L'arròs integral restreny?

Teòricament poden menjar de tot.

xirimoia
:: granota
Ubicació: Girona
Entrades: 248
Membre des de: dg. abr. 07, 2013 1:49 pm

L'arròs integral restreny?

dc. març 05, 2014 3:24 pm

Aquest és el meu dubte. La meva filla té temporades que fa caca amb normalitat i temporades, com ara, que es passa dos o tres dies sense fer caca i quan en fa li fa mal i és molt dura. És en aquests moments que començo a dubtar de tot: li dono arròs integral? I plàtans? Moltes vegades he llegit que el plàtan no restreny, que el que fa és regular l'activitat intestinal. De moment, plàtan no en menja, però és que l'arròs és un dels ingredients més habituals de la seva dieta. Li'n continuo donant?

A veure si em podeu ajudar! ?-)
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Re: L'arròs integral restreny?

dc. març 05, 2014 8:39 pm

Jo no et puc ajudar però estaré al cas perquè estic igual que tu amb el tema de la caca i també em pregunto si li puc donar i quants cops per setmana, a veure si algú ns ajuda.
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 805
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

dj. març 06, 2014 10:08 am

Hola,
Doncs la meva filla també és fan dels plàtans i l'arròs, i jo sincerament sí que noto que li restrenyen, així que quan li costa molt fer caca i la fa massa dura, li trec durant uns dies. Potser milloraria igualment, no ho sé, però quan porta alguns dies sense fer caca ho provo tot!
D'altra banda, tinc entès que l'excés de fibra en nens tan petits pot tenir l'efecte contrari, és a dir que provoqui restrenyiment, ja que tenen el trànsit intestinal més lent i com que la fibra no es paeix doncs acaba fent un tap. Nosaltres vam anar a una nutricionista quan vam començar l'AC i ens va dir que fins els 3 anys no abuséssim dels aliments integrals, que són boníssims per nosaltres però pels nens no tant, i que era millor alternar integrals amb refinats o bé barrejar-los si els vols en un sol àpat. Tot depen de com sigui la dieta familiar, en el nostre cas tot era integral i res refinat, però si d'integral només menja l'arròs per exemple, no crec que passi rès. També em va dir que quan van restrets no li donéssim massa fibra, pel que us he dit, i que en canvi aliments com el iogurt o una culleradeta d'oli d'liva en dejú els poden ajudar més.
Imatge

Imatge

Imatge
xirimoia

dt. març 11, 2014 1:01 pm

Ostrs Rossinyola, això de la fibra en els petits no ho sabia.
Jo no li dono pas tot integral, la pasta, per exemple, ens la mengem refinada, però sí que fem arròs integral i el pa tot sovint també integral. Però crec que hi ha bastant d'equilibri. Jo fins ara no he notat que l'arròs integral la faci anar restreta, per això encara ara tinc el dubte... Però aquests dies que li costa tant fer caca ja dubto de tot, em fa por donar-li coses que li empitjorin el restrenyiment...

Pobrets, és que ho passen tan malament!! En fi, gràcies!
Takita
:: dinosaure
Ubicació: L'Anoia
Entrades: 5343
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am

dt. març 11, 2014 10:57 pm

El plàtan té una fibra soluble que normalitza el funcionament intestinal, així que pot anar bé tant en casos de restrenyiment com de diarrees. L'arròs integral, al portar fibra, tampoc restreny, sinó que regula.
xirimoia

dc. març 12, 2014 10:12 am

Gràcies Takita, això havia pensat jo sempre, però és millor preguntar, i aquí a l'SP sempre hi ha algú que t'explica alguna cosa que no sabies... :ok: :ok:
De tota manera, continuem igual... A veure si millorem!

Torna a “Els aliments”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::