Els làctics. Són realment necessaris?

Teòricament poden menjar de tot.

Danu
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Els làctics. Són realment necessaris?

EntradaAutor: Danu » dt. oct. 25, 2011 10:19 am

tombarella ha escrit:Em podríeu fer propostes d'aliments amb calci? Alguns ja els heu citat, com els fruits secs, el sèsam, el broquil, les verdures de fulla verda..., però em costa imaginar com introduir-los de forma habitual en la dieta de la meva filla (bé, a excepció dels fruits secs, que li encanten, és clar!).

Gràcies!

Tombarella, aquesta pàgina que he trobat potser t'ajudarà: http://www.zonadiet.com/nutricion/calcio.htm
A més, tinc una amiga vegana (que no pren làctics desde fa una anys), i el calci el supleix sobre tot amb alga Wakame (en cremes, amanides, com condiment...). Es veu que té 11 vegades més calci que la llet, jo mai l'he provat: http://www.nutricion-dietas.com/2009/11/27/salud/propiedades-del-alga-wakame/
Danu l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 25, 2011 10:25 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Danu

EntradaAutor: Danu » dt. oct. 25, 2011 10:25 am

Mira, aqui et parla una mica del sabor de l'alga Wakame i com es menja: http://www.elbuengourmet.es/product/223 ... atural.htm

Sé que en venen en supermercats orientals, al Carrefour i al Corte Inglés.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5534
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. oct. 25, 2011 3:03 pm

entrerius ha escrit:Està molt bé poder tenir accés a productes d’arreu del món, però hem de pensar que cada zona té els seus propis productes per fer una dieta equilibrada, i els anys d’evolució han donat a la gent de cada regió les característiques adequades per viure saludablement amb la seva dieta.

Una gran veritat! :ok: :ok: :ok:
Danu

EntradaAutor: Danu » dt. oct. 25, 2011 3:22 pm

entrerius ha escrit:Una observació: l'aprofitament real del calci depèn de molts factors, no tant sols de la ingesta. Una cosa és ingerir productes amb calci i una altra és que el nostre organisme en faci l'assimilació, és a dir l'aprofiti.
L'absorció depèn de molts factors, entre d'altres de la quantitat de fòsfor (que l’inhibeix), de vitamina C i D (que l'afavoreix).......
Una dieta rica en proteïna animal dificulta l’assimilació per la relació sofre-calci que augmenta la seva expulsió per l’orina, i una dieta molt rica en vegetals fa un medi alcalí que també la dificulta.... és a dir lo millor és una dieta equilibrada.

El julivert en cru és una bona font de calci, i degut a la seva composició de fòsfor i de vitamina C, n’afavoreix l’assimilació. Per tant, el proper cop que guarniu un plat amb julivert, mengeu-vos-el, no el deixeu de banda.
El problema és que per menjar-ne 100gr hem de fer servir més julivert que l'Arguinyano :r)

L’aigua “dura” aporta un quantitat considerable de calci. Les algues marines, les figues segues i la farina d’avena.

La Soja porta “antinutrients” que alteren l’absorció d’alguns minerals (ferro, calci, zinc, magnesi i coure) i de les proteïnes, i també porta isoflavones que incideixen en el cicle hormonal. Per una altra banda la major part de productes de soja estan fets amb soja transgènica. Hi ha un gran iterés econòmic darrere els beneficis de la soja.

La veritat és que és molt interessant el que dius, entrerius... és clar, no només s'ha de veure què aliments dónen més calci, així aïlladament, sinó amb què els combinem (i com els cuinem!!) per tal que la seva ingesta sigui més profitosa, o directament, no s'anul.li... I estic d'acord en lo de la soja i en què hi ha productes novedosos que es venen com la panacea, però no hi ha res perfecte, tot té les seves carències i desventatges i s'han de conèixer.

entrerius ha escrit:Està molt bé poder tenir accés a productes d’arreu del món, però hem de pensar que cada zona té els seus propis productes per fer una dieta equilibrada, i els anys d’evolució han donat a la gent de cada regió les característiques adequades per viure saludablement amb la seva dieta.

Amb això no estic tan d'acord. Crec que s'ha de ser flexible i conèixer altres dietes i variants. Per exemple, amb dietes veganes/vegetarianes (per motius ètics, mèdics...) o intoleràncies/alèrgies, és bo saber que hi ha alternatives als làctics com a font de calci, encara que no pertanyin a la nostra dieta mediterrània (apart d'això, les algues Wakame, per exemple, ja es cultiven a Galícia...). I, per altra banda, crec que a algunes regions estaria bé que es modifiquessin certs aspectes de l'alimentació: per exemple, al nostre païs es menja una quantitat de carn exagerada, i en altres es cuina amb mantega per costum quan seria millor fer-lo amb oli d'oliva...
Danu l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 26, 2011 10:00 am, en total s’ha editat 1 vegada.
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dt. oct. 25, 2011 4:05 pm

Danu, el que volia dir amb el meu escrit és que en cada lloc del món es sobreviu amb productes diferents i no necessàriament han de ser bons per nosaltres.
T'imagines viure a base de llet, sang dels animals i carn com els Massai? doncs ells be que són forts i estan sans. I com és que no tenen el colesterol pels núvols i infermetats cardíaques? doncs perquè es fan sopes d’acàcia, i aquesta s'encarrega de regular-lo. Cada dieta té el seu regulador i els individus que viuen en aquest entorn estan genèticament preparats per suportar-la.

A mi personalment m'encanta provar coses d'arreu del món, però sóc cauta amb el tema d'importació de dietes, cultius de plantes endògenes o cria de fauna no autòctona. Cada ecosistema te el seu regulador d’equilibri i nosaltres ens el saltem a la torera. Sempre hi pot haver conseqüències "inesperades"....

Comparteixo l'afirmació que mengem massa carn i en general massa de tot.
Danu

EntradaAutor: Danu » dt. oct. 25, 2011 4:55 pm

entrerius ha escrit:Danu, el que volia dir amb el meu escrit és que en cada lloc del món es sobreviu amb productes diferents i no necessàriament han de ser bons per nosaltres.
T'imagines viure a base de llet, sang dels animals i carn com els Massai? doncs ells be que són forts i estan sans. I com és que no tenen el colesterol pels núvols i infermetats cardíaques? doncs perquè es fan sopes d’acàcia, i aquesta s'encarrega de regular-lo. Cada dieta té el seu regulador i els individus que viuen en aquest entorn estan genèticament preparats per suportar-la.

És molt curiós això de la dieta dels Massai... : metge :

entrerius ha escrit:A mi personalment m'encanta provar coses d'arreu del món, però sóc cauta amb el tema d'importació de dietes, cultius de plantes endògenes o cria de fauna no autòctona. Cada ecosistema te el seu regulador d’equilibri i nosaltres ens el saltem a la torera. Sempre hi pot haver conseqüències "inesperades"....

Comparteixo l'afirmació que mengem massa carn i en general massa de tot.

:ok: Estic d'acord en tot, només matitzo que a alguns països la dieta, per motius diversos (interesos econòmics, societat de consum...) no la tenim molt equilibrada i l'hauríem de modificar... mira els EEUU... I per altra banda, aliments que abans ens aportaven les vitamines, proteïnes etc. que necessitàvem per tenir una dieta equilibrada, avui en dia estan tan adulterats que són una ombra del que eren (me'n recordo quan els ous i tomàquets sabien a ous i tomàquets... i tenim el mateix exemple de la llet, a la que s'afegeixen greixos i vitamines que abans se l'han tret, no són naturals!), i això desvirtua la nostra dieta tradicional. Per això crec que buscar alternatives o complements d'altres dietes pot ajudar, però sempre amb criteri i sense exagerar, és clar.
tombarella
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dt. oct. 25, 2011 6:41 pm

Danu, entrerius, estic encantada llegint-vos, de veritat!! :ok:

Danu, quan tingui una estoneta, em llegiré amb calma els enllaços que has posat. Gràcies!
Imatge Imatge

||*||
noviachuky
Entrades: 7509
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

EntradaAutor: noviachuky » dt. oct. 25, 2011 8:48 pm

Ostres ara q ho dieu tinc les regles fatal, aixi q podria ser per la soja? M'acabare els dos pots q tinc i em passare a la llet desnatada a vaure q passa.
em quedo al.lucinada de tot el q explikeu, gran post!!!!!!
Imatge

Imatge
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dc. oct. 26, 2011 9:33 am

Hi ha mil coses interessants a comentar en aquest post, però com no tinc temps només us deixo un link de l'Armando, que justament avui en parla:

http://www.bebesymas.com/salud-infantil ... duce-mocos
Danu

EntradaAutor: Danu » dc. oct. 26, 2011 10:17 am

Us passo un enllaç sobre com suplir el calci en cas de no prendre làctics (està dirigit a adults vegans): http://www.ivu.org/spanish/trans/tva-dairyfree.html
Offtopic, la veritat és que crec que per poder ser vegà t'has de convertir en un expert nutricionista, i que hi ha nutrients (com la vitamina D), que moltes vegades s'han de suplir amb complements, i això no ho trobo molt sa... Encara i així, l'article em sembla molt interessant per tothom.
Nuri g
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Nuri g » dj. oct. 27, 2011 7:55 am

Hola,

Aquest dimarts passat al programa de Singulars es va parlar de Intolerancies alimentaries... i va parlar de la llet....

http://www.tv3.cat/videos/3772332/Ramon ... imentaries

Edito (ara que tinc temps...) per dir que el convidat va destacar que tot hi que hi ha aliments que aporten calci, la llet és l'aliment que aporta els 10 aminoacids esencials. La llet de soja en porta 7-8 d'quests, però va dir que no la recomanava als nens menors de 2 anys perquè contenia astrogens vegetals.... (no va dir ben bé perquè)
ImatgeImatgeImatgeImatge
xaviaska
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dc. set. 28, 2011 4:28 pm

EntradaAutor: xaviaska » dj. oct. 27, 2011 3:44 pm

Nuri g ha escrit:Hola,

Aquest dimarts passat al programa de Singulars es va parlar de Intolerancies alimentaries... i va parlar de la llet....

http://www.tv3.cat/videos/3772332/Ramon ... imentaries

Edito (ara que tinc temps...) per dir que el convidat va destacar que tot hi que hi ha aliments que aporten calci, la llet és l'aliment que aporta els 10 aminoacids esencials. La llet de soja en porta 7-8 d'quests, però va dir que no la recomanava als nens menors de 2 anys perquè contenia astrogens vegetals.... (no va dir ben bé perquè)

Als estrògens vegetals és al que jo em referia quan dic que la llet de soja s'ha de prendre amb compte i amb mesura... I em repeteixo el que ja he dit: en nens i adults sense problemes amb la lactosa, la llet de vaca desnatada no té res de dolent! Les proteïnes de la llet són d'altíssima qualitat (perquè aporta els 10 aminoàcids vegetals), aporta una quantitat important de calci amb bona biodisponibilitat (nivell de fòsfor adequat, tret d'algunes marques, ho podeu trobar a l'article de la OCU, que va analitzar el contingut de fòsfor per cada marca), però si voleu us ho busco jo quan sigui a casa).

Estic molt d'acord amb moltes coses que heu dit, aquest fil està interessantíssim! No coneixia aquesta alga, però certament és molt important per als vegans!

Per cert, quan dieu que els vegans tenen problemes amb la vitamina D, suposo que voleu dir amb la B12... La vitamina D depèn del sol que prenem més que de l'alimentació. En canvi la vitamina B12 només es troba en quantitats importants en productes animals, i és un important dèficit nutricional de la dieta vegana. De fet és la única cosa que no es pot obtenir de manera adequada seguint una dieta vegana.

Per contrarrestar-ho, hi ha 2 maneres: o bé amb suplements, o bé consumint productes lactis i ous (dieta lacto-ovo-vegetariana). Jo practico una dieta fonamentalment lacto-ovo-vegetariana, tot i que per motius socials, me la salto quan vaig a menjar a casa d'algú, perquè queda malament dir que no vols el que t'ofereixen (sembla increïble, però si us hi fixeu, pràcticament tothom menja carn o peix a cada àpat!) Però a casa és la dieta que seguim la Yoli i jo. Ho tinc ben estudiat, i estic seguríssim que seguim una bona dieta. No la única dieta bona, però sí una bona dieta. Quan neixi el jordi, evidentment que també li oferirem carn i peix quan toqui, perquè conegui quin gust fa i perque el toleri com qualsevol persona, però la base de la seva alimentació, en principi, serà la mateixa que la nostra. En tota cultura, la dieta dels nens és essenciament similar a la dels adults, per motius obvis... I com a metge sé que no li faig cap mal al meu fill amb aquesta alimentació.

Com deia, qualsevol aliment és prescindible, si saps on trobar en quantitats adequades els nutrients essencials que t'aporta aquest aliment... Però posat a el.liminar algun aliment de la nostra dieta, el.liminaria la carn abans que els làctics... El mite contra els làctics no està prou justificat des del meu punt de vista, si analitzes tota la informació que hi ha sobre el tema.
-|-;-|- ||*|| Imatge
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » dj. oct. 27, 2011 3:47 pm

Danu ha escrit: només matitzo que a alguns països la dieta, per motius diversos (interesos econòmics, societat de consum...) no la tenim molt equilibrada i l'hauríem de modificar... mira els EEUU...

Suposo que ha estat un lapsus... però no pots comparar la dieta de EEUU amb la dieta de cap cultura antiga... Els EEUU tenen escassos segles de vida! No han trobat un equilibri en la seva dieta, és evident. Però és que per a això calen milers d'anys! Els exemples que s'han posat sobre els masai, i altres cultures, els trobo encertadíssims! Però pensa que la dieta actual als EEUU no té res a veure amb la dieta dels pobladors originals del continent americà...
-|-;-|- ||*|| Imatge
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » dj. oct. 27, 2011 3:49 pm

Danu ha escrit:El julivert en cru és una bona font de calci, i degut a la seva composició de fòsfor i de vitamina C, n’afavoreix l’assimilació. Per tant, el proper cop que guarniu un plat amb julivert, mengeu-vos-el, no el deixeu de banda.
El problema és que per menjar-ne 100gr hem de fer servir més julivert que l'Arguinyano :r)

L’aigua “dura” aporta un quantitat considerable de calci. Les algues marines, les figues segues i la farina d’avena.

La Soja porta “antinutrients” que alteren l’absorció d’alguns minerals (ferro, calci, zinc, magnesi i coure) i de les proteïnes, i també porta isoflavones que incideixen en el cicle hormonal. Per una altra banda la major part de productes de soja estan fets amb soja transgènica. Hi ha un gran iterés econòmic darrere els beneficis de la soja.

La veritat és que és molt interessant el que dius, entrerius... és clar, no només s'ha de veure què aliments dónen més calci, així aïlladament, sinó amb què els combinem (i com els cuinem!!) per tal que la seva ingesta sigui més profitosa, o directament, no s'anul.li... I estic d'acord en lo de la soja i en què hi ha productes novedosos que es venen com la panacea, però no hi ha res perfecte, tot té les seves carències i desventatges i s'han de conèixer.

Amb això no estic tan d'acord. Crec que s'ha de ser flexible i conèixer altres dietes i variants. Per exemple, amb dietes veganes/vegetarianes (per motius ètics, mèdics...) o intoleràncies/alèrgies, és bo saber que hi ha alternatives als làctics com a font de calci, encara que no pertanyin a la nostra dieta mediterrània (apart d'això, les algues Wakame, per exemple, ja es cultiven a Galícia...). I, per altra banda, crec que a algunes regions estaria bé que es modifiquessin certs aspectes de l'alimentació: per exemple, al nostre païs es menja una quantitat de carn exagerada, i en altres es cuina amb mantega per costum quan seria millor fer-lo amb oli d'oliva...

Trobo molt encertat el el que dius, Danu! Aquest fil s'ha posat interessantíssim!
M'agrada molt el concepte que has introduït de "antinutrients". Jo no ho hauria explicat millor! I que consti que jo no estic contra la soja, eh? Jo prenc soja com un aliment habitual dins la meva dieta, però tenint en compte aquests antinutrients que tu expliques, no li veig sentit a usar la llet de soja mentres tinguem altres opcions millors per aportar el calci, com ara la llet desnatada...
Repeteixo que m'agraden moltíssim els teus posts! Aquest debat s'està posant molt interessant!
-|-;-|- ||*|| Imatge
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » dj. oct. 27, 2011 4:02 pm

noviachuky ha escrit:Ostres ara q ho dieu tinc les regles fatal, aixi q podria ser per la soja? M'acabare els dos pots q tinc i em passare a la llet desnatada a vaure q passa.

Podria ser per la soja, sí, pels fitoestrògens. Però la millor forma de comprovar-ho, és substituir una temporadeta la llet de soja per una altra llet, i veurè què...
-|-;-|- ||*|| Imatge
Danu

EntradaAutor: Danu » dj. oct. 27, 2011 4:47 pm

xaviaska ha escrit:
Danu ha escrit: només matitzo que a alguns països la dieta, per motius diversos (interesos econòmics, societat de consum...) no la tenim molt equilibrada i l'hauríem de modificar... mira els EEUU...

Suposo que ha estat un lapsus... però no pots comparar la dieta de EEUU amb la dieta de cap cultura antiga... Els EEUU tenen escassos segles de vida! No han trobat un equilibri en la seva dieta, és evident. Però és que per a això calen milers d'anys! Els exemples que s'han posat sobre els masai, i altres cultures, els trobo encertadíssims! Però pensa que la dieta actual als EEUU no té res a veure amb la dieta dels pobladors originals del continent americà...

Parlava dels EEUU, precisament, per posar un exemple de lloc on no hi ha una dieta tradicional que pugui servir de referent. En el nostre cas, com els aliments ens arriben tan adulterats-modificats, crec que tota aquesta evolució i equilibri dietètic dels que parleu es poden haver vist alterats, no sé si m'explico... i llavors potser caldria modificar alguns aspectes per obtenir més vitamines, calci...

xaviaska ha escrit:M'agrada molt el concepte que has introduït de "antinutrients". Jo no ho hauria explicat millor! I que consti que jo no estic contra la soja, eh? Jo prenc soja com un aliment habitual dins la meva dieta, però tenint en compte aquests antinutrients que tu expliques, no li veig sentit a usar la llet de soja mentres tinguem altres opcions millors per aportar el calci, com ara la llet desnatada...
Repeteixo que m'agraden moltíssim els teus posts! Aquest debat s'està posant molt interessant!

Això dels antinutrients també ho trobo molt interessant (ha introduït el concepte l'entrerius >.-<: ); jo proposava substituir la llet de vaca (en cas d'intoleràncies o de tenir una dieta vegana) per altres aliments, com les algues... De la llet de soja, tofu, etc. no n'he sentit parlar gaire bé, jo prenc molta salsa de soja i altres variants que crec que són menys problemàtiques perquè estan tractades d'una altra manera.

xaviaska ha escrit:Per cert, quan dieu que els vegans tenen problemes amb la vitamina D, suposo que voleu dir amb la B12... La vitamina D depèn del sol que prenem més que de l'alimentació.

Ah, jo havia sentit que els vegans poden tenir també problemes amb la vitamina D, perquè les radiacions solars de vegades no són suficients; i que havien de prendre suplements... Però es diuen tantes coses... ?-)

La veritat és que m'he plantejat moltes vegades seguir una dieta ovo-lacto-vegetariana, la veig més sana i ètica que la tradicional, i més fàcil de seguir i potser més completa que la vegana (encara que respecto, admiro i comprenc les motivacions veganes).
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dj. oct. 27, 2011 6:19 pm

Molt interessant!!
Ja sé que no va amb el tema del post però ara que parleu de vegetarians, vegans i dieta ovo-lacto-vegetariana (i segur que n'hi ha moltes més), podriau explicar les diferents varietats de dietes vegetarianes i quina repercussió hi ha en la ingesta o no de làctics i les seves mancances o beneficis si les comparem amb les dietes omnívores?.
No cal que sigui alguna cosa rebuscada, sino més aviat per aclarir conceptes i entendre del que parleu (jo menjo de tot, carn, peix, verdures, fruita, làctics, llegums, pasta,... vaja que sóc omnívora i ningú de la meva vora és vegetarià, per tant desconec completament el tema).
Xaviaska, ets metge? de quina branca o especialitat?
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » dj. oct. 27, 2011 10:54 pm

neuetes ha escrit:Molt interessant!!
Ja sé que no va amb el tema del post però ara que parleu de vegetarians, vegans i dieta ovo-lacto-vegetariana (i segur que n'hi ha moltes més), podriau explicar les diferents varietats de dietes vegetarianes i quina repercussió hi ha en la ingesta o no de làctics i les seves mancances o beneficis si les comparem amb les dietes omnívores?.
No cal que sigui alguna cosa rebuscada, sino més aviat per aclarir conceptes i entendre del que parleu (jo menjo de tot, carn, peix, verdures, fruita, làctics, llegums, pasta,... vaja que sóc omnívora i ningú de la meva vora és vegetarià, per tant desconec completament el tema).
Xaviaska, ets metge? de quina branca o especialitat?

Respecte a la meva feina, sóc especialista en Medicina de Família (metge de capçalera, vaja), però treballo en un Servei d'Emergències Extrahospitalàries (UVI mòbil, per entendre'ns).

I respecte a les varietats de dietes vegetarianes, intentaré resumir, no pretenent fer-ho complert, sinó fàcil d'entendre:

1.- Dieta lacto-ovo-vegetariana: és la dieta "vegetariana" més habitual, segons tinc entès, i també la que millor conec, perquè és la que gairebé practico (com ja he dit, faig excepcions fer no fer lleig quan em conviden a dinar, etc). Mengem tot tipus de vegetals (fruita, verdura, llegums, cereals, algues, etc), així com bolets. A diferència dels vegans, també mengem alguns productes d'origen animal, com ara mel, ous, llet i derivats. Un "error" habitual en el que solen caure alguns vegetarians, és creure que la bolleria (croissants, donuts, magdalenes, etc) són d'origen vegetal, però en molts casos porten greixos animals. Però això va a gustos, conec lacto-ovo-vegetarians que prefereixen viure amb el dubte, no llegir etiquetes i menjar bolleria (ojos que no ven...). Però qui vol ser vegetarià de veritat, no menja pastes industrials si no estan segurs de que no han fet servir greixos animals en la seva elaboració. Aquesta dieta, si es fa mínimament bé, és complerta nutricionalment. No cal ser un expert en nutrició per fer-la bé, és relativament senzilla de seguir, i no requereix de suplementació de cap tipus amb pastilles, ni res. És complerta per ella mateixa.

2.- Dieta vegana: és la dieta vegetariana estrictament parlant. Només vegetals, tant crus com cuits, però no prenen cap tipus de producte animal, per tant ni mel, ni ous, ni llet. Necessiten suplementació d'alguna forma amb vitamina B12. Si no, desenvoluparien anèmia per dèficit d'aquesta vitamina. A banda de la vitamina B12, aquesta diera no representa cap risc per a la salut, sempre que es faci correctament. Un altre aspecte a tenir en compte, és el dels aminoàcids essencials. La proteïna vegetal té menys valor biològic que la de la llet o els ous (amb valor biològic volem dir si té o no els aminoàcids essencials) Però això es pot compensar barrejant en un mateix àpat llegums i cereals, ja que es complementen, i entre els dos tenen tots els aminoàcids que necessitem. Un plat de llenties amb arròs, o una sopa de lletres amb cigrons, per exemple, tenen tots els aminoàcids essencials, i no tenen res a envejar a un filet de vedella, pel que fa al valor nutricional de la proteïna. Tot el contrari!
Aquesta dieta requereix uns bons coneixements de nutrició per fer-la bé; per tant, si la voleu fer, primer cal molta informació sobre el tema! Els vegans acostumen a saber-ne molt, de nutrició, normalment en saben més que el seu metge. Un consell personal: si sou vegans, no us molesteu en fer-li veure al vostre metge que la vostra dieta és equilibrada! La majoria no us entendran, degut a que la nostra societat té molts prejudicis, fins i tot entre els metges. Però tampoc dubteu a demanar-li al vostre metge un suplement de vitamina B12, teniu el vostre dret!

3.- Dieta crudívora: és la més estricta de totes. Només mengen vegetals, però a més només els mengen crus. Per tant, només mengen verdures crues (amanides, i similars), fruites crues, i coses semblants, que no requereixin ser cuinades per ser menjades. És a dir, que no mengen ni arròs, ni pasta, ni cigrons, ni llenties, etc. Desconec si mengen patata, perquè personalment no m'imagino a ningú menjar-se-la crua, però en teoria és comenstible... ¿Algú sap si els crudívors mengen patata?
A més de suplements de vitamina B12, poden tenir problemes per aconseguir una quantitat adequada de calories. És veritat que prenen olis vegetals, com el d'oliva, que són extremadament calòrics, però pràcticament la única font d'hidrats de carboni són les fruites, que tenen sucres ràpids, com la fructosa, la glucosa i la sacarosa, però no tenen hidrats de carboni d'absorció lenta.
Aquesta dieta és massa estricta des del meu punt de vista, i no la recomano a ningú des del punt de vista de salut, si bé qui la fa és per una qüestió molt personal... En qualsevol cas, no la doneu mai als vostres fills petits! Però els adults som lliures de fer el que vulguem, si entenem el que estem fent. Conec gent que fa una dieta crudívora a temporades, per "depuració". Tant si creus en el concepte de depuració de toxines o no, el que és segur és que amb unes poques setmanes d'aquesta dieta t'aprimes segur! I és més sana que les dietes hiperproteiques per aprimar-se que s'estan posant de moda. No és perjudicial si es fa durant un temps limitat. Però també cal aprendre nutrició i informar-se bé del que s'està fent.

4.- Dieta "flexitariana": és un punt intermig entre la dieta omnívora i la ovo-lacto-vegetariana. Cadascú se l'adapta als seus gustos personals, creences, etc, i no hi ha un patró fixe. La majoria fan una dieta com la que he explicat al punt 1, però afegint-hi coses com ara pernil dolç, pit de pollastre, tonyina, etc. Des del punt de vista de salut, és perfectament saludable, de manera similar a la ovolacto-vegetariana. Però si el que vols és que no es matin animals per menjar-te'ls, segurament no és la millor opció. De totes maneres, diré en defensa d'aquesta modalitat, que tot i que no es pot considerar vegetariana, té certs avantatges ètics respecte a la dieta omnívora, ja que solen menjar menys quantitat de carn, i no solen menjar vedella ni xai, que són dos dels aliments amb un impacte ecològic més negatiu. (Sabíeu que per "produir" 1 kg de carn de vedella es consumeixen 15.000 litres d'aigua, i per 1kg de xai es consumeixen 10.000 litres d'aigua? Quantes vegades us podríeu dutxar, rentar les dents, etc amb el que costa fer 1kg de vedella? Us havíeu plantejar mai que el major consum d'aigua -tot i que de manera indirecta- el fem quan mengem carn?).

Espero haver-te contestat!
-|-;-|- ||*|| Imatge
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dv. oct. 28, 2011 8:30 am

Gràcies, Xaviaska!! Molt interessant i entenedor. :ok:
noviachuky
Entrades: 7509
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

EntradaAutor: noviachuky » dv. oct. 28, 2011 10:57 am

xaviaska ha escrit:
noviachuky ha escrit:Ostres ara q ho dieu tinc les regles fatal, aixi q podria ser per la soja? M'acabare els dos pots q tinc i em passare a la llet desnatada a vaure q passa.

Podria ser per la soja, sí, pels fitoestrògens. Però la millor forma de comprovar-ho, és substituir una temporadeta la llet de soja per una altra llet, i veurè què...

Moltes gràcies! ;-))) ;-))) I així ho faré, substituiré la soja per la llet desnatada i ja us explicaré els resultats
Fa 4 setmanes vaig començar a portar-me bé, jo sóc de les que els hi agraden els menjars ràpids i les marranades, no estic grassa, pero el meu problema era la retenció de líquids, gràcies a una companya de feina he començat a veure més infusions que cafè, em limito a pendre un cafè diari, el del matí, tot lo altre ho faig amb té verd, menta o rooibos, m'hi he notat moltissim, em noto menys inflada i a més menjo més verdura i fruita, espero poder continuar així!
Els pantalons que porto avui em cauen i estic super contenta! :b-))) :b-))) :b-))) Ja m'estic desviant del tema! Perdoneu :-()-) :-()-) :-()-)
Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: