Ja no sé que fer!!!!!!

Teòricament poden menjar de tot.

Lula1
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dc. maig 30, 2012 8:49 am

Ja no sé que fer!!!!!!

dl. des. 16, 2013 3:15 pm

Hola noies!!!!

Tinc un peke de 23 mesos molt mal menjador que no hi ha manera de mengi ni molta qüantitat (que la veritat no em preocupa), ni provi aliments nous (que això si que em preocupa).

Només menja salsitxes, hamburguesa, truita, lluç empanat, nuggets, patates fregides, rap (a la planxa o fregidet), pastanaga crua, empanadilles de verdures (la única manera de que mengi verdura) i croquetes de tot. Ja veieu que el seu menú es basa en coses fregides, la resta de mejar no és que no li agradi, és que no hi ha manera de que ho provi! Això si la fruita li agrada tota i els làctics també!

L'arròs, la pasta, la verdura, la sopa, el pollastre, el llom, els llegums etc etc etc. no vol provar- los. Si li poso a taula diu que no i tot seguit demana teta, si li dic que no que primer ho ha de provar, em diu que no, i comença el drama. Finalment acabem fent una de les coses que li agraden i fora. No el vull obligar, però és que ja no sé que fer per què ho provi....

Necessito els vostres consells, us heu trobat en aquesta situació? Que heu fet???? Han acabat provant coses????

Estic desesperada....

Gràcies noies!
jllt
:: tortuga
Ubicació: Pirineu
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm

Re: Ja no sé que fer!!!!!!

dl. des. 16, 2013 4:01 pm

Hola Lula,

No és per desesperar però a casa en tenim un de 4 i una de 3 que el tema del menjar és en l'únic que s'assemblen i són semblants al teu. Mai han volgut tastar coses noves, i fer-los dinars i sopars variats s'ha convertit en una tortura xina. :-o00m No sortiríem mai de les salsitxes-hamburgueses i els llegums i el puré de verdura, i al paquet hi posaríem també el peix i els calamars a la romana especialment, la sopa i hi entraria amb calçador la truita. La pasta no els fa ni fred ni calor, i faig quiches, empanades, intento variar una mica per no ser sempre tan monòtona... però res. Hi ha hagut dies de gran desesperació, després d'haver-me passat una bona estona a la cuina cuinant amb carinyo i ni s'han mirat el que hi havia al plat i encara menys s'han dignat a tastar-ho. Sempre he de tindre un pla B a punt. No és que siguin gaire menjadors, tampoc. Sempre dic que mengen per sobreviure, per pura necessitat, i el just-justíssim, i no són gens agraïts. Em vaig consolant dient que ja arribarà l'etapa en què voldran animar-se a tastar coses noves, o les mateixes però fetes d'una altra manera (la nena encara és hora ara que mengi la fruita a trossos. Només la vol batuda!), i així anem passant els dies, amb paciència i anar fent. Estan prou sans i fan prou goig, doncs dic que no m'he de preocupar en excés. ;-)))
ginko biloba
Entrades: 192
Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm

dl. des. 16, 2013 4:13 pm

Hola,

Jo he passat pel mateix, i entenc el l’angoixa que es sent. Veure com menja poca cosa, que cada àpat és una tortura eterna, que la corba de creixement va a la seva bola... i trencar-te el cap constantment pensant com fer-ho, com disfressar el menjar per a que mengi equilibrat... Però bé, puc animar-te, per que, si més no en el meu cas, amb el meu fill de 4,5 anys, fa aproximadament mig any que ja menja de tot, que repeteix en alguns àpats, i que finalment, no se li fa bola el menjar!!! (i no exagero quan dic que fins i tot el iogurt se li feia bola). També dir-te que no és que ho haguem arreglat nosaltres, simplement ha passat. El meu fill té més gana i per tant ho troba tot més bo. Ara, provar coses noves, continua essent difícil.

Nosaltres no teníem problemes amb la verdura, però si amb la fruita, i recordo que com tu, feia empanadilles de poma bullida, etc... Per cert, les empanadilles, les pintava amb ou i les feia al forn, per fer menys fregits, i les pots fer de carn, de peix, etc.... I la carn i peix, doncs tot picat: Hamburgueses de pollastre, de vedella, de peix...
També vam decidir tornar als pures, encara que ja era capaç de menjar sòlid, però veiem que era més senzill.

Una altra tècnica era descobrir aquell ingredient màgic: hi ha nens que és la maionesa, altres el ketchup... però per nosaltres, per sort, era el formatge, de manera que el formatge ratllat ho cobria tot: Purés, sopes, hamburgueses....

Finalment, vam decidir que era més important per nosaltres, uns bons hàbits alimentaris o que menges alguna cosa, de manera que vam decidir de donar-li allò que, dins del que cap, menges, i penso que amb el que dius, deu ni do la varietat que tens. Aixì que com ja t’han dit, paciència i anant fent. El nostre pediatra, tampoc semblava amoïnar-se gaire: em deia que si el nen estava content, tenia energia i no solia estar malalt, volia dir que estava sa. I això és el que compta.
ànims
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

dl. des. 16, 2013 5:17 pm

Hola noies!
Doncs jo crec que com menys disfressem els aliments millor. Sé com és de desesperant un nen que no menja bé, però si podeu evitar el ketxup i similars millor.
Com ha dit alguna de vosaltres, posats a prioritzar, millor potenciar hàbits saludables que no que empassin a tort i a dret.
També crec que això dels nous sabors és mica en mica. La meva fins fa poc d'amanida només volia pastanaga, i en canvi ara es menja el tomàquet i l'enciam molt bé. També funciona compartir àpats amb nosaltres. I toooones de paciència :)
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

dl. des. 16, 2013 9:47 pm

No sé d'on sou, però us recomano venir a la xerrada del 25 de gener a sta. Coloma de Farners sobre alimentació, del Julio Basulto, gran dietista-nutricionista i escriptor de llibres com Se me hace bola.
Entrades a www.agambar.cat.
Crec que us agradarà i veureu que tot el tema alimentació és més fàcil...
Imatge
jllt
Ubicació: Pirineu
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm

dt. des. 17, 2013 9:55 am

El tema de compartir àpats, a casa nostra som un clar exponent que no sempre funciona. Sempre dino amb els meus nens, i els caps de setmana ho fem tota la família, i ells mai-mai-mai han tingut cap mena d'interès en tastar el que nosaltres mengem. Crec com dieu la majoria que es tracta d'una qüestió de paciència, i que com en tantes d'altres coses, d'un dia per un altre fan un clic i la cosa canvia. Mentrestant, tranquil·litat i oferir-los els aliments que sabem que els agraden, no convertir el moment del menjar en un moment de tortura ni per a ells ni per nosaltres.
mdemare
:: conillet
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

dt. des. 17, 2013 11:47 am

Doncs el meu de 20 mesos s'alimenta base de pa amb oli, pastanaga, nous, pernil salat, yogurts de soja, llet d'avena, galetes i fruita (pe sort la fruita li encanta). La resta no hi ha tu tia. Les pesades de les iaies les tinc a sobre tot el dia din que faci estrategies... l'estrategia la faré jo algun dia deixant-lis el nen a dinar una setmana cada una a veure si callen.
Suposo que poc a poc. Intento no donar-li masses galetes i apostar per lo sa que li agradi. És dificil però intento que mengi lo millor que pugui.
Lula1
Entrades: 168
Membre des de: dc. maig 30, 2012 8:49 am

dt. des. 17, 2013 3:12 pm

Moltes gràcies per les vostres respostes! Va bé veure que no ets la única del món que està passant per això... les meves amigues que tenen nens són menjadors per tan no tenen aquest problema.

Pel que fa a tot el que expliqueu ja ho fem, dinem i sopem junts cada dia. I ell no mostra cap mena d'interès, si a vegades per aquelles coses de la vida, fa un comentari sobre el que jo estic menjant li ofereixo i tot seguit em diu que no. Pel que fa a les empanadilles les fem al forn sempre per evitar els fregits. I el seu pare que és molt bon cuiner, sempre està inventant coses noves croquetes de verdures, hamburgueses vegetals.... Durant aquestes vacances que tindrem més temps ens hem proposat preparar-li plats que li entrin pels ulls, dibuixant cares o animalons amb els aliments a veure si cola.

L'any passat que devorava la sopa, aquest any no la vol ni provar....

Suposo que haig de tenir mooooolta paciència i poc a poc passa. Com diu la meva mare jo vaig sobreviure molts dies amb un petitsuisse i ara faig prou goig :P

mdmare veig que ho tens pitjor que jo.... santa apciència!!!!!
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

dg. març 02, 2014 9:55 pm

El meu te 25 mesos e hi ha alguna cosa que no li acaba d'agradar, per esmorzar li dono papilla i el cap de setmana llet amb cereals i alguna vegada pica del mwu esmorzar.
El dinar anem variant( patata, pastanaga, llegum)(mongetes no li agraden gaire)peix(:merluza, panga, lluç)i carn(botifarra, hamburgesa,,..) i la truita per sopar amb una mica de formatge, sopa(caldo casolà) i algun dia si anem al burger king menja les patates fregides.
Te dies de tot.

Torna a “Els aliments”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::