Substitucio llet materna per...

Teòricament poden menjar de tot.

julieta12
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

Substitucio llet materna per...

dl. març 10, 2014 9:10 pm

Hola mares! tinc una nena de 16 mesos que encara pren pit pero l'estic destetant poc a poc... El dubte que se'm planteja és el fet de com substitueixo la llet meva que ja no pren, amb llet de fòrmula? Amb llet de vaca sencera? Amb llet de continuació? El que si es pren i força bé son petits gotets de llet fresqueta amb una punteta de nesquik, però amb això n'hi ha prou? quina és la quantitat de llet òptima que necessita una nena/nen de 16 mesos?
Gràciessss!!!
Airin
:: poltre
:: poltre
Entrades: 686
Membre des de: dc. març 30, 2011 7:51 pm

Re: Substitucio llet materna per...

dt. març 11, 2014 9:04 am

Hola!

Si ja pren llet de vaca i la tolera bé, jo continuaria així. En el fons, la llet de pot no és més que llet de vaca modificada perquè la puguin tolerar els nadons. Després cada pediatra té el seu criteri. La nostra deia que abans dels 18 mesos millor que no, però nosaltres ja li donàvem iogurts i formatge fresc i tendre, de manera que cada vegada vam anar introduint més lactis i els hem anat diversificant fins que l'ha deslletat, als 3 anys. Però altres metges opinen que a partir de l'any ja es pot donar llet de vaca. Dius que té 16 mesos i ja pren alguns xupitos de llet, oi? Doncs ja et dic, jo aniria donant-li. SI et sembla que en pren poca, no t'atabalis, dóna-li en altres variants més digestives (iogurt, formatgets) i així tindrà la dosi necessària.
Imatge

Imatge

Imatge
pirene1979
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

dt. març 11, 2014 9:33 am

La nostra experiència amb la nena gran va ser que a partir de l'any li anàvem oferint gotets de llet sencera. Al principi en prenia molt poca, però no ens preocupava perquè continuàvem amb el pit. Al llarg del segon any de vida vam anar veient com augmentava la llet de vaca que bevia, i alhora es va anar deslletant, fins que va deixar totalment el pit alas 22-23 mesos (coincidint amb el segon trimestre de l'embaràs de la seva germana). A banda de la llet, també menjava iogurts i li encantava el formatge.

Ara amb la petita, que té 15 mesos, ens trobem més o menys igual: va bevent mig gotet de llet al matí i li agrada força, alhora que continua prenent bastant pit, especialment a les nits. La diferència amb la seva germana és que no és tant "fan" del formatge, per tant no tenim tant aquest recurs per complementar l'aportació de calci... Els iogurts sí que li fan el pes, però tampoc en menja molta quantitat.

De totes maneres, jo crec que les quantitats de llet no ens ha d'obsesionar, penso que se'n fa un gra massa amb això de que els nens n'han de prendre mig llitre al dia... No entenc perquè s'ha d'establir de forma tant general!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

dt. març 11, 2014 10:04 am

Cap dels meus fills ha pres pit, així que no sé molt bé... però el gran prenia llet de vaca normal, sense uperitzar que s'havia de bullir abans, a partir del 6 mesos i no li ha passat res... va ser al arribar aquí a Barcelona cap als 2 que la llet de vaca que venien aquí no la volia prendre i vam acabar amb llet de fórmula fins que va voler pendre llet de vaca de la de tretrabrik cap als 3. També prenia altres lactics als 6 mesos, tipus els petits suis d'aquí, de fet en prenien tots els bebes, i quesitos i els pediatres es el que et recomenaven... així que... Pren moltíssima llet ara, es pren gairebé un litre al dia, tota sola, a part de formatge, iogurts... a mi em té una mica preocupada que en prengui tanta però mira, millor això que no pas que em demani sucs...
Amb el petit com estem aquí anem seguint el que ens recomanen aquí...
Laurasg
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dl. oct. 08, 2012 1:17 pm

ds. maig 03, 2014 7:42 pm

Jo estic igual. Encara fa pit, pero ja no em trec llet pels cereals... el meu té un any. Q faig lletvtipus 3?
montsekit
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

dt. maig 06, 2014 11:08 am

Llet de vaca normal.
La llet tipus 2 i 3 no fan cap falta. De la llet 1 passeu a la normal.
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::