Rebutja l puré i Menja nomes trocets

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
pessigolla
:: conillet
:: conillet
Entrades: 391
Membre des de: dj. set. 30, 2010 12:02 pm
Ubicació: Barcelona

Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: pessigolla » ds. ago. 04, 2012 6:50 pm

Hola la meva filla té 12 mesos i de cop ja no vol menjar més purés. Els rebutja quan abans se'ls menjava perfectament. Al marge d'això ara comença a saber el que li agrada i l q no i clar ja no m menja tant bé. Entre q va lenta, i q no menja la mateixa quantitat no m quedo tranquila i dps la verdura no la vol triturada pero ni xafada i a trossets nomes pèsols!! Us va passar això? Aquest canvi? La carn i peixet a trossets, la truita tb, pasta i arros tb, cigrons, fruita i verdura res! Nomes suc de taronja!! Estic una mica preocupada no sé si menja prou. Em podeu ajudar?
Imatge
Imatge
Albercoca
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dl. març 19, 2012 3:13 pm

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: Albercoca » ds. ago. 04, 2012 7:52 pm

Tranquil.la, deu ser una etapa més... El meu nen ara té 16 mesos i des de l'any que menja: un dia molt, un altre poc, un altre no menja res...
Els purés i papilles ha passat de devorar-los, a no voler-los. Ho vol tot a trossets i la quantitat que ingereix és inferior que quan s'acabava la papilla... Crec que és normal.
Jo penso que deuen acabar avorrits de les papilles de "verduretes amb ..." I els hi fa més gràcia menjar una mica de tot, com nosaltres els adults.
Per la meva experiència, et recomano que li ofereixis el menjar a trossets, si és el que ella vol, i ves-li variant i combinant la carn, peix, verdures... En el seu platet. Aniràs veient que triarà el què més li agrada, i pot ser que no es mengi la verdura que precissament és el que t'interessa que mentí, però potser un dia Ho prova i s'ho menja! És tenir paciència i deixar fer.
Jo li faig per Exemple el pollastre: a la planxa, arrebossat o en croquetes... Li poso en el plat la verdura tallada en tires, o molt fineta o triturada en arrós... a vegades cola i menja, altres Només el que li agrada... És com sempre, paciència, oferir i anar provant...
El llibre del Carlos González "mi niño no me come" ajuda molt a les mares a no preocupar-se tant Per. Com menja, mentre el nen segueixi sà i feliç.
Avatar de l’usuari
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: sandrajuli » ds. ago. 04, 2012 8:28 pm

t'anava a dir el mateix... t'aniria bé llegir el meu nen no menja d'en Carlos Gzlez.
El meu nen no ha menjat mai purès... sempre trossets, i de cop va deixar de menjar verdura, la majoria de fruites i moltes altres coses però ho hem respectat, hem tingut paciència i tot just ara, als 4 anys està tornant a menjar de tot... però perquè ell ho ha decidit. Ha sobreviscut 2 anys amb quasi un menú a base de pasta, arròs, pa i pollastre (també he de dir que ha fet teta fins als 4 anys, però clar, com a complement). Però ara menja quasi de tot i ho gaudeix molt. A mi, haver llegit el llibre i haver escoltat les xerrades d'en C. Gzlez m'ha ajudat a estar tranquil·la i no preocupar-me pel tema. i també sentir un tros de nutricionista com en Julio Basulto.
Imatge
Avatar de l’usuari
nunus
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: nunus » dg. ago. 05, 2012 12:09 am

Jaja, pessigolla, no et devies pensar que menjaria sempre papilla, no? :-D És broma, jo també et recomano el llibre del Carlos González; a mi em va encantar. :ok:

Tingues en compte que, quan comencen a menjar trossets, els nens no mengen les quantitats que els posem a les papilles.

Jo als meus fills sí que els he donat papilles uns mesos (pocs). Jo no les trobo fastigoses, les cremes de verdures m'encanten... tot i que el meu home diu que ja en menjarà quan no li quedin dents. Hi ha gustos per tot... ;-)

El que sí que estic començant a fer ara (té 9 mesos i cap dent) és combinar-ho amb els trossets. Kiwi, síndria, pera, pasta maravilla, 4 pèsols, formatge fresc... Igual com vaig fer amb el Guillem. Li encanta.

I, com diuen les companyes, tranquil·la que no es quedarà amb gana! :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: angelina » dg. ago. 05, 2012 3:07 am

Hola! JO no em preocuparia, si es capaç de menjar en troçets per a que fer-li purés? la meva filla va passar de menjar teta en absolutaùent tos els apats a menjar trossets ara accepta cremes de carbasso i coses aixi ( les q fem per nosaltres) pero de petita no en va voler saber mai res!! :content: i lo bé que em va anar... aixo també ajuda a que adquireixin més independencia a l'hora de menjar més aviat.. ja q tenen curiositat per agafar els troçets q tenen al plat o que menjen als papes q si menjen tot puré.. aq possibilitat no la tenen! :content:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
Sonne
:: rateta
:: rateta
Entrades: 189
Membre des de: dc. oct. 03, 2007 6:51 pm

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: Sonne » dg. ago. 05, 2012 8:49 am

També penso com les noies, si no vol les papilles doncs endavant els trossets! Ara, m'agradaria fer una puntualització, penso que les papilles són una bona solució com a pas intermig abans dels trossets, tampoc cal que sembli que són una enganyifa no?? hi ha nens que els van molt bé!
nunus, el meu home al contrari, les troba ben bones! diu que quan no tinguem dents farem anar la "iaiocook" :-D
Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: Helia » dg. ago. 05, 2012 9:16 am

Ídem de ídem que totes! :content: La meva filla pràcticament mai ha menjat papilles, directament aixafat amb una forquilla, o a trossets! I més, cap a aquesta edat, als voltants de l'any, és quan descobreixen més les textures i gustos (que amb papilles no poden apreciar), i volen menjar més com els pares... Aprofita-ho, i experimenteu! I no et preocupis per si menja una mica menys, perquè si té gana, menjarà. I si no en té... doncs perquè donar-li? Jo no menjo si no tinc gana! ;-)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
pessigolla
:: conillet
:: conillet
Entrades: 391
Membre des de: dj. set. 30, 2010 12:02 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: pessigolla » dg. ago. 05, 2012 12:20 pm

Gràcies, em quedo mes trankila, em feia patir la quantitat no l fet de menjar trossets!! Merci noiesss
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: angelina » dg. ago. 05, 2012 4:43 pm

Al menjar en trossets semrpe redueixes quantitats! es molta mes feina que empassar cullerades :content: els meus quan faig sopa de carbasso en menjen un plat com el meu en canvi quan menjem 'normal' menjen mooolt menys!! :miko: i jo et dic ara mateix que prims no estan!- :ok:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: la_rodri » dg. ago. 05, 2012 6:16 pm

Quina sort!!
A mi m'hagués agradat que el meu petit comencés amb els trocets ben d'hora, però quan trova un "grumito" en empasar-se el puré li fan venir uns fastigs... Per les quantitats no et preocupis, ells demanen el que necessiten. Bona recomanació la del llibre de Carlos Gonzalez (mi niño no me come). Sort i gaudeix d'aquest avantatge!
Avatar de l’usuari
heaven25baby
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2050
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
Contacta:

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: heaven25baby » dt. ago. 07, 2012 5:36 pm

Hola maca El que pots fer es carn (pollastre, gall dindi o el que sigui) o peix amb salsa (tomaquet, ceba, pastanaga, patata... etc triturat)... Es una manera de donar-li verduretes!!! <:-<
Imatge
Imatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: entrerius » dc. ago. 22, 2012 11:58 am

és del tot normal i no et preocupis massa per les quantitats.... quan faci un temps que menja així ja n'acceptarà més :ok:
A més a més és estiu, fa calor... prova amb fruites i amanides amb verduretes i hortalisses diverses ben trinxadetes, al meu fill li encantaven totes les amanides ara a l'estiu i li continuen agradant :ok:

De sopes i purés en continua menjant perquè nosaltres també ho fem i ens agraden a tots. Això depèn del que vegis que vosaltres feu habitualment.

sort
Lita24
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dg. març 13, 2011 7:12 pm

Re: Rebutja l puré i Menja nomes trocets

EntradaAutor: Lita24 » dv. ago. 24, 2012 11:53 am

Deu fer cosa d'un mes jo vaig plantejar el mateix dubte: ja no menjava triturat i ara només volia sencer, cosa que me'n sentia molt orgullosa, però clar hi havia aliments que no els volia.

Et diré que amb aquest mes ha millorat moltíssim, et diré que les hores dels menjars són genials! Menja igual que nosaltres, menja soleta, no vol que li dongui jo, això si, no té pressa (però crec que el menjar s'ha d'assaborir bé i s'ha de gaudir, no engollir) ni menja tant com abans (que crec que ja és normal pq ara no creixen tant). Jo la veig contenta i sana! Així que no m'hi anmoïno més.

L'únic és que la verdura se la menja triturada i fem com un pacte, una cullerada de verdura, una mossegada de formatget babibel. Ella ha acceptat el pacte, ah! i no l'enganyis! no val dues cullerades de verdura i una mossegada de babibel, jajajajaajja

Ja voras que tot és una etapa, i passa de seguida, però com tot es necessita temps ;) i paciència, no ho oblidem

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::