QUÈ EN PENSEU?????????????????

Teòricament poden menjar de tot.

patri28
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 5:19 pm

QUÈ EN PENSEU?????????????????

EntradaAutor: patri28 » dl. març 12, 2012 2:03 pm

Hola noies, la meva neneta ja té 14 mesos. Mai ha estat gran menjadora, però hem anat "tirant". Ara crec que estem passant una mala època amb les menjades, tenim una "crisi".
Us explico a veure que n'opineu;
- 08,30: La petiteta esmorza llet amb cereals entre 180-200 ml, depen del dia.
- 12,30: Dinar; triturat de verdures amb ou, llegum, peix, pollastre... uns 250 ml (el problema és que SEMPRE la he de distreure per que mengi!!!! i per norma ella no obre la boca, llacors és desesperant haver de menjar d'aquestes maneres!!, a la que la despisto és quan aprofito per què mengi, i a més a més a la mínima que la forço em vomita tot el dinar....)
- 17; kiwi + iogur; (la fruita triturada no la vol ni veure)
-20,30; Bibe de cereals (uns 200 ml) i "picoteja" un tros truita francesa, 1 tall pernil pavo, 1 croqueta....

QUÈ TROBEU???? A alguna li passa que perque mengi haigue d'entretenir el nen?????? ja sé que no hio he de fer però sinó no menjaria!!!

Ahhh té 14 mesos i pesa 9 Kilets....

Gràcies marones!!!! ja m'he desfogat!!!! :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
nunus
:: zebra
Entrades: 1563
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

Re: QUÈ EN PENSEU?????????????????

EntradaAutor: nunus » dl. març 12, 2012 2:16 pm

Ostres, patri28, jo el tema mesures ja el tinc una mica oblidat, però, vols dir que la teva nena, amb 14 mesos, no ho podria menjar tot en trossos ja??

T'ho dic perquè tu mateixa comentes que "picoteja" del vostre menjar, i si ho fa és perquè li deu fer gràcia. Jo li començaria a donar menjar de "nena gran", però recorda que les quantitats que es mengen són menors que les de les farinetes, eh? :ok:
Imatge
Imatge
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dl. març 12, 2012 2:27 pm

jo també potser li donaria el menjar sense triturar... sembla que no li agrada massa la textura dels triturats... i en canvi sembla que li agrada picotejar el menjar vostre.
Segurament necessita menys menjar del que et penses que hauria de prendre, jo no la forçaria, mai quedarà desnutrida amb un plat al davant... I el que sol funcionar és que mengi a la taula i al mateix temps que vosaltres, com una més de la família, i si ha de menjar amb les mans pq encara no domina els cuberts,... no passa res.
Imatge
patri28

EntradaAutor: patri28 » dl. març 12, 2012 2:56 pm

Jo ja vaig intentant que mengi solid pero encara no l'accepta!! El sopar si intentem que menji mes a trossos pero de seguida es cansa, i les quantitats q pren son insignificants...
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dl. març 12, 2012 3:04 pm

jo, és que el meu nen a aquesta edat era el que feia... picotejar per anar-se acostumant a tots els gustos (ell mai va menjar triturats) però el seu menjar principal era el pit... no sé si això es pot aplicar igualment amb la lactància artificial... o sigui que l'àpat principal sigui la llet i la resta que vagi menjant sòlids encara que siguin quantitats petites...
Però de fet dius que menja truita, pernil, croquetes...no? llavors accepta sòlids...
Imatge
patri28

EntradaAutor: patri28 » dl. març 12, 2012 3:38 pm

Si que acepta solids!! Pero li costen molt encara i a la minima s'ennuega i ho vomita tot, a mes a mes no te mai gana i la he de distraure molt per menjar, que es el que m'agobia!!

Gracies pels consells!!
pucpuc
Entrades: 1375
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

EntradaAutor: pucpuc » dl. març 12, 2012 3:59 pm

jo tambe penso que el tema dels trossos es fonamental si no cada cop et costara mes, que mengi a trosos.

Jo et recomano el llibre "el meu nen no menja" de carlos gonzalez a mi em va ajudar a dismitificar el tema de les quantitats, etc
sivi
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

EntradaAutor: sivi » dl. març 12, 2012 4:15 pm

Patri que parles de la meva filla?
Ella ara te 13 mesos, i pesa 8.300gr.
De quantitat mes o menys menja com la teva.
Per esmorzar un bibi amb cereals de 240 el dia que està de bones.
Per dinar es diferent, avanç menjava 250 de triturat, però ara que menja a l'escola ja menja normal. De menjar normal menja molta menys quantitat, però mica en mica va augmentant les dosis de menjar.
Per berenar dos peçes de fruita triturades, ja que entera encara li costa moltissim. a vegades li faig cuita i si li vaig variant la cosa va millor.
Per sopar a vegades li vaig puré de verdures amb carn, ou o peix. A vegades puré de cereals i els dies que està molt cançada o molt intranquila per les dents un bibi de 240 si tenim sort se l'acaba.
Com pots veure van pel mateix camí.
Ara que menja a trossets, potser s'entreté mes intentant agafar el menjar i tot despistant menja mes que avanç triturat.
Jo no veig que mengi poc, simplement te poc interes pel menjar. La meva a començat a mostrar interes ara que menja normal, ja que ella s'ho agafa, s'ho fica a la boca i posant-li plats atractius a la vista va menjant, aixìo si posant poc menjar al plat, i si menja quan tu mengis mostren mes interes, ja que els agrada imitar als altres.
Tingues pasciència i mica en mica ja veuràs que menjarà mes.
Imatge

Imatge
lila
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dl. març 12, 2012 8:51 pm

Jo també t'anava a proposar que li provessis menjar "normal": macarrons, sopa, arròs, carn arrebossada a trossets molt petits, croquetes, peix...

Però ja veig que ho has provat. Paciència!
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
sol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2907
Membre des de: dg. des. 18, 2005 12:36 pm

EntradaAutor: sol » dl. març 12, 2012 8:58 pm

la mia tiene 16 meses y pesa 9 kilos tambien, come a su ritmo al principio tambien tenia que inventar las mil y una para entretenerla y que comiera algo y era una agonia ademas de que acababa casi siempre vomitando, desde que decidi relajarme y no luchar mas, todo ha ido a mejor ella va haciendo come mas cuando algo le gusta y muuuuuuuuuuuuucho menos si ni fu ni fa(que es la mayoria de veces), pero esta sana no se la ve delgaducha y es feliz!!!!!!!!.y yo tambien por fin!!!!!!!!
a mi hija lo que le fue muy bien fue dejar los triturados no los podia ver, ahora y desde hace varios meses come todo como su hermana a trocitos mucho mas pequeños y perfecto!!!!!!!!!
lluneta81
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dj. març 17, 2011 2:56 pm

EntradaAutor: lluneta81 » dl. març 12, 2012 10:07 pm

Jo el meu li passava com la teva és mes fins als 18 mesos ha menjat triturat el dinar i sopar quasi res, sempre l'havia de distreure per menjar però va ser començar la guarderia i ara té molta més gana també el bibi li donc més aviat i penso que també influeix s'el veu a les 08.15 i dina a les 12.15 ara es menja molt bé la verdura triturada quan la veu obre la boca que això abans no ho feia!I ja fa unes setmanes que per fi va voler provar els macarrons cosa k no volia, ni la sopa tampoc, però a mesura d'anar-li oferint, al final ho proven, el dia que va menjar macarrons era un dissabte així jo també m'hi podia dedicar més, a més no havia begut a penes bibi aquell dia i li vaig donar una cullera i a experimentar i així ho va provar, jo pel que veig al meu fill penso que canvieni tenen temporades i pics de creixement i fa que menjin més,jo veia molt lluny que en Marc menjés sopa, arròs i macarrons i en pocs dies ho ha volgut provar, pensava k als dos anys encara no menjaria gaire solid i mira ara la sopa li xifla, el tall i el peix li faig arrebossat va ser la manera que en volgues menjar i ara li encanta, a més li tallo a tires i s'ho menja amb els dits o a vegades tallets amb la forquilla també li fa gràcia punxar. Jo et diria que tinguis paciencia li vagis oferint el menjar que menjeu vosaltres abans que hagi menjat pq després si estan tips no són tan receptius almenys al meu cas, però ja veuràs com anirà canviant.
Imatge

Imatge
dragonet
Entrades: 2
Membre des de: dl. març 21, 2011 10:11 am

EntradaAutor: dragonet » dt. març 13, 2012 6:44 am

La meva filla a punt fer 15 mesos, tampoc no és menjadora. Ara deu ser uns 9 kilos.
Al matí a les 7:45h només menja entre 90-180 (depen del dia)
El segon esmorzar, no hi ha manera de menjar des de fa més d'un mes. Intentavem donar biberó, iogurt, petit suisse, etc no hi ha manera. Però ultimament, el meu home ho dona una mica pa amb tomàquet amb pernil dolç i formatge ho menja una miqueta.
Per dinar, uns entre 150-200 gr + petit suisse (depen del dia ho acabar tot o al meitat)
Per berenar biberó perque veu molt molt poca llet. Uns 120-150
Per sopar, verdura amb tall i/o sopa amb la pasta/arros, ho menjar al meitat del dinar. Per anar a dormir, uns 90-120 (abans ho menjava 150) Alguna nit, no vol el biberó!

Cada vegada beu menys el biberó, jo intento donar la papilla de cereals, no li agrada, fa molt fàstic i fa vomitar.

Algun dia vam donar macarrons, arros a la cubana, etc, li agrada i ho menjar bé. Però al vespre donem verdura aixafada, menjar però de seguida es cansa. Intentarem donar poc a poc els sòlids però és posa nerviosa,, cansada, etc. I també quan dono el menjar al prinicipi s'enfada molt no volia menjar però desprès com menjar (no he esforçat res, cal esperar uns minuts si)

Ah, la fruita, des del principil no volia truitat! vol sòlid! Al prinicipi vam espentar molt perque es enguegar molt i també vomita! Ara només un parell de mossegades i res mes. Esperem a l'estiu, més fresqueta, ho menjarà...

La veritat, abans preocupava molt en canvi ara no perque la meva filla és molt molt feliç, molt moguda, espavilada, etc Endavant.
vicky1983
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

EntradaAutor: vicky1983 » dt. març 13, 2012 8:48 am

ostres, la meva amb 16 mesos pesa 9kg. Aixó si, ella des dels 12 mesos ho menja tot a trossos.

Jo et diria que no t'agobiis si la teva nena menja poquet, cada nen menja el que necessita i si la forces aconseguiràs l'efecte contrari, que encara vulgui menys menjar i fins i tot t'arribi a vomitar.
La meva quan no té gana i no menja o menja poquet no em preocupo, ja menjarà més al següent apat! és com nosaltres quan estem desganats i no sopem o dinem poquet poquet... l'únic que ella no ens ho pot explicar...

Si tu la veus sana i feliç no et preocupis! sereu més felices la nena i tu :ok:
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
ragi
Entrades: 1665
Membre des de: dg. oct. 11, 2009 5:56 pm

EntradaAutor: ragi » dt. març 13, 2012 2:53 pm

Patri a mi em sembla que menja molt bé la teva nena!!!
La meva nena menja el mateix que la teva i te 17 mesos, la diferencia es que a la tarda si que menja papilla de fruita! al migdia si nosaltres menjem macarrons doncs ella també picoteja i a la nit li faig peixet o hamburguessa i després el seu bibi com tu, pero cada vegada li costa més acabarse el bibi!!!
Pero jo penso que poc a poc i que està menjant bé!!
Jo també faig comedia per menjar, sempre menjem amb un llibre al davant i fem el soroll dels animalets...tot son maneres! la questio que menji!
Imatge
21/03/14 - Un estel brilla al cel.
Imatge
patri28

EntradaAutor: patri28 » dt. març 13, 2012 4:55 pm

Gràcies noies!!

La veritat és que em deixeu més tanquil.la... Poc a poc anem provant textures i gustos, però ostres costa molt, de seguida s'ennuega i li agafen fàstics, però bé, encara és petita i tenim marge per endavant!!
Els canvis sempre li han costat la veritat, però l'important és que és feliç i està sana!!

>.-<: >.-<: >.-<:
manoli37
Entrades: 102
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 8:12 pm

EntradaAutor: manoli37 » dc. març 21, 2012 9:00 pm

El meu nen si no li poso les dibuixos el tio no menja

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant