Ja no sé què fer: menja poquíssim

Teòricament poden menjar de tot.

novella
:: cèrvol
Ubicació: Girona
Entrades: 584
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm

Ja no sé què fer: menja poquíssim

ds. abr. 19, 2014 3:28 pm

Estic desesperada. El xic sempre ha menjat poc i sempre he anat pensant que, a poc a poc, la cosa milloraria. Però no millora. Gairebé no esmorza. Dina una misèria, tan a casa com escola bressol, hi ha dies que ni berena, i els sopars fan pena. Només li agraden 4 coses: hamburguesa, croquetes, pernil salat,formatge, sopa... Però fins i tot d'això les quantitats que menja són ridícules: 4 cullerades de sopa, tres mossegades d'hamburguesa, una croqueta i mitja... RES!! I últimament ni iogurt ni res! Almenys abans feia postres! I la resta de coses ni tastar-les. Ni peix, ni llegums, ni pasta, ni verdura... I com que no li agraden triturats, tampoc li puc colar per aquí. L'únic que fa de gust és TETA!!! Estic desesperada i preocupada. SOS! Què faig?
Per cert, sempre ha estat entre percentil 5 i 3...aix! És petit i això no ajuda! Fa una setmana vam anar revisió de 18 mesos i pediatra ens va dir que està perfecte, que segueix seva línia. Només ens va donar vitamina D, perquè diu que nens que fan lactància prolongada solen tenir-ne dèficit i que per això encara no se li ha tancat fontanel.la. No sé què fer. Algun consell??
Imatge
Imatge
[Marieta]
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: Ja no sé què fer: menja poquíssim

ds. abr. 19, 2014 4:02 pm

Algun consell?

pediatra ens va dir que està perfecte, que segueix seva línia.

Que et relaxis. Si el teu fill passés gana i patís... t'ho faria saber ell mateix, amb la mateixa fermesa que et fa saber que no necessita menjar ni una engruna més del que ja menja.
Marsa
:: peixet
:: peixet
Ubicació: Barcelona
Entrades: 297
Membre des de: dl. des. 16, 2013 3:25 pm

ds. abr. 19, 2014 5:35 pm

Ostres novella!! Sembla que ho hagi escrit jo!!! Les iaies em diuen que el porti al metge...i jo els hi dic rient, i que farà el pediatre se l'endurà a casa seva a sopar?? ajajaj

Hem de seguir el que ells ens marquen (Que per cert la teta ja ens han deixat molt clar que els hi encanta >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: ) però fan patir tant!!

Com a mínim m'has donat consol de llegir que n'hi ha altres que passen el mateix.

Ens anem parlant,

Marsa
Imatge
EMAMI
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

ds. abr. 19, 2014 8:00 pm

Sembla que hagis descrit la meva situació!
La meva filla farà 22 mesos i ha començat a menjar ara!
Feia dues cullerades i ja en tenia prou!
No m'he preocupat molt perquè el llibre "el meu nen no menja" va ser la meva salvació!
Et recomano que et relaxis, que tot arriba i que ja menjarà! El pit els hi agrada molt! La meva encara en fa.
Penso que són èpoques i que no hi ha cap nen que es mori de gana.
A mi em van arribar a dir els sogres i germanes meves que no menjava per culpa del pit! Sort que no els hi vaig fer cas...
Ara mateix no vol ni veure la fruita... Doncs ja en tornarà a voler! Jo ho provo cada dia i a veure com va.
Molts ànims i disfruta de l'alimentació per poca que sigui!
Laia29
:: gosset
Ubicació: Barcelona - Les Corts
Entrades: 494
Membre des de: dg. oct. 23, 2011 6:11 pm

ds. abr. 19, 2014 8:51 pm

Hola!

El meu fill de 17 mesos també menja poquíssim. Hi ha dies que menja un parell de mandonguilles i unes maduixes i dies que es menja dos plats de macarrons! Té dies. Jo no em preocupo gaire perquè sé que menja el que ell necessita i quan té gana ens ho fa saber. El meu home si que es posa histèric amb el menjar...

Ànims!
Imatge

Imatge
Susana82
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: ds. oct. 12, 2013 6:11 pm

ds. abr. 19, 2014 10:28 pm

Hola
A mi m passa igual tinc un fill d 4 anys i me passa exactament igual, mentre vaigin creixent i se vaigin engreixant no passa res , es lo q m diuen a mi q mengen lo q necessiten, però esclar fan patir, paciència i hem d'esperar aveure quan faran el canvi. (Aviat esperem).
Anims
nadia
Entrades: 468
Membre des de: dv. ago. 29, 2008 2:57 pm

dg. abr. 20, 2014 10:24 pm

Hola!

La meva fillla de 14 mesos igual. Hamburguesa, sopa, llenties, truita i pa. Zero verdures i zero fruita, i del que li agrada menja 4 cullerades contades, no exagero i sense postres ni res. Això sí, sort del pit. Amb la meva filla gran tot i que no vaig tenir aquesta situació vaig llegir "Mi niño no me come" d'en Carlos González i bé, no m'amoïno en excés tot i que és inevitable patir una mica. No es morirà de gana, quan vulgui menjar menjarà, sobretot no la forcem mai i li ofereixo cada dia menjats variats, encara que ni els agafi. Mentre estiguin sans i vagin creixent, paciència,ja menjaran.
Anele
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dt. març 29, 2011 7:11 pm

dl. abr. 21, 2014 7:53 pm

Doncs jo estic igual la meva petita que te dos anys fatal. Abans ho volia tastar tot i ara res de res. Es veure el plat de verdura i sortir corrents literalment. Nomes li agrada la sopa i el iogur. La resta de coses fatal. Esperem que nomes sigui una etapa
mdemare
:: conillet
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

dv. abr. 25, 2014 12:54 pm

Jo ho he passat molt malament amb aquest tema i no m'ha servit cap llibre ni consells dels demés. és més, et lien. Un que sino menja prou, altres que res de triturats, altres que no ho tritures bé... les teories son teories i cada nen té el seu propi funcionament. El meu fill no ha sigut mai menjador i sempre que li ha passat algo (dents, malaltia,...) ha deixat de menjar. Sempre ha sigut de percentil baix i si no feia cap drama després tornava a menjar. Ho he passat molt malament perquè he tingut moltes pressions per part de les iaies i el pare. M'han bloquejat molt i al nen també.
El real problema va començar quan va començar la guarde, va deixar de menjar trossets i triturats. Només s'alimentava de pa amb oli, nous, galetes i teta. Suposo que va ser una manera de queixar-se. El problema va ser que va començar a posar-se malalt per la guarde (normal) i després no recuperava el pes que havia perdut durant les febres. Després de nadal era tot pell i os. I val, el pa amb oli és sa pero no li donaré galetes a totes hores per a que menji algo. Vaig llegir-me els llibres de Carlos González i mira, al primer em va ajudar però el meu problema no era que la quantitat sinó que no recuperava el pes. Així que vaig decidir treure la teta a demanda i només li ofereixo després de menjar (més igual que sigui 2 cullerades com 100). Va estar un dia plorant perquè reclamava pit i va tardar 24 dies a menjar pa amb tomaquet i pernil. Ja sé que moltes això no ho apeoareu però realment ha funcionat. Segueix menjant poc (és a dir, la sogra segueix dient que no menja) però menja bé i sa. Ha recuperat pes i realment és un altre nen, no està tant queixós, està de millor humor. Ah! I he deixat de donar de menjar en públic!
aseret
Entrades: 216
Membre des de: dc. juny 06, 2012 2:56 pm

dj. maig 08, 2014 5:55 pm

Aaaaiixxx... deunidó... doncs mal de muchos...

La veritat és que m'alegro poder veure que hi ha altres nens que mengen poquíiiiiissim :S
rarament esmorza i quan ho fa potser són dos mossegades (literal) a una galeta i fins al migdia no menja ni pren bibe,
per dinar un parell de macarrons, un parell de cullerades del que hi hagi i ja estem servits.
berenar: si menja plàtan 1/4, o un trosset de mandarina, algun palito o tortita, ara hem vist que li agrada el pernil dolç i li fem minientrepans amb uns panets del bimbo q són molt planets i potser es menja unes 4 mossegadetes.
sopar: depèn.... de si ha pres bibe, però vamos que en la línia, això sí abans d'anar a dormir es jala 300ml de llet i a la nit fa dues presses de 150ml.

sempre ha menjat poquet, i està en els percentils baixos, que hi farem, ens ha tocat això :P

anims!
Imatge
Imatge
flordeagua
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dt. maig 12, 2009 8:18 am

dv. maig 09, 2014 4:39 pm

Dons jo estic a la mateixa situacio. La meva filla gairabé no menja, té 19 messos y pesa 9 kg i estic desesperada perque cada vegada va menjant menys.No li agraden els triturats i menja trocets pero 4. Si li dono potito serveix per menjar, sopar i encara sobra. El pit el va deixa ella als 13 messos i de bibe toma molt poquet, he canviat de llet, cereals, li he posat cacau...res de res...
A mi el que em preocupa no se que sigui primeta sino que tingui alguna carencia nutricional que afecti al seu desenvolupament
pimpam
:: pantera
:: pantera
Entrades: 838
Membre des de: dj. abr. 29, 2010 12:30 pm

dc. maig 14, 2014 7:54 am

un altre del club!

El meu fill ha tingut époques que ha menjat bé, però normalment tb és poc menjador. L'unic que em funciona és no agobiarlo.Vull dir que contra més pessats som amb que es possi la forquilla a la boca menys menja...així que procuro fer veure que no estic al cas de si menja o no, i així anem trampejant.

Ells creixen oi? doncs procurar que tinguin menjars sans i equilibrats al abast i paciencia..carretades!
PanxuPacte Positiu complert!!!! Anem per la segona ronda...Us estimo boniques!!

Imatge
Imatge
rkl
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 12, 2012 6:31 pm

dv. maig 16, 2014 3:46 pm

La meva nena té 14 mesos i em costa horrors que mengi...
Fins ara hem anat tirant de teta però ara torno a estar embarassada i vull deixar el pit (un altre entrebanc, i dels grossos! perquè no sé com fer-ho...). No sé què passarà ni com ho farem.
Vull seguir serena, intentar que no es faci una pilota molt grossa i respectar si em tanca la boca al 10è intent, en mig de distraccions...
Esperem que amb el temps mengi com la mama!

Ànims a totes!
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7533
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

dl. juny 16, 2014 9:00 am

Marsa ha escrit:Ostres novella!! Sembla que ho hagi escrit jo!!! Les iaies em diuen que el porti al metge...i jo els hi dic rient, i que farà el pediatre se l'endurà a casa seva a sopar?? ajajaj

jajajajajajaja, bona aquesta!

el meu "petit" té 21 mesos, pesa 15 kilos, està formos el tio, pero no et pensis que menja gaire, però el que si que fa i de gust són els bibis, en pren 2, un abans d'anar a dormir i un altre per allà les 2 o 3 de la matinada.
per esmorzar menja una mica de fruita, per dinar una mica de verdura amb pollastre o una mica de pasta o una mica d'algo, postre res, per berenar fruita o galetes, poques i per sopar el que hi hagi, sopa, o truita, o verdura, pero poc.

així que no t'amoïnis i menys si el pediatre t'ha dit que està bé
Imatge

Imatge
Abril_86
Entrades: 110
Membre des de: dv. gen. 21, 2011 2:56 pm

dl. juny 30, 2014 9:14 pm

jo estic igual... però em consola que hi ha dies que menja molt i deu compensar.

he descobert que menja més quan mengem tots junts i si és directament del meu plat, millor encara.

ànims..
novella

dt. jul. 08, 2014 11:30 am

Ostres, fa gairebé 3 mesos que vaig obrir aquest fil i avui he tornat a rellegir-vos. Amb el meu xic seguim igual, i necessitava reconfortar-me recordant que moltes mares passeu pel mateix.
Intento no patir-hi massa, però és inevitable. Menja tan poc, i tan poc variat!! Si li treus de les coses que li agraden, no menja res!! I jo us volia preguntar...Els hi feu una sola opció de menú? Vull dir que jo al meu fill li faig el menú que "toca". Intento fer-li variat: que un dia mengi llegums, un altre peix, verdura, carn...etc...però reconec que quan veig que no tasta segons que, sempre li acabo donant algo que sé que li agrada (o li dóno pa amb pernil salat, o croquetes, o hamburgesa...) però clar, llavors sempre menja el mateix. El meu home diu que hauria de menjar el què toc, i si no, que no mengi res, i que si no dina, ja soparà, i si no, fins que tingui gana. Però a mi em sap greu. Què en penseu? com ho feu vosaltres??
Imatge
Imatge
Mara17
:: dragona
Entrades: 4362
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

dc. jul. 09, 2014 12:26 am

Jo només faig un menú. Sí que podria fer opcions però amb bessonada les variables es multipliquen.

Així que faig un plat amb ingredients "sueltos" o integrats (més difícil que triïn aliments), i si veig que no mengen gaire, o ho miro de compensar amb fruita o el que sigui. Per exemple, si hi ha llenties estofades poc podran triar (tot i que ho han arribat a fer amb trossos massa grans d'alguna cosa que no els venia de gust), però si faig amanida (amb ruca, tomàquet, blat de moro, cogombre, espàrrecs), potser un menja el cogombre i el blat de moro i l'altre el blat de moro i el tomàquet, però jo trobo interessant que ho tinguin tot al davant, perquè llavors un dia s'atreveixen i ho tasten.

Quan va començar la temporada de cireres i maduixes, el nen només volia maduixes i la nena, cireres. Doncs quan hi havia maduixes, la nena no menjava i a l'inrevés. A poc a poc, es van anar atrevint, ara la toco, ara la llepo, etc., i ara tots dos mengen de totes dues coses. Vull dir que de vegades els cal "interaccionar" més d'un cop amb un aliment per llançar-s'hi. De totes maneres, això no és èxit assegurat, perquè evidentment tenen preferències.

L'altra és trobar formats que els siguin agradables. Per exemple, els meus fills un plat de verdura bullida no se'l menjaran pas, com quan tenien 9 mesos, que no filtraven i tot anava a dins. Però en canvi, fetes amb arròs i curri, per exemple, s'ho mengen tot. Croquetes de coliflor, de llenties vermelles, hamburgueses vegetals... tot això ho mengen de meravella i són verdures. No cal tirar de verdura bullida. De fet, a casa, a cada àpat hi ha verdura, i poques vegades recorrem al bullit, per no dir mai.

L'altra cosa que faig molt és donar aliments crus mentre cuino (un tros de ceba, una rondanxa de pastanaga o de carbassó, una branca d'api... Al principi ho feia perquè juguessin, però va ser la manera de descobrir que el nen es menja la ceba, l'api, el carbassó crus i en canvi la nena es menja la pastanaga i al revés no. Ella la pastanaga bullida ara no la volia ni veure a partir de l'any, i amb aquest "joc" vaig descobrir que li agradava crua. Vull dir que hi ha mil opcions i cal anar oferint i oferint i variant de format i cocció. No es tracta de fer-los passar gana, eh? Però jo puc passar perfectament un dia sense dinar i no em moriré, ells tampoc. Ja s'afartaran per berenar. T'asseguro que els meus passen per davant del fruiter i si volen algo ja ho "diuen", ja.

Espero haver-te ajudat en alguna cosa.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
novella

dc. jul. 09, 2014 8:45 am

Gràcies Mara!! la veritat és que tens raó i crec que el tric està en que tinguin els aliments davant...anar provant, fins que potser un dia decideixen provar. Ahir vaig fer espinacs, però els vaig fer amb beixamel i gratinats. Evidentment no els va tastar, però d'entrada, quan va veure la plata, li va cridar l'atenció. Potser poc a poc un dia voldrà tastar-ho. I així amb tot. El tema camuflatge també ho provo jo: hamburgueses de peix, croquetes de bacallà...li faig carbassó arrebossat...cus-cus amb verduretes...i així vaig tirant. Bé, suposo que cal paciència. La meva mare sempre em diu que jo tampoc vaig ser una gran menjadora i ara menjo de tot (bé, de tot no, odioooo els pèsols!!) jeje.
Gràcies pels consells!!
Imatge
Imatge
Mara17
Entrades: 4362
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

dc. jul. 09, 2014 3:37 pm

Ah, jo no 'camuflo' res, eh? Sempre els dic tot el que porta el plat. Vull dir que si mengen un plat que porta api trinxat o ben petit (que no es veu, per tant), els ho dic, i abans els n'he donat una branqueta, se la mengin o no.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

dc. jul. 09, 2014 9:18 pm

Mara hauries de fer un blog de cuina per les desastres com jo ;)

Torna a “Els aliments”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::