Menus amb 12 mesos?

Teòricament poden menjar de tot.

san
:: tigre
Entrades: 729
Membre des de: dc. ago. 06, 2008 4:22 am
Ubicació: osona

Menus amb 12 mesos?

EntradaAutor: san » dj. abr. 08, 2010 6:49 pm

Hola mamis!! Volia sapiguer q els hi doneu per menjar las peques l'erik ja te un anyet, i ja fa sopar, verdures i peix encara tot triturat, tot i que semola i pa amb tomaquet i pernil dolç ja ha menjat.
Volia sapiguer sivteniu un planing de menus semanal , com tipus la guarderia, es que hem fa lasensacio que repetim.
tB JA VA COMENÇARVAMB LA CLAra hara hem de començar amb l'ou sencer.
T.b ens hadic de començar amb llet sencera, q en penseu d'aixo, es que no si si fer'ho o seguir am la 2 fins que s'acabi els que tinc i continuar amb la 3.

Moltes gracies, a veure si hem doneu alguna solucio als meus mals de caps.moltes gracies.
Imatge

Imatge
monipal
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dc. nov. 12, 2008 1:46 pm

Re: Menus amb 12 mesos?

EntradaAutor: monipal » dj. abr. 08, 2010 8:37 pm

A mi també m'interessa el tema, ja que només li faig farinetes i sopa.
Pil'ar
:: rateta
:: rateta
Entrades: 150
Membre des de: dl. ago. 04, 2008 12:47 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Pil'ar » dj. abr. 08, 2010 10:44 pm

Hola!!
Jo vaig trobar això per internet perquè em preocupava molt seguir una dieta equilibrada, a veure si t'ajuda. I el tema de la llet jo li dono de continuació 2, recomanat per la pediatre i ja té 18 mesos, em va dir que la llet de continuació 3 és una mica per treure els calers .
Ho sento tinc els menus en PDF i no sé com fer-ho, si vols m'escrius un privi i t'ho reenvio.
Siauuu
Sócfeliç.cat
san

EntradaAutor: san » dv. abr. 09, 2010 3:52 am

t'enviu un privi!!!gracies pilar
Imatge

Imatge
Mtuki
:: zebra
Entrades: 1189
Membre des de: dl. jul. 28, 2008 3:04 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Mtuki » dv. abr. 09, 2010 7:43 am

Hola Pilar,
Jo també t'envio un privi, perquè m'interessa molt aquest tema...
Petons!
monipal
Entrades: 149
Membre des de: dc. nov. 12, 2008 1:46 pm

EntradaAutor: monipal » dv. abr. 09, 2010 8:22 am

Jo també m'apunto als privis. I mil gràcies
enadeu
Entrades: 122
Membre des de: dc. gen. 14, 2009 3:30 pm

EntradaAutor: enadeu » dv. abr. 09, 2010 8:28 am

Jo també t'envio un privat.
Gràcies
Imatge
Imatge
Layona
Entrades: 1889
Membre des de: dv. gen. 18, 2008 11:05 am

EntradaAutor: Layona » dv. abr. 09, 2010 10:43 am

Ostres! jo tb estic interesada! t´envio privi
montsant
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dv. abr. 10, 2009 12:16 pm

EntradaAutor: montsant » dv. abr. 09, 2010 10:51 am

Hola San! Doncs mira, jo el meu fill gran com menjava molt bé i mastegava a consciència quan va tenir l'any ja vam fer "menú únic" que vol dir que menjava el mateix que feia per nosatlres i si lo nostre era especiat o picant o tenia alguna cosa que encara no podia menjar doncs li feia verduretes a la planxa amb l'oli posat en cru i pollastre a la planxa o peix a la planxa. Però vamos, tema macarrons, verdures, estofats, peix... menjava tot igual que nosaltres.
Però cada nen és un món, perquè per exemple ara el meu fill petit, a punt de fer l'any no li agrada tant això dels trossets i poc a poc anem introduint amb coses que li agradin com espaguetis talladets, macarrons, croquetes, etc. Però faig gairebé el mateix que feia amb el gran però tallant-li més petit.
Pel que fa a la llet, el meu només pren llet materna però ja menja iogurts naturals dels nostres, així que suposo que amb la llet tampoc tindrà cap problema.

Espero que us vagi molt bé aquesta aventura del menjar de nens grans :ok:
Imatge

Imatge
san

EntradaAutor: san » dv. abr. 09, 2010 9:31 pm

Moltes gracies montsant ho anire provant! merci
Imatge

Imatge
nini8852
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

EntradaAutor: nini8852 » dl. abr. 12, 2010 11:56 am

Hola!

Referent a la llet, a mi la pediatra em va dir que a partir de l'any ja li podia donar llet sencera. El que vaig fer va ser començar amb la llet sencera només els matins, potser durant una setmaneta, i a la que vaig veure que no li sentava malament, ja vaig fer també el de la nit.

En quant als menjars, no ho recordo gaire què menjava a l'any, però potser ja vaig començar a alternar les papilles amb pa amb tomàquet i pernil dolç, truites, sopetes, peix esmicolat, verduretes bullides, alguns macarrons, alguna croqueta.... però a poc a poc per anar acostumant l'estomac.
El que sempre he vigilat és no donar-li per dinar i per sopar carn, o si berenava iogurt, les postres que fossin fruita, etc.... mirar d'equilibrar els ingredients dels àpats.

Salut!
Imatge
Mtuki
Entrades: 1189
Membre des de: dl. jul. 28, 2008 3:04 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Mtuki » dl. abr. 12, 2010 12:19 pm

Moltes gràcies noies!
san

EntradaAutor: san » dt. abr. 13, 2010 11:05 am

Moltes gracies,tb a la pilar que molt be el que hem vas enviar per correo,moltes gracies
Imatge

Imatge
africabcn36
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 85
Membre des de: dl. març 30, 2009 10:58 pm

EntradaAutor: africabcn36 » dc. abr. 28, 2010 8:27 pm

Hola Pilar,

jo també necesito que em passesis els menus aquest que dius, estic una micapreocupada. Et paso un privi. Moltes gracies!!
Imatge

ImatgeImatge
nunus
Entrades: 1563
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

EntradaAutor: nunus » dc. abr. 28, 2010 8:31 pm

Hola, Pil'ar!

Si no et fa res, t'envio un privi per si m'ho pots enviar a mi també, que m'aniria molt bé ara que el Guillem ja té l'anyet.
Gràcies, guapa!
Imatge
Imatge
Montsitos
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dj. des. 18, 2008 3:34 pm

EntradaAutor: Montsitos » dj. ago. 26, 2010 3:29 pm

Pilar, ja sé que vaig tard, però a veure si em pots passar els menús aquestos que parleu, si encara els tens. T'envio un privat.
Merci
Imatge
nius
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dl. ago. 30, 2010 12:13 am

Nosaltres li donem el que mengem nosaltres (no acostumem a menjar ni picant, ni fort, ni res, tot bastant "mediterrani"): verdures, cremes, carns, peixos (de moment li donem peix blanc només), llegums, pa amb tomàquets i embotit, sopes de caldo, etc. Ho cuinem sense sal i si nosaltres ho trobem soso, n'hi posem després.

El que encara no hem començat a donar és l'ou.
Imatge

Imatge
Montsitos

EntradaAutor: Montsitos » dl. ago. 30, 2010 8:34 am

Hola Nius!!
Nosaltres ens hem de "centrar" una mica amb el tema. Demà ja començarem a dinar a casa perquè així podrem menjar tots el mateix i a la mateixa hora. ara dina amb les àvies i encara triturats (x anar més ràpid). Total que ens posarem a cuinar i a dinar tots alhora.
La carn com li fas? A la planxa o estofadeta? és que ell només té 2 dentetes i el que fa amb la carn és xuclar-la i llavors la treu. Bé, poc a poc.
i, si no menja gaire xq es cansa aviat de "mostegar" li ofereixes triturat x a que el dinar sigui més complert o ho deixeu tal cual?
Imatge
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dl. ago. 30, 2010 2:11 pm

Hola MONSITOS!

Aquests dies nosaltres també ens estem centrant, que entre les vacances, l'aniversari, el bon temps, ha estat una mica xauxa! T'explico com ho fem nosaltres: el Pol està acostumat a menjar sencer i trossets des de fa mesos, ja, no ha volgut mai triturat.

Li dono el menjar sencer, i ell va mastegant (o fa que mastega, perquè no té queixals, i te 8 dentetes, però tampoc estan sortides del tot). La carn, li faig a la planxa, però estofada com tu dius, queda més tendra i toveta, ho podries provar així. Per exemple ahir li vaig fer filet, i es va menjar tot el que li vam donar.

Suposo que el Pau ha d'anar fent-se a la textura sòlida, podries probar de fer-li les coses aixafades. Ja no és triturat, i tampoc és sencer. La verdura (amb peix i ou si n'hi doneu, i la carn esmicolada), l'arròs, les llegums, i fer-li carn i coses més dures a trossets minis minis. La fruita també va molt bé, perquè més que mossegar-la, es desfà a la boca (plàtan, pera, síndria, meló, préssec, pruna, etc... la poma és la que trobo que costa més d'empassar a trossets petits, és com més dura). Macarrons tallats molt petitons, o fins i tot aixafats amb la forquilla. De tot el que aneu menjant a casa, doncs preparar-li una miqueta `per ell, ja sigui a trossos, aixafat, etc.

El Pol encara pren pit, i això ens serveix de marge: si no en vol més, o de fet, no menja gairebé res, no el forcem. Fa pit quan vol, i això ens dóna tranquil·litat. Crec recordar que vosaltres ja no feu pit, oi? Aleshores podries començar donant-li lo sencer, i si pateixes que no hagi menjat gaire, oferir-li una miqueta de puré (però tampoc massa). Però comen+çant pel sòlid. L'estómac d'un nen és super petit, hem de tenir present això.

Sobretot sobretot, moooooooooolta molta molta paciència. :ok:
Imatge

Imatge
Montsitos

EntradaAutor: Montsitos » dl. ago. 30, 2010 2:32 pm

No Nius, el Pau va deixar de mamar als 8,5 mesos.
Clar, amb els purés es menja la ració de verdures + carn o peix que quan li ofereixo sencer no en menja ni una quarta part. De fruita el mateix. Demà anem al pediatra i a veure què ens recomana, si llavors oferir-li més menjar o considera que ja en té suficient. També em costarà reeducar al meu marit i a les àvies de la criatura que consideren que així no menja prou. Però és que els peques ara ja no creixen tant i no necessiten menjar el mateix que temps atràs. Bé, una etapa més a superar!
Em va molt bé saber què feu les altres famílies per tenir més o menys una idea i poder així adaptar-ho a les necessitats del peque. Osigui que MOLTES GRACIES!! :-()-)
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: