Escup el menjar...

Teòricament poden menjar de tot.

Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Escup el menjar...

EntradaAutor: Ítaca » dt. gen. 17, 2012 10:03 am

Doncs q ja començo a estar una mica farta... No hi ha manera :ufs:
Penso q tenim un problema amb la baldufa... ja no sé si és per culpa nostra o és q ella és així, i és q la majoria dels sopars acaben igual...
Jo ja no tinc idees... no li agrada res :ufs: No li puc donar ni un plat de sopeta, ni croquetes, ni patates fregides, ni verdura xafadeta, ni bikini... de veritat, q començo a estar desesperada...

Ahir mateix li vaig fer un bikini, q ostres, tant el pa, com el formatge i pernil li agraden, però res, al segon trosset, ja vem ser-hi :ufs: , treu la llengua i apa, ho escup. L'hem renyat, li he tret el plat... res fa efecte en ella. Ahir li vem treure el circuit de tren q té al menjador, clar, tot això entre crits i plors, però res... ella deia, el tren NO! i jo li deia q si en menjava una mica més, doncs q el tren no marxaria, i ella: No, sopar no! i així va ser, no li va donar la ganar de menjar res més. I això no és anecdòtic eh! vull dir q gairebé és dia si dia també, i de veritat és q estic xof... primer pq ja no sé fer-li de menjar, segon pq ella va a dormir gairebé amb l'estómac buit (i tampoc va sobrada de pes) i tercer, pq no vull q ens enfadem...
Algun consell o idea?
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Escup el menjar...

EntradaAutor: Ponioleta » dt. gen. 17, 2012 10:16 am

Hola
una pregunta, amb l'esmorzar, dinar i berenar també ho fa?
T'ho pregunto perquè jo he observat que el meu fill esmorza poc (normal, perquè fa molta teta a la nit i al llevar-se), dina moltíssim, quan es lleva de la migdiada a vegades menja alguna cosa (mig plàtan, una o dues galetes...) i el sopar moltes vegades li costa molt. Hi ha dies que no sopa res o que menja alguna cullerada i ja no en vol més.

No sé si és el cas de la teva filla, però el meu fill a les nits té poca gana... Feu teta també? o bibe?
Jo crec que si tingués gana menjaria, a l'hora de sopar, o bé et demanaria menjar després o a mitja nit...

Bé, és la meva opinió, vist des de fora i sense conèixer la teva filla... I entenc que angoixa molt quan els peques no mengen. :-()-)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dt. gen. 17, 2012 10:38 am

Si q angoixa, si...
Mira, per esmorzar li preparem un bibe amb colacao, de 300 ml (depèn del dia s'ho pren al got). La majoria dels dies, deixa uns 120... després li oferim un mini entrepà o bé una madalena, i si fa 2 queixalades dóna gràcies...
Pel dinar, q està amb ma mare, menja ENCARA puré de verdures amb el tall dins pq és l'única forma q ompli la panxa+petit suïs... per berenar una fruita i un iogur, i per sopar, q és amb mi, doncs el piqui i després intento q torni a prendre una mica de llet amb colacao (q com a molt pren uns 100-150...).

I durant el dia tampoc és q piqui gaire... entenc els dies q pica abans de sopar q després no li entri res, però ahir mateix, va picar sols una punta petita d'una torrada mini, i gana tenia, pq em demanava pa abans de sopar (q no li vaig voler donar més pq sopés bé)...

Jo és q ja no sé si és em pren el pèl a mi o què... algun dia li ha donat el sopar l'itaco, i s'ho ha menjat més o menys bé, però ja no sé si és pq li agradava la teca o pq li donava ell
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
susaneta
:: tigre
:: tigre
Entrades: 753
Membre des de: dl. des. 10, 2007 9:31 am

EntradaAutor: susaneta » dt. gen. 17, 2012 11:25 am

com t'entenc.... el meu fa el mateix, ara comença a menjar mes, pero ha passat una etapa que escupia tot el que li entraba a la boca... de fet la fruita la mastega y la fa fora, les salxixes, la carn... tot.... no traga res.... no se que fer!!!!
ImatgeImatgeImatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. gen. 17, 2012 11:50 am

Ítaca, ja sé que des de fora les coses es veuen molt més fàcils, i jo sóc la primera que alguna vegada m'he preocupat perquè el meu fill no menjava, i això que està sempre en un percentil de pes per sobre de 70!

Pel que dius la teva nena és tirant a petitona i/o primeta... En quin percentil està? és que potser no necessita menjar més! Tu la veus contenta, activa, fa bona cara, juga, corre, riu?
De fet, comparant el que menja la teva filla i el meu fill (que és més petit, té 18 mesos), veig que ella menja més o menys el mateix que el meu (ell no pren llet ni bibes però fa teta) i jo sempre tinc la sensació que el meu fill menja moltíssim...
El pediatra us ha dit alguna cosa sobre el pes?

Ja sé que és difícil però jo miraria de no preocupar-me gaire. Suposo que ja coneixes el llibre del Carlos González "el meu nen no menja" i és possible que te l'hagis llegit, però a vegades va bé fer-li una repassada (a mi em va anar bé rellegir-lo quan vam començar la introducció dels aliments sòlids, que a mi em semblava que no volia menjar res, i cap als 9 mesos o així, que també estava preocupada perquè creia que no menjava gaire variat...)

També et pots passar pel fil de "Introducció dels aliments segons CG" (és diu alguna cosa així) i veuràs que hi ha mames amb fills i filles que mengen molt, que mengen poc, que a dies mengen i a dies no... i tots estan sans! :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dt. gen. 17, 2012 12:53 pm

ponioleta, doncs de pes deu estar pel percentil 25 més o menys... de pes està entre els 11,500-12 q (depèn de si ha estat malaltona), i d'alçada deu rondar els 88-89 cm
El pediatre q teníem fins ara, sempre ens havia dit q seria bo q pesés mig quilo o un quilet més, pel tema reserves quan es posen malalts...
Jo sé q ella té aquesta constitució i realment prefereixo q sigui així q no pas una boleta, sinceramet t'ho dic. Però ostres, això d'anar a dormir molts dies amb mig got de llet i prou, a mi em sembla poquíssim... i no vull caure en la temptació de fer-li també puré amb el tall dins, com fem al migdia... ja és grandeta i ja hauria de menjar igual q nosaltres (i no, no hi ha manera....) :ufs:

El tema, és q quan ella tenia 18 mesos, menjava el mateix q ara... o potser més, pq aleshores per sopar fèiem també puré...

I també sé q cada nano té el seu ritme, i els seus gustos, evidentment, però ostres, és q amb ella em trobo q no vol res (a part de macarrons, alguna truiteta o frankfurt...), però coi, cada dia no li puc estar donant pasta, ous... I ja no sé ni què provar ni què fer (quan he fet alguna cosa nova, ha acabat a la brossa :ufs: )

Sobre el llibre del CG, no, no el tinc ni me l'he llegit... no sé, suposo q prefereixo q les mames m'expliquin les seves experiències sobre el tema alimentació. M' han fet avorrir aquest home (sense llegir-lo) neujor:-)
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dt. gen. 17, 2012 12:56 pm

susaneta ha escrit:com t'entenc.... el meu fa el mateix, ara comença a menjar mes, pero ha passat una etapa que escupia tot el que li entraba a la boca... de fet la fruita la mastega y la fa fora, les salxixes, la carn... tot.... no traga res.... no se que fer!!!!

i, veig q el teu nen i la meva són de la mateixa edat... noia, no sé què hem de fer amb aquests petardos...

Avui ja li he dit q l'itaco q a partir d'ara serà ell l'encarregat de donar-li el sopar (i jo desapareixeré del menjador)... a veure si així aconseguim q mengi una mica més...
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
luachi
:: puça
:: puça
Entrades: 41
Membre des de: dj. juny 23, 2011 8:39 pm

EntradaAutor: luachi » dt. gen. 17, 2012 2:28 pm

Hola!! M'has fet pensar en mi!! El meu fill té 20 mesos i va a la guarderia i allà s'ho menja tot (sòlid), cap problema. Però els sopars i cap de setmana a casa menja mooooolt poc. Ho hem intentat tot, fer els àpats junts a taula, avançar l'hora de dinar, retrassar-la (no massa perquè després te són i tampoc menja), sòlid, triturat, ..... I rés, fa potser 2 cullarades de postre o 2 mini tallets de carn i després ho escup tot. Ens pren el pèl? jo a vegades crec que SI. La seva senyoreta no es pot creure el que ens passa a casa i jo no em puc creure que allà es mengi tot un plat. Potser ho fa per cridar l'atenció, sap que així estem pendents d'ell, però fa molta ràbia quan li prepares algo, li poses davant i, sense provar-ho, gira la cara, i penso: si fa 6 hores que no menja!! Ha de tenir gana!! Intentem no amoïnar-nos gaire pq de dilluns a divendres sé que menja, però aquests dies de nadal a casa ha menjat ben poc i està primet. En fi, em vull convèncer que és una etapa i que passarà com totes. Paciència!!!
ninoneta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

EntradaAutor: ninoneta » dt. gen. 17, 2012 3:00 pm

T'entenc perfectament perquè la meva filla hi ha dies que fa el mateix, però generalment no amb el sopar sinó amb el dinar, suposo que cada un té més gana en determinats àpats. Entenc que t'amoïnis, perquè jo també ho faig, sobretot quan està malalta, que és sovint, perquè llavors sí que menja poquíssim. Ho he comentat diverses vegadesamb el pediatra i diu que és una nena menuda i que si no vol menjar és perquè no deu necessitar més, i que no cal capficar-s'hi perquè poca cosa s'hi pot fer. De fet mai m'he plantejat forçar-la ni castigar-la perquè sé d'altres nens que llavors acaben vomitant, i això és molt pitjor que menjar poc.
El meu consell? passen etapes, i com més obsessionats amb el menjar us vegi a vosaltres més li costarà... ja arribarà un dia que mengi, no? jo era igual de petita, i ara menjo de tot i molt!
Et torno a dir que t'entenc , que a mi em dol moltíssim treure-li el plat sense que hagi menjat més que una cullerada... però crec qeu poc hi podem fer.
El que t'ha dit la Ponioleta sobre el llibre del Carlos Gonzàlez, hi estic d'acord, a mi em va ajudar a no obsessionar-m'hi tant, i que consti que jo no el podia ni veure abans de llegir els seus llibres, però té una manera d'explicar les coses que tranquil.litza.

Ànims, i pensa que no ets única!!
Imatge
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dt. gen. 17, 2012 3:55 pm

Ítaca escolta l'entrada que posa "mare meva" del link que et penjo, és d'ahir a la tarda.
http://www.catradio.cat/audio/601801/Mare-meva :-()-)
Imatge
Imatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dc. gen. 18, 2012 9:09 am

edae, gràcies pel link! El vem escoltar ahir i la veritat és q ajuda a canviar una mica el xip!
Canviarem la tàctica, a veure si anem millorant una miqueta...

luachi, la meva també va a la llar, però sols de 9-12, o sigui q dina a casa amb la meva mare (q sorprenentment amb ella s'ho menja gairebé tot sense fer "marranades")... El problema el tenim seeeempre amb el sopar, q és el q li dono jo, i és quan comença a escupir-ho tot...

ninoneta, jo mai l'he castigat, sempre quan ha dit prou doncs ja està, li trec el plat i li ofereixo una mica de llet, però és q hi ha dies q ja no saps si és q t'està prenent el pèl o és q realment està tipa... per això abans d'ahir li vem guardar el circuit de tren i li vem apagar la tele, a veure si reaccionava, però va ser del tot inútil... quan ella diu NO, per molt q facis, és NO.
Ahir li vem tornar a posar el circuit i ja està... és q hi ha moments, q ostres... em fa enfadar :ufs:
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dc. gen. 18, 2012 9:11 am

Ítaca, sobre el llibre jo te'l recomano a tope, ja saps que jo sí que sóc molt fan del C. González. Ara bé, si no te'l vols llegir jo et dic l'essència: no pateixis que cap nen es mor de gana tenint menjar a prop i el millor és no convertir el pes i el menjar en el centre de les vostres vides.

Sobre idees concretes:

- Posa-li molt, molt poquet menjar al plat, rotllo 3 macarrons. Si se'ls acaba i te'n demana més li poses, sinó no. Repeteix això cada dia (això jo no ho he fet, però era una idea del llibre).

- Deixa-li el teu menjar a l'abast... la meva filla troba molt millor el meu plat que el seu (tot i que sigui exactament el mateix, però les coses del papa i la mama molen molt).

- Fes-la partícep de la compra i cuina si pots.

- Deixa coses sanes en llocs on pugui arribar. Jo me la trobo molts dies fotent-se una pera, una poma...

- No li donis menjar que no volies que mengés només "perquè mengi alguna cosa".

- Això de les taules de creixement ni cas, i menys si no són les de la OMS. La meva filla amb les del CAP (que han estat elaborades amb el suport de Nestlé) està força per sota de la mitja (i d'alçada està gairebé a dalt de tot). Amb les de la OMS està just a la mtija i ara ja una mica per sobre...

Molta paciència, sort i "bons aliments". Si se m'acudeix alguna cosa més t'ho dic.
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dc. gen. 18, 2012 9:29 am

Julyet, gràcies pels consells!
Menjar al seu abast sempre en té (bàsicament fruita, q jo també me l'he trobat amb una poma o plàtan q hi havia sobre el marbre).
Ahir mateix... l'itaco es va descuidar l'entrepà del matí sobre el marbre de la cuina, i quan vem arribar a casa, ella va entrar a la cuina i em surt amb l'entrepà de pernil a la mà... se'l va menjar gairebé sencer! Ara, no era l'hora del sopar, eren quarts de 8... per tant després li vaig oferir una mica de llet amb colacao i cap el llit. Ahir no vem tenir cap tipus de problema!

Ja sé q el problema també el tenim nosaltres, sobre això de pensar q ha de menjar el q nosaltres creiem q ha de menjar, i hem de començar a acceptar q potser ella necessita menys teca... el problema q jo li veig, és q no sé diferenciar quan no vol menjar per "marraneria" o pq no té gana... això és el q a mi em preocupa... pensar q no en vol pq està tipa i q realment m'estigui prenent el pèl (menja pitjor quan sóc jo davant, encara q li estigui donant la meva mare o l'itaco xxo.0.o ), és a dir, si algú li està donant el menjar, jo haig de desaparèixer fins q acabi, pq si em veu per allà ho comença a escupir... :ufs:
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. gen. 18, 2012 9:34 am

Ninoneta, completament d'acord amb el que dius.

Edae, a veure si després em puc escoltar l'enllaç

Julyet, com sempre, molt ben explicat i molts bons consells. :ok: :ok: (offtopic: segur que seràs una molt bona assessora de lactància xx:-D )

Ítaca, el resum de la Julyet del llibre del Carlos González està molt bé! Jo et recomanaria que te'l llegissis. A mi aquets home em fa mooolta mandra i a vegades una mica de mania i tot, però haig de reconèixer que els llibres que té són genials, estan molt ben explicats i donen consells genials, sempre en un to i des d'una posició molt "humil",per dir-ho d'alguna manera. Vull dir que no va en plan "sóc un pediatre que ho sap tot i tu has de fer el que jo dic" (actitud que a vegades sí que li trobo en alguns articles seus del diari o altres intervencions, però NO en els llibres).
Per certt, ens hem creuat. És possible que també hi hagi algun tipus de "motiu emocional" barrejat amb el tema del menjar, però igualment jo et diria que si tingués gana menjaria (vull dir que com a molt un dia pot estar enfadada o trista o el que sigui i saltar-se un àpat per aquest motiu, però al següent segur que recupera perquè llavors tindrà una gana...!). Ànims guapa!!! :-()-)

Imatge

Imatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dc. gen. 18, 2012 9:41 am

neujor:-) bé, potser faig un esforç d'agafar un llibre del seus... però d'entrada ja et dic q em fa maaaaaaaaaandra, moltíssima maaaaaaaaaaandra xxo.0.o

Si, clar... el dia q no ha sopat, al matí es menja el "bibe" sencer...
Potser si q també hi ha un "motiu emocional", però realment no sé veure quin és... a vegades penso q el problema sóc jo, pq quan jo hi sóc es comporta pitjor (fa més trastades, rabequeneries...). QUè complicat tot plegat!
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dc. gen. 18, 2012 9:46 am

Ponioleta, moltes gràcies :love:

No tinc temps, però volia dir-vos una cosa. L'experiència com a mestra i mare el que més m'ha ensenyat és que els nens normals amb qui es porten pitjor és amb la seva mare. Quan els pares em diuen "ui, doncs a casa això no ho fa" ja tremolo... normalment a casa es deixen anar, que és on tenen confiança, i a fora "queden la mar de bé".

Així que Ítaca, no et sentis malament si veus que amb tu "explota", perquè ho fa precisament perquè ets la persona en qui més confia. Igual que per exemple faig jo amb la meva parella... Però com que sóc adulta i tinc valors intento millorar-ho (però un nen no ho pot fer encara, però n'aprendrà si li ensenyem).
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. gen. 18, 2012 10:00 am

Ítaca, el Bernat menja perfecte i menja bastant, però amb els avis menja molt més i "millor" que amb nosaltres. Quan sopem nosaltres amb ell no para de "liar-la": vol agafar l'ampolla d'aigua, la forquilla (la MEVA xx:-D ), vol una mandarina quan està menjant el primer plat però la pela i després no la vol, llença coses al terra... en fi, que estem distrets!!! xx:-D xx:-D Ara, quan dina amb ma mare (un dia a la setmana dina a casa seva) està quiet, menja, es posa el pitet (amb nosaltres és IMPOSSIBLE), menja molt més... xxo.0.o xxo.0.o xxo.0.o

Imatge

Imatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dc. gen. 18, 2012 10:17 am

Julyet ha escrit: L'experiència com a mestra i mare el que més m'ha ensenyat és que els nens normals amb qui es porten pitjor és amb la seva mare

xxo.0.o
bé, doncs potser m'estic preocupant per no res, i segurament el q fa la meva baldufa és el q fan tots els nens (és el q té no tenir altres petits al voltant per poder "comparar" reaccions, nebots, cosins...)

Intentaré fer uns quants :-o00m :-o00m :-o00m :-o00m e intentar q l'hora del menjar amb mi, sigui si més no, diferent a com està sent fins ara :ok:

Gràcies per les vostres experiències i consells! ës q a vegades em sento una mica perduda...
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
ametista
Entrades: 4994
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 18, 2012 10:40 am

potser ja ho has vist però just ahir l'Irina va posar un enllaç del llibre mi niño no me come en pdf a veure si fent-li una ullada per sobre et fa menys mandra ;-)

ànims!!
Imatge

Imatge
al CLUB DE LECTURA del SOCPETIT el mes de gener llegim:
JANE AUSTEN
T'apuntes?
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dc. gen. 18, 2012 11:06 am

neujor:-) neujor:-)
me l'acabo de descarregar... xxo.0.o (el link el vaig veure ahir, però em vaig retenir...). Li aniré fent un cop d'ull ràpid a estones mortes, a veure si m'inspiro...

Gràcies guapa!
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: