quantitats de menjar a trossets

Teòricament poden menjar de tot.

iuia
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1633
Membre des de: dt. feb. 17, 2009 12:42 pm

quantitats de menjar a trossets

EntradaAutor: iuia » dv. juny 17, 2011 1:29 pm

Els meus dos peques ja fa temps que estem començant a menjar trossos, sobretot per sopar i alguns dinars també. El que em trobo és que jo sempre els he pesat el menjar per tenir una idea del què mengen. Quan menjaven pures, es menjaven uns 250 grams més un iogurt de postres i s'ho menjaven tot perfectament. Ara el que em trobo és que si peso el menjar que mengen sense triturar és poquíssim, són uns 60-70 g com a molt i després el iogurt, o sigui que no hi ha color amb el que mengen ara i el que menjaven abans. Em dóna la sensació que ara mengen molt menys i en canvi si els hi faig triturat mengen aquests 250 g. A vosaltres també us passa? Això ées perquè és al principi de menjar trossos i quan esn sapiguen més menjaran més quantitat?
Algú em pot ajudar, em dóna la sensació que no mengen tot el què necessiten.
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

El nostre post per si voleu saber-ne més:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=12672
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: quantitats de menjar a trossets

EntradaAutor: tolinso » dv. juny 17, 2011 1:59 pm

Hola IUIA, el meu consell es que no t'obsessionis i deixis de pesar el menjar! jo de fet no ho he fet mai, ni quan feiem pures. Era sempre a ull. I evidetment, que quan mengen trossos la quantitat es moooooolt menys!!!!!! La Julia ja fa mes d'un any que no menja pures, i ara menja molt menys! hi ha dies que 10 cigrons i una mandonguilla... que esta clar que no es comparable amb el bol de pure de verdures i carn que es menjava abans. La meva filosofia es que els nens mengen per la gana que tenen (a no ser que siguin nens que no mengin res... llavors t'hi has d'esmerar una mica mes), pero t'aconsello que no t'amoinis :ok: :ok:
mitxi1982
:: conillet
:: conillet
Entrades: 391
Membre des de: dl. abr. 27, 2009 11:03 am

EntradaAutor: mitxi1982 » dv. juny 17, 2011 2:18 pm

totalment d'acord :ok: :ok:
ni punt de comparació amb les quantitats del menjar triturat que amb els trossets!!
jo abans si que pesava tot, però des que en ferran va fer l'any que ho faig tot a ull.
i si que és veritat que potser ara només es menja dues cullerades de llenties i mitja hamburguesa, però si no en vol més es peruqe no té gana :ok: ... també has de pensar que és més fàcil empassar els pures que no dedicar-se a mastegar-ho tot, i aixo ells ho tenen molt clar, si fos per ell, s'ho menjaria tot triturat sense haver de fer cap esforç, jiji de totes maneres, si vull que mengi verdura ha de ser en puré, i se'n menja un bon plat, perque sencera no hi ha manera!! :-o00m i el que durava un dinar abans quan era tot purés ara hi triguem el doble (o triple fins i tot) però paciencia, que necessiten temps ;-)))
però el que és mes important, no atavalar-se (ni amb quantitats ni pesos, que jo m'havia arribat a agoviar una mica) i deixar-los menjar al seu ritme :-()-)
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: magrana » dv. juny 17, 2011 3:17 pm

Hola,

com t'han dit les companyes: no pateixis gens!!! És totalment normal, que mengin menys quan mengen a trossos. Jo de tu ni ho pesaria ni ho compararia amb els purés, no té res a veure.
Amb els purés mengen més quantitat de menjar, és cert. Però menjar a trossos és essencial pel desenvolupament de la musculatura facial i de la parla. És molt important, que comencin a menjar a trossos. Han de fer molta més feina i això té un sentit en el seu desenvolupament.
Hi ha gent que té tendència a allargar la fase dels purés, però és un error. Que mengin a trossets i no hi pateixis, fan el que han de fer i mengen el que necessiten.
Imatge
lluna80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dl. oct. 25, 2010 1:25 pm

EntradaAutor: lluna80 » dv. juny 17, 2011 7:32 pm

Hola,
a mi també em preocupa aquest tema. Estem en la mateixa fase i també veig que a trossets, menja molt menys que quan li faig puré. Us he llegit i sembla que no cal donar-li molta importància i respectar la gana de cada nen... ho intentarem! I crec que necessitarem molta paciència perquè a trossets triguem molt més i s'embruta moooooolt més. Però teniu raó que a nivell maduratiu és important que es vagin acostumant a menjar trossets.
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5336
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » ds. juny 18, 2011 3:03 pm

Iuia, a nosaltres ens passa el mateix i la Pediatra ja ens va advertir que seria així i que és del tot normal. No hi ha punt de comparació amb el que mengen triturat i a trossets.
silvotana2
:: granota
:: granota
Entrades: 244
Membre des de: dt. set. 13, 2011 12:20 pm

EntradaAutor: silvotana2 » ds. oct. 01, 2011 9:29 am

Bueno doncs llegint-vos ja em quedo més tranquila per què al Darío també li passa això de que menja molt poquet comparat amb els purés que es menjava.
Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: