quan li donavem el bibi de resopó, a mitja nit vomitava i tenia diarrees. Fins i tot la nena rebutjava el bibi quan sempre li havia agradat. Vam anar al pediatra, i al final va ser intolerància a la lactosa. Li hem deixat de donar llet de vaca, iogurs de vaca, etc. i ara està millor. En part, mirar, jo soc antilàctics. Fes la prova a veure què tal, i ves al pediatra. z2:-) Ja em diràs
iuia
Entrades: 1633
Membre des de: dt. feb. 17, 2009 12:42 pm

EntradaAutor: iuia » dj. jul. 08, 2010 3:08 pm

Moltes gràcies per la teva aclaració milluna i pel teu privat. Li comentaré a la pediatra a veure què em diu però no sé si serà l acasualitat o què però des que no pren lactosa està molt milloe en tot.
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

El nostre post per si voleu saber-ne més:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=12672
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dt. jul. 27, 2010 5:32 pm

Bona tarda noies.
L’Omar no suporta la llet de vaca, i de seguida vaig pensar en la de soja.
Li’n vaig començar a donar a l’any aproximadament i li encanta.

Però ara li’n dono d’avena i algun dia de soja. El motiu és per que a mi em van detectar hipotiroïdisme i en el prospecte de les pastilles que em van receptar hi posava que no podia prendre aliments amb soja. Arrel d’això vaig buscar informació i sembla que porta uns anti-nutrients que dificulten l’absorció d’alguns minerals. Això passa amb la soja crua, però aquests anti-nutrients es poden desactivar mitjançant un procés tèrmic o de fermentació.
El que desconec és si la soja que porta la llet està tractada tèrmicament o no.
També vaig llegir que actualment s’ha posat molt de moda la soja, per que hi ha molta producció transgènica i hi ha molts interessos darrere per vendre-la......

?-) ?-) :-:) :-:)
milluna

EntradaAutor: milluna » dc. jul. 28, 2010 9:56 pm

Heu de mirar bé quina soja compreu, perquè la majoria és transgènica, i potser li feu més mal que bé.
Jo de llet de soja intento donar-li poqueta. Li combino i li dono més d'avena, d'arròs, d'espelta, de malta,...
en iogurs no he trobat cap altre que no sigui de soja, o sigui que no tinc més remei.

La llet li dono pel matí, amb els cereals, que a vegades li dono d'herboristeria, que hi ha que porten sésam, algues, etc (no és nota en el sabor i s'ho menja la mar de bé, i porta molt mineral i calci) especials per a nens a partir de 4-6 mesos. Per acostumar-la, li barrejava amb els cereals normals que comprava de farmàcia.
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

EntradaAutor: noviachuky » dj. set. 23, 2010 9:08 pm

Fa cosa d'un mes que jo també prenc beguda de soja, tinc fogots desde que vaig parir i me la van recomanar, també ho faig una mica per cuidar l'alimentació, pel que diuen de les proteines animals i les vegetals. Ara ja m'agrada i tot! Els iogurs els menjo de la marca Savia i la beguda de soja de Savia o la Gerble també m'agrada força.
També volia que el Jan en prengués a partir dels 18 mesos però si dieu que hi han minerals que no s'absorveixen bé m'ho hauré de mirar.
La setmana que ve ho comentaré al pediatre que tenim revisió.
De totes maneres quina beguda de soja doncs hauriem de veure pq no fos transgenica????

Merci!
Imatge

Imatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. set. 23, 2010 10:28 pm

Hola
perquè no sigui transgènica podeu comprar beguda de soja ecològica (en herbolaris i semblants) tot i que llavors el preu puja. També la ALPRO, tot i que no és ecològica, especifica que és soja no-OMG...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dv. set. 24, 2010 11:23 am

En els supers també n'hi ha de vegades. Sols s'ha de mirar que sigui d'agricultura ecològica.
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. set. 24, 2010 11:29 am

entrerius ha escrit:En els supers també n'hi ha de vegades. Sols s'ha de mirar que sigui d'agricultura ecològica.

sí, no ha quedat clar en el meu missatge però volia dir que la ALPRO la venen als supermercats i per 1 euro 30 aprox. En alguns supers en tenen de Gerblé, que diria que és ecològica.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
noviachuky

EntradaAutor: noviachuky » dc. set. 29, 2010 11:39 am

Hola nenes!

Doncs ahir a la revisió pediatril ens va dir que cap problema amb donar-li beguda de soja al Jan, de fet com té cagarrines, ahir ja n'hi vaig donar, no en va voler pq està xunguillo pero més cap al tard es va veure la beguda de soja sola i tant content. Aquest matí tampoc ha volgut esmorzar, pero bueno tampoc passa res amb les reserves que té... jejeje

De totes maneres li seguiré donant caserios i iogurs normals, i que prengui el sol que va molt bé.

Petons nines! :***: :***: :***:
Imatge

Imatge
nini8852
:: cèrvol
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

EntradaAutor: nini8852 » dc. set. 29, 2010 3:40 pm

Jo fa temps que bec la Yosoy, la fan a Viladrau i no porta transgènics. Al Bon Preu i al Mercadona la tenen.
També he probat la d'ametlles i la d'avena, però no m'han agradat, al igual perquè m'he acostumat a la de soja.
A la meva filla, al bibi d'esmorzar li poso 200 de llet de vaca i 50 de soja, i vull mirar d'anar pujant la soja. No li pot fer mal no?

Salut!!
Imatge
nini8852

EntradaAutor: nini8852 » dc. set. 29, 2010 3:54 pm

nini8852 ha escrit:Jo fa temps que bec la Yosoy, la fan a Viladrau i no porta transgènics. Al Bon Preu i al Mercadona la tenen.
També he probat la d'ametlles i la d'avena, però no m'han agradat, al igual perquè m'he acostumat a la de soja.
A la meva filla, al bibi d'esmorzar li poso 200 de llet de vaca i 50 de soja, i vull mirar d'anar pujant la soja. No li pot fer mal no?

Salut!!

Ara estava mirant per internet soja-nens i m'estic espantant, doncs llegeixo que donar llet de soja d emanera continuada auna nena els pot provocar una regla abans d'hora, ja que porta molts estrógens.....
I que prendrent repetitivament (cada dia m'en bec un got) també pot ser dolent... Ja que no s'assimila bé no sé què....
Ara si que no sé què fer.....
Imatge
GLG
:: pantera
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

EntradaAutor: GLG » dc. set. 29, 2010 7:54 pm

Nosaltres hem estat uns dies a casa de mon germà a Suïssa. Ells prenen poca llet de vaca i molta de soja, arros, ametlles...

Jo no les coneixia, i vam provar una d'arròs amb ametlles que era bonísima. Té un gust semblant a l'horxata. A més, ells tot ho compren biològic i n'estan molt contents. Miraré si per aquí ho trobo.

Si algú li sona on ho puc comprar...
noviachuky

EntradaAutor: noviachuky » dj. set. 30, 2010 8:41 am

nini8852 quan vaig dir-li al pediatre si podia donar beguda de soja al Jan em va dir si sense cap dubte pero ja em va advertir que "algú" o per internet es podrien posar les mans al cap per donar-li'n. De totes formes ell em va dir que cap problema.
Segons tinc entés el que potser no s'absorveix igual és el calci, és important que mengin iogurs normals, formatge... i que prenguin el sol :***: :***: :***:

Personalment crec que internet és massa savi, i hem de fer el que nosaltres creiem convenient. També pots alternar la llet de vaca i la beguda de soja, arrós, avena... etc.

Petons :-()-) :-()-)
Imatge

Imatge
nini8852

EntradaAutor: nini8852 » dj. set. 30, 2010 12:29 pm

noviachuky ha escrit:nini8852 quan vaig dir-li al pediatre si podia donar beguda de soja al Jan em va dir si sense cap dubte pero ja em va advertir que "algú" o per internet es podrien posar les mans al cap per donar-li'n. De totes formes ell em va dir que cap problema.
Segons tinc entés el que potser no s'absorveix igual és el calci, és important que mengin iogurs normals, formatge... i que prenguin el sol :***: :***: :***:

Personalment crec que internet és massa savi, i hem de fer el que nosaltres creiem convenient. També pots alternar la llet de vaca i la beguda de soja, arrós, avena... etc.

Petons :-()-) :-()-)

Si, ja sé que internet no és el lloc adient per informar-se, però quan he llegit que massa consum pot ser dolent per les nenes, doncs m'he 'acollonit'. De fet n'hi donava poca, però la intenció era canviar-li completament.
El teu Jan és un nen i per això potser et va dir cap problema.... aisss hauré de trucar a la pediatra, però em fa pal trucar-la només per això.
Jo vaig probar la llet d'ametlles i la vaig trobar molt dolça i la d'avena i a part de dolça, un pèl amarga, a part que les dues porten sucre i d'altres coses afegides.... De formatge, yogurts, etc... ja n'hi dono.
Casumdena, em sembla que seguiré amb la de vaca i ja està jeje

Moltes gràcies!! :-()-)
Imatge
noviachuky

EntradaAutor: noviachuky » dj. set. 30, 2010 1:52 pm

nini això és com tot, un consum excessiu de carn tampoc és bona, o beure massa coca-cola... ja m'entens.
jo de tu li demanaria a la pediatra i cap problema, ja veuras...

petons
Imatge

Imatge
nini8852

EntradaAutor: nini8852 » dj. set. 30, 2010 2:29 pm

noviachuky ha escrit:nini això és com tot, un consum excessiu de carn tampoc és bona, o beure massa coca-cola... ja m'entens.
jo de tu li demanaria a la pediatra i cap problema, ja veuras...

petons

Gràcies maca!!!

Mireu què he trobat
http://www.lechesvegetales.com/secciones/soyabella.html
Per si algú ho té o si li enteressa.

Salut!
Imatge
Tara
Entrades: 1327
Membre des de: dv. feb. 27, 2009 10:32 am

EntradaAutor: Tara » ds. gen. 29, 2011 2:24 pm

Hola,noies!

Al meu peque ( 2,5 anys ) sempre li he donat llet de vaca des de l´any ( fins llavors només llet de la mama),però des d´un encostipat que li vaig substituir la llet del biberó nocturn per llet de soja pel tema de la mucositat,que ja li faig sempre amb llet de soja ja que li va agradar.Més que res ho faig per diversificar la dieta,ja que al matí ja es pren un got de llet,i per dinar un iogurt o petit suis.
GLG
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

EntradaAutor: GLG » ds. gen. 29, 2011 3:05 pm

Jo penso que el millor és anar convinant-les. A la meva, si té mal de panxa o "acetona" o diarrees, li dono la de soja, i quan va millorant començo amb iogurts de llet de vaca i al final li torno a donar llet de vaca.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::