tipus de "llet"

Teòricament poden menjar de tot.

mamajo
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: ds. gen. 23, 2010 7:45 am

tipus de "llet"

EntradaAutor: mamajo » dv. des. 30, 2011 10:42 pm

Hola,
Escric per fer la següent consulta:
Com que ens vam adonar que la llet de vaca provocava molta mucositat al nostre petitó vam decidir substituir-la (sense arribar a anular-la) per altres tipus de llet (soja, civada, espelta, ametlles...).
El cas és que, a la pràctica, les que més utilitzem per fer-li el biberó són les de soja i les de civada (per preu i perquè són les més fàcils d'aconseguir, totes dues les trobem al Mercadona a un preu raonable. En canvi la d'espelta només la trobem a les herboristeries i bastant més cara).
Bé, últimament he sentit a dir que la soja no és recomanable per a menors de 2 anys, per la quantitat d'hormones que porta. Sabeu a quin tipus d'hormones es refereix i quin perjudici poden causar a un nen de 21 mesos?
Si deixem d'utilitzar la de soja, ens quedem només amb la de civada, que laxa molt i tampoc li convé...
Gràcies per endavant pels vostres comentaris,
Mamajo.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5534
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: tipus de "llet"

EntradaAutor: neuetes » dv. des. 30, 2011 10:58 pm

Hola mamajo,

Pasa't per aquest post viewtopic.php?f=18&t=25352
Potser no és exactament el que demanes però hi ha informació molt vàlida i interessant.
:ok:
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

EntradaAutor: Lau » ds. des. 31, 2011 12:27 pm

Has pensat amb al de cabra? al mercadona també en tenen.
ISASF
:: peixet
:: peixet
Entrades: 289
Membre des de: dt. des. 07, 2010 7:52 am

EntradaAutor: ISASF » ds. des. 31, 2011 1:02 pm

Hola!!

Has pensat en donar-li la llet de farmàcia, la de continuació?
Es la mateixa que fem servir fins l'any, pero desprès hi ha d'altres que li pots donar fins els 3 anys.

Realment, es mes cara, es clar... pero el meu petit que ara gairebe ja te 3 anys nomes es beu el bibi del mati amb els cereals,.. aixi que tampoc es un dineral.

I no provoca els mocs que provoca la llet de vaca.

I els nutrients son molts!

Isa s.f.
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: magrana » ds. des. 31, 2011 2:13 pm

Jo crec que les llets vegetals no són substitutives de la llet de vaca (o cabra). No porten els mateixos nutrients ni molt menys. Se'n diu "llet" perquè són blanques però de llet no en tenen res.
La de soja jo no li donaria, pel tema de les hormones.
Com et diuen, potser és millor buscar una llet de farmàcia o una de cabra per substituir-la. O simplement donar-li més iogurt i formatge quan no pot beure llet de vaca...

Sort!
Imatge
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » ds. des. 31, 2011 3:45 pm

magrana ha escrit:Jo crec que les llets vegetals no són substitutives de la llet de vaca (o cabra). No porten els mateixos nutrients ni molt menys. Se'n diu "llet" perquè són blanques però de llet no en tenen res.
La de soja jo no li donaria, pel tema de les hormones.
Com et diuen, potser és millor buscar una llet de farmàcia o una de cabra per substituir-la. O simplement donar-li més iogurt i formatge quan no pot beure llet de vaca...

Sort!

Exacte, però les llets de farmàcia també són de vaca...
marilluna
:: cèrvol
Entrades: 564
Membre des de: dc. set. 05, 2007 10:46 pm

EntradaAutor: marilluna » ds. des. 31, 2011 4:27 pm

la llet de vaca dóna mucositat???? ein?????????
Imatge
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dg. gen. 01, 2012 8:58 am

marilluna ha escrit:la llet de vaca dóna mucositat???? ein?????????

Si responc sota la meva experiència (i el que he observat en la meva nena) i el que diuen tots els estudis i professionals que he consultat, no, la llet de vaca no causa mucositat. Però molta gent m'ha dit que li passa, i davant d'això si algú creu que algo no li senta bé, doncs res, alternatives.
mamajo
Entrades: 156
Membre des de: ds. gen. 23, 2010 7:45 am

EntradaAutor: mamajo » dg. gen. 01, 2012 3:08 pm

marilluna ha escrit:la llet de vaca dóna mucositat???? ein?????????

Sí, m'ho va comentar una amiga que és logopeda-foniatra i m'hi vaig fixar quan vaig introduir-li la llet "normal" al meu nino. Amb llet de vaca, la mucositat augmenta considerablement.
És per això que vam decidir buscar alternatives a la llet de vaca. També hi fa el fet que jo mateixa faig una dieta "anti-acné" en què he eliminat llet de vaca i els seus derivats, blat i tots els seus derivats, carns vermelles, etc.
Mamajo.
marilluna
Entrades: 564
Membre des de: dc. set. 05, 2007 10:46 pm

EntradaAutor: marilluna » dg. gen. 01, 2012 4:15 pm

doncs n ho savia..... el meu té 20 mesos i fins els 2 anys no li introduirem la llet "normal" així que no puc opinar, de totes formes, mocs tb en té i pren la 2 de farmàcia.....
Imatge
Takita
Entrades: 5336
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. gen. 02, 2012 2:30 pm

Imagino que, com en tantes altres coses, dependrà de cada nen. Nosaltres, li vam introduir la llet de vaca als 15 mesos (aprox.) i no hem notat que tingui més mocs que quan prenia la de Continuació.
susaneta
:: tigre
:: tigre
Entrades: 753
Membre des de: dl. des. 10, 2007 9:31 am

EntradaAutor: susaneta » dl. gen. 16, 2012 12:51 pm

al meu fill 28 mesos li han tret ara la llet de vaca, li feia mala reacció, no la digeria bé i li han donat llet de Avena, pobret... estic provant varies marques aveure si trobem una una mica bona...
ImatgeImatgeImatge
noviachuky
Entrades: 7510
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

EntradaAutor: noviachuky » dl. gen. 16, 2012 2:29 pm

Quan vam fer el canvi de la llet de continuació a la llet "normal" li vaig donar soja, doncs si vols que et digui la veritat ell seguia tenint els mateixos mocs, aixi que ara fa cosa de 2 mesos o 3 que li dono llet de vaca desnatada i tots prenem la mateixa.
Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: