El menjar als 2 anys

Teòricament poden menjar de tot.

valerie
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: ds. set. 22, 2012 10:24 am

El menjar als 2 anys

dl. maig 19, 2014 12:30 pm

Bona tarda noies:
La meva nena ha fet els dos anys aquest mes i tenim la sort de continuar fent pit a demanda; fins aquí perfecte, el problema que tenim les darreres setmanes és que, no vol menjar gairebé res que no sigui “teti”, hi ha dies que tampoc vol berenar i quan aconsegueixo que mengi, com que vol menjar ella sola, de seguida es cansa i no passa d’ uns quants trossets, perquè del triturat es va cansar fa molt de temps, encara que almenys un parell de cops a la setmana li faig perquè al donar-li amb cullera menja més. Sempre ha menjat molt bé, creix correctament (més alta per la seva edat) i de pes està a la mitjana. Últimament està reduint preses y sobretot les de la nit, potser això també té a veure… El cas és que estic amoïnada perquè cada vegada vagi mamant menys i tampoc vulgui menjar, ara quan no berena o sopa molt, se que si té gana farà més pit, però si es deslleta no se com faré que mengi; jo no l’obligo però tampoc pot ser que amb aquesta edat només s’alimenti de llet ( tinc entès que segons l’OMS la llet materna és l’aliment principal fins als 24 mesos) per això mateix jo sempre li he donat prioritat i sóc pro-lactància materna prolongada, no obstant també necessiten altres aliments per créixer sense carències de vitamines etc. Com ho feu amb els vostres peques? Alguna esteu en la meva mateixa situació o semblant?
Gràcies. :globus: :-()-)
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

Re: El menjar als 2 anys

dl. maig 19, 2014 2:30 pm

Hola Valerie!!
Nosaltres esten en una situació semblant...però una mica diferent. El meu petit és dels que sembla que menja per mantenir-se una mica, no està a la mitjana de pes i fa mig any que ens van derivar al digestòleg de l'hospital perquè menja molt poca varietat...i a més és alèrgic a la proteïna de llet, lo qual li redueix encara més la varietat de menjar.
Per sort totes les analítiques han sortit bé, amb lo que vol dir que amb pit i lo que va menjat està alimentat i sa (tot i que prim). Això em va deixar molt
tranquila. La digestòloga em va recomenar treure el pit a la nit per veure si així menjava més...però no ho veia clar i una assessora emde lactància em va dir que podria funcionar....o no! I que si no li trec almenys tinc la tranquilitat que si un dia no sopa tindrà el pit.
A mi també m'angoixa pensar què farà si deixa el pit...però son petits però humans!! I no crec que tenint menjar davant es quedessin amb gana, no? Crec que lo millor és oferir-lis sempre aliments sans i enriquidors, que si mengen poc com a mínim que sigui nutritiu.
Ja veus que poquet et puc ajudar, però com a mínim que anem en un vaixell semblant. Fa molt patir quan sembla que no mengen...
Ahh!! I una cosa que em va dir la digestòloga és que fins als 6 o 7 anys podran tenir époques de menjar i époques de no menjar tant. Això la majoria de nens i nenes i que mentre estigui actiu i sa no ens haurà de preocupar.
A la segona visita li vaig que continuava amb el pit de nit...i com que el va veure bé i les analítiques bé no ens va dir res. Va dir que potser no és un nen d'estar gras i que està molt sa. Si d'aquí a 6 mesos està igual ens donaran l'alta.
Així que...paciència i anar fent!! Sempre que els veiem bé!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Els aliments”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: