Menus amb 12 mesos?

Teòricament poden menjar de tot.

nius
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

Re: Menus amb 12 mesos?

EntradaAutor: nius » dl. ago. 30, 2010 2:56 pm

aquesta època és completament passatgera, un impàs. Ja veuràs com d'aquí RES, ni te n'adonaràs i ell estarà menjant com un nen gran!
I si, això de reeducar a les famílies a vegades és molt més complicat. També molta paciència (i persistència!).
Imatge

Imatge
minerva.77
:: zebra
Entrades: 1337
Membre des de: dg. maig 18, 2008 3:51 pm
Ubicació: En la piña debajo del mar

EntradaAutor: minerva.77 » dv. set. 24, 2010 2:21 pm

Em podeu passar els menus pels bebés d´un any?
Es que no tinc idees per fer li de dinar i sopar a la mini.
Merci
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
JOBAAL
:: pantera
:: pantera
Entrades: 859
Membre des de: dl. abr. 06, 2009 10:07 pm
Ubicació: a casa!

EntradaAutor: JOBAAL » ds. set. 25, 2010 6:50 pm

Aqui us penjo una guia de Recomanacions Alimentàries de 0 a 3 anys de la Generalitat a on hi surten menús per a cada etapa :ok:
Està comprimit pk l'arxiu és bastant gros.
Jo m'imprimeixo la pàgina amb el "planning" mensual i la penjo a la nevera :ok: :ok:
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge

Imatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5336
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dv. des. 17, 2010 8:49 am

Hola noies!
Ens han donat les pautes d'alimentació a partir de l'any i hem de començar a introduïr nous aliments. Fins ara, teniem aquest planning:

8:30 - 9:00h Bibe de llet
12:00h puré de verdures amb carn o peix + iogurt
15:30 - 16:00h Puré de fruites
18:30 - 19:00h bibe de llet
21:30h puré de verdures amb carn o peix o brou amb sèmola + bibe o només bibe (si a aquestes hores té ja molta son no té paciència per la cullera i només vol el bibe)

A l'anterior revisió ja ens van dir que havíem d'instaurar els sopars, però com ja dic, moltes nits només vol bibe perquè ja no s'aguanta. Havia pensat a avançar-li el sopar, però com a les 18:30 o 19h té gana i li dono un bibe, si li avanço no menjaria quasi res.
Com ho feu o heu fet vosaltres? què em recomaneu? Què els hi doneu vosaltres per berenar? Ara, ja ens han dit que podem introduïr l'embotit, però no sé si substituir el bibe de la tarda per un trosset de pa amb pernil dolç. Els bibes se'ls pren de 180ml, així que em fa por treure-li i que no arribi al mínim de llet.

Ainsss, quin embolic porto! a veure si em podeu donar un cop de mà.

Gràcies.
cosita
:: formigueta
Entrades: 87
Membre des de: dj. abr. 22, 2010 7:27 pm
Ubicació: Cambrils

EntradaAutor: cosita » dg. gen. 09, 2011 7:40 pm

hola noies.. jo també pateixo una miqueta.. la meva filla farà un any la setmana que ve, i només sopa un bibe de 270 ml amb cereals. vaig probar de donar-li verdura i va tenir un disgust que em va fer tanta llàstima que no ho he tornat a probar. la pediatra ens va dir que podia sopar verdura o sopa... però com que ja es queda tipa, suposo que ja s'alimenta prou no? Ara fa:
- 270 ml llet + cereals per esmorzar
- puré amb carn/peix + verdures + petit suisse
- fruita triturada amb alguna galeta
- 270 ml llet + cereals per sopar
Takita

EntradaAutor: Takita » dl. gen. 10, 2011 4:03 pm

Cosita, a nosaltres ens van dir a la revisió dels 9 mesos que havíem de començar a substituir el bibe del sopar per brou o puré de verdures o puré de verdures amb carn o peix. Ara que ja ha fet l'any també li dono algun dia una truiteta. El que pots fer és donar-li brou o puré i, si no se l'acaba, donar-li després un bibe, fins que s'acostumi.
cosita
Entrades: 87
Membre des de: dj. abr. 22, 2010 7:27 pm
Ubicació: Cambrils

EntradaAutor: cosita » dl. gen. 10, 2011 9:17 pm

takita, a mi també m'ho van dir... però una cosa és el que diuen i l'altre el que podem fer!!!
avui li he provat de donar pa amb tomàquet i pernil i s'ho ha menjat!! (bé, una miqueteta de res, però per ser el primer dia...). Ja vaig provar de donar-li fa un temps però va passar del tema com una campiona. avui sembla que li ha fet més gràcia. no sé, a veure com anem. demà provaré una altra cosa...
gràcies guapa!
Takita

EntradaAutor: Takita » dl. gen. 10, 2011 11:20 pm

Cosita, de mica en mica. Nosaltres, portem uns dies amb pa amb tomàquet i pernil dolç, dindi o formatget per berenar; els dos primers dies només en menjava una miqueta de res i després li feia bibe, i el tercer dia, es va cruspir la llesca de pa sencera, quasi tot un suc i només va deixar una mica de pernil. S'acostumarà ràpid, ja veuràs. El problema que nosaltres tenim és que molts dies arriba al vespre amb tanta son (fa una mini-migdiada i prou), que no té paciència per la cullera, però els berenars els comencem a portar força bé.
Takita

EntradaAutor: Takita » dg. març 13, 2011 6:50 pm

Noies,
He trobat un planning de menus per dinars (també serveixen per sopars) i berenars. Tot i ser molt simples, m'estan ajudant força per anar variant. Us el deixo per si us pot ser útil.

Dilluns

Dinar: Brou de peix amb arròs / Lluç amb verdures / fruita del temps
Berenar: Iogurt

Dimarts

Dinar: Puré de verdures / Hamburguesa de vedella / Iogurt
Berenar: Farinetes de fruita o Pa amb tomàquet i pernil dolç

Dimecres

Dinar: Sèmola de blat / Pit de pollastre a la planxa / Fruita del temps
Berenar: Iogurt amb galetes

Dijous

Dinar: Puré de verdures / Llenguado a la planxa / Fruita del temps
Berenar: Flam amb galetes

Divendres

Dinar: Brou de pollastre i verdures amb pasta petita / Carn de xai a la planxa /Iogurt
Berenar: Farinetes de fruita o Pa amb tomàquet i formatge

Per completar el menú, el que jo faig dissabte o diumenge és puré de llenties o cigrons amb verduretes i l'altre dia, truita a la francesa.
oriom
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 8:36 pm

EntradaAutor: oriom » dj. jul. 14, 2011 1:25 pm

De veritat que ajuda molt poder compartir què menja i què no menja el nostre fill!!!

Un consell que un cop em van donar: intenteu no substituir la fruita de berenar pel pa amb tomàquet, si voleu que continui menjant fruita, ja que després us dirà que us la mengeu vosaltres, je,je... jo no li dono i amb quasi 14 mesos encara es menja força bé la fruita, no he provat de donar-li res més!!

Gràcies,
Imatge
Martineta26
Entrades: 1067
Membre des de: dc. març 03, 2010 10:55 am

EntradaAutor: Martineta26 » dj. ago. 18, 2011 9:55 pm

Jo a les tardes sempre li dono fruita, això si ja sencera perquè triturada fa temps que diu que no, i li encanta la fruita! El pa amb tomàquet li hem donat a vegades per sopar i també se'l menja bé.
Nosaltres el problema el tenim ara per dinar, no sé si és aquesta calor o és que li fa mal la boca però portem uns dies fatal! i mira que sempre ha set de menjar molt i està gran per la seva edat, per això no el forço gaire i el deixo que mengi el que tingui ganes. Sort que la fruita i la llet no diu que no!
És tot un món això de donar de menjar als petits!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: