Què feu si no vol menjar

Teòricament poden menjar de tot.

Rousi23
:: papallona
Entrades: 139
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 8:47 am

Què feu si no vol menjar

dc. jul. 10, 2013 12:36 pm

Bones,
Tinc un nen de 19 mesos que mai ha sigut menjador, per postres només té les dues dents de baix, i li han començat a sortir 4 de dalt i també un queixal.
Menja triturat encara perquè no li interessa res i almenmys li vaig embotint les cullerades perque sinó es cansaria de mastegar.
Em té aburrida, tot es que no.
No se que fer, si fer-lo passar gana o seguir-me barallant amb ell.
Què feu vosaltres???
Imatge
Imatge
bertian
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: Què feu si no vol menjar

dc. jul. 10, 2013 1:13 pm

La veritat és que jo en aquest aspecte he tingut sort i la Berta sempre ha menjat molt bé, però evidentment ha tingut els seus més i els seus menys.
Per mi una premisa a seguir és no forçar-la mai a menjar. Sí que tinc sempre 2 propostes per sopar (el dinar el fa amb la iaia) i si no en vol una li ofereixo l'altra, més opcions no. Si un dia no li va bé res, doncs no menja tant i ja està. No em preocupo, tinc clar que si tingués gana es menjaria alguna de les dues opcions.
També crec que és molt important intentar fer del moment de menjar un moment agradable, i ja sé que deu costar molt quan el nen no vol menjar, però jo no li "embutiria" el menjar, com has dit, si no en vol, no en vol i ja està...
Per cert, el tema trocets, o altres textures, ho has provat? ho dic perquè la meva filla té molta mania amb les textures i segons què no s'ho menja només per això... potser li agrada més menjar cosetes a trocets petits, o aixafat, enlloc de puré... jo crec que deu arribar un moment que en deuen estar ben farts de tant puré...
sivi
Ubicació: girona
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am

dc. jul. 10, 2013 1:35 pm

La meva filla mai ha estat una gran menjadora, mes aviat menja per viure.
Si no vol menjar a trossets, no el forcis, que si no ho acabara aborrint i serà pitjor.
Jo no es que la forces a menjar, però si que mirava d'apretar-la una mica. Si veia que es posava a plorar, parava i a una altre cosa.
Jo la vaig començar a acostumar a menjar pa, galetes i pernil dolç bossinets i mica en mica altres aliments.
Encara ara moltes vegades per sopar menja pures o papilles, ja que quan te son no menja, li pot mes el cançament que la gana.
Tingues pasciencia i deixa-li provar tot el que vegis que li fa gracia.
Imatge

Imatge
elpoma
:: granota
:: granota
Entrades: 209
Membre des de: dg. març 13, 2011 7:45 pm

dc. jul. 10, 2013 5:34 pm

Hola Rousi,

l'Aina fa avui 20 mesos i estem igual. Per aconseguir que mengés triturats o alguna cosa que no fos llet vam tardar 3 mesos, ho vam passar fatal tots, i de cop, d'un dia a un altre doncs va decidir que ho volia. Ara fa un temps que menja la fruita a mossegades i trossets (primer el plàtan i ara la pera). El iogurt no el va voler tastar fins aquest hivern passat. I ara vol pernil dolç a totes hores i després pa i galetes (ara ja no tant com al principi). Els ganxitos, patates i porqueries vàries també li encanten (suposo que com a tots, però només li deixem menjar els diumenges). Algun dia ha menjat una mica de peix a la planxa i algun tros de truita, però res més. Continuem amb el triturat i suposo que alguna dia voldrà tastar més coses.
Dir-te que l'Aina fins fa 1 setmana només tenia 6 dents (2 baix i 4 dalt), ara li han sortit totes de cop, a veure si això ajuda.

La pediatra sempre em diu que menjar és un aprenentatge i que poc a poc ja ho anirà aprenent, però la qüestió és que no vol ni tastar-ho.

ÀNIMS!!!
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
petitaemma
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

dj. jul. 11, 2013 9:05 am

Hola!
Les nostres també eren de poc menjar, però va arribar un moment que vam canviar el xip i vam deixar de forçar-les per menjar, i a la següent menjada com tenien gana ja menjaven més, li podriem dir deixar-les pasar una mica de gana d'una menjada a una altra, però això va durar 2 dies, quan van veure que si feien que no a la segona ens emportàvem el plat, ja veus si van aprendre a menjar una mica més, tampoc molt, jeje.
Al pas de papilles a sòlids, l'Ariadna va començar més aviat a menjar-ho tot sòlid al 100% i menjava molt menys, clar es cansen de mastegar, i poc a poc vas veient que ja menjen més.
Amb l'Abril, va tardar bastant més i primer li oferiem el menjar sòlid, vamos normal, i quan veiem que es cansava feiem una mica de puré, variant cada dia, i quan deia prou no li donàvem més.
Elles van ser grans prematures, o sigui que no és el mateix cas, però encara ni han entrat a les gràfiques i amb 3 anys l'Ariadna "ja" fa els 10 kilets i l'Abril encara no hi arriba i estan perfectes, juguen, salten, riuen, ballen, estan contentes i actives i tenen bona cara i dormen bé, així que no pensem en el que menjen ni en el que pesen...
Ànims!
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

dj. jul. 11, 2013 9:10 am

Tutty29
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

dj. jul. 11, 2013 10:34 am

El meu nen te 17 mesos i abaix te 2 dentetes i a dalt 4 i ara n'hi estan sortin dues dents i dos queixals abaix i dos queixals a dalt i hi ha dies que no menja gaire, pero no el forço a menjar. a esmorzar si que menja be, un vol de papilla.
Aixi que paciencia!!
melela
:: cèrvol
Ubicació: Sant Cugat
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm

dj. jul. 11, 2013 10:53 am

Rousi, jo trobo que un aspecte molt important a tenir amb compte és el creixement del teu nen: com va de talla i pes? Encara que mengi poquet es manté al voltant del seu percentil habitual?

La meva gran sempre ha sigut mala menjadora, però va néixer petita (2.280kg a 38s6d) i la pediatra recomanava que mengés el que li tocava perquè havia de "recuperar". Un desastre, i a sobre jo que em sentia culpable perquè no aconseguia que mengés... Ara té 3 anys i mig i està la mar de bé, encara que és un xic més petita que les seves companyes; moltes coses no li agraden però ja menja millor. Si pogués tornar enrere insistiria menys amb el menjar i la deixaria una mica més al seu aire.

A més, si el teu fill té poques dents no pot menjar un munt de coses, evidentment, i si a sobre li estan sortint potser li molesten i li treuen gana.

Ànims, que tot això passa!!
Imatge
Imatge
Rousi23

dv. jul. 12, 2013 9:22 am

Gràciesa totes, ja veig que no he de perdre la paciència ni desesperam, que no soc la única. Lo de fer-li passar gana ja m'ho havien dit, però em dol tirar el menjar, i veure que no menja, però vec que es una molt bona estratègia. Ahir per exemple no va dinar, no va berenar, i sopar una mica de patata i un petit suís, però almenys va sopar. a veure avui. M'heu preguntat per quin percentiol està, està pel 10, també li vam fer una analítica i està baix de ferro i li donem ferro, això fa que dormi i que agafi millor el menjar, però si algun dia, per febre o alguna altre cosa no s'ho pren no menja tant bé.
Algú ha provat el PEDIASURE? Una mami em va dir que li donava al seu fill i que feia que li obrís la gana!!! Pot ser ho provo, més que res perquè almenys saps que li dones els nutrients necessaris.
Gràcies a totes!!!
Imatge
Imatge
melela
Ubicació: Sant Cugat
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm

dv. jul. 12, 2013 11:35 am

Rousi, m'he fixat ara i he vist a la teva signatura que tens un bebé de setmanes... (Enhorabona!!!)

Mira, la meva gran com t'he comentat mai ha sigut bona menjadora, però quan jo estava embarassada del seu germanet i sobre tot quan va néixer el petit tot va anar mooooooolt pitjor. Va acumular tan de temps menjant poquet que durant 6 mesos fins i tot va deixar de créixer i va tindre una baixada de percentil impressionant.

No ho dic per desanimar-te, però que sàpigues que aquest pot ser un factor també. Paciència, paciència i més paciència...
Imatge
Imatge
Rousi23

dv. jul. 12, 2013 12:39 pm

Merci!!!
Però ja menjava poc d'abans de quedar-me prenyada!!!! Crec que es impossible menjar menys ja!!! Es porten tant poquet, just 19 mesos que el gran no ha agafat ni gelos ni res, li fa molts petonets i quan ella mama ell s'ho mira però no em reclama ni res.
Imatge
Imatge
crisxivi
Entrades: 3
Membre des de: dj. set. 05, 2013 9:48 am

dv. set. 06, 2013 9:49 pm

La nostra nena te 27 mesos i ha anat menjant puré i diferents aliments sòlids..peix, carn, embotit, galetes...etc...tot menys les verdures, llegum i fruita que ho fa amb puré. Ara estem intentant que s'hi acostumi i apart de deixar-la a dinar a la llar d'infants...intentem menjar tots junts a taula...ens ha ajudat molt a que primer mengi ella tota sola i segon tingui interés pel que nosaltres mengem..apart d'això molta paciencia....
Alehop
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

dc. nov. 20, 2013 1:06 am

Noies que bé trobar aquest post.

El meu fill de 18 mesos menja bé, menjaria tot el dia...pero el sopar no el vol ni veure.

Li dono el berenar a les 16h (un suc amb un parell de galetes, una peça de fruita, un iogurt, pa amb pernil / formatge) i el sopar cap a les 19.45 - 20.00 i si no hi ha sopa, el sopar ni el tasta!!

Provem de fer jocs, la seva germana gran (3 anys) m'ajuda molt: sopen junts i ella tambe li explica que ha de menjar, que ni que sigui una mica, que si sopa be podra menjar un petit suis (quan en veu un xiscla de l'emoció), pero no hi ha manera...si diu que no és que no...

I clar, llavors quan acaben (bé, quan acaba la nena) i li dono el postre el tio es torna boig (perquè de postres sempre en menjaria, tant iogurts i variants com fruita). Jo li explico que per menjar postres primer ha de sopar, i que per això ell no esta menjant iogurt.

I així estem caaaaada nit que no hi ha sopa per sopar....i la veritat que no sé què fer. No se si, tot i que no sopi, donar-li postre (vull que sapiga que les postres, que tant li agraden, van despres de sopar), fer-li una altra cosa per sopar (que no m'agrada gaire perquè sopen tots dos junts i no vull que la nena vegi que el petit sopa el que vol i no el que hi ha, i en canvi ella ha de sopar el que hi ha....i el dia que hi ha lluç tenim sidral doble!!).

He pensat també (i ho he fet un parell de dies) d'explicar-li que si no hi ha sopar, se'n va a dormir sense menjar res, ni un bibe per dormir, però clar, es desperta de matinada amb una ganaaaaaa...

I no sé què fer....la veritat és que al principi no em volia preocupar excessivament, però cada vegada m'amoïna mes perquè no vull que s'habitui a no sopar o a martanejar fins que obte el que vol (que llavors si que s'ho menja). Crec que el sopar és un àpat important pels nens, ha de ser variat i equilibrat...i si se'l salta sistematicament, l'equilibri de la seva alimentacio a fer punyetes.

Val a dir que és un nen que creix bé, afortunadament, perquè sino estaria triplement rallada...

M'ajudeu, noies? M'expliqueu com ho heu enfocat i si ho heu solucionat?

Gracies a totes!
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

dj. nov. 21, 2013 11:17 am

Quan era petitó tenia èpoques que cada dia hauria menjat hidrats, altres làctics, altres proteïna, altres molta fruita i verdura.... i no sempre la mateixa ni les quantitats que jo li donava.
Estan en una època de la vida en que el seu cos (i el cervell) creix més ràpidament i les necessitats poden ser molt diferents al que nosaltres entenem com a dieta equilibrada per un adult desenvolupat. Tal com nosaltres, en que hi ha dies que una cosa no ens ve gens de gust i d’altres, per exemple, mataríem per una taronja... ells també tenen les seves necessitats.
La natura és sàvia i el cos no cada dia necessita el mateix. Confia-hi!! (menys amb les gormanderies!!! Es clar).

El que sí que feia era posar-li el menjar a taula i que ell triés, però no donar-hi massa importància si en menjava o la quantitat. Si no en volia, o en menjava poc, doncs cap problema, potser un altre dia se’n menjava dos plats. Era el seu cos i ell millor que ningú sàvia el que necessita.

Tema postres... doncs no sé... suposo que si veiés que el petit suis el té com una gormanderia, doncs li diria que avui de postres hi ha formatge.... i anar-ho canviant cada dia, així ja no esperaria res en concret.

Jo el que feia molt era oferir-li el que nosaltres menjàvem, una mica de tot i que ell triés el que necessitava i així m’anava guiant. Per sopar, igual. Nosaltres som de sopetes a l’hivern i amanides a l’estiu, acompanyades amb una mica de formatge, truita o quelcom lleugeret.... Si no havia menjat proteïna al migdia ni oferia a la nit.... i així anar provant.

Ara té 4 anys i menja de tot i variat. Fins i tot , hi ha dies que l'he de parar els peus perquè no té mesura :-:)

Molta sort neukiss-)
Alehop
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

dj. nov. 21, 2013 11:38 am

Moltes gràcies, entrerius....aniré provant!!
Esperançada
:: tigre
Entrades: 742
Membre des de: dl. nov. 22, 2010 4:58 pm

dt. nov. 26, 2013 4:05 pm

La nostra berta ha passat unes diarrees fa una setmana i ara no hi ha manera que vulgui menjar la papilla del migdia,els trossets no hi ha manera de que els mengi i per sopar només vol papilla de cereals. Com dina a casa de la iaia doncs la pobra dona es fereix per que la nena no vol ni tastar-la papilla ., ara el pa ,el pernil salat,els lactics això si que ho menja.
Al vespre es menja bé la papilla però es clar a mitja nit es desperta amb gana....un dia es a les 2 un altre a les 3 i així anem,li donem un bibero i apa a tornar a dormir ella,per que nosaltres es desvetllem i al mati anem zombies total.
No sé si es que encara està una mica tocada de la panxeta o que ha avorrit la papilla.....tampoc es pot alimentar de galetones i iogurts...
Imatge
montsekit
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

dc. nov. 27, 2013 9:04 am

Esperancada la teva nena ja és grandeta oi? (veig a la signatura que té més d´un any) perquè no probes a donar-li sòlids? Si dius que si que els vol... La verdura i la carn a trossos i en comptes de papilla de cereals pasta, arrós, etc...
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
MILEIDY13
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dc. set. 12, 2012 5:16 pm

dj. nov. 28, 2013 8:07 am

Hola noies,
a mi em passa algo per l'estil. el meu nen te 16 mesos i ha passat de menjar moltíssim , a no voler menjar..no se pas que te, es super selectiu. Fa que no amb el cap i prem la boca i no hay tu tia..l'haig de començar a entretenir amb coses per que mengi...suposo que estava mal acostumada de que sempre obris la boca.. us hi heu trobat?
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

dj. nov. 28, 2013 9:32 am

sí..... hi ha temporades que menja com un llop i d'altres que no tant. En les que menja molt, és impressionant veure com la panxeta se li fa gran, gran, gran...... i de cop, fa una estirada que se li queda curta tota la roba neujor:-) neujor:-)

Si es menjador de mena, com és el nostre cas, no li donaria massa importància..... segurament, ara no necessita tant.... ;-)
Esperançada
Entrades: 742
Membre des de: dl. nov. 22, 2010 4:58 pm

dj. nov. 28, 2013 10:11 am

montsekit: doncs si la nostra nena ja té 22 mesos i de trossos ja us he comentat quatre cosetes i mira que sempre que podem la posem a dinar amb nosaltres pero el que es menjar no el vol ni tastar....
Al vespres em intentat donar-li caldet i una mica de peix o truita i no en vol ara l'únic que li ve de gust es la papilla de cereals.
Imatge

Torna a “Els aliments”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: