marisc

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
akane2008
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dj. feb. 21, 2008 9:36 am

marisc

EntradaAutor: akane2008 » dj. set. 30, 2010 2:24 pm

Ahir vam anar a un wok xino i la nena que té 2 anys va voler menjar gambes a la planxa i resulta que li van agradar però crec que la pediatra em va dir que encara no. Només li vaig donar una i amb por
vosaltres li doneu??
amb el peix blau tb em van dir que fins els 3 no però resulta que li agrada molt la tonyina de llauna...
El meu blog de cuina i trucs

cocinayrecetas.hola.com/detectivedecuchara
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: marisc

EntradaAutor: neuetes » dj. set. 30, 2010 2:33 pm

Això ja saps que va a gustos del pediatra. A mi em van dir que a partir dels 18 mesos ja li podia donar marisc (sense abusar!!). Però jo per precaució no li vaig donar per primer cop fins quan ja passava 15 dies del seu segon aniversari, a la boda del meu germà. Que per cert, no li va agradar gens ni mica ni no ha millorat la cosa amb el temps. A mi millor, perque no tenim costum de comprant.
Si veus que no li ha fet reacció amb grans (que ja ho sabries a les poques hores que s'hagués menjat la gamba) al ser tant poqueta cosa, no crec que li passi res. A part, tampoc és questió que li donis cada dia una mariscada, :-D però per provar de tant en tant, no crec que li passi res.
Tot i així comenta-li al teu pediatra. :ok: :ok:

Per cert, també em van dir el mateix del peix blau: a partir dels 18 mesos. I renoi com se fot la tonyina o les sardines!!!!
GLG
:: pantera
:: pantera
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

Re: marisc

EntradaAutor: GLG » dj. set. 30, 2010 8:47 pm

A mi el pediatra, a la revisió dels 2 anys em va dir que podia menjar de TOT, com nosaltres. No crec que li facin mal les gambes a la planxa, hi ha coses pitjors en el món dels mariscos.

A mi no m'agrada gaire el marisc, per que produeix àcid úric, i jo me l'haig de controlar, per això no se m'ha acudit donar-li mai. Suposo que per Nadal que a casa sempre en fan, les acabarà tastant.

I de la tonyina de llauna cap problema (si no abuses, és clar!). El pediatra em va dir que li poses amb la verdura si volia. El que passa és que la meva no li agrada gents.

Molta gent m'ha comentat que han de tastar i menjar el màxim de coses diferents abans del 3 anys, per a que s'acostumin als sabors diversos.
Avatar de l’usuari
vacomva
:: poltre
:: poltre
Entrades: 637
Membre des de: dt. feb. 13, 2007 8:14 am
Ubicació: Clot, Barcelona

Re: marisc

EntradaAutor: vacomva » dv. oct. 01, 2010 12:59 pm

La Irene es menja l'arròs amb llamàntol i els escamarlans amb un desfici..... i des que tenia menys de 2 anys, t'ho ben asseguro!!!!
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
akane2008
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dj. feb. 21, 2008 9:36 am

Re: marisc

EntradaAutor: akane2008 » dl. oct. 04, 2010 9:33 am

Gràcies noies! la veritat és que nosaltres tampoc mengem gaire gambes però ´tenia aquest dubte perquè resulta que a la nena li agraden. i de tant en tant també faig crestes de tonyina amb un sofregitdet de verduretes al forn que li agrada molt.
El meu blog de cuina i trucs

cocinayrecetas.hola.com/detectivedecuchara
Avatar de l’usuari
pitita
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 576
Membre des de: dt. set. 18, 2007 11:22 am
Ubicació: Girona

Re: marisc

EntradaAutor: pitita » dl. oct. 04, 2010 10:38 am

La nostra pediatra també ens va dir que a partir dels 2 anys ja poden menjar com nosaltres. I nosaltres, de fet, també ho hem provat... No li agrada massa, però va provant cosetes.
Imatge

Imatge
GLG
:: pantera
:: pantera
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

Re: marisc

EntradaAutor: GLG » dl. oct. 04, 2010 7:29 pm

Ves per on! Dissabte vam anar amb mons pares a fer un arròs a Vilanova i la Geltrú. Li vaig donar un tros de gamba a la nena i quan se'l va posar a la boca va fer una cara de fàstic! Se'l va empassar però quan li vaig oferir més em va dir "no, no agrada", en canvi es va passar una bona estona llepant i mossegant un tros de llimona... En fi!
Avatar de l’usuari
akane2008
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dj. feb. 21, 2008 9:36 am

Re: marisc

EntradaAutor: akane2008 » dt. oct. 05, 2010 9:32 am

llimona???? jajaja q heavy!!
El meu blog de cuina i trucs

cocinayrecetas.hola.com/detectivedecuchara
Avatar de l’usuari
tombarella
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

Re: marisc

EntradaAutor: tombarella » dc. oct. 06, 2010 11:46 pm

GLG, sí que la tens ben ensenyada! Dius que es va empassar la gamba malgrat no agradar-li... La meva filla, tot i que menja de tot i a gust, si hi ha alguna cosa que no li fa el pes, t'asseguro que cap endins no va, precisament... :-D :-D :-D
Imatge Imatge

||*||
GLG
:: pantera
:: pantera
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

Re: marisc

EntradaAutor: GLG » dj. oct. 07, 2010 8:00 am

Tombarella, generalment va amb molta ansietat, tot ho vol provar i tot cap a dins! i després s'adona que no li mola....

Es un bon sistema, ha descobert coses com el peixet freixit, els xipirons arrebossats.... pero no sempre! Ha vegades ho treu o simplement s'aparta com si li oferisis ves a saber què.
Avatar de l’usuari
akane2008
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dj. feb. 21, 2008 9:36 am

Re: marisc

EntradaAutor: akane2008 » dj. oct. 07, 2010 1:17 pm

la meva ho tasta amb la llengua i si veu que nanai no se'l menja ni de conya!
és veritat, lo ideal que vagin probant de tot, si no els hi agrada doncs pot ser més endavant
El meu blog de cuina i trucs

cocinayrecetas.hola.com/detectivedecuchara
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: marisc

EntradaAutor: entrerius » dj. oct. 07, 2010 4:26 pm

si no li va fer cap reacció, no crec que hi hagi cap problema.

Jo li'n dono fa temps.... no amb quantitat... però si en mengem i A ell aquell dia li ve de gust, doncs li'n dono.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: marisc

EntradaAutor: Takita » dt. juny 14, 2011 4:34 pm

A la revisió dels 18 mesos, com ja esperava, ens van dir de començar a introduir el peix blau, però em va sobtar que ens diguéssin també d'introduir el marisc. Tenia entès que no en podien menjar fins als 3 anys :-:) Encara no s'ha donat el cas, però el proper dia que mengem paella, provarem de posar-li també algun "bitxet" al seu plat :-) .

Perdoneu, perquè no ve al cas del marisc, però tinc el dubte de si pot menjar tonyina de llauna...
Miqui Tàrrega
Entrades: 3
Membre des de: dc. ago. 08, 2018 2:56 pm

Re: marisc

EntradaAutor: Miqui Tàrrega » dc. ago. 08, 2018 3:03 pm

Vaig veure just un documental de marisc a en el punto de mira que deien que no es bo, i les dones embarassades encara menys. Deien que lo ideal era prendre 200g de peix a la setmana nomès, ojo al dato! Sinó podeu veure com diuen dietes que parlen de àcid úric i com baixar-ho, veureu com el marisc està prohibit. https://acidos.pro/acido-urico/como-bajar-reducir-o-eliminar/dieta/ aquest article ho explica molt bé.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::